Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma

LineGourmet

Anbefalte innlegg

Jeg har disse http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-914830.aspx

men har brukt de opp på melk i frysern, så tenkte jeg skulle skaffe flere - men antagelig unødvendig dyre da ;)

De bruker vi også til melken ;)

Har du brukt opp alle? trenger du å ha så mye melk i frysen da :klo:

(Mener det var 10-12 stk i min pakke ihvertfell ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke:

Så fiiin han er. :rodmer: Skjønner godt at du er stolt. :jepp:

Huff, soveproblemer og magevondt høres ikke noe gøy ut. Magevondt har ikke vi hatt noe særlig av, men sovingen er ikke akkurat optimal her i huset. :gjeiper: Føler med deg. :kose:

Jeg fryser i isterningbrett. Når jeg skal få terningene ut tar jeg brettet under rennende vann. Da er det lett å få dem ut. Og så legger jeg dem i zip-lock poser og inn i frysen igjen. :Nikke:

Ha en strååålende førjulstid! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips hvis du mistenker at grøten tuller med magens hans, er å starte med den så flytende som mulig, som tynn tynn velling, og øke gradvis over tid - slik at magen venner seg gradvis til fast føde :)

Nydelig gutt :rodmer:

Hei Spatula, så ikke innlegget ditt før plutselig! :ler:

Ja, nå har han jo kun fått grønnsaker og frukt så langt. Så nå blir det en dag eller 2 uten mat, så skal han få prøve bitte litt tynn grøt i stedet :jepp: Har lurt på om grønnsaker og frukt er tøffere for magen enn grøt serru... ;) Verdt et forsøk :)

Takk for smiger :nigo:

--------------------

Ingen mat i går og natten ble litt bedre. La seg 2230, ny amming 2330, 03 og 06 og 7 :roll: våknet bare 45 min senere så jeg tok han over i sengen og han fikk pupp og sov til 0945. Koselig å sove sammen igjen :rodmer:

I morra reiser vi på fjellet! :reise:

Farmor kommer innom med julegaver i dag så hun får kose litt med A mens jeg pakker å fyker en kjapp tur på butikken :jepp:

Om det ikke blir mere skriving i dag så får dere alle ha en superfin julefeiring! :tree:

:klemmer:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så fiiin han er. :rodmer: Skjønner godt at du er stolt. :jepp:

Huff, soveproblemer og magevondt høres ikke noe gøy ut. Magevondt har ikke vi hatt noe særlig av, men sovingen er ikke akkurat optimal her i huset. :gjeiper: Føler med deg. :kose:

Jeg fryser i isterningbrett. Når jeg skal få terningene ut tar jeg brettet under rennende vann. Da er det lett å få dem ut. Og så legger jeg dem i zip-lock poser og inn i frysen igjen. :Nikke:

Ha en strååålende førjulstid! :sol:

Takk og i like måte Belle! :nigo: Blir deilig med juleferie nå, litt avlastning fra besteforeldre og onkler :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Happy romjul jiinter ;)

Ikke så mye julestemning i byen her nå akkurat - og med mannen på jobb så føles det vel i grunn som en vanlig uke nå :gjeiper:

Men på fjellet hadde vi det fint! :sol: Masse snø og passe kaldt :kalle: Det var utrolig godt å være på hytta, spesielt dagene før julaften. Andreas koste seg masse hos besteforeldre og onkel, og jeg fikk laget litt mat. Vaniljeparfait, konjakk parfait, luxus eplemuffins og delfiakake sammen med lillebror :nigo: Det var liksom så avslappende og deilig - og god stemning, og ikke noe stress (det lå igjen i byen :fnise: )

Andreas beholdt sine sene kvelder, men sover lenger om morningen. Så 22-23 til 9-10 funket greit. Hadde litt problemer i starten jeg da, og fikk for f%%&& ikke sove når jeg la meg :gjeiper: Men som vi har sagt mange ganger nå: det er utrolig hvor lite søvn man klarer seg på :ler:

Andreas har fått bitte litt nestle havre-ris-hvete-grøt i jula så langt. Han syns overhodet ikke dette er like godt som frukt og grønt, men det er "ok" så lenge han er litt sulten. Hvis ikke så glemmer han å svelge :ler: Prøvde forresten å blande med morsmelk i dag i stedet for vann :roll: Det funka ikke særlig godt - det blir jo bare suppe med melka!!? Og blir kaldt alt for fort. Fortsetter med vann jeg - og snart skal jeg blande i ørlite aprikosmos så han får litt smak på det ;)

All over så har vi kost oss masse i jula :jepp: og jeg kan klare meg fint uten fulle folk fortsatt. Jeg tok meg en øl eller tilsvarende på kvelden, men da hadde mange blitt litt for raske i farta når jeg kom på banen. Jeg har visst blitt en "skikkelig kjærring" fikk jeg høre etter at jeg ble mamma :hakeslepp::overrasket: Den kom fra broder'n som ikke har mange hjerneceller inntakt når han har fått i seg litt :roll:

Tror forresten det må komme noen tenner hos A snart nå. sikling og gnaging og klaging har tiltatt i styrke og han plages daglig på ettermiddag/kveld :sukk:

Jo, også hadde vi storm første juledag på kvelden da :ler: Litt action med strømbrudd og sånn. Det blir ganske mørkt altså, på fjellet- på natten. Jeg hadde mest lyst til å la A sove i armene mine hele natten, men tror nok jeg var mere bekymret enn han :ler: Sov godt han :ler:

Ønsker alle en fortsatt god jul! :tree:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg stått opp før Andreas! :sol: Kan ikke huske sist jeg har vært utvilt og kunne stå opp alene :ler:

Vi har bra netter nå *bank i bordet* I natt sovnet han kl 23, men sover 5 timer + 5 timer, tok han over i senga 0830 og ja - han sover fortsatt der... ;) Mener jeg har lest at 6 mnd gamle babyer bør sove ca 12 timer om natta, så kanskje det er dit vi er på vei? :)

Når jula er over får vi prøve å skyve litt på døgnet, med tidligere kveld og tidligere morgen ;) Men for meg fungere dette veldig bra - blir litt kort alene-tid på kvelden med bare en 1 time halvannen, men med 9-10 timers søvn på mor og 2 korte amminger så er jeg happy, happy, happy :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden sist har vi hatt 3 dårlige netter :daane: Han fikk litt grøt igjen her sist jeg skrev og siden da har det vært mageplager :roll: Jeg tror ikke gutten min tåler annen mat enn melk jeg! :overrasket:

I natt la han seg 2145, ny amming 2230, 0100, 0200, 0240, 0500, 0730 (da trodde han det var morgen), byssing nesten 1 time før jeg ga opp og la oss i senga i stedet. 1030 våknet han, og jeg spør om kjære kan stå opp med han sånn at jeg får sovet bare litt til - men han hadde ikke sovet han heller påstod han....... :hakeslepp::angry: Jeg foreslo at vi skulle begynne å ta annenhver natt så skal han få se hva det betyr å ikke sove! :sovne: Pfft! å våkne et minutt er vitterlig noe helt annet enn å måtte stå opp og å være våken en halvtime før man kan legge seg igjen :erter::krangle:

I kveld skal liksom mamma og pappa prøve å kose seg siden det er nyttårsaften. Planen er litt ost og kjeks og sancerre når A har lagt seg. I kveld får han mobil seng, slik at han blir trillet inn på kjøkkenet (som er lengst unna vinduene) sånn at han blir minst mulig plaget av raketter i 12-tiden. Er spent på hvordan dette skal gå. Det er heldigvis ikke mest bråk oppe hos oss, men det blir nok en del lyd likevel ;)

Jadda, det er blir sikkert superkos med ost og kjeks :roll: Jeg klarer ikke kose meg lenger - det blir bare mere stress... :sjenert:

Men godt nytt år til dere likevel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida Linemor, bare slipp opp forventningene, så finner du nok ut at man kan få mange koselige småstunder innimellom alikevel, når du minst forventet dem ;)

Her har mor funnet frem en flaske med alkoholfri rødvin....ikke smakt det før men det gjør heeeelt sikkert nytten for jeg har hatt lyst på rødvin leeenge nå!

Er ikke noe stordrikker eller vinkjenner, så kjenner sikkert ikke forskjell :fnise:

Ønsker dere en finfin kveld og håper Andreas sover seg gjennom natten ;) Vi tar med hørselsvern, i tilfelle snuppa er våken i de tider ;) Er myyye fyrverkeri rundt oss der vi skal vere.

:klemmer: VISJ JU A HÆPPI NJU JEER LINEMOR! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida Linemor, bare slipp opp forventningene, så finner du nok ut at man kan få mange koselige småstunder innimellom alikevel, når du minst forventet dem ;)

Her har mor funnet frem en flaske med alkoholfri rødvin....ikke smakt det før men det gjør heeeelt sikkert nytten for jeg har hatt lyst på rødvin leeenge nå!

Er ikke noe stordrikker eller vinkjenner, så kjenner sikkert ikke forskjell :fnise:

Ønsker dere en finfin kveld og håper Andreas sover seg gjennom natten ;) Vi tar med hørselsvern, i tilfelle snuppa er våken i de tider ;) Er myyye fyrverkeri rundt oss der vi skal vere.

:klemmer: VISJ JU A HÆPPI NJU JEER LINEMOR! :klemmer:

Ja, men det er akkurat det jeg har funnet ut nemlig. Mest kos når man forventer det minst, og minst kos når man forventer det mest - derfor det ikke er kos lenger :ler: Nå skal det sies at jeg var litt morgengretten når jeg skrev også da :fnise: Det blir jo en del ekstra stress når man planlegger kos - da er det liksom ekstra viktig at lillemann ikke våkner igjen, og når han gjør det likevel - så blir det stress, i stedet for noe man forventer ellers ;)

Vi skal prøve å kose oss da :) Har kjøpt 4 ulike gode oster og har masse godt tilbehør. Alkoholfri vin prøvde jeg når jeg var gravid, og det ble med den ene slurken :hoho: Grusomt! Drikk heller brus da :ler:

Godt nytt år til deg også Ruccola, håper de rosa øreklokkene gjør nytten :ler:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor synes du det blir mere stress og kose seg?

Godt nytt år, kjære deg :klemmer:

Fordi - det jeg skrev over til Ruccola her ;)

God nytt år til deg og gutta Lilljan :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Helluen og GODT NYTTÅR LINEMOR!!! :klemmer:

Alkoholfri rødvin ver heeeelt grit, nok til at jeg fikk smaken ;)

Ellers har det gått i cola, snop, snacks, og dessertbord uten like så vi rullet hjem fra svigers i dag! :daane: :daane: :daane:

Er egentlig ikke godt å spise så mye og så usunt, og i tilleg ikke vere i bevegelse i det hele tatt :sjenert:

Så i morgen skal jeg og vesla ut å gå laaaang tur! :regler:

Håper dere hadde en fin feiring! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, da er vi vel i gang da - med det nye året ;)

Nyttårsfeiringen her i hus gikk veldig bra egentlig. Vi plasserte lillemann på kjøkkenet med vifta på, og han våknet rett før 00, men sov da i armene mine til det værste var over :jepp: Han våknet jo senere for amming og sånn, men ikke av raketter :nigo:

Jeg og kjære koste oss litt med ost, kjeks og bitte litt vin - hadde det egentlig ganske koselig :tommelopp: Men vi satt jo her ute i stua å så inn på kjøkkenet på vogna om den rørte på seg :fnise:

Jeg fikk mensen igjen i går :roll: vet ikke om det er den som har skapt så urolige netter i det siste :vetikke: Har på følelsen at det er mest luftsmerter som plager han... :sjenert: Kanskje en kombo?

I dag har vi vært på helsestasjonen på 5 mnd-kontroll - ukristelig tidlig! og fått nye vaksiner :grine: Stakkar liten :sukk: Han gråt mye mer denne gangen enn sist - og nå sover han. Får håpe han tar seg en god lur nå :sove: Ellers er han 67 cm og 7750, en perfekt vektøkning og særdeles vital fin gutt fikk jeg høre :rodmer: *stolt mamma* :nigo:

Jeg har glemt å sagt det - men lillemann har nesten sluttet å sovne på puppen :hakeslepp: Så nesten hele jula har vi bysset han søvn med dyne i stedet. Det går som en drøm, så jeg innbiller meg at han nå får sove raskere og på de rette tidene - hvert fall på dagen ;)

Jeg er trøtt :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Ja, da er vi vel i gang da - med det nye året.

Nyttårsfeiringen her i hus gikk veldig bra egentlig. Vi plasserte lillemann på kjøkkenet med vifta på, og han våknet rett før 00, men sov da i armene mine til det værste var over :jepp Han våknet jo senere for amming og sånn, men ikke av raketter :nigo

Jeg og kjære koste oss litt med ost, kjeks og bitte litt vin - hadde det egentlig ganske koselig :tommelopp: Men vi satt jo her ute i stua å så inn på kjøkkenet på vogna om den rørte på seg :fnise

Jeg fikk mensen igjen i går :roll vet ikke om det er den som har skapt så urolige netter i det siste :vetikke: Har på følelsen at det er mest luftsmerter som plager han... :sjenert: Kanskje en kombo?

I dag har vi vært på helsestasjonen på 5 mnd-kontroll - ukristelig tidlig! og fått nye vaksiner :grine: Stakkar liten :sukk: Han gråt mye mer denne gangen enn sist - og nå sover han. Får håpe han tar seg en god lur nå :sove: Ellers er han 67 cm og 7750, en perfekt vektøkning og særdeles vital fin gutt fikk jeg høre :rodmer: *stolt mamma* :nigo:

Jeg har glemt å sagt det - men lillemann har nesten sluttet å sovne på puppen :hakeslepp: Så nesten hele jula har vi bysset han søvn med dyne i stedet. Det går som en drøm, så jeg innbiller meg at han nå får sove raskere og på de rette tidene - hvert fall på dagen ;)

Jeg er trøtt :Gjesp:

Uff, vaksiner er ikke morro :( Vi skal om en uke og vi gleder oss ikke :sjenert:

Snuppa var 66 cm og 7100 når hun var 4 mnd, så vil tippe hun er 8 kg nå og så er vi veldig spent på lengden! Føler hun har vokst enormt ;)

Så bra puppesovingen er over! Det er det stort sett med oss også! :hoppe:

Hun sovner lett i vugga her hjemme, bruker mak 10 minutter. men vi må nok begynne litt på'an igjen nå etter en uke der besteforeldre og tanter har bysset og bysset på henne.............. :filer:

Så i dag har hun sovnet ved puppen, for mor er utslitt i armer og skuldre etter byssing de seste dagene... HÅPER det går raskt over og tilbake til normalen! :daane:

Ellers har snuppa litt småfeber i dag, og jeg har akkurat skiftet to bløte bleier. Håper nesten det er tenner som er på vei igjennom og at ikke hun er på vei å bli syk.

Hun har nå nesten faste rutiner der hun alltid sover i 35-45 minutt tre ganger om dagen. Lite søvn føler jeg, men hun er nå blid og opplagt resten da så da kan det vel ikke vere så ille tenker jeg :) Men sover jo som regel rundt 10-12 timer på natten.

Hvor mye sover Andreas? Er liksom ikke sikker på hvor mye de BØR sove jeg :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har nå nesten faste rutiner der hun alltid sover i 35-45 minutt tre ganger om dagen. Lite søvn føler jeg, men hun er nå blid og opplagt resten da så da kan det vel ikke vere så ille tenker jeg :) Men sover jo som regel rundt 10-12 timer på natten.

Hvor mye sover Andreas? Er liksom ikke sikker på hvor mye de BØR sove jeg :klo:

Ja, jeg føler nesten at vi har kommet på faste rutiner jeg også - bortsett fra i dag da... :gjeiper:

Selv om vi ofte har helt grusomme netter med 4-5 amminger/oppvåkninger så sover han nå 12-13 timer totalt :jepp: Fra 22-23 til 10-11 :) Etter at natten strakk seg ut på 12 timer så har det også blitt standard med 3 lurer her, på maks 45 minutter (30-45 min).

Jeg har vært litt dårlig på å legge han direkte i senga i det siste jeg :flau: Det funker så godt på dyna i armene mine, tar ofte bare 2 min så sover han :jepp: Mens jeg synger bæ, bæ lille lam :romeo:

Mannen er hjemme denne uka - sykmeldt pga kneet, så han skal bidra med leggingen nå! :duskedame: Det er i hvert fall positivt når puppen ikke lenger er sovemedisin :ler:

Snart skal jeg prøve å snu natten til litt før, og litt tidligere opp ;)

Helsesøster mente forresten at jeg bare skulle fortsette å gi litt mat daglig, men bitte litt - selv om han hadde luftsmerter.. :sjenert:

A er foreløpig i bra form enn så lenge, fikk seg en ekstra lang nap før i dag sammen med meg i senga :sove::rodmer: og nå sover han igjen, merker han er litt slackere enn normalt da... men han er ved godt mot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt grusomme netter her :daane: Føler meg omtrendt som en zombie og har derfor ikke hatt så mye overskudd til å skrive. Blir ikke så positiv heller av denne søvnmangelen, og siden jeg ikke liker å fylle boka mi med negative ting så lar jeg heller være... :sjenert:

Men facts are: Stort sett oppe annenhver time om natten nå. På det værste hver halvtime, på det beste 2,5 time i strekk :overrasket: Har gitt han bitte litt grøt daglig siden kontrollen på mandag. Avleverte flere giga-bleier her om dagen, men dette har ikke hjulpet på nattesøvnen heller. Virker som han bare våkner liksom, ikke fordi han er sulten, ikke fordi han har vondt noe sted, kanskje fordi han vil øve på å krabbe?? :klo: Han har lært seg å åle seg litt frem og tilbake nå - og er en skikkelig kålmark på oss - og det er bare et lite tidspørsmål før han er høyt og lavt :ler:

Jeg har blitt skada av disse hyppige oppvåkningene og selv om jeg la meg ekstra tidlig i går i håp om mere søvn, så blir jeg liggende å lytte på han og at han skal våkne :roll: Jeg gir han en natt til, og blir ikke denne bedre får han sove på stua i morgen natt :jepp: Ønsker meg veldig veldig større leilighet med et soverom til nå... :filer:

Dagene blir grå med så lite søvn - har jo ikke overskudd til å komme oss ut på noe når det blir sånn :gjeiper: Men vi har vært en tur på butikken om ikke annet i dag, så litt frisk luft har det blitt :)

Alle som ikke har babyer riktig ennå; - husk å sove så mye du kan nå! :sove:

:fnise:

Hilsen line-psykotisk-zombie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...