Gå til innhold

Er du redd for å fly?


Kjetil S.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er sterkt plaget av flyskrekk. Jeg har ikke vært i utlandet på halvannet år pga det. Jeg utsetter til stadig ferier osv..

Sånne ulykker som Air France i sommer hjelper ikke akuratt på skrekken. Ja, det skjer veeeldig sjeldent, men det skjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er absolutt ikke redd for å fly. :)

Liker både flyplasser og fly, jeg - spesielt når jeg har vindusplass på flyet og kan nyte utsikten (og nå tror man nok at jeg flyr veldig lite, men det er ganske langt fra sannheten :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trajan

jeg er ikke redd for å fly. Men jeg foretrekker andre reisemåter men jeg har ingen problemer med og fly jeg liker bare og reise med tog båt og bil bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne var kul. Men i skrivende stund er det bare 2 fly i lufta i SørNorge, såvidt jeg kan se. Har ikke peiling på dette.

Så faren for kollisjon i lufta er forsvinnende liten, men det kan jo skje andre ting.

Jeg er mest opptatt av geografien når jeg er ute og reiser, forresten. En gang fikk jeg se hjemstedet mitt fra en flott vinkel i strålende vær, såvidt jeg ikke gikk amok på flyet. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom side!

Denne skal bokmerkes. :popcorn:

Et lite tips:

Klikker du på et gult fly så ser du flightdata på siden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir reisesyk av alle fremkomstmiddel, så jeg er vel mer redd for hva som skal skje inni flyet/bussen/tiget/bilen enn utenfor.

men før jeg ble plaget med dette - som jo effektivt tar vekk oppmerksomhet, så var jeg ganske redd til tider.

jeg tenkte ikke nødvendigvis katastrofetanker hele veien, men var bare generelt veldig nervøs og superlettet når bena traff rullebanen. (det til tross for at flere ulykker skjer på selve banen:) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coarvi

Jeg finnes ikke redd for å fly, men de siste årene har jeg virkelig begynt å hate denne transportmåten. Fly er virkelig pyton!

Masse venting, av og på med utstyr før sikkerhetskontroll, ikke kan jeg høre på musikk hele tida, når jeg endelig sovner lander vi, det er trangt, lufta er knusktørr og huden min går amok. Det er umulig å slappe av. Flyplasser er ekstremt kjedelige. Under selve flyturen ser du ikke en dritt bortsett fra under landinga. Hele flyopplegget er rett og slett bare et virrvarr av stress og ekstrem kjedsomhet.

Og dessuten er det ALLTID forsinkelse/streik/kansellering når jeg er ute og flyr. Tror det hviler en forbannelse over meg, det slår virkelig ikke feil. Argh. Jeg HATER å fly!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er overhodet ikke redd for å fly, men er en del plaget med dotter i ørene som er smertefullt, kan også bli kvalm. Men lar ikke dette stoppe meg fra å reise med fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å fly, det er så befriende avslappende . En kan liksom ikke komme noe sted . Ja bortsett fra dit en er på vei til da ,hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stoler på sjåførens overlevelsesinstinkt. Og om det nå skulle vise seg at kusken er suicidal, satser jeg på at backup-piloten virker.

Uansett er det ikke noe problem - jeg har livsforsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest exotica

Jeg er LIVREDD for å fly! Har flydd noen ganger, men er like redd hver gang, det blir ikke bedre. Jeg vet jo at muligheten for at flyet skal styrte, er liten. Likevel er jeg redd. Jeg får klausrtofobi, og panikken er bare en hårsbredd unna.

Det er litt synd, for jeg kunne nok hatt lyst til å se litt mer av verden. Men flyskrekken hindrer meg. Jeg tror ikke at et flyskrekkurs ville ha hjulpet meg noe særlig, siden jeg vet at det finnes en MULIGHET for at flyet kan styrte, eller bli angrepet av en flykaprer. Det skjer jo, selv om det er svært sjeldent. Det faktumet kan ikke et flyskrekkurs gjøre noe med. Dessuten dreier min flyskrekk seg også om at jeg ikke takler den ekstremt unaturlige høyden man tross alt befinner seg i når man flyr. Nei, jeg foretrekker heller å kjøre :reise: , da har man i allefall bakkekontakt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finnes ikke redd for å fly - liker spesielt godt take-off og landing.

Men er ikke fullt så glad i all køståing som gjerne følger med en flytur - kø for innsjekk, kø i sikkerhetskontrollen, kø for boarding, kø for å gå på do etc etc.

Denne flightradarsiden er artig, kom over den for en stund siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke redd for å fly, jeg synes det er kjempegøy. Gleder meg hver gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...