Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma

LineGourmet

Anbefalte innlegg

Gjest Ruccola

Ja, nå begynner det å bli litt størrelse på menneskene inni oss :) Det begynner å bli størrelse på magen også. I dag har kollegaene mine kommentert at "jeg vokser" :ler: Er i grunn fornøyd med magen, syns den kanskje er litt i overkant til å bare være 15 uker, men den er rund og fin og ganske høyt oppe. Veldig typisk gravid-mage :gravid: Når skal du på UL ruccula? Jeg skal 25. februar. Fortsatt lenge til. Jordmor neste uke da.. :) (fredag).

Jeg også har fått skikkelig rund mage høyt oppe :)

Glad jeg har vest på meg på jobb, for der skjuler faktisk glidelåsen magen enda :fnise:

Jeg også tenker at magen er i overkant stor til å "bare" vere 14+3, men noen får mage tidlig og noen får mage sent :)

Vi skal på UL dagen før deg vi da :jepp:

Gleder meg kjempemye! Vi har verken sett eller hørt nurket enda! Skal til jordmor på mandag, og kommer ikke til å gå derifra før vi har hørt hjertelyd! (Noen sier jordmoren her ofte ikke lytter etter den før i uke 16!!!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 uker! :duskedame: Og fortsatt plomme! :roll:

Jeg fikser meg ny ticker om kort kort tid :lur:

God natts søvn i natt :nigo: Deilig å føle seg relativt normal! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har verken sett eller hørt nurket enda! Skal til jordmor på mandag, og kommer ikke til å gå derifra før vi har hørt hjertelyd! (Noen sier jordmoren her ofte ikke lytter etter den før i uke 16!!!!!)

Lykke til hos jordmor på mandag. Tror normalen er lytting fra uke 12 altså.. :) Selv ble jeg mer rørt av å høre hjertelyden enn av UL, tror det eller ei :ler: :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Lykke til hos jordmor på mandag. Tror normalen er lytting fra uke 12 altså.. :) Selv ble jeg mer rørt av å høre hjertelyden enn av UL, tror det eller ei :ler: :rødme:

Ja skal ha med mannen :hjerter_rundt: gleder oss veldig! :hjerte:

Ser du fortsatt har plomme ja!

I følge boken min skal fosteret i uke 15 vere ca 12,5 cm... Noen som har sett en plomme på den sizen så ring Guinnes! :fnise:

Jeg stemmer for at du får deg en ny ticker som faktisk virker :jepp:

:klemmer:

Endret av Ruccola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn - da har jeg fikset en ordentlig ticker. Jeg ga plommen en sjanse til å endre seg, men det ville den altså ikke :fnise:

Ålreit dag på jobb :) Har hatt leverandørmøte siste halvdel av dagen, og jeg er hjemme leeeeenge før normalen! :ler:

Det har gått opp for meg i dag at jeg er mye roligere inni meg. Vet ikke helt når dette begynte, men har i hvert fall vært sånn siden januar.. (uke 11). Det er akkurat som all adrenalin er helt borte. Litt rart, og ganske deilig i grunn. Blir litt som å gå i en valium-rus :ler: Føler meg veldig trygg i meg selv og har roen i alle sammenhenger på en måte... Ganske fint :hjerte:

Nå skal vi snart lage gourmetfiskepinner (fra findus) og så skal jeg dra på sats å trene power :kul::trene:

:tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si du er en friskis, powertrening og greier ;)

Ikke så veldig. Jeg ombestemte meg :flau::roll::balltre:

Jeg ble så veldig veldig mett... og fant mange gode unnskyldninger. Nå må jeg finne en måte å gjøre opp for meg på.. :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: for 15 uker!! :strix:

Herlig å høre at magen vokser :jepp: Her har jeg fram til nå kunnet "skjule" magen med å gå med tunika, og noen type gensere, nå har den poppet skikkelig fram, har fått noen blikk de siste dagene, nå er det en skikkelig gravidmage :fnise:

Forestn, gratulerer med ny ticker! :fnise:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ha baby i magen og gløde med en indre ro :rodmer:

:sjenert:

:klem:

Da er det helg! :skya: Maks digg å tenke på at det 3-dagers helg nå. Vi tar fly opp til trøndelagen i morgen tidlig for å hente en bil for mutter & mannen, så kjører vi til hytta på dovre. :) Litt bekymret for hva vi egentlig skal finne på, men det blir nok fint. Jeg har lyst til å komme oss ut litt på lørdagen i hvert fall og lage bål og grille ostesmørbrød eller noe sånt og drikke kakao ;)

Jeg blir helt ødelagt etter middagene for tiden. Jeg spiser ikke noe mer enn normal, men jeg blir så stappa mett at det er helt forferdelig. Det tar visst litt tid før jeg lærer å ta mindre :eeeh: Har også litt verking i korsryggen stadig vekk... :sjenert: Og fordøyelsen har blitt fryktelig sakte siste måneden nå. Jeg drømmer om tarm-skylling :fnise:

Jo, og jeg føler jeg må på do hele tiden å tisse. Men det er ikke så mye som kommer. Særlig om kvelden og natten. Jeg har hørt at dette skulle gå over i 2.trimester??!. Ikke tilfelle for meg i allefall. Kan ikke si jeg var plaget av det i 1. :filer:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ruccola

Jeg gikk på apoteket og kjopte in duphalack ;) greit å ha i hus tenkte jeg :jepp:

Bare trengt det en gang da, men ok å ha innen rekkevidde! :jepp:

Jeg også tisser ofte og ikke alltid det kommer så mye. Noen ganger føler jeg at jeg må tisse mer, men ikke klarer å tømme meg...

Det må vi vel bare leve med tenker jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på apoteket og kjopte in duphalack ;) greit å ha i hus tenkte jeg :jepp:

Bare trengt det en gang da, men ok å ha innen rekkevidde! :jepp:

Jeg også tisser ofte og ikke alltid det kommer så mye. Noen ganger føler jeg at jeg må tisse mer, men ikke klarer å tømme meg...

Det må vi vel bare leve med tenker jeg ;)

Og ett MUST til etter fødselen. Jeg synes det var så utrolig at ingen hadde gitt meg det rådet før, så nå retter jeg det opp med å gi dere det rådet. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, og jeg føler jeg må på do hele tiden å tisse. Men det er ikke så mye som kommer. Særlig om kvelden og natten. Jeg har hørt at dette skulle gå over i 2.trimester??!. Ikke tilfelle for meg i allefall. Kan ikke si jeg var plaget av det i 1. :filer:

Det har heller ikke gått over til meg, om det er noen "trøst". Er oppe to ganger om natten for å gå på do. Har funnet på et lite triks for å ikke våkne noe særlig da, har på lys på vaskerommet (som er i tilknyting til badet) og har døre på en litten gløtt -- akkurat nok lys til å finne fam til badet, og doen, og så slipper jeg å våkne av flomlyset i taklampa!

Good tur til Dovre!! Håper dere får ei fantastisk helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Det har heller ikke gått over til meg, om det er noen "trøst". Er oppe to ganger om natten for å gå på do. Har funnet på et lite triks for å ikke våkne noe særlig da, har på lys på vaskerommet (som er i tilknyting til badet) og har døre på en litten gløtt -- akkurat nok lys til å finne fam til badet, og doen, og så slipper jeg å våkne av flomlyset i taklampa!

Good tur til Dovre!! Håper dere får ei fantastisk helg! :klem:

Jeg heller slår ikke på lyset på badet :)

Har utelys rett utenfor baderomsvinduet, som lyser opp nok til at jeg ser doen og vasken :)

Spretter da rett opp i sengen igjen og legger meg inntil en varm sambo, og sovner som regel med en gang igjen :)

Er som regel oppe en gang, noen ganger to i løpet av natten.

Gruer meg til den dagen jeg evt sliter med å sovne igjen etter dobesøk :sjenert: Har hørt det er veldig vanlig når man er høygravid.

Kooooos dere på tur og nyt helgen fullt og helt! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer om tarm-skylling :fnise:

:skratte::skratte:

Håper dere har hatt en superhelg på hyttetur med bål, god mat og alt som følger med :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...