Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma

LineGourmet

Anbefalte innlegg

Høres fint ut med langweekend :nigo: Kjære hastet på jobb en time før vanlig i dag, kjedelig at han ikke kunne ta fri på en dag med dette været (vi som har mye å ordne) :kjefte:

Høres fint ut med ferie i oktober :hjerte: Det kan du nok glede deg til :) Lyst på en tur jeg og, men... Vil ikke planlegge noe, vi drømmer om en langtur med mini i 2012, så får spare litt :rodmer:

Høres kjent ut med middagsproblemer, jeg er dessverre dårlig på å planlegge så jeg spiser og spiser og så er det stopp.. Brå-mett :fnise: Men, litt godt å ha matlyst og bare kjenne at magen er mett og, da slipper man å gruble på hva man skal spise. Savner ikke de ukene fra november 2010 :gjeiper:

Håper du har en flott :sol: dag. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, dette skal bli en en strålende dag! :sol:

Jeg venter besøk fra kommende the one and only bestefar :) Kjæres far er død, så min er den eneste ordentlige (selv om han får en ste-bestefar også da). Pappa har ikke sett meg siden uke 7 eller noe, så han fant ut han måtte ta seg en tur før magen ble borte :ler: Vi ses alt for sjelden. Lillebroren min kommer også. Jeg skal servere lunsj ute på plattingen vår:

Hjemmelagd foccacia

Hjemmelagd Aioli, grønn salat og

ferske REKER! :nigo: Gleder meg! :biggrin:

Og Room gulrotkake med ostekrem fra frysen til dessert ;)

Fytte rakkern, jeg luka i blomsterbedet i går.... :sjenert: Må bare få si at luking ikke akkurat er favoritthobbyen nå :fnise:

Nå: lage deig, løpe på butikken (eh.. kjøre. :reise: ).... *piler avgårde*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Kos deg med familien Linemor :klemmer:

(Luking er ikke min favoritt for tiden heller.... gravde opp 4 store bøtter med løvetann for noen uker siden, og hadde bra vondt i ryggen etterpå ja :sjenert: )

Gooood helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lunsjen hørtes rett og slett fantastisk god ut! Mmmm! :sikle:

Håper dere koste dere masse :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happy lørdag jenter :)

Det var superkoselig å ha pappa og lillebror på besøk i går. Været var jo helt enormt til å sitte på terassen i med ferske reker og sitron-farris :nigo:

I går kveld kom hodepine snikende. Sikkert varmen... :filer: Selv om jeg drakk masse masse vann. Så jeg la meg med ganske heavy headache og har snev av den ennå :angry: Det gjør meg litt sånn småirritert. Det er jo fortsatt langhelg og strålende vær. Og jeg tenker at jeg vil at jeg og kjære skal finne på noe sammen, nyte sommeren liksom.. Men jeg føler at det er så vanskelig, for jeg orker liksom ikke så mye, jeg kan ikke nyte en kald pils eller et glass hvitvin, og nei... det eneste som egentlig frister er å bade! *hopp i havet* Men vannet er jo for kaldt ennå - og ikke vet jeg om jeg våger meg ut i offentligheten i bikini heller :fnise: Jeg har forresten funnet den frem da. Hvis jeg er heldig så passer den fortsatt. Trenger bare å ta ut innleggene i overdelen som jeg en gang har sydd inn :sexy::lur: Dette er en bikini jeg kjøpte for 3-4 år siden faktisk, som jeg la litt penger i - og det kan nok være lønnsomt for den har fin passform og har vart lenge! :Nikke: Som dere skjønner, jeg tenker mye på sommeren nå og de siste ukene før termin. Jeg vil så gjerne nyte det og føle at jeg får noe ut av det liksom (være, ikke vente). Men jeg syns det er litt vanskelig med kjære, for han er så lat og med alt han gjør så involverer det liksom øl. Selv om han aldri blir åpenbart beruset så føler jeg meg liksom litt utenfor og veldig gravid - nesten som handikappet :sjenert: Neida, det er jo ikke så ille da - bare det at hodepine-snevet gjør meg litt mer negativ enn normalt i dag...

Det er musikkfest i Oslo i dag.... :romeo::skya: Hmm... jeg vet ikke helt - en liten tur i byen kanskje, på et pledd, i skyggen, med en is? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

En stund siden jeghar lagt igjen en hilsen her inne - så her kommer en :klem: og en god bedring hilsen fra meg. Hodepine er irriterende, særlig når det er en deilig dag og mye annet en mye heller skulle ha gjort. Syns du skal prøve deg en liten tur ut - og jeg har hørt at is hjelper :jepp: Og blir det værre, eller ikke noe bedre, så er det jo bare å gå hjem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Jeg og sambo har avtale om at de siste fire ukene får han ikke drikke :)

Ikke noe STORT problem siden vi ikke er de tyngste på flasken uansett, men for meg er det faktisk ganske viktig at han er kjørbar til enhvær tid om det skulle vere noe. Vi har tross alt 45 minutter til sykehuset herifra.

Og skulle ambulansene vere i bruk akkurat da, må de først komme hit - derifra, og da snakker vi lang tid da!

Så blir det 25 grader og strålende sol for han holde seg til brus og vann som jeg må, og det har han godtatt :)

(Syns ikke det er mye forlangt om du hadde satt lignende krav til din kjære, du er jo tross alt veldig glad i god vin til maten, og det har du oftet LENGE! ;) )

Så deilig at dere har sommer da! Her er fortsatt bare 13 grader :sjenert:

Var oppe i 17 i går så er jo håp, men tror nok ikke det blir noe shorts-vær nei :sjenert:

God helg ihvertfall Line! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Være og ikke bare vente er en GOD innstilling!! :jepp:

Håper du kom deg ut i solen ;) Ha en fin dag!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du kom deg ut i solen ;) Ha en fin dag!! :hoppe:

Jeg kom meg ut i solen - eller i hvert fall i skyggen! :sol::nigo:

--------------------------

Jeg og kjære pakket pleddet og dro ned til byen på familie-reggae i grønlandsparken :skya: Han fikk kose seg med et par øl og jeg fikk bolle, farris med lime, vannmelon og kroneis :ler: Vi koste oss og hadde det riktig så hyggelig - bare vi to. :kyss: Lillemann reagerte litt i starten på den kraftige bassen, men roet seg til normalt nivå etterhvert ;)

Det er så deilig å bare få finger'n ut og gjøre noe sammen i blandt. Få med seg litt av det som skjer, se på folk, høre musikk, nyte solen (skyggen) og leve liksom :) Kanskje vi neste år er der med vår 10 mnd gamle lillemann? :nigo:

Hjemme er det nå 24 grader inne, og 25 grader ute - stekende i sola :daane: Vi har hentet pizza og filmer som skal nytes bare sola forsvinner ned over hustakene.... :hjerte:

Og forresten: Bikinien kan fortsatt brukes. Jeg skal ikke være en sjenert gravid, men snart komme meg ut til et vann og sole og bade! :jepp::sexy::lur::nigo:

Takk for at dere er her jenter :rodmer::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statusrapport uke 33+ 5

Kjønn: :babygutt:

Utålmodig? Litt, men det går greit. Gleder meg til å ha kroppen min alene :ler:

Hodet ned: Ja, var i hvert fall det hos jordmor sist.

Aktivitet i magen: Absolutt! Det buktes fælt og det er tydelig at han begynner å få liten plass. Mest aktiv på ettermiddag/kveld, veldig grei om natten. :)

Edit: konkluderer også med at jeg nå merker hikking. Langt nedi der, inn mot endetarmen :filer:

Navn: 98 % sikkert at det blir Andreas

Vektøkning: 12-13 kg

Vann i kroppen: Det er vel en sammenheng mellom ødem og vann? Jeg har litt mer hovne legger nå enn i 2. trimester, men det har ikke bredd seg til overkroppen ennå.

Kynnere: Innimellom. Men merker de sjelden da de er helt smertefrie.

Humør: Følt meg veldig stabil lenge nå, men nå tror jeg det begynner å bli litt varierende igjen. Lettantennelig, fryktelig lettrørt og takknemlig :rodmer:

Barnerom: Han skal sove med oss

Utstyr: Det aller meste er på plass.

Strekkmerker: Nei, noen få sprukne blodkar..

Fødsel: Veldig spent, men gleder meg stort sett. Håper virkelig at jeg får en naturlig fødsel og ikke noe komplikasjoner sånn at det blir akutt keisersnitt etc. Innstilt på å unngå epidural, men er åpen for det om jeg ikke holder ut :gjeiper:

Plager: Ikke så voldsomt. Må vel kunne si at jeg har hatt et lett svangerskap. Litt symfyse-ubehag. Intervallsoving, men det er jeg vant med nå ;)

Oppegående: Mmm..

Sulten: Syns matlysten har gitt seg litt i 3. trimester. Må spise mindre pga mindre plass, ellers blir det skikkelig ubehagelig :overrasket: Jordbær med fløte, melon og is er favoritter :sikle: . Aldri spist så mye is som denne våren :fnise:

Oppsummering 1.trimester: humørsvingninger, omstilling, tilpassning til gravid kropp.

Oppsummering 2.trimester: Mye mer fornøyd med kroppen fra 5 mnd og utover. Trente også veldig bra fra uke 18-30. De beste ukene fysisk og stabilt godt humør.

Oppsummering 3. trimester så langt: Magen har blitt vesentlig tyngre. Kan ikke lenger ta en sit-up for å komme til sittende stilling. Slitsomt å knyte sko og bøye seg. Mye bedre kontakt med lillemann fordi han er mere håndfast. Følsom... :hjerte: Spent på hvordan familielivet blir.

Og her er magen (i ammetopp fra H&M)

post-32288-0-79685400-1307268225_thumb.j

edit: måtte tilføye litt ;)

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstyrsliste:

Klær:

Har en del klær nå, har sortert ut det vi har i str 50 og 56. Snart i mål der. Husker på at butikkene også er åpne etter termin :fnise:

* tepper - har mange! 4 helsetepper, 3 fleecetepper, 1 flott tykt ullteppe

Diverse:

* vogn: Simo duo mellomblå

* regntrekk, myggnett til vogn

* bilstol med base - acta graco

* trådkurvsystem til lillemann er på plass ;)

* stelleveske - simo

* vognpose - på ønskeliste/kjøpes senere.

* dyne til vogn

* to sengesett 65 x 80 - har ett

* 3 stk laken 40 x 90 Disse passer også til vugga (tror jeg)

* bæresjal - mei tai er innkjøpt

* smokker, fått 1 i bam-pakken. kjøper ikke noe mer før behovet er der

* flasker

* leker - har bare 1 pingu vognhengeleke foreløpig

* koseklut

* babygym -på ønskeliste/kjøpes senere

* vippestol (BabyBjørn) -på ønskeliste/kjøpes senere.

Søvn:

* sprinkelseng - kjøpes senere

* vugge inkl madrass - får låne fra svigersøster

* tisselaken

* dyne til seng

* to sengesett 80 x 100, hat ett

* to (tre?) laken 80 x 100

* lammeskinn (får i gave)

* kantbeskytter til sprinkelsengen

* uro? har kjøpt en dinglis-spilledåse. Tror vi tester med den først. Burde kanskje hatt noe over stelleplassen?

Stell:

* bleier

* 28 kluter

* 2 hettehåndklær, har kjøpt ett

* 8 håndklær, har kjøpt nye myke til hele familien

* badebalje

* stellematte - babydan farm beige

* 6 gulpekluter

* 6 siklesmekker

Apotekvarer:

*diverse kremer (purelan), termometer, nesesuger, medela pumpeflasker, tåteflasker, melkeoppsamler etc

Til mor:

* ammeBHer - har 1 stk

* ammeinnlegg

* 2 stk ammetopper fra H&M

* elektrisk brystpumpe, kjøpt medela mangler flere flasker og eventuelt melkeoppsamler

* ammepute fra Esprit (den var svinedyr så håper den kommer til sin rett :ler: )

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fiin mage :rodmer:

Føler jeg ser ut som et sirkustelt i forhold :sjenert: Men, du kommer vel etter i bransjen når du har passert uke 36 kanskje du og :fnise:

Håper du har en fin dag :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiin mage :rodmer:

Føler jeg ser ut som et sirkustelt i forhold :sjenert: Men, du kommer vel etter i bransjen når du har passert uke 36 kanskje du og :fnise:

ehm.. vel, jeg syns nå vitterlig det ikke er noe særlig forskjell på oss jeg sommerfuglen :ler:

Dagen er fin :sol: Jeg har trimma hekken, kjære har spyla platting og vannet. Nå skal vi straks grille alt for mye spareribs. :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stund siden jeg har oppdatert meg her inne, men her er jo alt strålende :)

Kjempefin mage forresten! Og så flinke dere har vært med å handle utsyr! Kan ikke si det samme her i gården nei... :sjenert:

Kjenner meg litt igjen i følelsen av å være gravid og litt "utenfor" (Den kalde ølen hadde smakt fortreffelig i 26 grader i London i sosialt lag i helgen, men nei... det ble med en limonade :sjenert: ) . Men har egentlig konkludert med at det ikke er noe poeng å "straffe" mannen med at han ikke kan ta seg en øl eller tre, bare fordi jeg er gravid. Sålenge han ikke drikker seg fullstendig snydens nå mot slutten av svangerskapet. I motsetning til Ruccola har vi veldig kort vei til sykehus og han trenger ikke på død og liv være kjørbar hele tiden. Dersom det skulle skje noe (og han er litt småbrisen), så tipper jeg han blir edru ganske kjapt ja :ler:

Ha en fin uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men har egentlig konkludert med at det ikke er noe poeng å "straffe" mannen med at han ikke kan ta seg en øl eller tre, bare fordi jeg er gravid. Sålenge han ikke drikker seg fullstendig snydens nå mot slutten av svangerskapet. I motsetning til Ruccola har vi veldig kort vei til sykehus og han trenger ikke på død og liv være kjørbar hele tiden. Dersom det skulle skje noe (og han er litt småbrisen), så tipper jeg han blir edru ganske kjapt ja :ler:

Ha en fin uke! :)

Ja, det er sånn jeg tenker også. Vi har jo også kort vei og kan ta en taxi om det var krise. Men innbiller meg at jeg vil få noen føde-tegn et par dager i forveien, og da er det jo greit om han holder seg til Cola :ler:

Forøvrig syns jeg alko-avholdet har gått veldig greit da, over all forventning faktisk :ler: Men innimellom savner jeg veldig bare å kunne ta et glass vin eller en utepils. Men ikke lenge igjen nå :)

Koselig at du er innom forresten, du er jo et langt stykke på vei du også nå :jepp:

Ha en fin uke du også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh -for en fin mage :gravid:

Gøy å lese statusoppdateringen din nå - artig at du har tatt med oppsummering fra de tre ulike trimesterne.

Ser jo også ut til at alt begynner å komme på plass - og det må jo være greit før en blir altfor tung og sliten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Ripsy :ler::gravid:

Ikke mye som mangler nå :)

Jeg og kjære kjørte sammen hjem fra jobb i dag. Også nevner jeg at nå er det bare 3 uker igjen.... Whatt?!!? sier han :sjokk: 3 uker?? Ja.. å jobbe sier jeg.. "Ååå.., jeg trodde du mente fødsel" :hoho::fnise: Det var bare litt morro å se sjokket hans et øyeblikk der. Han er godt informert altså, vet akkurat hvor langt vi er og hvor stor lillemann er :ler:

Jeg tenkte forresten om lillemann i starten at det var en proff fotballspiller inni der :filer: Vel, jeg har endret mening. Jeg tror det i tilfelle er amerikansk fotball det er snakk om :gjeiper: Vi satt tett sammen i sofaen i stad etter middag og så på nyhetene. Kjære satt med armen liksom inntil magen. Plutselig kommer det det værsting-dobbel-dult. Den super-bulen som kom ut liksom :ler: Kjære fikk hakeslepp :hakeslepp:

På jobb er det fryktelig stille. Jeg har vært på den italienske rivieran i hele dag ;) Kjære har gitt beskjed til arbeidsgiver at han skal ha ferie 2 uker fra 1.oktober, så da er vi så godt som i boks :nigo:

Jo, også fikk jeg BAM-boksen forrige uke. Og henta baby-boxen på apotek 1 i dag, mye fint i den. De små søte pampers-bleiene da! :rodmer: Også kjøpte jeg hvetekimolje for smøring av skjede og mellomkjøttet snart... :sjenert:

edit: Symfysen får forresten gjennomgår igjen etter 6 timer på jobb. Er vel litt tungt for den nå. Men satser på at 40 % sykemelding holder de siste ukene.

Jo, og i natt når jeg våknet hver gang jeg skulle snu meg :roll: så hadde jeg skikkelig kynnere - hver gang! :overrasket: Jeg vet ikke om jeg har hatt det lenge om natten, eller om jeg tilfeldigvis hadde det i natt... :filer:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...