Gå til innhold

Puslas plass

pusla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dine :klem:

Formen er bedre og jeg var på jobb igjen i dag. Men fy flate fo en slitsom dag, det hadde hoppet seg opp en hel masse bare de to dagene etter påske. Føler meg utrolig overvelda når jeg har så mye flytende og er redd for å glemme noe. Men tror jeg har noenlunde oversikt nå, jobba litt lengre. Når jeg kom hjem, var kjære like sliten i hodet som meg. Heldigvis kom mamma og pappa overraskende innom og det var veldig hyggelig. De hadde kjøpt to flotte vårjakker til tulla, og en Vossatassar t skjorte. De er så snille :)

Pakka med kaketopp til bryllupsfesten, servietter og og bordløper kom endelig i dag og pga rot med den kaketoppen jeg hadde bestilt, fikk jeg heller en mye finere og dyr en til samme pris. Gleda meg masse til å se den, også er det første jeg gjør selvfølgelig å knekke den :roll: er det mulig! Kjære tror han får limt den sammen, håper virkelig det.

Nå trøstespiser jeg smågodt og er glad dagen snart er over :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det endelig har kommet!! Krysser fingrene for at mannen får fikset det. Hva endte dere opp med? Godt å høre at formen er bedre, håper dere får sove godt i natt så hodene er mer opplagt til i morgen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt på å spørre når bryllupet er igjen, men så så jeg tickeren :roll: hva ble det til med kake? Baker gjerne :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pupsi: jeg håper virkelig du vil bake :jepp: Med danskepølse på toppen :fnise:

Dine: kaketoppen er en brud med fiskestang som får brudgommen på kroken ;) Sølv bordløper med hjerter og sølv servietter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pupsi: vi får avtale nærmere rundt kaka etterhvert :jepp:

I går skjedde noe kjemperart på morgenen. Tulla våkna kl 5.30 og sto opp med pappaen litt før syv mens jeg skulle sove litt lengre. Etter tyve minutter grein hun så fælt og ropte på mamma at jeg kom ut og trøstet henne. Da sa hun at hun var trøtt og ville legge seg og jeg fulgte henne i senga si og to dyna over. Og der sov hun til kl 9.50 :daane: Både kjære og jeg sovna også og vi var så lykkelige når vi våkna :nigo: Tror jeg forsto hvorfor utover dagen da, for hun hadde noen stygge bleier så må ha vært litt magesyke som slo henne ut. Hun er heldigvis i godt slag ellers og bedre i dag :)

I dag har vi vært en tur i byen alle sammen, lekt litt på flere lekeplasser, tusla litt rundt og gått på kafé. Tulla er super å ha med på kafé og i dag fikk hun kakao med krem for første gang, trenger jeg å si at det var stor suksess :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er datoen for bryllupsfesten? Må bytte en helgevakt, og lurt å unngå jobbing den dagen jeg skal bake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pupsi: festen er 22. juni!!

jeg har blitt forkjøla igjen :sur: Føler meg sliten og utrolig lei av sykdom nå :roll: Trodde jeg hadde øyekatarr for et par måneder sida, men dråper hjalp ikke og jeg sliter fortsatt med rennende øyne. Fikk dråper mot allergi også, men de hjelper heller ikke :roll: er lei sånn småplager som egentlig ikke er noe nå!

Hadde foreldresamtale i bhg i går da, og tulla er ei litt stille og veldig grei frøken :) Hun tegner helt innenfor mønstre når de har tegning etter maler, ikke mange 2,5 åringer som gjør det visstnok :ler: Hun er ikke like tøff på det grovmotoriske da. Ingen problemer med beskjeder fra de ansatte, hun hører visstnok på alt de ber henne om :daane: Ikke helt sånn hjemme om dagen :fnise: Men jeg vet jo at vi har veldig lite trass med henne likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så kjedelig å være syk hele tiden! :bond: Allergi-sesongen har begynt for oss her hjemme hvertfall. Jeg er ikke plaget enda, men mannen snorker som et uvær om nettene og nyser masse. Kan jo kanskje være det? :klo: Er ikke alle allergipiller som hjelper har jeg skjønt, så kanskje det kan være lurt å ta en test? Plutselig dukker det opp nye allergier..

Så fint med tilbakemelding på Tulla. Det er hvertfall noe da, at de oppfører seg når de er borte, men trasser hjemme ;) Sånn har vi det her også og den siste uken har Tassen trassa hver dag og fått de raseriutbruddene. Spesielt på pappan sin. De to kan gå i tottene på hverandre noen ganger altså.. :fnise:

Og det er utrolig imponerende at hun tegner innenfor mønstre, det tror jeg ikke det er mange på 2.5 år som gjør nei! Når vi tegner sammen Tassen og jeg, så tegner han gjerne oppå det jeg tegner og det er litt irriterende :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi tegner sammen Tassen og jeg, så tegner han gjerne oppå det jeg tegner og det er litt irriterende :fnise:

:ler: Ikke bra når de ødelegger kunstverkene våre, nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe nei :fnise: Nå må jeg innrømme at Tassen tegner minst like bra som meg altså, jeg klarer virkelig ikke å tegne.. :sjenert: Men jeg holder meg i det minste innenfor mønstrene sånn som Tulla :opplyser::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo veldig bra da, Dine :fnise:

Jeg var faktisk veldig glad i å tegne og tegna mye også når jeg ble voksen. Men ikke de siste åra. Tror ikke jeg er spesielt talentfull, men vet at flere i slekta er skikkelig flinke.

Nå har vi spist laks i en saus av karripasta og kokosmelk, det er sånn mat jeg passer på å ha når kjære jobber. Tulla elsker det, og hun drakk sausen til slutt :fnise: synes det er gøy å se når hun liker middagen så godt og spiser opp alt. Det skjer ikke hver dag, for å si det sånn.

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, tegner hun innenfor linjene?!? Imponerende!!

Vi hadde også foreldresamtale i bhg denne uken, og det er utrolig interessent å høre hvordan andre oppfatter barnet! Jeg har jo min oppfatning av hvordan hun er, men jeg ser henne jo dessverre mindre enn bhg gjør, og barna oppfører seg jo ofte annerledes med "fremmede".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig at hun er så flink å tegne!

Nærmer seg stadig til bryllup her, så morro. Er det noe du har igjen nå å planlegge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cypress: ja, det er spennende å høre andres vurderinger av eget barn :jepp: Må si at jeg kjenner henne veldig godt igjen i det bhg beskriver, den eneste forskjellen er vel at hun ikke tester personalet der mens hun tester oss her hjemme endel om dagen :fnise:

Neytiri: ja, det er 2 mnd igjen til bryllupet snart :daane: det står ikke igjen så mye men det er endel hvis jeg summerer opp stort og smått.

Det jeg tenker mest på ift bryllupet nå er kjolen. Den henger ikke pent og det viser seg at undertøyet ikke hjelper, sånn som jeg trodde. Så nå skal jeg tilbake til der jeg kjøpte den neste uke og så håper jeg virkelig de finner en løsning. Skal innrømme at dette bekymrer meg litt, men det ordner seg sikkert :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neytiri: den er litt stor, men har snøring i ryggen så egentlig gjør ikke det så mye (men jeg må finne en bh som fyller den ut :ler:). Problemet er ved låra sånn ca, der er der liksom noen folder eller hva jeg skal kalle det. Iallefall ikke pent og jeg vil ikke være fornøyd selve dagen sånn som det er nå. Så er spent på hva dama i salongen sier til uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh i see, det burde dem kunne fikse tenker jeg :) finns my lurt å gjøre for at den passer perfekt:) jeg hadde noen problemer med min da jeg gikk ned i vekt men det ble sydd in ingen problem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...