Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok, volume II

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Gårsdagen gikk rett i dass. Etter en natt med lite søvn orka jeg rett og slett ikke krabbe ut av senga til pøsregn og kondisjonstrening på morgenen og motivasjonen var ikke direkte på topp etter en slitsom dag på jobb heller. Sparket meg selv hardt i ræva og gjennomførte en styrkeøkt på ren trass, og ga opp etter 4 x 45 sek intervaller på step. Kroppen ville bare ikke, og jeg gadd rett og slett ikke slite meg ut med halvdårlige intervaller, så jeg ga faen og dro hjem. :gjeiper:

I dag derimot ble det en veldig deilig kondisjonsøkt, selv om jeg hoster som en gal. Den bronkitthosten sitter dønn, og nekter å stikke av. Begynner å bli ganske lei, for formen er helt fin den bortsett fra den fordømte hosten. Jeg høres jo også ut som jeg holder på å dø under treningsøktene mine, og jeg har fått en del rare blikk og noen spørsmål om det går bra og om jeg er helt sikker på at jeg skal trene. Har vært litt spent på om sommerklærne passer, siden vekta har svingt litt i det siste, men så lenge jeg ikke eser ut fram til turen så skal det gå helt fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff da! Bronkitten sitter lenge ja!

God bedring :)

Takk! Ja, den gjør det, men det vet jeg jo egentlig av erfaring. Det går vel over etterhvert, kanskje det hjelper med litt sol og varme. Bare 2 uker igjen nå til jeg reiser til Australia i 4,5 uke. Herregud som jeg gleder meg!

Elendig kveldstrening i går, hodet var alle andre steder enn på trening. Jeg var overhodet ikke i stand til å verken fokusere eller presse meg selv. Humøret var også beksvart, og det meste føltes dritt! Morgentreninga i dag derimot var knall igjen. Tydelig at morgentrening er tingen. Det er også veldig hyggelig stemning på gymmet så tidlig på morgenen. Det er rolig, samtidig som det rundt kl 6 nesten er folksomt (til å være så tidlig vel å merke). Det er de samme folka som går igjen, så man nikker og smiler til de faste.

Får se i kveld nå da, hvordan styrketreninga blir. Håper på en god kveldsøkt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagens treningsøkt ble ikke så bra som håpet. Pulsklokka fusket, jeg var sliten og måtte stresse fordi jeg skulle hjem igjen og jobbe etter økta. Men den ble da gjennomført helt greit, verken mer eller mindre.

Dagens morgenøkt derimot var veldig deilig. Hadde trøkk og energi, selv om morgenøktene alltid gjennomføres uten å ha spist frokost. Av en eller annen grunn er det som regel morgenøktene før frokost som blir best. Så bra trøkk under morgenøkta i dag, men etter frokosten forsvant både motivasjon og energi og jeg hadde slett ikke lyst til å ta den spinningøkta. Men sparket meg selv av gårde likevel, og det er jeg veldig glad for. Instruktøren viste min absolutte favoritt blandt spinning movie-filmene, en film som uansett hvor lite energi og motivasjon jeg har på forhånd gir meg akkurat den musikken og feelingen som skal til for å få DEN økta. Deilig med en instruktør som ikke hoier og skriker, og som oppfordrer til å kjøre ens eget løp og slippe seg løs og bare kjøre etter form og motivasjon.

To herlige treningsøkter, og masse energi. Kommer sikkert til å kræsje på sofaen etter dagens shopperunde, men da har jeg fortjent det også. ;) Må ut og shoppe en del stæsj til reisen min, blant annet koffert siden jeg ødela kofferten min på forrige Australiatur. Så det blir ikke noen sofa før jeg er ferdig med alt som må gjøres. Deilig med en aktiv dag, i motsetning til dagene på jobb sittende foran pc-en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov knapt i det hele tatt i natt, kanskje jeg fikk 2 timer søvn? Det ble likevel en litt slapp, men helt ok spinningtime, og en styrkeøkt på skuldre, biceps og core på kvelden. Skal ta bein i morgen, så kunne ikke ta dem i dag, og kondisjon var jeg ganske enkelt ikke i form til.

Privat er hodet mitt delt mellom stresset over å bli ferdig med alt i tide til 4,5 ukers ferie, få alle detaljer for reisen på plass og helgen i Stockholm. Lengter etter personen som er SÅ rett, og samtidig så fullstendig feil for meg, og det fucker opp konsentrasjonen og fokuset når jeg trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time på ellipsemaskina og tøying etterpå. Kroppen begynner å bli vant med å stå opp tidlig. Igjen var vekteren ganske på grensa i forhold til åpningstida, og han kommenterte at jeg var der så tidlig hver eneste dag. Jeg ga visst folk dårlig samvittighet på den måten. :gjeiper:

Nuvel! Resten av uka blir som følger:

Mandag kveld:

Beintrening + intervaller på step + ellipsemaskin/AT

Tirsdag morgen:

Kondisjon + tøying

Tirsdag kveld:

Styrketrening rygg og skuldre + 30-45 min kondisjon

Onsdag morgen:

Kondisjon + tøying

Onsdag kveld:

Styrketrening bryst og triceps + intervaller + 20-45 min AT

Torsdag morgen:

Kondisjon + tøying

Torsdag kveld:

Rygg + skuldre og 30-45 min kondisjon

Fredag morgen:

Kondisjon + tøying

Fredag kveld:

Styrketrening bein + intervaller på step + 20-45 min AT/Ellipsemaskin

Lørdag morgen:

Styrketrening rygg + skuldre + 30-45 min kondisjon

Ingen spinning på lørdag og ingen trening i det hele tatt på søndag bortsett fra tur med mamma. Skal til Toten i helga, ikke akkurat kjempebegeistra for tanken, men det er en stund siden sist, og jeg skal jo reise bort i 4,5 uke så har ikke så mye valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok kveldsøkt i dag. Får ikke trent tungt nok på beina, og det er frustrerende. Jeg brenner etter å trene tungt igjen, men jeg merker godt at kroppen ikke vil tåle det. :( Intervalløkta ble 6x1 minutt intervaller med løping til step. Fikk ikke opp pulsen så mye som jeg ønsket, så ga meg etter de 6 intervallene, selv om jeg sikkert hadde orket mer, ingen vits når jeg ikke blir sliten nok. Avslutta økta med 45 min på ellipsemaskin, så jeg nådde i grunnen målet mitt for kvelden, men ikke 100 % fornøyd likevel.

Satser på at morgendagens ryggøkt blir bedre, da ryggøktene i det siste har vært ganske bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alltid helt med om morgenen når klokka ringer 04:20, men opp kommer man. Skjønte ikke særlig mye da alarmen ringte, og ante verken hvor mye klokka var eller hvilken dag det var, men opp av senga kom jeg meg. På en måte litt greit at kroppen er så vant med å stå opp så tidlig, siden jeg må opp igjen litt før kl 4 torsdag neste uke.

En times kondisjonsøkt på mølla på morgenen i dag og stretching etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt for jævlig fullt på senteret i dag, så det ble en litt småalternativ rygg- og skuldertrening. Godt jeg har to dager til til det formålet denne uka. Ellers ble jeg horribelt dårlig av lunsjen i dag, det merket jeg veldig godt på mølla etter styrkedelen, og jeg sleit meg gjennom 45 min før jeg var helt nødt til å gi meg. Ikke veit jeg hva det var i den jeg ikke tålte, for hvorfor de skulle hatt hvetemel i den lunsjen der kan jeg ikke fatte, men NOE reagerer jeg på. Jævla irritable tarm/intoleranse altså! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rolig økt på morgenen i dag. Formen var ikke akkurat på topp, men jeg kom da gjennom en time på ellipsemaskinen.

Det er tydelig at høstrushet har satt i gang, det er FULLT på senteret på kveldene. Fikk likevel gjennomført en ok økt på bryst og triceps, og avsluttet på tredemølla. Ikke optimalt i dag, siden jeg måtte bruke en step som benk, men jeg skal være fornøyd så lenge jeg får gjennomført øktene når det er så fullt som i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ vanskelig å stå opp i morges. Selv på vei til senteret hadde jeg mest lyst til å snu, gå hjem og krype tilbake i senga. Av og til lurer jeg på hvorfor jeg gjør det her, men når jeg er ferdig med økta, når jeg sitter på jobb og føler meg så utrolig mye bedre, da lurer jeg ikke lenger. Ok, så er det ikke alltid det funker med den morgentreninga, men stort sett gjør det det. Nå er det uansett bare 4 slike tidlige morgener igjen før jeg står opp enda litt tidligere enn vanlig for å dra på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner selv at det er litt tyngre med tidligere treninger. Er nok kroppen som merker at dagene blir kortere og høstkulda har satt inn. Måtte se slaget tapt i dag og finne frem oljeovnen igjen. Stearinlysene alene klarer er ikke nok lengre.

Hvor skal du på tur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner selv at det er litt tyngre med tidligere treninger. Er nok kroppen som merker at dagene blir kortere og høstkulda har satt inn. Måtte se slaget tapt i dag og finne frem oljeovnen igjen. Stearinlysene alene klarer er ikke nok lengre.

Hvor skal du på tur?

Det er jo så mørkt om morgenen nå, så egentlig ikke så rart at kroppen merker det, nei. Den tror jo det er natta enda, stakkar. :fnise:

Jeg reiser til Australia, skal reise ned østkysten fra Cairns til Adelaide. :) Var en tur der i februar/mars 2011 også, men da var jeg i Sydney, Red Centre og på vestkysten. Gleder meg til sol, varme og vakre strender. Hadde noen aldeles fantastiske løpeturer på stranda i soloppgang forrige gang, og har planer om å få med meg noen sånne denne gangen også. Kommer til å benytte meg av treningssentre når jeg kan, så treningsfri blir det ikke, men det blir etter tid og lyst. Ellers blir det slappe av, snorkle, bade, masse opplevelser og kose meg. :nigo:

Ok økt på rygg, skuldre og core og avsluttet på mølla. Litt færre folk der i dag, gudskjelov, så det var faktisk mulig å få trent alt jeg ville. Jeg vet jo at treningssentrene trenger medlemmer, men hvis de er støttemedlemmer resten av året, så kan de da være det i høyperiodene også. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å det høres herlig ut!!! Ja da har du virkelig noe å se frem til :)

Jepp, gleder meg veldig og kan knapt vente. Alt kom så mye nærmere da jeg snakket med min australske venninne som skal plukke meg opp på flyplassen om bare én uke! :hoppe:

Kort og lett økt på morgenen i dag. Kjenner at kroppen er sliten, og ville ikke presse for mye, dessuten måtte jeg innom dekkmann for å legge om til vinterhjul før jobb i dag og da må man være tidlig ute. Er jo meldt snø på indre østland, så da var det bare å ta sine forhåndsregler. Har ingen planer om å risikere å bli sittende fast i et forsøk på å få en fjelltur med moren min, eller på vei over Lygna til/fra Oslo. Blir bare en kjapp økt i kveld også, for da er det middag ute med Wolfmoon! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakk ikke noen økt fredag ettermiddag, og fikk bare en rolig økt på lørdag. Våkna opp tett og slimete, og md ferieturen så nærme tok jeg det med ro. Gikk tur med moren min både lørdag og søndag da, så fikk da beveget bittelitt på meg.

I morges ble det en times løpetur, på kvelden en bein- og ryggøkt. Tipper jeg er støl i morra, ettersom jeg trente knebøy, noe jeg ikke har trent på godt over et halvt år. Trente med veldig lette vekter, men tror ikke det spiller noen rolle. Uvante bevegelser gir stølhet. I morgen blir det mølla hvis jeg ikke er så ille støl, ellipse ellers. På kvelden blir det spinning for meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Annonse

At jeg ikke har logget på en stund kommer ikke av at jeg ikke har trent, men jeg prioriterte ikke akkurat å logge her mens jeg var på ferie. :gjeiper: Gidder ikke oppdatere nå heller, annet enn at jeg trente så godt det lot seg gjøre.

Har slitt litt med motivasjon og energi siden jeg kom tilbake. En kombinasjon av jetlag, akutt vinterdepresjon og masse å gjøre på jobb sendte motivasjonen og energien til et nytt bunnivå. Energien kommer seg, motivasjonen er det litt verre med, men jeg prøver å sparke meg selv bak samtidig som jeg gir meg selv en myk start. Forrige uke gikk med til å forsøke å holde meg våken på dagtid norsk tid, denne uka blir brukt til å komme inn i mine gode hverdagsrutiner når det gjelder treninga. Siden jeg skriver her at jeg skal være flink, får jeg sparke meg selv bak og komme meg på trening. Urk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var noenlunde flink mandag og tirsdag, gårsdagen får bare gå i glemmeboken, gjort er gjort og spist er spist. I morges kom jeg meg til slutt opp av senga. Idiotisk å skulle overtale seg selv til å bli liggende når man faktisk er våken! Fikk en litt halvveis-økt, siden kroppen er stiv og støl, men rygg- og skuldertrening ble det likevel. I kveld skal jeg stikke innom treningssenteret og kjøre litt kondisjon rett etter fysio-timen. Motivasjon og fysikk er skikkelig dritt for tida, jeg MÅ gjøre noe siden jeg overhodet ikke trives i kroppen min, men siden livet heller ikke akkurat smiler for tida så går jeg stadig i fella og alt sklir ut. I dag har jeg bestemt meg for at gårsdagen var absolutt siste gang, så nå er det fullt fokus fram til nyåret, inn i gode rutiner med både trening og mat! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen heim! Håper du har kommet i gjenge i gamlelandet igjen og at du har mange gode minner som kan lyse opp mørket og gi deg litt energi. Du er tøff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem, ja. :)

Mitt ambisjonsnivå likner ikke på ditt, så jeg skal ikke fortelle deg hva du skal gjøre men hva jeg gjør, jeg syns at lavterskel med kanskje noe annerledes kan gjøre det mer lystbetont å komme inn i vanen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...