Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma

LineGourmet

Anbefalte innlegg

God morgen alle gravide, ikke-gravide og prøvere! :kaffekopp:

Jeg er herlig utvilt med 9 timers søvn bak meg. Og sitter å tripper på at klokka skal bli litt mer sånn at jeg kan ringe mamma :ler:

Har lite planer i dag bortsett fra ukentlig tur på butikken og handle middager ;)

Har forresten bestilt meg bok som jeg håper kommer i posten i dag. Jeg ville jo egentlig ha PÅ vei av GRo, men den var jo utsolgt over alt! :sur: I hvert fall på nettbutikkene. Så da bestilte jeg "Gravid" av Sarah Jordan i stedet. http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=4726919&rom=MP

Også har jeg så veldig veldig lyst på nye vintersko :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen alle gravide, ikke-gravide og prøvere! :kaffekopp:

Jeg er herlig utvilt med 9 timers søvn bak meg. Og sitter å tripper på at klokka skal bli litt mer sånn at jeg kan ringe mamma :ler:

Har lite planer i dag bortsett fra ukentlig tur på butikken og handle middager ;)

Har forresten bestilt meg bok som jeg håper kommer i posten i dag. Jeg ville jo egentlig ha PÅ vei av GRo, men den var jo utsolgt over alt! :sur: I hvert fall på nettbutikkene. Så da bestilte jeg "Gravid" av Sarah Jordan i stedet. http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=4726919&rom=MP

Også har jeg så veldig veldig lyst på nye vintersko :hjerte:

Høres ut som en deilig avslappende dag, planlegger noe av det samme selv.. Jeg kjøpte "På vei"-boka, veldig fornøyd med den! Savner litt humor, dog..Ser ut som den du bestilte er mer av det slaget! Ha en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en fin dag! :klem:

I lige måde Myzia! :ler:

Mamma ble så glad! :nigo::biggrin:

Hun sa hun visste det allerede.. :fnise: Hun har alltid påstått å ha litt sånne telepatiske evner. Dessuten så mente hun, ganske overbevisende faktisk for mange måneder siden, at barnebarnet kommer i august :Nikke: Dvs, litt på overtid ;)

Besteforeldrene vil kjøpe barnevogn! Hurra! :duskedame:

Ser frem til mange fine byturer sammen med mammaen min fremover i 2011 :hjerte: Godt å ha noen å glede seg med :jepp: (nei, sambo regnes ikke med..... :sjenert: )

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nå 4 uker og 3 dager på vei. :hjerte:

Unnfangelsen finner sted omkring:

3. november 2010

Hjertet begynner å slå:

28. november 2010

Embryoet beveger seg:

22. desember 2010

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster:

29. desember 2010

Alle indre organer er ferdig formet:

29. desember 2010

Risikoen for spontanabort avtar:

12. januar 2011

Kvalmen avtar for de fleste:

19. januar 2011

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd):

26. januar 2011

Fosteret svelger og tisser:

9. februar 2011

Tid for ultralyd:

16. februar 2011

Du kan kjenne fosterets bevegelser:

23. februar 2011

Fosteret begynner å få et søvnmønster:

9. mars 2011

Fosteret begynner å høre:

30. mars 2011

Ni av ti barn overlever om de blir født nå:

27. april 2011

Mange fostre legger seg med hodet ned:

1. juni 2011

Svangerskapspermisjonen begynner:

8. juli 2011

Antatt termindato:

29. juli 2011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også På Vei av Gro Nylander - tenkte å ha den på lur, men har selvsagt tyvlest litt :fnise: Den er ok den altså, men enig med det som sies over her - kunne vært hakket mer humoristisk :Nikke:

Men om du ikke blir fornøyd med boka du har bestilt, så kan du jo alltids bestille På Vei senere... du har jo noen måneder på deg til å komme gjennom bøkene :fnise:

Så koselig at du har fortalt det til mamman din allerede :hjerte: Det blir sikkert litt mer virkelig når du deler det med noen andre enn mannen også.... :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du har fortalt det til mamman din allerede :hjerte: Det blir sikkert litt mer virkelig når du deler det med noen andre enn mannen også.... :vetikke:

Ja, jeg blir veldig glad av at andre blir glade :ler: Nå har jeg fortalt det til lillebror også. "Så kult! Jeg skal bli onkel!" :nigo: Hehe.. veldig bra.

Kjære's avventenhet, demper jo litt av gleden hos meg - naturlig nok :sukk: Men det kommer til å bli veldig bra, og kjære kommer til å kjenne det etterhvert han også :jepp::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det ny og utvilt søndag :ler:

Jeg er fortsatt gravid :nigo: Jøss, liksom... :fnise:

Godt humør og ser lyst på livet. Skal trene litt i dag. :trene: Det blir RYP light og rask gange på mølle med 5 % stigning :)

Begynte å lese i boka i går også (Gravid, sarah jordan). Den er lettlest, informativ og ganske morsom ;) Gleder meg til 2 trimester, da blir det bare kos :ler:

Men! man kan ikke bruke anti-rynkekremer når man er gravid???

Symtom-oppdatering:

Lett hodepine (hangover) når jeg våkner om morningen, men det går fort over... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Tror nok jeg kommer til å følge med fast her nå :) Var så vidt innom deg da du testet positivt. Hvis testen min er riktig, er det ikke mange dagers forskjell på terminene våre ;) (HVis den er riktig vel og merke... :sjenert: )

Ha en fin dag :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag :goodbye:

Så morsomt at mamma'n din sa at hun visste det, da.. Jeg holder til litt nord for Oslo, så jeg gyn sa han skulle bestille time på Ahus.. Ja, jeg ligger litt i løypa bak deg, så som sagt har jeg nå trua på at bare jeg får "spylt opp litt", så sitter'n.. :gjeiper:

Syns du skal kjøpe deg nye vinterstøvler - man kan aldri ha for mange sko.. :fnise:

Og jeg henger meg på Coriander - hvorfor kan man ikke bruke anti-rynkekremer når man er gravid??

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg henger meg på Coriander - hvorfor kan man ikke bruke anti-rynkekremer når man er gravid??

Klem

Direkte utdrag fra boka:

Hudpleie: Kremer og lotioner som inneholder A-vitamin derivater, spesielt kremer mot aldring, bør ikke brukes. Også kvisekremer som inneholder A-vitamin, er svært skadelig for fosteret og bør unngåes helt. Om huden din kanskje likner en pizzagomlende tenårings, er det dessverre lite du kan gjøre med det.

:sukk::overrasket:

Det skal sies at det er kun denne boka jeg har sett dette nevnt. Selv når jeg googler så får jeg ikke så mange seriøse treff syns jeg..

Her er en blogg.. http://www.hildechristina.com/hudpleie-for-gravide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir så glad når folk jeg har fulgt lenge får positive tester! Feirer litt her :ler::strix: :strix: :duskedame::nigo:

Tilbake fra trening :trene:

Jeg måtte kaste inn håndkleet faktisk :sjenert: Gikk raskt på tredemølle i en halvtime i oppoverbakke, ble god og sliten, passe andpusten liksom :)

Men så skulle jeg over på litt styrkeøvelser og finner meg til rette på knebøystasjonen. Ikke noe problem å ta 40 kg knebøy, men jeg ble så svimmel! :dåne: Tok ekstra lange pauser og fullførte 3 sett. Starta på markløft, men måtte bare avbryte etter 2 sett. MÅtte sette meg ned i en krok og vente på at flimringen ga seg :gjeiper:

Har jo vært litt svimmel de siste dagene nå, men svimlingen har kommet mest når jeg sitter stille faktisk - så den har ikke plaget meg noe særlig. Men i stad - jeg ble seriøst bekymra for å gå i bakken :fnise: Men det ble jo litt trim for det da :)

Nå skal jeg lage Trine's mektige matblogg, gulrotmuffins :sikle:

Og så skal jeg og kjære se om skal hoppe i høyet :lur::sengekos: Har ikke hatt oss siden EL, jeg føler meg nesten aseksuell. Tragisk :roll::fnise:

edit: Oppskrift http://trineblogg.blogspot.com/search?q=gulrotmuffins

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Om huden din kanskje likner en pizzagomlende tenårings, er det dessverre lite du kan gjøre med det.

Dette kan jeg desverre skrive under på...

Jeg som hadde plettfri hud før graviditeten så ikke ut under graviditeten.. Det er først nå det holder på å gå tilbake til det normale :dåne:

Jeg gleder meg til jeg får tilbake huden min jeg.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du trives som ny-gravid :ler: Koslig å lese her om dagen! Og kjempegøy at du har fortalt det til kommende bestemor og onkel :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har bedt meg om å takke deg for snitzel og risottoppskrift, han jublet da han fikk middag i dag og ville vite hvor jeg hadde fått den ideen fra. Så takk :klemmer:

Svimmelhet høres ikke noe gøy ut, kanskje alt blodet ditt holder hus i livmora og glemmer hjernen og resten av kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har bedt meg om å takke deg for snitzel og risottoppskrift, han jublet da han fikk middag i dag og ville vite hvor jeg hadde fått den ideen fra. Så takk :klemmer:

Svimmelhet høres ikke noe gøy ut, kanskje alt blodet ditt holder hus i livmora og glemmer hjernen og resten av kroppen?

Hehe.. så flott! :nigo: Mannen her jublet også i går når han fikk røkt svinekam med hjemmelagd brun saus (med øl). De liker sånn skikkelig husmannskost vet du :ler:

Blodet holder nok på nede i livmora ja (det er faktisk mora til liv! :kul: )

Bra dag på jobben i dag! :Nikke: Kronene har klinget godt i kassa og regner ikke med at det slutter med det første :ler: Har vært passe hektisk i dag og kjenner jeg er på vei til å få det meste av konsentrasjonen tilbake :)

Er i fortsatt veldig bra form. Litt svimmel til tider, men ikke noe plagsomt. Murringene har gitt seg litt. Bare bitte litt stikking en sjelden gang. Puppene er heller ikke så ømme som de var. Jeg kjenner standard-stølheten i magen når jeg våkner om morningen da. Jeg tok forresten el-test i går.... bare sånn for gøy liksom.. :sjenert: Der eksploderte teststreken så sterk som den kan bli umiddelbart. Før urinen i det hele tatt hadde rukket å dra seg oppover liksom... Så er nok fortsatt gravid ja... Kan jo begynne å lure litt i blandt.. :sjenert:

Jeg får jeg flere og flere gode glimt av fremtiden :rødme: :gravid::kgbaby: og det gir meg masse gode følelser! :hjerte: Selv om jeg også får en bekymret tanke i ny og ne. Men det er ikke vits i å henge seg opp i de ;)

Kjære er som han pleier, ikke særlig romantisk anlagt :fnise: Men jeg merker han er litt opptatt av sunne vaner etc, så jeg håper og tror at det er noe han er åpen for å innføre når vi blir familie. F.eks å spise frokost sammen i fred og ro, ta med matpakke på jobben i stedet for å spise på Mc Donalds etc.. :roll:

Det er en bra mandag jenter! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...