Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok, volume II

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Dagens trening, ok, jeg får meg ikke helt til å kalle det trening, siden det ikke føltes veldig som trening var 60 min på :rodme: latteral thigh trainer. Jada, kjøpte meg en ministep en gang, har ikke brukt den på evigheter, men fant den fram i dag siden jeg ikke kunne trene hardt før i morgen og ikke gadd å drasse meg på treningssenteret for å stå på AT i en time. Så siste timen av The Spirit mens jeg stod på den, noe som gjorde sitt til at det føltes enda mindre som en skikkelig treningsøkt, men det virket da som det var litt effektivt likevel ettersom jeg ble svett.

Dagens økt:

60 min ministepmaskin

Total treningstid: 01:00:06

Gj.sn.puls: 142

Max puls: 157

Kcal: 383

Effect: Fitness and fat burn improving.

I morgen er det altså Sentrumsløpet. Så får vi se hvordan det går ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mål oppnådd! Tida ble 51:40. Godt fornøyd med det. Både fjorårets tid og målet om 55 min ble knust. Følte det gikk veldig bra i dag, men det dabbet av etter 7 km, da begynte jeg virkelig å kjenne det. Irriterer meg at fotsensoren ikke fungerte skikkelig i dag, det vil vel strengt tatt si at den ikke har stemt særlig bra på de andre løpeturene mine ute heller. Den målte nemlig distansen i dag til 9 km, og gjennomssnittstida mi til 1 km/t dårligere enn den egentlig var.

Total treningstid: 00:51:40

Distanse: 10 km

Gj.sn.fart: 11,62 km/t (egentlig gj.sn.fart, målt av tidtagingssystemet)

min/km: 5:09

Max fart: 13,1 km/t i følge pulsklokka, da mest sannsynlig litt høyere.

Gj.sn.puls: 199

Max puls: 210 (ergo er maxpulsen min høyere enn jeg trodde)

Kcal: 595

Effect: Maximal performance improving

Godt fornøyd med gjennomføringen av løpet i år. Resultatene kom i det man kom i mål i år, dersom man hadde registrert mobiltelefonnr. I fjor tok det evigheter å få resultatene. Kunne heller ikke vært heldigere med været og temperaturen. Dette var virkelig deilig! Hadde jeg bare slått kollegaen min hadde alt vært perfekt! :)

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Takker og bukker, søte jentene! :klem:

Er skikkelig gira nå! Overraskelse i forhold til maxpuls som tydeligvis er enda høyere enn jeg trodde, overrasket over at jeg klarte å ligge med en gj.sn.puls på 199 i 50 min, det sier faktisk sitt om hvor mye jeg klarer å presse meg selv. Er overbevist om at fokus på proteininntak etter løpeturer og kreatin har hjulpet på formen, og på restitusjon etter løpetrening. Utrolig gira på å satse enda mer på løping, litt synd at jeg går glipp av ganske mange løp jeg kunne tenkt meg å være med i siden jeg reiser over dammen i den perioden med kanskje flest løp.

Det er ikke sånn at jeg da kutter ut styrketreninga, jeg elsker fortsatt tung styrketrening, og ser jo at det helt fint kan kombineres med løping. Jeg ser faktisk på det som en fordel, fordi jeg merket at jeg hadde mer sprut i beina enn veldig mange andre i tunge oppoverbakker. Det jeg trenger nå er mer styrke i leggene, både for å bedre frasparket og for å minske sjansene for plager med beinhinnebetennelse. Tåhev skal inn som fast øvelse igjen. Samtidig skal jeg også legge inn spenstøvelser minst én gang i uka, sånn at jeg kan få enda mer "sprut" i bakkene. I tillegg trenger armene litt ekstra attention framover, de er virkelig aktivt i bruk mens jeg løper, og jeg kan dra nytte av litt mer styrke der. Ellers hadde jeg ingen plager i rygg, skuldre og nakke under og etter løpet i dag, så det er helt tydelig at fokus på teknikk har hatt en effekt.

Gleder meg stort til halvmaraton nå, jeg skal klare målet om tid på 1:50 eller bedre, selv om jeg har Birkebeinerløpet i beina fra helgen før. Jeg har masse tid til å forberede meg, jeg er i bedre form nå enn i fjor på samme tid og jeg har mye mer erfaring. Jeg har allerede flere løpeturer på mellom 1,5 og 2 mil i beina, og og masse tid til å få mange, mange fler av den typen fram til jeg reiser, og denne gangen skal jeg ikke la mentale sperrer og latskap stå i veien for å få mange av dem. Supermotivert til å satse framover nå, det er GØY å løpe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Gratulerer med vel gjennomført løp! Er imponert over gjennomsnittspulsen din. Det blir spennende å følge med fremover siden du er så motivert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel gjennomført løp! Er imponert over gjennomsnittspulsen din. Det blir spennende å følge med fremover siden du er så motivert :)

Får bare håpe motivasjonen holder nå da. ;) Jeg har i alle fall vært så stor i kjeften at jeg er pent nødt til å gjøre det bra på halvmaraton, ellers må jeg spandere middag. :ler:

Tok meg en behagelig treningsøkt i går, 90 min langkjøring, spinning. Liker instruktøren, hun spiller kul musikk, akkurat passe rocka til å holde ut i 90 min, men ikke for hardt sånn at man får kjempelyst til å pushe masse.

Total treningstid: 01:28:38

Gj.sn.puls: 147

Max puls: 175

Kcal: 588

For første gang fikk jeg beskjed om å trene mer av pulsklokka mi. :gjeiper:

Dagens første økt er unnagjort. Dro på morgenspinning i dag, har jo hivd meg med på den morgenfuglkonkurransen. Mandagene kjøres det intervall på morgenen. Jeg legger meg i sone 1 og 2, lavintensitets"intervall". Sone 2 i jobbeperiodene, sone 1 i pausene.

Total treningstid: 00:54:19

Gj.sn.puls: 144

Max: 172

Kcal: 348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gitt opp morgenfuglprosjektet. Jeg er alt for glad i å sove.. :lol:

Hehe, jeg er egentlig det jeg også, men jeg har jo lørdagene og søndagene, og denne uka jeg opp på spinning på torsdag, siden da får jeg ikke trent på ettermiddagen. Dermed så kan jeg jo i det minste få 8 stk. Da jeg heiv meg på var jeg jo så godtroende at jeg trodde jeg skulle klare 16. I stedet sov jeg over 2 spinningøkter mandag og tirsdag forrige uke, og *kremt* kan nå ikke booke timer på nettet. :rodme: Vel, vel. Spiller ingen rolle, ingen timer jeg er på er så populære at man ikke får plass uten å forhåndsbestille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
:ler: Jeg sov også over en time jeg hadde booket, så er litt spent på om jeg blir svartelistet snart. Vet du hvor lenge det varer før man kan bestille igjen?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Jeg sov også over en time jeg hadde booket, så er litt spent på om jeg blir svartelistet snart. Vet du hvor lenge det varer før man kan bestille igjen?

Det er vel en måned eller noe sånt tror jeg. Jeg har missa 3 stk, fordi jeg glemte å melde meg av dans step torsdag som var, men får visst booke likevel. Tydeligvis sånn at dersom man får ikke møtt på flere enn 3 timer så får man ikke booke da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...