LineGourmet Skrevet 24. juni 2010 Forfatter #621 Del Skrevet 24. juni 2010 Så at du skulle lage foccacia til pikniken din med samboer. Du har vel ikke tilfeldigvis en god oppskrift på det? Ehm.. det har jeg i grunn ikke. Har bare lagd det en gang tidligere, og den ble ikke så vellykka syns jeg Brukte alt for mye olje over. :gjeiper: Uansett; jeg har et godt øye for oppskrifter, og skal jeg lage den selv - hvilket mulig jeg gjør så bruker jeg denne: http://stineshverdag.blogspot.com/2009/01/verdens-beste-foccacia.html Kan hende jeg lar den stå i kjøleskapet fra natten over med kaldheving Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 24. juni 2010 #622 Del Skrevet 24. juni 2010 Symptomjakt.. uff, bare slitsomt. Prøver å stenge det ute, men er jammen meg ikke lett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ebitt Skrevet 24. juni 2010 #623 Del Skrevet 24. juni 2010 Hei igjen Nei jeg har ikke testa igjen. Var i går jeg testa 9dpo - å nå skal jeg prøve å holde meg ett par dager til Å ja du har helt rett i at det er nedtur dag hver j.... gang man tester negativt!! Enda lite tegn til TR eller noe - kanskje litt øm i ene puppen hvis jeg dulter å kjenner litt godt etter Ellers så er det lite - innbiller meg jo inni mellom at jeg har mens smerter å alt mulig men som symptom hypokonder må jeg jo bare krype til korset å innrømme at det er utrolig hva man kan kjenne bare man kjenner ekstra godt etter. Krysser fingra enda da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 24. juni 2010 #624 Del Skrevet 24. juni 2010 Har bare lagd det en gang tidligere, og den ble ikke så vellykka syns jeg Brukte alt for mye olje over. Hvis man har lite olje i deigen, men mye oppå, så blir det bra. Husk å bruke fingrene og dytte alt det gode nedi deigen før etterheving, som hakket oliven, rosmarin, soltørka tomat og maldon salt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 25. juni 2010 Forfatter #625 Del Skrevet 25. juni 2010 (endret) Warning! Frustrerende innlegg Jada... som sagt; vi skulle jo liksom ut med kurs-deltakerne på avslutningsutepils i dag. Men - den ene etter den andre kansellerte, selv om vi var 12!!!!!! stk for 3 uker siden! Og helt på tampen, 1 time før oppmøte, så ringte den siste å foreslo at ettersom vi plutselig var så få at om vi ikke bare skulle utsette det til august. :dåne: Jeg smilte og lo, at ja, selvfølgelig bedre det! Jeg har nemlig vært festsjef, og klarer ikke å ikke ta det litt personlig :gjeiper: Men da sitter man der da, har jo tross alt gledet seg litt til, og har ingen planer, sambo har lagt planer med noen andre (og ikke søren om vi inviterer dama med på laget )... og hvem skal jeg leke med liksom? Fikk tak på en kompis da så vi tok et par øl og fint det Så jeg ringte kjære på tur hjem og hørte hvordan det lå an (han ga nemlig indikasjoner på at de skulle bare ta en øl eller 2 da..) men nei - da var de på tur hjem til han og bla, bla, bla... "for all del, ikke bry deg om meg liksom" - jeg sa ikke, det - men jeg tenkte det hehe... jeg vet - jeg blir litt barnslig Greit; jeg er hjemme alene, nå står kjøpe-lasagne i ovnen og jeg håper jeg finner et skikkelig jenteprogram på tv! Forresten - 11 DPO, redd for at jeg tester i morgen tidlig... eller jeg vet ikke.. litt stikninger i dag også.. Endret 25. juni 2010 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ebitt Skrevet 25. juni 2010 #626 Del Skrevet 25. juni 2010 Mutters alene jeg også så bare å komme å ta ei pils Tester du i morgen altså? Hmm, kanskje det kanskje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 25. juni 2010 #627 Del Skrevet 25. juni 2010 I morgen er det jo 12 DPO, så da er det greit å teste, for da er det sannsynlig at du får utslag på testen. Uff, dårlig gjort å melde avbud i siste liten, og irriterende når man ikke blir invitert med og må invitere seg selv. Du får ta det som en "bonuskveld". Jeg synes ihvertfall det er skikkelig deilig når jeg kan kjøpe inn masse snacks og bare kose meg med TVen eller laste ned noen serier eller filmer, helt alene! Selv ligger jeg her på sofaen og "våkner" opp etter en fire timers middagslur. Samboer orket ikke vente, så forsvant ut for å ta noen øl, men jeg har lovet å komme etter... Hmm... Bør vel komme meg avgårde, men jeg er så seig i dag.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 25. juni 2010 Forfatter #628 Del Skrevet 25. juni 2010 Mutters alene jeg også så bare å komme å ta ei pils Tester du i morgen altså? Hmm, kanskje det kanskje Fader, det skulle jeg jo ha visst litt før! Vi hadde jo hatt masse å snakke om Møtes her for testresultater i morgen kl 0900 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 25. juni 2010 Forfatter #629 Del Skrevet 25. juni 2010 I morgen er det jo 12 DPO, så da er det greit å teste, for da er det sannsynlig at du får utslag på testen. Uff, dårlig gjort å melde avbud i siste liten, og irriterende når man ikke blir invitert med og må invitere seg selv. Du får ta det som en "bonuskveld". Jeg synes ihvertfall det er skikkelig deilig når jeg kan kjøpe inn masse snacks og bare kose meg med TVen eller laste ned noen serier eller filmer, helt alene! Selv ligger jeg her på sofaen og "våkner" opp etter en fire timers middagslur. Samboer orket ikke vente, så forsvant ut for å ta noen øl, men jeg har lovet å komme etter... Hmm... Bør vel komme meg avgårde, men jeg er så seig i dag.. Jeg kan kose meg masse alene jeg, om jeg planlegger det selv liksom. Men må innrømme at jeg sliter litt med å omstille meg når planer går i vasken.. :gjeiper: Høres ut som du har vært som samboern min i dag, han liker seg også på sofaen på fredagene Selv liker jeg best å gjøre som din - bare komme meg i gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 26. juni 2010 Forfatter #630 Del Skrevet 26. juni 2010 G'morn Her er det ingen nyheter utover det vanlige, dvs negativ test 2 stk faktisk. Jeg får la det synke litt, forhåpentligvis finner jeg noe positivt med det snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ebitt Skrevet 26. juni 2010 #631 Del Skrevet 26. juni 2010 (endret) God morgen ja. Du har fått morgen du også. BLENDAHVIT her også . Kommer ikke som noe stort sjokk, men gørrkjedelig er det hver gang likevel. Ser ikke ut til at vi får noe til av oss selv selv om man har vært gjennom lap og pergokurer. 1 mnd igjen før vi ringer å avgjir status til ivf avdelinga. Håper det ikke er ventetid da ihvertfall Glemte å si at du må ha en fin dag - positivt at det er lørdag å fri . Skulle bare ønske regnet ga seg. Verste sommern ever nå altså! Endret 26. juni 2010 av ebitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 26. juni 2010 Forfatter #632 Del Skrevet 26. juni 2010 God morgen ja. Du har fått morgen du også. BLENDAHVIT her også . Kommer ikke som noe stort sjokk, men gørrkjedelig er det hver gang likevel. Ser ikke ut til at vi får noe til av oss selv selv om man har vært gjennom lap og pergokurer. 1 mnd igjen før vi ringer å avgjir status til ivf avdelinga. Håper det ikke er ventetid da ihvertfall Glemte å si at du må ha en fin dag - positivt at det er lørdag å fri . Skulle bare ønske regnet ga seg. Verste sommern ever nå altså! Hei Ebitt, det er liksom ikke måte på hvor mange negative tester man skal oppleve Men er alt normalt hos deg og mannen? Hva sa Lap og hvordan opplevde du det? (Jeg er henvist). Du har 2 barn fra før? Med din nåværende? Ble noen spørsmål her nå, men du har ikke jo ikke noe dagbok som jeg kan lese i... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ebitt Skrevet 26. juni 2010 #633 Del Skrevet 26. juni 2010 Hei Ebitt, det er liksom ikke måte på hvor mange negative tester man skal oppleve Men er alt normalt hos deg og mannen? Hva sa Lap og hvordan opplevde du det? (Jeg er henvist). Du har 2 barn fra før? Med din nåværende? Ble noen spørsmål her nå, men du har ikke jo ikke noe dagbok som jeg kan lese i... Jeg har to barn fra før. To nydelige jenter på 12 og 15 fra ett tidligere forhold. Har bestandig hatt lyst på flere barn, å min nåværende mann har ingen barn. JEg tok ut spiral september 2007. Ebittmannen leverte sin prøve i fjor høst å den var normal. Jeg var til lap i januar da det på innvendig ultralyd kunne se ut til at jeg hadde pcos. Hadde mistanke om det selv da jeg har symptomer på nettopp det. Lap'en gikk greit - veldige luftsmerter noen dager etterpå så var borte fra jobb noen dager. Det de fant ut var tett eggleder på den ene siden å den andre med pcos. De svidde den åpne for at eggene skulle slippe ut. Jeg "maste" litt angående ivf i tilfelle vi ikke fikk det til selv(dette var før lap'en) og gynekologen sendte henvendelse dit. Så en uke etter gjennomført lap var vi til samtale på ivf klinikken. Her ville de at jeg skulle prøve tre runder pergo - med en mnd oppholv mellom hver. Hvis jeg ikke var blitt gravid på den tiden skulle jeg bare ringe så da regner jeg med det blir oppstart av ett eller annet. Langt innlegg, men det er historikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 26. juni 2010 #634 Del Skrevet 26. juni 2010 Kjipt med blendahvit test. Men du skal aldri si aldri Hvis ikke, så synes du du skal åpne en deilig flaske med "kald" hvitvin og viiiiirkelig nyte den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 26. juni 2010 Forfatter #635 Del Skrevet 26. juni 2010 (endret) Kjipt med blendahvit test. Men du skal aldri si aldri Hvis ikke, så synes du du skal åpne en deilig flaske med "kald" hvitvin og viiiiirkelig nyte den Ja, det skal jeg nemlig ___________________________________ Har vært på butikken og kjøpt inn middager til uken. Og 2 av de har tilhørende hvitvin I morgen: Grillet ørret http://www.aperitif.no/index.db2?id=134949 Og senere i uken, min speke-sommersalat som er nevnt rundt 17.mai-tider Har masse pms-symtomer i dag - verking i korsryggen til de grader og murringer i magen. Ulempen med å teste så tidlig, er at man fortsatt må vente noen dager på mensen. Blir bedre når den har kommet i gang liksom - ja, både humør og symtomer og alt. Det var forresten også salg på Lene V, så jeg fant jeans, singlet og cardigan til 240 kr tilsammen! Pizza og film i kveld! Og gleder meg til frokostpiknikk i morra Endret 26. juni 2010 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 26. juni 2010 #636 Del Skrevet 26. juni 2010 Håper lørdagskvelden er fin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 27. juni 2010 Forfatter #637 Del Skrevet 27. juni 2010 Halloooo Da er det om få timer klart for frokostpiknikk For øyeblikket har vi noen få skyer hengende foran solen her, men de skal i følge meterologene snart forsvinne. Jeg skal bare ta meg en dusj, så skal jeg lage smørbrød Det blir vel ganske likt som vanlige brødskiver, bortsett fra litt ekstra godt pålegg og litt grønt. Jakob's alpebrød (er veldig godt!), med ekstra vellagret norwegia, jakob's utvalgte virginia filet (skiver av svin ytrefilet som er marinert). Rapid salat, litt ruccula og soltørket tomat På et pledd i solen ved vannet Ha en fin søndag jenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 27. juni 2010 Forfatter #638 Del Skrevet 27. juni 2010 Jeg var til lap i januar da det på innvendig ultralyd kunne se ut til at jeg hadde pcos. Hadde mistanke om det selv da jeg har symptomer på nettopp det. Lap'en gikk greit - veldige luftsmerter noen dager etterpå så var borte fra jobb noen dager. Det de fant ut var tett eggleder på den ene siden å den andre med pcos. De svidde den åpne for at eggene skulle slippe ut. Langt innlegg, men det er historikken Men har du hatt/har regelmessige sykluser? Så de kan fikse på eventuelle tette eggledere? Har lurt litt på det skjønner du, jeg tror jeg har det.... finnes jo ingen symptomer på det bortsett fra at man ikke blir gravid har jeg skjønt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ebitt Skrevet 27. juni 2010 #639 Del Skrevet 27. juni 2010 Har rimelig stabile sykluser nå etter lap på 32 - 35 dager. Tidligere var de fra 27 - 85 dager.. Den egglederen som var tett fikk de ikke åpnet, så da sitter jeg jo igjen med kun en Men det er vel mulig å få åpnet dem, men kanskje ikke i mitt tilfelle?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 27. juni 2010 #640 Del Skrevet 27. juni 2010 Håper dere koser dere på piknik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå