Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma

LineGourmet

Anbefalte innlegg

Er ikke lett med lite søvn nei! Føler en har null igjen på lager, alt bare er forferdelig kiipt og HELE verden er imot deg! Dagene er eviglange og en bare går i en døs. Superdeilig å da få en god natts søvn ;)

Ønsker deg en superfin helg Linemor :klemmer:

Jepp! :jepp:

Super helg til deg også Ruccula :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med Ripsy :jepp: Veldig koselig å lese hos deg Line :)

Tror vi har det ganske så likt, varierer veldig med hvor lange sammenhengende økter vi har også :sjenert:

Ønsker deg og Andreas en finfin 1 desember :nigo:

:klemmer:

Takk Sommerfuglen og Ripsy! Koselig å høre at dere syns det er koselig her :ler: Innimellom så syns jeg det er ganske enspora, men sånn er det vel med baby. Kun 2 ting som betyr noe: mengde søvn og diverse utviklingsskritt hos baby :hoho::daane:

---

Og for alle som er innom meg - jeg er ikke flink til å kommentere hver enkelt som er her (multisitat virker ikke hos meg :kjefte: ), selv om jeg burde - det betyr ikke at jeg ikke setter pris på dere :riste: Nei, veldig koselig med alle meldinger, selv om jeg ikke kommenterer direkte. Så heretter: om jeg ikke kommenterer deg, så ser jeg deg allikevel og setter pris på deg :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny bra natt :nigo:

A sovnet 1930 i går, ny amming kl 20 - bæring, ned i vugga, opp fra vugga, bæring og sovnet for natten 2038 :sove:

Amming kl 0030, 0530 (!!! 5,5 timer det) og opp 0830 - han har sovet MYE! :jepp: Tror han trengte det, sov ikke mye i går på dagen.

Ble litt endring i planene i går - ble ikke noe pepperkake-laging. Mor fikk dra til frisøren i stedet, så kjære var alene-pappa en liten stund :nigo: Jeg kunne fått vasket håret hele kvelden! :engel::ler: Så deilig! Har fortsatt litt hår igjen på hodet, men har mengder med 1 cm langt hår ved vikene - håper røytingen er på hell nå :gjeiper:

Jeg trodde jeg hadde relativt god tid, for jeg la lillemann på ettermiddagsluren sin rett før jeg dro. Men kjære ringte meg etter 1,5 timer å lurte på om jeg kom snart. For A ville ikke stoppe å gråte :grine: Uansett hva han gjorde :sukk: Kjære ga sviskemos som han elsker, men han fortsatte å gråte mellom hver skje :tristbla: Ikke sutre-gråt, men skikkelig jeg-er-så-lei-meg-gråt.... Huff, jeg raste hjem raskt og lurer på om han har blitt så stor at han skjønner at mamma er borte? :klo: Er ikke det litt tidlig? Han ble i hvert fall fryktelig blid når jeg kom hjem igjen.. :rodmer: Både smigrende og skremmende på samme tid :sjenert:

Og det er 6 dager til jeg skal ut med venninne... :skaal:

Jo, også fikk jeg mensen igjen i går da! :daane: 2 uker på overtid, men det er vel ikke annet å forvente når man fullammer. Greit at den er her nå, mulig den som lagde urolige netter tidligere i uka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mornings! :pirat:

Her har vi hatt sykt urolige netter siden søndag :daane: Skjønner ikke helt hva som skjer jeg... økenetter? Det har vært maks 3 timer sammenhengende og i natt og i går så var vi våken hver time også! :eeeh: Forsøkte å bysse han i søvn igjen uten pupp, men det virket ikke.... :roll:

Vi har fått snø! :nigo: Og mamma kjenner akutt behov for grove varme vintersko ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :vinke:

Ugh, høres kjent ut.... Begynte sånn her også, i forkant av at vi begynte så smått med grøten. Er amming hver 3 time her fortsatt... Så det skjer stadig endringer :sjenert: Ikke lett å bli klok på disse små skjønningene våre :rodmer:

Synes du fortjener vintersko :) (det har jeg unnet meg i høst/vinter) :nigo:

Håper dere har en fin kveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :vinke:

Ugh, høres kjent ut.... Begynte sånn her også, i forkant av at vi begynte så smått med grøten. Er amming hver 3 time her fortsatt... Så det skjer stadig endringer :sjenert: Ikke lett å bli klok på disse små skjønningene våre :rodmer:

Synes du fortjener vintersko :) (det har jeg unnet meg i høst/vinter) :nigo:

Håper dere har en fin kveld :klemmer:

Så du har opplevd det samme? :filer: I natt har vi "kun" hvert oppe 2.hver time :ironi::daane: Jeg blir så sliten av det - gosj! Frustrerende! Jeg trodde de små skulle sove mer og mer, men dette går jo helt feil vei??? Har tenkt å la han prøve grøt nå, men usikker på om det kommer til å virke.... Selv om han våkner ofte virker han egentlig ikke så sulten. Akkurat som han har glemt hvordan han sover lengre strekk. Sov han lengre hos deg når du begynte med grøt? våken hver 3.time er jo å foretrekke fremfor hver time eller annnehver... :roll:

Hadde det ikke vært for mannen som skal på jobb så hadde det vært fristende å la han ligge å sutre litt i senga mye lenger enn han gjør nå :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du har opplevd det samme? :filer: I natt har vi "kun" hvert oppe 2.hver time :ironi::daane: Jeg blir så sliten av det - gosj! Frustrerende! Jeg trodde de små skulle sove mer og mer, men dette går jo helt feil vei??? Har tenkt å la han prøve grøt nå, men usikker på om det kommer til å virke.... Selv om han våkner ofte virker han egentlig ikke så sulten. Akkurat som han har glemt hvordan han sover lengre strekk. Sov han lengre hos deg når du begynte med grøt? våken hver 3.time er jo å foretrekke fremfor hver time eller annnehver... :roll:

Hadde det ikke vært for mannen som skal på jobb så hadde det vært fristende å la han ligge å sutre litt i senga mye lenger enn han gjør nå :sjenert:

Enig... Var det jeg også tenkte.. Så jeg lot han ligge en stund i begynnelsen (det begynte med pludring kl 01.15) pludringen gikk over til roping og etterhvert gråt... Så jeg måtte jo se om han var sulten, og det var han i aller høyeste grad... Nå gir jeg frukt som mellommåltid i sammen med amming på dagen og grøt/middag på efta / kveld - sammen med pupp.. Hender han sover 5-6 timer sammenhengende, men er nok oftere bare 2,5-3 t i mellom dessverre.. Han er veldig sulten om natta, men han sover veldig godt fra 05 og utover.. Så jeg vet da pokker'n...... Han sovner jo med en eneste gang han har fått mat da, så mammazombien lemper han tilbake i senga hans. Hadde det ikke vært for at han liker å ligge lenge så hadde jeg også vært dautrøtt ja. A liker vel å komme seg opp han?

Virker som om det stadig skjer noe med søvnen hans her i huset... Noen sier: nå skal han vel snart sove rundt?? Han her skal nok ikke det.. Han gjorde det når han var 2-3 mnd, nå har han nok heelt andre planer :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men han sover veldig godt fra 05 og utover.. Så jeg vet da pokker'n...... Han sovner jo med en eneste gang han har fått mat da, så mammazombien lemper han tilbake i senga hans. Hadde det ikke vært for at han liker å ligge lenge så hadde jeg også vært dautrøtt ja. A liker vel å komme seg opp han?

Virker som om det stadig skjer noe med søvnen hans her i huset... Noen sier: nå skal han vel snart sove rundt?? Han her skal nok ikke det.. Han gjorde det når han var 2-3 mnd, nå har han nok heelt andre planer :sjenert:

Du mistenker ikke litt luftsmerter da? Det gjør jeg :jepp: Han fikk litt Hipp grøt i går, litt dum dag og starte på for han bæsjet ikke på dagen og han fikk den litt sent - kl 17 :sjenert: Men du verden - dette var nam-nam og så rolig og tilfreds han ble etterpå. (Fikk 1/3 glass). Så i natt har det gått litt bedre, bortsett fra at han sovnet sykt sent kl 2315 (fikk sen ettermiddagslur da til 1830) og våknet 0130 og litt over 3 tror jeg - men da våknet han ikke før 0630 igjen :) Og han har prompa og styra hele natten omtrendt og da lurer jeg på om det gir seg litt utpå morgenkvisten? :klo: Gir du malt eller noe? Tror jeg må prøve det, eventuelt gi maten på dagtid :jepp:

---------------

I dag skal jeg ut med venninne! :vin:

Line gleder seg, mamma-line gruer seg :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff kjedelig med sånne dager/netter :sukk:

Kan det forresten vere tenner på vei Line? Eller en ørebetennelse?

Har lurt på om det har vært tenner siste par mnd, men ser at alle tror tenner er på vei pga mye sikkel og håndspising ;) Men siden tennene stort sett kommer rundt 6 mnd så har jeg avskrevet det :) Gommene skal visstnok bli litt røde og hovne når tenner er på vei også, og det har jeg ikke sett :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mistenker ikke litt luftsmerter da? Det gjør jeg :jepp: Han fikk litt Hipp grøt i går, litt dum dag og starte på for han bæsjet ikke på dagen og han fikk den litt sent - kl 17 :sjenert: Men du verden - dette var nam-nam og så rolig og tilfreds han ble etterpå. (Fikk 1/3 glass). Så i natt har det gått litt bedre, bortsett fra at han sovnet sykt sent kl 2315 (fikk sen ettermiddagslur da til 1830) og våknet 0130 og litt over 3 tror jeg - men da våknet han ikke før 0630 igjen :) Og han har prompa og styra hele natten omtrendt og da lurer jeg på om det gir seg litt utpå morgenkvisten? :klo: Gir du malt eller noe? Tror jeg må prøve det, eventuelt gi maten på dagtid :jepp:

---------------

I dag skal jeg ut med venninne! :vin:

Line gleder seg, mamma-line gruer seg :gjeiper:

Tja, tror ikke på luftsmerter sånn egentlig.. Han sover sammenhengende så lenge han ligger nær meg. Når jeg legger han tilbake i sin seng våkner han ofte.. I natt våknet han 01, 02 og 03. Kl 03 ga jeg opp og la han mellom oss i sengen - vips.. han sov til 09......

De to siste kveldene er han ikke så klar for å legge seg kl 21 heller, så i går la han seg samtidig som oss.. Er trøtt ja, men begynner å tøyse når jeg har ammet han og lagt han i egen seng. Litt frustrerende for dette har gått ganske så greit men.. Han har to små kuler i gommen nede, så jeg mistenker tann/tenner nede. Vi får se...

Jeg har gitt litt malt i grøten ja, ikke mye men litt av og til.. Så fint at han likte det :nigo: Grøt er ikke så poppis her, gulrot og div middagsglass var mer aktuelt.

Håper Line og mamma-Line får en artig kveld, det har du fortjent :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper Line og mamma-Line får en artig kveld, det har du fortjent :jepp:

Takk! :nigo: Håper det går bra. Jeg forventer worst case scenario og særdeles kort hyggestund, men håper på noen timer i allefall :gjeiper: Har nettopp tatt opp rundt 300 ml morsmelk fra frysen, så skal ikke stå på maten i allefall ;)

Han kom med super-bleie i stad så da prøvde jeg å gi han litt mer grøt, men da var han verken sulten eller opplagt så nå var det ikke så stas... :sjenert: Han er generelt ikke så ivrig på verken mat eller pupp første halvdel av dagen :ler:

Høres mer ut som stedet å sove hos deg ja.. :jepp: Må kanskje gå noen runder og være "hard" :overrasket:

Ha en super helg sommerfuglen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lurt på om det har vært tenner siste par mnd, men ser at alle tror tenner er på vei pga mye sikkel og håndspising ;) Men siden tennene stort sett kommer rundt 6 mnd så har jeg avskrevet det :) Gommene skal visstnok bli litt røde og hovne når tenner er på vei også, og det har jeg ikke sett :riste:

De kan komme tidligere også.. Her kom det to tenner rett etter 4 mnd dagen. Med en dags mellomrom, så det er mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde det superhyggelig ute i går :nigo: så lenge det varte :gjeiper:

Jeg rakk litt over 3 timer og både tapas og en flaske vin før mannen ringte meg hjem. Han hadde invitert farmor på middag og som assistanse og alt virket lovende. Litt før 21 fikk jeg sms om at A hadde sovnet og at de koste seg med biff :spise: Dessverre varte det ikke så lenge for han våknet visst etter ganske kort tid og da klarte ingen av dem å roe gullklumpen :sukk: Han gråt og gråt og gråt :grine: Kastet meg inn i taxi og gråten sluttet momentant når jeg kom hjem :overrasket::rodmer: Stakkar liten....

Han fikk så og si ikke noe fast føde i går, kun morsmelk og i natt har vi vært våkne kun 2 ganger :sjenert: Kanskje jeg skal ta en pause med maten hans og ser om nettene blir bedre igjen? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan komme tidligere også.. Her kom det to tenner rett etter 4 mnd dagen. Med en dags mellomrom, så det er mulig :)

I know ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fikk så og si ikke noe fast føde i går, kun morsmelk og i natt har vi vært våkne kun 2 ganger :sjenert: Kanskje jeg skal ta en pause med maten hans og ser om nettene blir bedre igjen? :klo:

Kun morsmelk i går også, han sovnet inni natta sent kl 2300 - men sov da nesten 5 timer før amming :nigo: Så tvang jeg oss til å stå opp 0730 for å få inn ordentlig døgnrytme igjen. Jeg vekte han ikke altså, men jeg kunne ha "nattammet" og lagt oss med en gang igjen :sjenert: Det har vært sene kvelder på gullklumpen i det siste og i helgen har jo sovnet som vanlig i 20-tiden, men jeg har ikke klart å få han til å fortsette å sove etter oppvåkning :daane: Så da er han plutselig våken et par timer da, midt på kvelden! :overrasket:

Vi var forresten på julemiddag hos bestefaren hans i går - koselig det :spise:

Her er det snø med regn på nå og varmegrader :kjefte: Ikke akkurat julestemning. Jeg må få kjøpt noen julegaver denne uka - har ikke fått inn en eneste en! Og jeg har ikke peiling på hva jeg skal kjøpe til noen :filer: For et mas :ler:

Må nok komme oss på et kjøpesenter jeg og A. Men dritt med det været - syns det er ekkelt å gå med han i BB når underlaget er utrygt. Jeg har blitt skikkelig bekymret mamma-line :ler: Den forrige tøffe-line er helt borte :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia :vinke:

Så bra du rakk å spise og drikke litt på fredag før du måtte hjem :)

5 timer sammenhengende er da ganske så bra?! Jeg har vært hard-mamma ett par netter nå og latt han skrike, snudd meg vekk osv når det bare er 1-1,5 t siden han fikk mat sist om han skriker.. I natt sov han 7 timer i strekk, så kaaanskje vi er på vei til å finne tilbake til gamle kunster?? :sjenert:

Er lurt å vekke han for å få rytmen tilbake om det har sklidd ut litt, enig i det :fnise: Hender det må til her og..

Synes du er tøff jeg, om du ikke har kjøpt noen gaver enda.. :sjenert:

Håper dere får en fin uke :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært inne hele dagen i dag og fikk kjøpt meg superfornuftige trille-vintersko :jepp:

http://www.brandos.no/columbia/liftop-bl1525-205-bungee-cord-spicy-orange/a38738

Kanskje ikke så spreke, men forhåpentligvis varme og gode å gå i :)

Lillemann er lagt i seng - nå gjenstår det å se om jeg får han til å fortsette å sove utover kvelden og natta..... :sjenert:

Han har ikke fått noe annet enn morsmelk i dag heller ;) Føler forøvrig jeg har masse melk etter hyppige amminger forrige uke :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varte ikke lenge gitt :overrasket: Etter en ny pupp og bæring og ny oppvåkning sitter nå pappaen der inne på soverommet og synger og synger og synger :romeo:

Jeg har rukket å bestille flotte forstørrelser av vårt skjønne vidunder i en bildeserie som vi skal ramme inn i disse rammene:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80134637/#/40078332

Svarte eller hvite rammer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de skoene så kjempegode ut! Jeg har noen joggesko i samme merke, de er snart gått ihjel. Så utrolig gode! Har du kjøpt de uten å prøvd de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...