LineGourmet Skrevet 5. mai 2012 Forfatter #3641 Del Skrevet 5. mai 2012 Høres ut som om det begynner og gå riktig vei på nettene nå da Ang tidlige morgener så har vi de her også, han våkner en gang mellom 05:45 og 6:30, men jeg er litt streng på at han ikke an stå opp før 6, så da blir det flaske i senga 56 er jo ikke så ille det da, vår er 65 + balkongen, så er ikke akkurat noe palass det heller :gjeiper: Har ikke bestemt reisemål enda, mannen vil helst til USA, men jeg kunne tenke meg og dra østover, så vi får se. Gleder meg skikkelig til og planlegge Ikke noe palass nei! Men jeg er sikker på at vi begge har det desto mere koselig Gøy å planlegge stor-ferie da ___________________________ God morgen! Her snør det! Og det ligger for øyeblikket sikkert 5 cm på bakken Men jeg må fortelle om i går! For klumpen har jo våknet grytidlig hele uka, samtidig som det har klaffa dårlig å få siste luren i tide, så derfor har leggetiden vært etter 2030 hele uka omtrendt. Men i går da, mannen og A møtte meg på kjøpesenteret etter jobb, så satt vi litt på cafe og diskuterte hva vi skulle gjøre med A. Så vi bestemte oss for at han får ikke sove! Han hadde da sovet nesten 2 timer midt på dagen til like før 14. Så vi gjorde nesten som vi pleide, men var forberedt på at han måtte legges 1 time før. Stakkar han var så trøtt, så trøtt Trøtt, men ikke propell-gira som har pleid å være med for mange timer Så vi la han 1907 og jeg og kjære fikk spist lasagnen vår alene for en gangs skyld og sett en serie. Jeg fulgte med på klokka hele veien, for var helt sikker på at det kom til å bli flust av ekstrarunder. Men neida, ikke i det hele tatt faktisk Han våknet 2230 og da fikk han mere pupp og back to sleep. Mannen bysset vekk en promp i 00-tiden og ellers våknet han som vanlig kl 03 og morgenpupp 0545 og mannen stod opp med han og jeg fikk sove til 0730, og nå sover de morgenluren sin begge to Jeg tror dette er veien å gå! Med lang lur midt på dagen og mange timer våken før kvelden. Første gangen jeg har sett han ordentlig trøtt uten å være over-gira... Kanskje han har blitt stor nok nå... kanskje det er noe som kan bli bra... kanskje han kan sove hele natten snart... Jeg er positiv i hvert fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 7. mai 2012 Forfatter #3642 Del Skrevet 7. mai 2012 Det blir ny rutine-eksperiment denne uka. Dag og natt nr 3 (vi startet jo fredag ) gikk som følger: Han måtte bysses i søvn igjen på 2. og siste luren i går, og våknet 1415. Natta 1914 og en ekstra bysserunde etter en halvtime, så etter 1 time. Pupp 2245 og 0215, pappa bysset i søvn like før 5 og over i min seng lys våken til morgenpupp kl 06. Jeg sloknet før 22 i går og føler meg utvilt i dag! Forrige natta var håpløs skjønner dere, med oppvåkninger annenhver time. Men det hadde ikke noe med ny rutine å gjøre, det var mageknip/promping etc... Så det vi egentlig prøver på er jo å fikse på dagsøvnen, så skal nattesøvnen følge med visstnok Så det er obligatorisk med mer enn 1 time lur om gangen, og våkner han for tidlig, så bysses han i søvn igjen. Prøver også å få han inn på standard leggetiden som er 19, og det er litt godt for mamma må jeg innrømme og dermed ha litt mere tid å roe ned på Ha en fin uke jenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherrytomat Skrevet 7. mai 2012 #3643 Del Skrevet 7. mai 2012 Bare innom og sier hei, og viser at jeg er her og leser innimellom Orker ikke skrive nå, så kommer igjen i morgen natta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 8. mai 2012 Forfatter #3644 Del Skrevet 8. mai 2012 En liten oppdatering før jeg drar hjem fra jobb og blir servert kveite hjemme av mamma & Co Natt 1905 i går, byssing 2030 sovnet raskt, våken igjen 2145 og mannen foretar "håndspålegging"! Ja, han kan utføre mirakler skjønner dere! For han kan nemlig legge hånden på brystet til A, og event andre hånd under nakken, og si "ssssshhhh... natta nå" så sovner han igjen! Helt av seg selv! Hvilket gjennombrudd Men så ble det litt klynking underveis etter det, men han sovnet selv - og først 0030 ble det amming. Forsøk på byssing litt over 2, hvor jeg fant frem puppen igjen pga for mye grining, A lys våken og jeg holdt på en halvtime uten at han sovnet. Mannen overtok, og fikk lagt han ganske raskt. Over i min seng 0530 eller noe, og sov vel bitte litt på puppen. Morgen fra 0610 Daglurene har gått etter planen i dag også har jeg fått beskjed om, og i kveld skal han få ordentlig vanlig havregrøt med MME i til kvelds. Så får vi se om det faller i smak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 9. mai 2012 Forfatter #3645 Del Skrevet 9. mai 2012 God morgen! Fantastisk og bli servert middag i går! Ikke bare middag, men forrett og dessert også Rakk ikke å mekke med noe ny grøt til klumpen så han fikk det vanlige; banan/mango-grøt med mere banan Natta 1912, ingen ekstrarunder. Amming 2230, byssing av pappa 0000, ny pupp 03 og lys våken over i senga mi for morgenpupp 0610 Han var så vidt våken i 5-tiden men sovnet igjen selv Jeg har "legetime" kl 0900.... dvs jeg skal til min nye arbeidsgiver å signere kontrakten og legge litt planer. Litt kjedelig å ikke få begynt før august, men sånn blir det Ha en super dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 9. mai 2012 Forfatter #3646 Del Skrevet 9. mai 2012 Æsj, fått svar fra førstevalgsbarnehagen om at vi dessverre ikke har fått plass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 9. mai 2012 #3647 Del Skrevet 9. mai 2012 Æsj, fått svar fra førstevalgsbarnehagen om at vi dessverre ikke har fått plass Usj, så dumt! :/ Har dere fått tilbud om en annen plass da? Håper alt er bra med dere sånn ellers. Er så travel for tiden, blir lite KGtid, men er innom deg og leser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherrytomat Skrevet 9. mai 2012 #3648 Del Skrevet 9. mai 2012 Så leit med bhg da! Er alt håp ute, eller står dere på venteliste så dere kan få plass senere? Her står man på venteliste til førstevalget, men man får ikke vite hvilken plass man står på :/ Vi har som sagt ikke fått der vi ville heller, og orker ikke å ha 20 minutter til barnehagen, så jeg blir hjemme litt ekstra Her hos oss begynner hun å lære seg å finne søvnen selv også, så håper på å snart kunne legge henne uten byssing og pupping Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 10. mai 2012 Forfatter #3649 Del Skrevet 10. mai 2012 Hallo! En fantastisk bra natt - jeg tror ting er i ferd med å gå seg til nå! Natta 1913. liten ekstra bysserunde halvtime senere (masse bråk og dugnad ute). Sov så helt til 0145 og fikk pupp. Pappa måtte sovne han (i sengen) tok litt tid, for han følte seg nok rimelig utvilt der etter 6 timer søvn, men sovnet etterhvert. Våken 0515, over i min seng på pupp og hysjet litt på han og vi ble vekt av vekkeklokka 0630 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 10. mai 2012 Forfatter #3650 Del Skrevet 10. mai 2012 Angående barnehageplass, Cherry og Monthe, så er det bare førstevalget jeg fikk direkte svar fra. Har ikke fått noe svar fra kommunen ennå, så står uten tilbud pr nå ja.. men noe kommer vel snart.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 11. mai 2012 Forfatter #3651 Del Skrevet 11. mai 2012 (endret) Note to self: Tuna and thyme fishcakes - for små og store This tasty meal contains iron, and is a good source of B vitamins. Ingredients 1 small can of tuna, drained and mashed 2 tbsps fresh breadcrumbs, white or brown Half tsp thyme 1 small egg, beaten A little grated lemon rind Mix all the ingredients together well, adding the egg a little at a time until you have the right consistency. Form into small patties. Heat a little oil until hot, and gently fry the fishcakes until golden brown on both sides. Serve with mashed potato and quartered cherry tomatoes. Fra: http://www.babycentre.co.uk/baby/startingsolids/weaningrecipes/ninemonths/ Endret 11. mai 2012 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 11. mai 2012 #3652 Del Skrevet 11. mai 2012 Oi, den så god ut! Men holder de seg sammen uten salt? Utrolig kjipt med barnehageplassen forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 13. mai 2012 Forfatter #3653 Del Skrevet 13. mai 2012 Oi, den så god ut! Men holder de seg sammen uten salt? Aner ikke, tunfisken er vel kanskje saltet fra før? Skulle egentlig lage det i dag, men i går husket jeg alt på butikken.... untatt tunfisken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 13. mai 2012 Forfatter #3654 Del Skrevet 13. mai 2012 (endret) Får vel oppdatere litt... virker som klumpelumpen skal ta seg en lang lur så da får jeg vel benytte sjansen Det siste først: Natta 1910 i går, liten byssing 35 min senere. Våknet så ikke før 0200! Fikk pupp og våknet igjen 0440 og umulig få til å sove! Det er så typisk når han trår til med et 6-timers strekk der, så er han virkelig våken et par timer senere og tror med sikkerhet det er morgen. Jeg ga pupp, jeg bysset, jeg prøvde å roe han i senga, bysset igjen, ned i seng, opp av seng til slutt kunne jeg legge meg ned med han i amrmene og løste han forsiktig fra meg. Da var klokka rundt 0630 tror jeg.... han lå altså på pappa sin plass (han sov på sofa), men våknet igjen etter 20-30 min, på med pupp og sovnet litt og vi stod opp 0740. Så det endte ikke så gæær'nt da Men guri, tålmodigheten min er ikke lang 4-5 om morningen Det funker bra med 2-lurers opplegget og 4-5 timer våken før sengetid rett over kl 19. Enda mere stress i ukedagene selvsagt (tiden fra kl 17-19 er ganske intensiv! :gjeiper: ), men da får jeg i hvert fall litt mere tid å roe meg ned på kvelden. Det gjør at jeg kjenner at jeg er trøttere tidligere og stort sett legger jeg meg like over kl 22. Og overlever fint de fleste dagene, selv med morgenfugl som da er våken normalt rundt kl 06 Ellers så føler jeg meg litt fanget i tidsklemma Nå er det jo 17.mai på torsdag, og vi har jo tradisjon på å invitere kjære's familie hit til oss. Det betyr at huset må være strøkent ( i hvert fall noelunde), man skal være opplagt, man skal lage mat (og ikke hva som helst så klart det er jo linegourmet må vite), og kake, og dekkes på, og hagen skal være ryddet og plantet og .... I går var vi uten strøm hele dagen og kvelden også for sikkerhets skyld så vi fikk ikke gjort noe av det som vi hadde tenkt å gjøre heller... Jo, ang strømmen. Vi trodde vi hadde feil, fordi det hadde flimret i lys i ukevis, og bare blitt verre og verre... vi var på nippet til å skaffe elektriker, da strømmen gikk helt! Så kom hafslund, og heldigvis viste det seg at feilen lå i borettslaget, og de visste om den... så alt i alt, strømløs til kl 22 i går, kjære inn og ut som kontaktmann hele dagen/kvelden og alt i alt, pris: hold dere fast" 170.000 kr!! Spørs om det blir 17. mai i år, i møkkete hus (ok, støvsuge får mannen gjøre og badet kan jeg mulig få vasket ), med enkel pai i langpanne og salat, pavolova MÅ vi ha, og hagen er som den er - dvs uryddig :gjeiper: Men plattingen er vasket og hagemøblene er satt ut da Med små barn som krever sitt og jobb samtidig så blir det som det blir, og så får man lære seg at det er ok Endret 13. mai 2012 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherrytomat Skrevet 13. mai 2012 #3655 Del Skrevet 13. mai 2012 hehe, ulik problematikk til 17 ser jeg.....her er det nemlig meldt STORM!!! Så vi lurer på om vi må sitte inne på vesla sin aller første nasjonaldag og da blir mor rent lei seg gitt! Satser på været snur så det ikke blir så ille *krysserfingrene* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 14. mai 2012 #3656 Del Skrevet 14. mai 2012 17. mai blir nok bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 17. mai 2012 Forfatter #3657 Del Skrevet 17. mai 2012 (endret) Gratulerer med dagen alle sammen! Jeg skrev masse i går, men det ble borte når jeg nesten var ferdig så jeg orka ikke skrive det samme igjen Men men... her har jeg stått opp og Andreas og pappaen har lagt seg på første luren. I motsetning til siste dagene våknet han 0530 og ville ikke sove igjen i dag. Har sovet til ca 7 og innimellom helt til 0730 i det siste! Men natta var ganske ok, legging 1910, noen byssinger på kvelden, men amming 2330, 03 og ja våken 0530 Jeg er forresten forkjøla A er også litt plaget men ikke så ille Nå skal jeg komme meg i dusjen mens de sover, så skal paibunnen stekes. Så skal det ryddes og ordnes litt. (jeg har vært hjemme fra jobb både i går og forrige dagen, så vi har fått shinet huset skikkelig )I 11-tiden skal vi alle sammen ta en trilletur i borettslaget her. De har en bitte liten 17. mai for barna oppe ved barnehagen, så A får flagg og 17. mai trompet og skal få se på livet. Men det regner... masse Senere kommer familien til kjære, da blir det pai og et glass vin, og pavlova som alltid til dessert/kaffen Ha en super feiring! Endret 17. mai 2012 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 18. mai 2012 #3658 Del Skrevet 18. mai 2012 Vifikk bhg plass idag ikke en vi søkte, ca 2 km lengre ut med banen, hvis du skjønner.... Har dere hørt noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherrytomat Skrevet 18. mai 2012 #3659 Del Skrevet 18. mai 2012 Gratulerer med dagen alle sammen! Jeg skrev masse i går, men det ble borte når jeg nesten var ferdig så jeg orka ikke skrive det samme igjen Men men... her har jeg stått opp og Andreas og pappaen har lagt seg på første luren. I motsetning til siste dagene våknet han 0530 og ville ikke sove igjen i dag. Har sovet til ca 7 og innimellom helt til 0730 i det siste! Men natta var ganske ok, legging 1910, noen byssinger på kvelden, men amming 2330, 03 og ja våken 0530 Jeg er forresten forkjøla A er også litt plaget men ikke så ille Nå skal jeg komme meg i dusjen mens de sover, så skal paibunnen stekes. Så skal det ryddes og ordnes litt. (jeg har vært hjemme fra jobb både i går og forrige dagen, så vi har fått shinet huset skikkelig )I 11-tiden skal vi alle sammen ta en trilletur i borettslaget her. De har en bitte liten 17. mai for barna oppe ved barnehagen, så A får flagg og 17. mai trompet og skal få se på livet. Men det regner... masse Senere kommer familien til kjære, da blir det pai og et glass vin, og pavlova som alltid til dessert/kaffen Ha en super feiring! Å er så innmari dritt når innleggene forsvinner! Jeg begynner å bli flink å kopiere teksten før jeg trykker send men jammen har jeg mistet maaaange tidligere! (Har et nett som bryter lett sammen) Her lbe 17 mai en heller døll og våt dag, menmen, får satse på at det blir bedre neste år Fikk tatt noen fiiine bilder av vesla i finstasen da! Skal legge på FB straks Ønsker deg en god helg Linemor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 18. mai 2012 Forfatter #3660 Del Skrevet 18. mai 2012 Vifikk bhg plass idag ikke en vi søkte, ca 2 km lengre ut med banen, hvis du skjønner.... Har dere hørt noe? Nei, for satan - går spent i postkassa hver dag, men det ligger jo aldri noe brev fra kommunen der! Har på følelsen vi står helt sist i køen og er vi heldig så får vi tildelt en skikkelig lam dårlig familiebarnehage... 2 km lengre ut med banen ja. I din bydel, ikke min? ..... jeg måtte sjekke t-bane linjene om det er din vei, så blir vel ikke det så værst? har vel noen fine vann og skoger rundt der? Må få svar snart asså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå