Gå til innhold

Nå er jeg drittlei av å være snill!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg er av natur veldig hjelpsom. Jeg føler at siden jeg har en veldig sterk psyke har jeg alltid anledning til å hjelpe alle som trenger min hjelp.

Men nå har jeg fått nok!

Jeg føler at jo mer jeg gir av meg selv, jo mer kreves det!

Jeg er drittlei av å være "en skulder å gråte på", en som alltid tar seg tid til å lytte og som kommer når andre roper om hjelp!

Det er nesten sånn at selv min beste venninne bare ringer for å klage og syte over mann og barn, aldri en telefon om noe positivt.

Jeg får alltid beskjed om at det er ikke noe kjekt å samles uten meg,

Du er så sterk, alt ordner seg når du ordner opp!

Hadde vært fint om jeg fikk noe igjen for all den energien jeg gir fra meg, men slik er det tydeligvis ikke!

Og med det mener jeg positive ting som akkurat en telefon når noe er positivt, eller en "takk-for-hjelpen-klem" isteden for alltid en tårevåt skulder. Glad meldinger. Følelsen av at de setter pris på det jeg gjør for dem.

Jeg føler at jeg er i ferd med å bli oppbrukt!

Nå vil jeg ikke være bare snill og hjelpsom mer, nå vil jeg bli litt egoistisk - tenke på meg selv -- med god samvittighet!!!

Nå syns jeg at det er min tur!

Jeg er lei av at jeg må avlyse ting på grunn av venner i nød. Lei av å hjelpe til å lage til tilstellinger og organisere. Lei av å bli tatt for gitt!

Jeg har også følelser og ting går inn på meg også selv om jeg har en sterk psyke!

Ekstra sårt er det at de tar det nesten som en selvfølge at jeg skal avlyse ting for å støtte dem, og aldri se noe igjen av det jeg sår!

De sier ;"Man høster det man sår".

Hvis dette er riktig, syns jeg det er på høy tid innhøstingen begynner snart! - Det er meg fortjent, om jeg skal si det selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor flink er du selv til å åpne deg opp for din familie, venner og andre kjente da når det gjelder problemer du har?

Hvor flink er du til å be andre om hjelp om det er noe du gjerne skulle ha ordnet?

Poenget mitt er vel at du må vise de andre at du også har dine problemer, at du også trenger en hjelpende hånd og litt støtte innimellom. Gi de andre en sjanse til å gjøre noe for deg igjen. Om du alltid fremstår som en person som ikke har problemer, eller aldri trenger hjelp til noe, så vil du heller ikke få noe igjen tror jeg.

Det betyr selvfølgelig ikke at din familie og venner ikke setter pris på deg, det gjør de selvsagt, men de ser tydligvis ikke dine behov. Hjelp dem litt på vei, be om en tjeneste tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for svar!

De tingene du sier er veldig fornuftig, men jeg syns det er vanskelig å be om hjelp av en som "ligger nede".

Det er vanskelig å si: "jeg har også problemer", til en som formelig gråter på skulderen min.

Det virker for meg som de ikke vil "se" at jeg bare er et helt vanlig menneske jeg også. At jeg ikke er en slags superkvinne.

Kanskje jeg må sette foten ned???!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til gjest:

Skjønner deg godt jeg.........det er så vanskelig å be om en "gjen-tjeneste"........

Har ikke noe godt råd å komme med - utover det Kristian sa.

Jobber sjøl med samme problem.

Vil bare si at jeg skjønner deg - og at jeg ønsker deg lykke til.!

Stå på - det er DITT liv - DU bestemmer hvordan DU vil ha det! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Til Usikker:

Tusen hjertelig takk for svar!

Godt å høre at det er flere av oss!

Skal prøve å jobbe enda mer med problemet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest

Jeg synes ikke du skal slutte å være snill, det er en fin egenskap å ha, men du bør kanskje bli flinkere til å sette grenser, og si: "nei, desverre, det passer ikke, jeg har andre planer"

Å sette grenser innebærer at man antagelig får noen tilbakemeldinger man ikke har fått før, og som kanskje slår deg ut ... men rett opp ryggen og ta det som en mann (dame?) Etterhvert slutter folk å ta deg som en selvfølge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

*gir Gjest en klem*

Du blir nok satt pris på, selv om alle ikke er like flinke til å verdsette deg og takke deg.

Men bli mer egoistisk, du. Tenk på deg selv med god samvittighet før du blir gammel og grå og det er for sent å angre. Det finnes nok av folk som vier sitt liv til andre, og glemmer å ta en pust i bakken og tenke litt på seg selv.

I tilfelle jeg er en av dem som har "snyltet" på din positive energi og hjelpsomhet: takk for at du er den du er! :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takker for klemmen Bluebird, men jeg tror ikke du er en av dem.

Men jeg setter stor pris på klemmen likevel :kysse: :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...