Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma

LineGourmet

Anbefalte innlegg

De eneste planene som foreligger er kalkun og waldorfsalat ;)

Det er store muligheter for at det blir som de foregående årene, dvs. mat hos oss og påfølgende fest hos kompis. Jeg kommer nok til å ta kvelden tidlig siden jeg skal tidlig opp på jobb 1. nyttårsdag. Pjaktisk å la noen andre rydde opp i festrotet dagen etterpå også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ukene går fortere etterhvert, ikke sant.. Jeg synes starten av graviditeten var gruuuuusomt treg, men fra ca uke 8 synes jeg den har flydd avsted :ler: Moro er det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, du har hatt bursdag jo!! :flau: Jeg er så langt på etterskudd at det er helt flaut, men uansett;

Gratulerer så masse med overstått bursdag!! :gave::kyss::smilyblomst:

Høres ut som du/dere har hatt en super jule- og bursdagsfeiring! Kjempefine gaver har dere fått også! Når skal dere kjøpe seng? :lur:

Jeg og sambo skal også feire nyttår sammen i år, det blir rolig og koslig uten noe spesielt opplegg. Vi skal ha pinnekjøtt og hjemmelaget karamellpudding, tror det blir fint :jepp: Jeg har alltid syns at nyttårsaften er altfor oppskrytt som festdag, så det er helt fint for meg at det bare er oss to.

Det var bra at du fikk ordnet opp med UL, det er ikke lenge til nå. Du kan glede deg, det er en fantastisk opplevelse :rødme: Vær forberedt på mange glade tårer :fnise:

Hurra for 10 uker!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste planene som foreligger er kalkun og waldorfsalat ;)

Det er store muligheter for at det blir som de foregående årene, dvs. mat hos oss og påfølgende fest hos kompis. Jeg kommer nok til å ta kvelden tidlig siden jeg skal tidlig opp på jobb 1. nyttårsdag. Pjaktisk å la noen andre rydde opp i festrotet dagen etterpå også :ler:

Kompis svikter oss og reiser bort, så da blir det rolig feiring for to med myyyye mat :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompis svikter oss og reiser bort, så da blir det rolig feiring for to med myyyye mat :sikle:

Ja - jeg og kjære er jo godt vant med å lage masse goumet mat hjemme med masse god vin til.... Det er det som er utfordringen føler jeg. For det blir annerledes med Munkholm og eplemost :ler:

Men - vi har i dag lagt litt planer og jeg har presisert at vi må lage mat sammen og bla, bla, bla... Det blir nok bra! Så langt står på menyen:

* Foie Gras med fiken

* kveite og burre blanc (jeg har sjekket i fiskedisken - den er av oppdrett så den kan vi spise :jepp: )Tilbehør gjenstår.

* sjokoladefondant

Ellers så fikk jeg fortalt sjefene mine de gode nyheter i dag da :ler: Min nærmeste overordnede ble utelukkende glad på mine vegne :) Eier fikk lettere nervøst anfall, men jeg syns jeg så et smil i munnviken. :fnise: Også sier han: "ja, du skal ha rett etter ferien du da?" :hakeslepp: Whatt?? Eh.. ja, det stemmer sa jeg :ler: Neida, han mente han hadde visst dette et stund. Jeg ble litt paranoid og lurer på om han snoker på min pc og ser hvilke sider jeg er inne på internetten? :klø: Eller så kan det hende han er synsk? Eller så kan det hende at min nærmeste kvinnelige kollega har skvaldret... :skravle:

Nå er det nyttårsferie! :nigo:

Bonus har jeg fått også :kul: Det blir seng på januar-salget Lilly ;) Gleder meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og oppdaterer meg litt! :vinke:

Høres ut som om dere har hatt en flott jul så langt, med masse fine presanger på julaften!:) Oog, gratulerer så mye med dagen som var! :bursdag:

Planene for nyttårsaften er sålangt ikke så veldig spennende.. Kalkun med diverse herlig tilbehør hos svigerfar i kveldinga, før min kjære skal avgårde på nattevakt.. Og da vet jeg ikke helt hva jeg skal finne på etter det :klø: Gleder meg uansett stort til maten, høydepunktet det! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mornings! :sol: Jeg planlegger morgendagen :kaffekopp:

Forrett: Foie Gras

Ristet brioche, ruccula, varme fiken og foie gras

Hovedrett: Kveite servert med eple og sprøstekt bacon, brødkrutonger og smørsaus og potetpurè.

http://snakk.klikk.no/Mat/Default.aspx?id=12088010

Trekker kveita i H-melk med hvitløk og timian ;)

Dessert: Sjokoladefondant

http://kjerstitilhverdags.blogspot.com/2010/04/mrk-sjokoladefondant.html

Bringebær

Rømmekrem:

Splitt vaniljestangen og skrap ut frøene. Seterrømme (kald), vaniljefrø og sukker piskes til stiv krem i miksmaster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sikle:

Nå må du snart komme i gang med bloggen eller gi ut kokebok - jeg kommer iallefall til å bli fast følger og kjøpe den boka ;)

Flotters permisjonsprosjekt til deg må være å lage en kokebok :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det gamle Line! :hjerte:

Jeg er veldig klar for å følge deg inn i 2011. Det skal bli utrolig spennende. Neste nyttårsaften feirer dere som 3 (eller kanskje 4 :ler: )

Du er super!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer med vel overstått bursdag! :strix:

Innom for å ønske deg en fabelaktig nyttårsfeiring i morra! Høres ut som en deeeilig meny! :sikle:

Håper alt er bra! :)

:klem: fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I natt har jeg sovet veldig godt og føler jeg har et godt grunnlag for en fin feiring i dag! :ler:

Både jeg og kjære var i ganske dårlig humør i går :roll: Men siden vi var enig om det, så var det liksom greit :ler:

Legekontoret ringte meg rett før jul og sa jeg måtte komme innom for en blodprøve jeg måtte ta. Som de hadde glemt når jeg tok prøver den gangen jeg var der :kjefte: Så jeg var innom der i går, og mens jeg står der i luken passerer klokken 1345 og lab-damen kommer i luken og sier med myk stemme: "beklager, men det er for sent nå". Jeg ble skikkelig spydig og uttrykte klart min misnøye. Hehe.. jeg syns det er merkelig med disse irritasjons-hormonene jeg har: de kommer liksom helt plutselig, og jeg føler ikke at jeg har noe som helst kontroll over dem :ler:

Nå er planen snart litt frokost, så en dusj, og så skal jeg faktisk ta meg en tur ned til byen for en liten mulig shopping-runde og for å finne de siste ingridiensene vi mangler. Vår ellers velutstyrte Meny butikk hadde nesten ikke urter i går. "Har dere ikke flere urter" spurte jeg - nok en gang i en spydig tone :fnise:

Jeg trenger å aktivisere meg selv :roll: Jeg blir både uvel, dårlig form, småkvalm, sur og irritabel når det er lite som skjer :overrasket: Helt merkelig, eller kanskje ikke? Jeg er i bedre form når jeg er på jobb enn når jeg har fri.. :filer:

Godt nytt år skjønner KG-jenter!

:skya::strix::skya::strix::skya:

:gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine beste ønsker for deg for det nye året!

If your heart is in your dream

No request is too extreme

When you wish upon a star

:klemmer: :klemmer: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen til det nye året jenter! :kaffekopp:

Vi hadde en veldig hyggelig nyttårsaften i går vi :nigo: Vi lagde mat sammen og rettene smakte strålende :Nikke: Spesielt kveita med de hjemmelagde brødkrutongene, bacon og eple anbefales på det varmeste. Dessverre ble jeg litt kvalm på dette tidspunktet, så jeg klarte ikke spise noe særlig :overrasket: Første gang jeg har opplevd å være kvalm mens jeg spiser :gjeiper:

Sjokoladefondanten ble litt vel rennende :fnise: Retningslinjene på steketiden stemmer aldri! :kjefte:

Men vi hadde det koselig og fikk snakket mye sammen :)

Litt pulings fikk vi også til :lur:

Ut og hilse på naboene klokken 12 med raketter og gode nytt år ;)

Ellers så er jeg forkjøla, og det virker ikke som den er på retur. Blir bare mer og mer snørrete og nysete :snurt: og uke 10 er så langt den uken hvor jeg er mest uvel. Men fortsatt ikke veldig plagsomt altså ;)

Vi skal ha barn! :gravid::kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...