*lilly* Skrevet 26. august 2010 #841 Del Skrevet 26. august 2010 Hvordan går det? Både med trening og sånn ellers? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 26. august 2010 Forfatter #842 Del Skrevet 26. august 2010 (endret) Ikke jeg heller. Kanskje det blir GourmetLines breiflabb i helga? Tirsdag er kanskje en typisk fiskedag? Egentlig veldig sjelden jeg lager fisk til middag Men hver gang vi spiser fisk, så sier vi at vi må spise fisk oftere. Ikke bare fordi det er sunt, men også utrolig godt. Så kjipt med tanta, LIne! Jeg vil absolutt anbefale breiflabben Bare å spørre om det er noe som er uklart Og det er jo så bra med vin til da. Perfekt en fredag eller lørdag Ikke tar det særlig lang tid å lage heller. Vi har alltid fisk i hvert fall 1 gang i uka, men kunne godt ha hatt det flere ganger for min del. Men kjære er litt kresen, han vil bare ha gourmet-fisk (og helst vin til) Tante kjip skal få seg et rognebær midt i r#"" Hihi, men det er ille før hun kommer og samme dagen. Jeg er over henne nå Endret 26. august 2010 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 26. august 2010 Forfatter #843 Del Skrevet 26. august 2010 Hvordan går det? Både med trening og sånn ellers? Du vet, når mensen har kommet så er det jo ikke så mye som skjer før om en 14 dagers tid Neida, jeg trente igjen i går jeg. Må si jeg er positivt overrasket over hvor bra det føles å gå ut etter middag. Jeg har liksom innstillingen at jeg skal ut, og da er det ikke noe problem. Dessuten så er jo Sats rett nedi gata her og kort vei hjem når jeg er ferdig. Deilig å komme ut av dusjen og bare ligge rett ut på sofaen resten av kvelden Jeg begynner å bli sterkere også, allerede I morgen har kjære ansvaret for fredagskosen mens jeg trener igjen Har du noen planer for helga Lilly? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coriander Skrevet 26. august 2010 #844 Del Skrevet 26. august 2010 Du er så flink til å holde motet oppe synes jeg, vet at det ikke er lett når den forbaska tanta ikke kan holde seg vekk. En dag så forsvinner hun nok skal du se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 26. august 2010 Forfatter #845 Del Skrevet 26. august 2010 (endret) Du er så flink til å holde motet oppe synes jeg, vet at det ikke er lett når den forbaska tanta ikke kan holde seg vekk. En dag så forsvinner hun nok skal du se Takk Coriander, men eh.. Nei, jeg vet ikke. Man lærer vel av erfaring. I starten (første halvåret) hadde jeg flere PP hvor jeg var virkelig 100 % overbevist om at jeg var gravid. Og alle de tankene som settes i gang i hodet da, for så at man får negativ test og mensen - det var drepen det :dåne: Virkelig hjerteknusende. Og det var en stund hvor jeg bare ventet på å bli gravid - og for meg var det det som var mest deprimerende. Derfor er jeg så fornøyd nå når jeg har tatt noen grep for å få mer mening i livet mitt (med eller uten barn liksom). Man må jo leve nå! Jeg tenker at det er godt mulig at jeg og kjære aldri får noe barn, samtidig som jeg tenker at det er fortsatt 2-3 år til 40. Også er det LAP neste måned som kanskje gir noen svar... Eller, jeg prøver å ikke tenke så langt frem jeg - Jeg lever nå! til deg Coriander, du har nå ganske godt mot selv Endret 26. august 2010 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 26. august 2010 #846 Del Skrevet 26. august 2010 Du vet, når mensen har kommet så er det jo ikke så mye som skjer før om en 14 dagers tid Neida, jeg trente igjen i går jeg. Må si jeg er positivt overrasket over hvor bra det føles å gå ut etter middag. Jeg har liksom innstillingen at jeg skal ut, og da er det ikke noe problem. Dessuten så er jo Sats rett nedi gata her og kort vei hjem når jeg er ferdig. Deilig å komme ut av dusjen og bare ligge rett ut på sofaen resten av kvelden Jeg begynner å bli sterkere også, allerede I morgen har kjære ansvaret for fredagskosen mens jeg trener igjen Har du noen planer for helga Lilly? Du har virkelig blitt flink med treninga! Imponerende Når du først har kommet i gang går det nesten av seg selv, dessuten hjelper det veldig på humøret hvis man har en litt dårlig dag Det blir vel litt trening her også tenker jeg, ellers skal jeg kose meg og slappe av tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 26. august 2010 #847 Del Skrevet 26. august 2010 Jeg synes det var utrolig greit med lap, og flere svar på at jeg ikke hadde klart å bli gravid ila. de 21 mnd vi hadde holdt på før lap´en min. Jeg blir sulten av alle oppskriftene dine, spesielt fiskerettene. Fisk er noe jeg er alt for dårlig på nå for tiden, jeg var flink siste halvår i fjor *ta seg sammen* Jeg har også en gubbe her som er kresen på fisk, der skal det helst sprelle på fatet.. Da er det utelukket å kjøpe fisk i byen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VirreVapp Skrevet 26. august 2010 #848 Del Skrevet 26. august 2010 Bare innom og hilser på Å leve litt i nuet, det bør vi alle bli flinkere til faktisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 27. august 2010 #849 Del Skrevet 27. august 2010 Hva skal din kjære lage til fredagskos i dag? Har dere noen spennende planer for helga? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 27. august 2010 Forfatter #850 Del Skrevet 27. august 2010 Hva skal din kjære lage til fredagskos i dag? Har dere noen spennende planer for helga? Oh gosh, nå sitter jeg her på jobb og bare venter på at den siste timen skal gå. Så hvorfor ikke flagre kjæres fredagsmeny Ikke overraskende så blir det Biff! Mer presist indrefilet av okse med Ratatoille, bestående av løk, paprika, squash og hvitløk. Jeg fikk endret de vanlige potetene (ferdigkokte) til en potetpure med litt hvitløk, soltørket tomat, og rømme/fløte. Serveres med rødvinssaus fra Jacobs og en Chianti Jeg blir nødt til å instruere kjære i eksakt hva han skal gjøre mens jeg trener. Han har blitt alt for bortskjemt når det gjelder denne matlagingen. Han tror det at hans ansvar er å kjøpe inn, også lager jeg det! :dåne: Ikke denne gangen Han skal i hvert fall få kutte klart grønnsakene. Biffen er hans området Har ellers ingen fastlagte planer denne helgen og det føles ganske digg. Jeg tar en skål for dere i kveld jenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 27. august 2010 #851 Del Skrevet 27. august 2010 Nam Det hørtes utrolig godt ut! Jeg får bare ikke til å lage biff, ikke sambo heller, så det spiser vi aldri.. Men det er fantastisk godt å spise når jeg blir servert Godt du passer på litt, disse mannfolka har lett for å bli litt bortskjemte. Der er jeg veldig streng altså Det er deilig med lite planer også, bare slappe av og sove lenge! Ta ting som de kommer (Tror det blir alkoholfritt her i helgen, jeg må passe på svømmerene til sambo, de må holde seg edru og klar til innsats ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 27. august 2010 Forfatter #852 Del Skrevet 27. august 2010 Nam Det hørtes utrolig godt ut! Jeg får bare ikke til å lage biff, ikke sambo heller, så det spiser vi aldri.. Men det er fantastisk godt å spise når jeg blir servert Godt du passer på litt, disse mannfolka har lett for å bli litt bortskjemte. Der er jeg veldig streng altså Det er deilig med lite planer også, bare slappe av og sove lenge! Ta ting som de kommer (Tror det blir alkoholfritt her i helgen, jeg må passe på svømmerene til sambo, de må holde seg edru og klar til innsats ) Ja, man må være litt streng innimellom. Men for meg er det så lett å lage maten - jeg liker det jo! Mens for han er det litt masete, særlig fordi jeg ikke klarer å la være å "instruere" for mye. Jeg jobber med å la han gjøre ting på sin måte Har du tatt flere el-tester? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 27. august 2010 #853 Del Skrevet 27. august 2010 Ville bare innom og si hei! Fint skrive det om å leva akkurat no. Nyt treninga- og helga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 27. august 2010 #854 Del Skrevet 27. august 2010 Tante kjip skal få seg et rognebær midt i r#"" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 27. august 2010 #855 Del Skrevet 27. august 2010 God helg! Kos deg med mat, trening og samboer. Det er verst med en gang tanta kommer, kanskje tilogmed dagen før, når man begynner å skjønne at hun er på vei.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 27. august 2010 #856 Del Skrevet 27. august 2010 Hørtes godt ut med en deilig biff Men når det kommer til det stykket når maten serveres da har jeg vel mistet lysten igjen Jajja... nyt rødvinen, jeg har nemlig telepatiskeplaner om at du ikke kan drikke vin på en stund fremover nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 27. august 2010 Forfatter #857 Del Skrevet 27. august 2010 Ville bare innom og si hei! Fint skrive det om å leva akkurat no. Nyt treninga- og helga! Ta-dam-tada! Får jeg presentere Madam Mim! Min store inspirator som ga meg sparket til å komme meg ut på den første prøvetimen på Sats etter alt for lang pause! Og det bare ved å lese dagboken hennes! Så hyggelig at du er innom Mim, midt i en gravidtetsdagbok og alt. Selv om den handler mest om å nyte livet her og nå akkurat nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 27. august 2010 Forfatter #858 Del Skrevet 27. august 2010 (endret) Jeg må nesten lage en skikkelig oppskrift på dagens fredagsrett. For den ble veldig bra og harmonisk. Det aller viktigste med mine hverdags-gourmeter og fredags-retter er ikke at det er lagd fra bunnen av, men at man kan bruke gode ferdig-ting som funker. Kjenner at det begynner å bli et godt kjennetegn på meg her nå Fordi, etter jobb alt mulig annet, så skal det gå kjapt, men det skal være godt også! Fredagskos for 2 - Biff med Ratatouille, italiensk potetpurè og rødvinssaus : 2 fine biffer av indrefilet okse. Brunes i panna, settes i ovnen med steketermometer på 170 C til tempen viser 58 C (ca 10 min). Legg i folie og la hvile til resten er ferdig og bordet er dekket. 1 pakke ferdigkokt potet (for 2-3 pers) 1-2 fedd hvitløk knuses hakkes 4-5 soltørka tomater hakkes 1 chili hvis du vil 3 ss rømme eller creme fraishe ca 1 dl fløte/melk Ca 0,5 dl revet parmasan Smak til med salt! Poteter kokes i 5 min, hell av vannet. Mos poteter, hell på rømme/fløte og krydderier. La stå på varme 1 til det andre er klart. Ha i litt basilikum helt til slutt. Ratatouille: 1 rød løk 1 squash 1 paprika 1 fedd hvitløk Surres i i panna i litt olje (10 min +) etter at biffen er brunet Rødvinsaus fra Jacobs varmes i micro, ca 2 min. Sånn! Nå er det klart Drikk med en rødvin du liker. Jeg var ikke overbegeistret for dagens utgave av Chianti så jeg vil ikke promotere den Sjokolademousse anbefales til dessert! Men det hadde vi ikke dessverre. ____________________ Og bra trening i dag. Synd den ikke varte lenger. Vektene var lette, lette, lette! Enda jeg økte 2,5 kg på armene Dette blir moro neste uke nå. Starter allerede på søndag tror jeg. Endret 27. august 2010 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 27. august 2010 Forfatter #859 Del Skrevet 27. august 2010 Hørtes godt ut med en deilig biff Men når det kommer til det stykket når maten serveres da har jeg vel mistet lysten igjen Jajja... nyt rødvinen, jeg har nemlig telepatiskeplaner om at du ikke kan drikke vin på en stund fremover nå Oh well, vi får se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 27. august 2010 Forfatter #860 Del Skrevet 27. august 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå