Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma

LineGourmet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lykke til hos legen i dag - det blir spennende! :jepp:

Kanskje du blir ørlite mer connecta med bringebæret når du ser det svart på hvitt? :nigo: Skjønner godt at det hele virker ganske fjernt og uvirkelig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

ja, det blir nok bare avslapping på sofa'n imorgen, så da kan jeg komme innom med en oppdatering.. Egentlig håper jeg litt på at de skal si at det var litt halv-tette eggledere og at de nå har spylt det opp, hehe... Får krysse fingrene..

Men du - denne trøttheten som alle gravide snakker om, er du ikke rammet av den, du eller? Syns ikke jeg har sett du har skrevet noe om den..!?

Og masse lykke til hos legen imorgen, så spennende! Kanskje alt blir litt mer "virkelig" da.. :hjerter:

Nei! Jeg er ikke rammet av "trøttheten" :ler:

Lykke til selv, skjønner tankegangen din fullt ut med halvtette! ;) *krysser fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønskninger jenter. Nå må jeg fyke! :buss:

Fantastisk å sove lenger i dag, og kos med kjære før vi sto opp også :sengekos: Og det er fredag! :nigo: Strålende humør i dag :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan gikk det hos legen? :lur:

Hurra for fredag! :hoppe: Og mens jeg husker på det; jeg tror du får en liten jente :babyjente:

Det hadde vært stas med en liten babyjente :rødme:

Det gikk vel greit hos legen. Jeg fikk jo ikke svar på noenting. Leverte urin-prøven når jeg kom. Og jeg ville få telefon på mandag om det var noe galt. Syns hun virka litt sykelig opptatt av urinveis-infeksjon? :klø: Masse spørsmål. Jeg har fått helsekort og bok, tatt blodtrykk som var fint og tatt en haug med blodprøver. Jeg var der en evighet. Var på jobb til lunsjen :fnise:

Syns det var litt rørende å oppgi kjære som far til barnet... :hjerte::ler:

Hvordan gjør man det med tippelister og sånn egentlig? Bare lager jeg et innlegg hvor jeg samler dere, og redigerer etterhvert. Og link i signaturen? :sjenert:

Helg helg helg! :skya: :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Line!

Hørtes ut som et veldig "business like" legebesøk.. Men det er vel kanskje sånn det er..

Selv er jeg i god form etter narkosen og alt. :spy: opp igjen saften jeg fikk etter jeg våknet, men det var ååååå så godt med mat etter dèt! (Matvraket Smarties, hehe...) Litt vonde skuldre som har kommet og gått, litt kvalme som har kommet og gått, og generelt litt "slack" i formen, men ellers fin-fin, egentlig.. Det første jeg kan huske jeg sa etter jeg våknet, var "ååå, nå har jeg sovet godt!" :ler:

Venstre eggleder var åpen og fin, den høyre var også åpen, men litt "krøllete". Legen brant bort biiiittelitt endometriose, men ikke noe som var noe å bry seg om sa han. Så vi er vel fortsatt "uforklarlig barnløse", da.. Men jeg har fortsatt trua på at litt flushing var alt som skulle til.. Så vi satser på at den sitter i januar, så kanskje jeg får bebis rundt bursdagen min, hehe..

Kos deg masse med fredag, Line, her er det sofa, håndball, tv og kos som gjelder idag :jepp:

:klem1: fra meg :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør man det med tippelister og sånn egentlig? Bare lager jeg et innlegg hvor jeg samler dere, og redigerer etterhvert. Og link i signaturen?

Jepp ;)

Tippeliste for kjønn?

Hmmm.. jeg tror du får en.... GUTT :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagret tippelistene (for fødedato og kjønn) i ett innlegg og oppdaterte innimellom med å lage ett nytt innlegg. Klipp og lim metoden er mye brukt hos meg ;)

Det er sikkert en liten gutt - for noe annet har jeg erfart er umulig å få på to forsøk! Men guttebabyer er jo veldig deilige. MMMM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både leger og jormødre er over middels interessert i urinveisinfeksjoner siden det kan forårsake premature rier hvis den ikke behandles. Det er heller ikke like lett for oss å fange opp symptomene på en UVI i ugravid tilstand.

Håper du får en flott kveld :klemme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både leger og jormødre er over middels interessert i urinveisinfeksjoner siden det kan forårsake premature rier hvis den ikke behandles. Det er heller ikke like lett for oss å fange opp symptomene på en UVI i ugravid tilstand.

Håper du får en flott kveld :klemme:

Å ja.. er det sånn det henger sammen :) Legen sier jo selvsagt ikke hvorfor hun er så opptatt av UVI. Må innrømme at jeg er ganske opptatt av å vite hvorfor ting er som de er :fnise:

Så forresten i etterkant at hun har skrevet noe protein-verdier på urinprøven jeg hadde med på helsekortet - men hva de betyr? Aner ikke :dåne:

Dere syns ikke det er litt tidlig å tippe kjønn ennå? ;) Det syns jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skrev hun da?

Hadde det vært bekymringsverdig vil jeg tro hun hadde sagt i fra.. :) Det høres forresten ut som mine legebesøk.. Hun jeg går hos er litt sånn også. ute av døra før jeg fikk sukk for meg! :blink: Mye hyggeligere hos jordmor. Så litt letta da jeg begnte på ABC og alt foregikk der.

Gravide kjenner ikke så lett at de har UVI som nevnt over her. Det er derfor man blir sjekket så grundig. :) Man kan kjøpe UVI-tester på apoteket og forresten.

Jeg ble også litt rørt da jg skulle oppgi kjære som pappa til barnet husker jeg :rødme:

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La meg prøve! :ler:

B? :klø: Blod..?

L= Leucocytter (eller noe sånt..)

P= Proteiner

Men jeg vet ikke hva verdiene tilsier.. :sjenert: Bare at det er utslag på B og L. Men om det er utslag man bryr seg om aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg prøve! :ler:

B? :klø: Blod..?

L= Leucocytter (eller noe sånt..)

P= Proteiner

Men jeg vet ikke hva verdiene tilsier.. :sjenert: Bare at det er utslag på B og L. Men om det er utslag man bryr seg om aner jeg ikke.

Jeg google litt rundt. Tror det er L for Leucocytter, noe som indikerer infeksjon, eller forurensning av utflod og sånne andre ting...Prøven var ganske uklar :sjenert:

Visste ikke at man skulle vaske seg først :flau: Jeg går på do først - så dusjer jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det som Siebaeo sier ;)

Blod = B 2+

Leukocytter (hvite blodlegemer) = L 4+

Proteiner = P +

Hvis man finner leukocytter i urinen skal urinen undersøkes nærmere i mikroskop for å telle konsentrasjonen av bakterier. Urinene sendes også til dyrkning etter bakterier. Det må være en viss mengde bakterier i urinen før det er en urinveisinfeksjon, dette vises ved dyrkning.

Hilsen hun som jobber i helsevesenet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også være lurt å ta en klut å vaske rundt urinrørsåpningen, og tisse en liten stråle før du fyller testkoppen med urin, for å få unna de bakteriene som ligger helt ytterst i urinrørsåpningen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...