Gå til innhold

Endelig gifter seg:D


Endelig

Anbefalte innlegg

Hvorfor stresser papirene deg så fælt...? De skal jo ikke inn før tidligst om 3-4 mnd, ettersom de ikke er holdbare mer en 4 mnd..

Her er en nyttig link:

http://kirken.no/?event=doLink&famID=300

som gjør det nokså oversiktlig...

:klem:

Det er det som er litt frustrerende.. at jeg ikke vet hvorfor jeg blir så stresset.

Tusen takk for link:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg havnet litt i tenkeboksen i dag.

Ved og gå ned fra meny 3 til meny 2 (1 måltid mindre) går vi ned 9000,-

Det utgjør 6 flere til hele kvelden, eller 22 kaffegjester.

Aller først da jeg begynte og planlegge tenkte jeg og ha en del kaffegjester, men etter og ha lest en del her på kvinneguiden, fikk jeg veldig inntrykk av at det er noe man bare ikke gjør. Så da kuttet vi ned på gjestelisten, med trist hjerte, og kjørte full pakke på resten.

Men så har jeg pratet litt om det med venner, og de sier at de hadde ikke blitt fornærmet over og kaffe gjest og "at det gjør da ingen ting", har jeg begynt da og tenke på nytt.

Resturanten har plass til 100 stk, så det er ikke noe problem.

Prøvde og høre hva kaffegjeste prisen innbærte og litt hvor lenge det var vanlig at middager varte(med tanke på invitasjoner) osv.

Snakket da med tidenes mest ufyselig mann. Han kom med kommentarer som: du må da kjenne dine gjester nok til og vite om de er 5 min. talere eller 40 min. talere. Dette må da du finne ut av, jeg kan da ikke bestemme hvordan du skal gjøre dette, osv.

Og da hadde jeg fortalt at jeg viste veldig lite om hva som var vanlig, og det hadde vært flott med litt tips fra noen som har gjort dette en del ganger før.

Jeg er rett og slett helt satt ut, og lei meg :tristbla:

Takk og lov er ikke dette han som har med selskapet og gjøre.

Dagens utblåsning :sukk:

Endret av Endelig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg havnet litt i tenkeboksen i dag.

Ved og gå ned fra meny 3 til meny 2 (1 måltid mindre) går vi ned 9000,-

Det utgjør 6 flere til hele kvelden, eller 22 kaffegjester.

Aller først da jeg begynte og planlegge tenkte jeg og ha en del kaffegjester, men etter og ha lest en del her på kvinneguiden, fikk jeg veldig inntrykk av at det er noe man bare ikke gjør. Så da kuttet vi ned på gjestelisten, med trist hjerte, og kjørte full pakke på resten.

Men så har jeg pratet litt om det med venner, og de sier at de hadde ikke blitt fornærmet over og kaffe gjest og "at det gjør da ingen ting", har jeg begynt da og tenke på nytt.

Resturanten har plass til 100 stk, så det er ikke noe problem.

Prøvde og høre hva kaffegjeste prisen innbærte og litt hvor lenge det var vanlig at middager varte(med tanke på invitasjoner) osv.

Snakket da med tidenes mest ufyselig mann. Han kom med kommentarer som: du må da kjenne dine gjester nok til og vite om de er 5 min. talere eller 40 min. talere. Dette må da du finne ut av, jeg kan da ikke bestemme hvordan du skal gjøre dette, osv.

Og da hadde jeg fortalt at jeg viste veldig lite om hva som var vanlig, og det hadde vært flott med litt tips fra noen som har gjort dette en del ganger før.

Jeg er rett og slett helt satt ut, og lei meg :tristbla:

Takk og lov er ikke dette han som har med selskapet og gjøre.

Dagens utblåsning :sukk:

:kjefte: "du må da kjenne dine gjester nok til og vite om de er 5 min. talere eller 40 min. talere" Hørt slikt tull??? Hvor mange ganger i året hører en svigerfar eller sin forlover tale om jeg tør spørre?? ...det er da umulig å vite... Det er sikkert umulig å vite for han mannen du spurte også, men han kan vel si noe om hva som er vanlig..? Eller på en høflig måte si at han ikke vet... :kjefte:

...er så lei av folk som ikke vet hvordan en behandler folk skikkelig... Men, men - bry deg nå ikke om han!

Vi kommer til å ha det slik at kun

* brudgom

* brud

* brudens far og/el mor

* brudgoms far og/el mor

* forlovere

skal tale under middagen

- resten av folk som har lyst til å tale, kan gjøre dette under kaffen...på den måten blir ikke middagen så utroolig lang..så gjelder det vel å estimere sånn ca..? legge inn litt tid til sanger - og litt tid til toastmaster...

Når det gjelder kaffegjester så har jeg forstått at det finnes mange ulike syn på dette... - mitt råd: ikke hør på noe av det! :fnise:

Selv synes jeg selvfølgelig det hadde vært koseligere å bli bedt som kaffegjest - enn å ikke bli bedt i det hele tatt...? :klø: Klart det hadde vært litt kjedelig om jeg så på meg selv som selvskreven middagsgjest...:sjenert::fnise: Det er helt vanlig - og ok - å be kaffegjester - hør på vennene dine du! :)

Haha...det var min utblåsning! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for forståelsen Bee.

Og jeg trooor jeg har bestemt meg. Tiden vil vise :gjeiper:

Den tale regelen deres, var helt genial:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er invitasjoner bestilt, og på tirsdag skal jeg kjøpe sånne egne-laget frimerker. Så skal jeg skrive på adresser, så de kan bare ligge klare til mars:) Deilig!

Vi tar opp lån, og de resterende pengene som er der nå, skal brukes til resturanten. Resten skal ut av hverdagsøkonomien, så jeg gleder meg til lønning, for da blir det nett-shopping:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :goodbye:

Her går det unna gitt!! :hoppe:

Er det ikke herlig...?

Da er toastmaster i orden. Hoi hvor det går unna for tiden:D

Misunner deg denne! Vår plan gikk akkurat i vasken :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :goodbye:

Her går det unna gitt!! :hoppe:

Er det ikke herlig...?

Misunner deg denne! Vår plan gikk akkurat i vasken :sur:

Nei? Hva skjedde??

Ja, det er nesten som noen kg mindre på skuldrene.

Men jeg lar meg ikke stresse altså :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går fikk vi invitasjonene, og de var helt nydelige :rødme:

Jeg er forelsket :rødme:

Men jaggu meg er jeg ikke fram og tilbake på gjestelisten igjen. Jeg er håpløs :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei? Hva skjedde??

Ja, det er nesten som noen kg mindre på skuldrene.

Men jeg lar meg ikke stresse altså :fnise:

Han vi hadde spurt ville ikke...:tristbla:

Men, men - vi får spør noen andre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wow, her er det jo avkrysning i rekordfart! Sånt er gøy! Og veeeldig deilig å krysse ting av listen. Jeg hadde syntes det var kjempekoselig å bli bedt som kaffegjest jeg- men vi skal ikke ha noen, for her er det ikke vanlig, og "det går ikke an i februar" (hva nå det har med saken å gjøre). Gjesteliste er vrient. Jeg gruer meg til å begynne med bordkart selv :bond: Når man først har funnet gjesteliste, så må man liksom finne ut hvem som fungerer og kan trives ved siden av hverandre og sånt? Jeez.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vi hadde spurt ville ikke...:tristbla:

Men, men - vi får spør noen andre ;)

Bare ombestemte han seg??

Håper dere finner noen dere føler passer til jobbben da.

Det er jo ikke bare bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, her er det jo avkrysning i rekordfart! Sånt er gøy! Og veeeldig deilig å krysse ting av listen. Jeg hadde syntes det var kjempekoselig å bli bedt som kaffegjest jeg- men vi skal ikke ha noen, for her er det ikke vanlig, og "det går ikke an i februar" (hva nå det har med saken å gjøre). Gjesteliste er vrient. Jeg gruer meg til å begynne med bordkart selv :bond: Når man først har funnet gjesteliste, så må man liksom finne ut hvem som fungerer og kan trives ved siden av hverandre og sånt? Jeez.

Ja, hva har det med saken og gjøre?? Spessielt!!!

Dette med gjesteliste ante på problemer jeg ikke kunne sett for meg. Så da kan jeg jo bare "glede" meg til bordplasering jeg da?? :fnise:

Lykke til med det!!

Hvordan føler du deg? Det er jo bare 2 uker igjen!!!

Ja, det er mye som har gått unna i det siste og det er en befrielse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg overraskende rolig og veeldig utålmodig. Det er som å vente på bursdag og julaften og sommerferie og eksamen på en gang :lol: Men gled deg til bordplassering! Jeg ble ferdig i dag! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...