Gå til innhold

Er du redd for å fly?

Kjetil S.

Anbefalte innlegg

Jeg er overhodet ikke redd for å fly :) Jeg skal innrømme at det finnes en pitteliten tanke langt bak i hjernebarken om at det faktisk er en (liten!) mulighet for at det kan skje noe, men det har aldri stoppet meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri vært redd for å fly, men har det vel også fått det inn med "morsmelka", siden jeg har tatt fly siden jeg var liten.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke redd for å fly. Heldigvis, for de sender jo så mange programmer om flyulykker på tv ..

Jeg er derimot redd for turbulens når jeg flyr, for jeg blir så lett flysyk(og bil-båt- og togsyk). :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke flyskrekk selv, men kan skjønne og sette meg inn i situasjonen til de som har det.. Men.. Fly er det tryggeste transportmiddelet.. Men når det først skjer ei ulykke så rammer det så utrolig mange.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja litt, men det stopper meg ikke. Fikk helt panikk en gang det var skikkelig dritvær og det ble så turbulens at jeg datt på vei til toalettet. Det satte et skikkelig støkk i meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja litt, men det stopper meg ikke. Fikk helt panikk en gang det var skikkelig dritvær og det ble så turbulens at jeg datt på vei til toalettet. Det satte et skikkelig støkk i meg.

Mye bedre å falle i et fly enn å falle for en drittsekk, spør du meg!! :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker godt å fly og er ikke redd.

Dog synes jeg lange flyturer ( 10 timer og mer ) kan bli litt kjedelig. Spesielt siden jeg ikke klarer å sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,jeg har ikke flyskrekk,men jeg blir fryktelig stressa før jeg skal reise,sjekker pass og biletter hundre ganger på vei til flyplassen.alt på flyplassen stresser meg også,så når jeg endelig sitter på plassen min i flyet,er jeg utslitt innvendig og svimer nesten av og nyyyyter turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meg selv

Har flydd hvert år minst en gang i året til Sør-Afrika og kanskje en liten Europa tur om sommeren. Allikevel er jeg ganske redd og engstelig. jeg vet det er så sinnsyk liten sjans at det skjer noe med akkurat det flyet jeg er i, men jeg er ei lita pysa :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke livredd, men liker ikke å fly. Det er greit når jeg har kommet opp i lufta, men under take-off og landing tviholder jeg i armlene mens jeg lukker øynene og fokuserer på å puste!

Når jeg har opplevd turbulens blir jeg redd! Og da er jeg så redd at jeg begynner og le..helt merkelig! Jeg kan le hysterisk! Også tenker jeg at nå dør jeg!

Men kommer meg heldigvis trygt fram hver gang. Syns det er litt irriterende å ha det slik siden jeg flyr ganske ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest boblebrus
Er ikke livredd, men liker ikke å fly. Det er greit når jeg har kommet opp i lufta, men under take-off og landing tviholder jeg i armlene mens jeg lukker øynene og fokuserer på å puste!

Akkurat sånn har jeg det også:) Synes det er ubehagelig med take-off og landing, og merker at hele kroppen spenner seg. Men når jeg var liten var jeg ikke redd i det hele tatt, og synes det var kjempegøy, så jeg har vel blitt litt mer pysete med årene :ler: Men jeg elsker jo å reise, og har klart meg på fly både til Thailand og Kina uten problemer. Så lenge man er over skyene og det ikke er kraftig turbulens (første gang jeg opplevde mye turbulens og vi fikk beskjed om å feste setebeltene, var jeg livredd :fnise:), så går det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å fly, det er så befriende avslappende . En kan liksom ikke komme noe sted . Ja bortsett fra dit en er på vei til da ,hehe

Jeg liker også å fly, ja som du skriver, det er avslappende , når en først har kommet ombord :jepp: Venting på flyplassen derimot.. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt skumlere er det å fly nå i disse terrorist tider, men ikke innenlands.

Lange flyturer er kjedelig da:)

Odd Eriksen & Co. passer på oss når vi flyr innenlands.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Denne var kul. Men i skrivende stund er det bare 2 fly i lufta i SørNorge, såvidt jeg kan se. Har ikke peiling på dette.

Så faren for kollisjon i lufta er forsvinnende liten, men det kan jo skje andre ting.

Jeg er mest opptatt av geografien når jeg er ute og reiser, forresten. En gang fikk jeg se hjemstedet mitt fra en flott vinkel i strålende vær, såvidt jeg ikke gikk amok på flyet. :ler:

Den siden viser ikke alle fly. Den baserer seg på mottak av data fra private ADS-B-mottakere. Ikke alle fly er utstyrt med ADS-B-transpondere. ADS-B (wikipedia)

Men jeg kan forsikre deg om at det er fullstendig trygt uansett hvor mange fly som er i luften. Det er jo derfor det finnes flygeledere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alltid nervøs før jeg skal fly. Å jeg tenker nå at det ikke akkurat frister å fly. Men når jeg først er på flyet så er jeg helt rolig. Bare tenker at skjer det noe nå,så er det ikke så mye jeg kan gjøre med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...