Gå til innhold

Norge verdens beste land å bo i?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Nei, men du skjønner hva jeg mener. Vi betaler skatter og utgifter og så får vi en ordning hvor vi kan få den helse behandlingen vi trenger og barna våres får godt utdannelse.

Tenk på de landene hvor de ikke har noe system som hjelper folket. Barn bor på gaten uten noen som hjelper dem. Man kan ikke hjelpe enkelt individet fordi noen har penger og andre ikke har det. Da er plutselig hverdien av et menneskeliv hvor mye penger det har.

Det er sikkert mer enn 100 land som har offentlige helsevesen. Også mange land man kaller u-land. Ingenting spesielt og utrolig med et offentlig helsevesen. I Norge betaler vi tross alt mer enn 60% av lønna vår i skatter og avgifter. Er vi best fordi vi betaler så mye av lønna vår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo ja, det vet jeg ikke noe om. Men så har Norge ting bedre enn dem også. Sier ikke at det er ting Norge ikke kan forbedre seg på, men syns det er dårlig å klage på at Norge er dårlig fordi det er kaldt om vinteren. Da har man lite å ta seg til med i livet.

PS. Det er ikke gratis for studenter å gå på universitetet i UK i alle fall. Det vet jeg alt om fordi skal studere der selv. UK elever må betale 3500 pund i året. Det er mye og selv må jeg ut med mellom 8000-9000 pund i året.

Norge er mørkt og kaldt hele året sammenliknet med resten av verden.

Storbritannia har da offentlige skoler og private skoler de også. I UK betaler man vesentlig mindre av lønna i avgifter og skatter enn i Norge, og alle som gjør en bitteliten innsats selv, vil kunne studere der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert mer enn 100 land som har offentlige helsevesen. Også mange land man kaller u-land. Ingenting spesielt og utrolig med et offentlig helsevesen. I Norge betaler vi tross alt mer enn 60% av lønna vår i skatter og avgifter. Er vi best fordi vi betaler så mye av lønna vår?

Visst vi ikke gjør det er vi i allefall ikke best.

Men 60% var vel litt mye, men jeg skjønner hva du mener.

Dere som mener at Norge ikke er det beste landet å bo i verden. Hvem er bedre og hvorfor? Og da må dere komme med mange argumenter på at det landet er bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst vi ikke gjør det er vi i allefall ikke best.

Men 60% var vel litt mye, men jeg skjønner hva du mener.

Dere som mener at Norge ikke er det beste landet å bo i verden. Hvem er bedre og hvorfor? Og da må dere komme med mange argumenter på at det landet er bedre.

Storbritannia er bedre:

- Skoler har bedre disiplin

- Offentlig helsevesen bedre, og valgriheten større: kvinner som skal føde kan få velge å føde i narkose og keisersnitt

Skatteprosenten er lavere og tjenestene bedre. Kostnadene er lavere, sett i forhold til lønnsnivået.

Landet blir mye bedre styrt. Det er belevent, internasjonalt og folk er mer høflige og bryr seg om hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storbritannia er bedre:

- Skoler har bedre disiplin

- Offentlig helsevesen bedre, og valgriheten større: kvinner som skal føde kan få velge å føde i narkose og keisersnitt

Skatteprosenten er lavere og tjenestene bedre. Kostnadene er lavere, sett i forhold til lønnsnivået.

Landet blir mye bedre styrt. Det er belevent, internasjonalt og folk er mer høflige og bryr seg om hverandre.

Skjønner hva du mener. :jepp: Storbritannia er et bra sted å bo. Men må si meg litt uenig.

Ja skolen har mer disiplin og det mener jeg norske skoler bør ha, men Storbritannia har kjempe masse problemer med ungdommer som fester, bruker dop osv. Ungdommen i storbritannia er tre ganger verre enn i Norge. Jeg har en venninne i England nå og hun sier at britene på hennes universitet drikker noe så sinnsykt. De er ute på fylla dagen før de skal på forelesning eller hva det heter. 1 av 5 stryker på universitetet hennes og det er et bra universitet.Det er heller ikke så normalt med høyere utdaninng der enn det er i Norge.

Og det med keiser snitt. Kvinner har fødet naturlig siden tidenes morgen. keisersnitt kan man ta om det er nødvendig. Visst en ikke kan føde normalt kan en heller knipe igjen bena. Dessuten i Norge har en fødsels permisjon 3 uker før og 12 måder etter termin om en har behov for det og mange går i permisjon lenge før tre uker. Dette tilbude har de ikke i England. Vi kan også gå tilbake til jobb og sende far ut i pappapermisjon.

En ting til jeg kan nevne. Er at arbeidsledigheten i Storbritannia er superhøy akkurat nå. Vi tror den er høy i Norge.

Endret av Chiyo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne i England nå og hun sier at britene på hennes universitet drikker noe så sinnsykt. De er ute på fylla dagen før de skal på forelesning eller hva det heter.

Norske studenter drikker like mye (om ikke mer). I Norge kommer også studentene (og av og til foreleserne) bakfulle eller rett fra nachspiel og inn til forelesning. Ikke noe nytt under solen, med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann
Menneskene som kårer Norge til verdens beste land å bo i må ha veldig god humor. Det er så grusomt kaldt i Norge at det skulle vært forbudt! Hvordan kan man mene at Norge som er så kaldt er best å bo i!? Kulda i Norge betyr mye for livskvaliteten. Hadde det vært sol og sommer hele året i Norge, så kunne jeg vært enig i avgjørelsen deres.

At Norge er kaldt er sikkert og visst. Men da snakker vi ikke om været, men om menneskene. Vi bor i det mest kvalmende overfladiske samfunnet verden har sett. Jeg er rett og slett flau over å ha norsk pass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest redstar

NEI! norge er verdens mest egoiwstiske og dyreste land å bo i, heldigvis skal jeg og sambo vekk fra dette landet, til varmere strøk&hyggeligere mennesker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Storbritannia er bedre:

- Skoler har bedre disiplin

- Offentlig helsevesen bedre, og valgriheten større: kvinner som skal føde kan få velge å føde i narkose og keisersnitt

Skatteprosenten er lavere og tjenestene bedre. Kostnadene er lavere, sett i forhold til lønnsnivået.

Landet blir mye bedre styrt. Det er belevent, internasjonalt og folk er mer høflige og bryr seg om hverandre.

Merkelig. for dette er grunner til at min britiske svigerinne så seg sjeleglad for å komme seg vekk fra de britiske øyer. Og merkelig nok så sier alle andre briter som har emigrert det samme.

Angående styring... UK er vel den grupperingen som er mest ute og seiler i Europeisk økonomi nå om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske studenter drikker like mye (om ikke mer). I Norge kommer også studentene (og av og til foreleserne) bakfulle eller rett fra nachspiel og inn til forelesning. Ikke noe nytt under solen, med andre ord.

Å påstå at nordmenn drikker like mye som britisk ungdom er temmelig kunnskapsløst. Om du har vært i Tyskland eller enda verre, Ukraina og Russland, så vil du se at alkoholkulturen i Norge er svært moderat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener. :jepp: Storbritannia er et bra sted å bo. Men må si meg litt uenig.

Ja skolen har mer disiplin og det mener jeg norske skoler bør ha, men Storbritannia har kjempe masse problemer med ungdommer som fester, bruker dop osv. Ungdommen i storbritannia er tre ganger verre enn i Norge. Jeg har en venninne i England nå og hun sier at britene på hennes universitet drikker noe så sinnsykt. De er ute på fylla dagen før de skal på forelesning eller hva det heter. 1 av 5 stryker på universitetet hennes og det er et bra universitet.Det er heller ikke så normalt med høyere utdaninng der enn det er i Norge.

Og det med keiser snitt. Kvinner har fødet naturlig siden tidenes morgen. keisersnitt kan man ta om det er nødvendig. Visst en ikke kan føde normalt kan en heller knipe igjen bena. Dessuten i Norge har en fødsels permisjon 3 uker før og 12 måder etter termin om en har behov for det og mange går i permisjon lenge før tre uker. Dette tilbude har de ikke i England. Vi kan også gå tilbake til jobb og sende far ut i pappapermisjon.

En ting til jeg kan nevne. Er at arbeidsledigheten i Storbritannia er superhøy akkurat nå. Vi tror den er høy i Norge.

Og i Sovjet var både barnehage og universitet helt gratis. Tannlege også. Fantastiske Sovjet. Ærlig talt, et land blir ikke bedre, jo mer statlig kontroll og "gratis" ting du får. Du har en temmelig marxistisk argumentasjon, du betaler hundretusenvis av kroner hvert eneste år i skatter og avgifter til Mor Stat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Australia er sånn ca. 40 ganger bedre å bo i enn Norge.

Enig! Lave skatter og gode tilbud overalt. Kjekke menn og flott klima! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NEI! norge er verdens mest egoiwstiske og dyreste land å bo i, heldigvis skal jeg og sambo vekk fra dette landet, til varmere strøk&hyggeligere mennesker!

Vi håper du har hatt et hyggelig opphold, og farvell! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI! norge er verdens mest egoiwstiske og dyreste land å bo i, heldigvis skal jeg og sambo vekk fra dette landet, til varmere strøk&hyggeligere mennesker!

HA!!! Ja, men ikke kom gråtende :grine: tilbake når det ikke funker slik du ville. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på et universitet i utlandet og her fester de også gjerne 3 ganger i uken, onsdag er lillelørdag, så er det studentkro hver torsdag, og så er det jo påfølgende fredag og lørdag.

Hadde det vært et bra universitet om alle bestod ? Det synes ikke jeg. Hvis alle består så betyr jo det at det skal ingenting til for å klare seg gjennom studiene, det skal jo ikke være griselett.

For øvrig så er jeg da fornøyd med Norge, men jeg kommer ikke til å flytte tilbake igjen. Det med at folk er mer private er med at jo kaldere klima, jo mer uavhengige blir folk, kan gjerne finne kilden men gadd ikke hente frem boka nå.

Liker mer varme, milde vintere, skatt og slikt bryr jeg meg ikke mye om, alle jobber vi uansett, og det regner jeg med jeg skal gjøre til jeg er gammel, men får da andre gleder. Jeg slipper å sette radiator inn i bilen om kvelden så jeg skal få startet den om morgenen, vannkrana fryser ikke og jeg kan ta meg en joggetur midt på vinteren. Slik liker jeg det.

Heldigvis er ikke alle like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest redstar
HA!!! Ja, men ikke kom gråtende :grine: tilbake når det ikke funker slik du ville. :ler:

Hehe, kommer nok ikke gråtende tilbake du, vi trives mye bedre andre plasser enn dette drittlandet, men er jo 100% norsk så jeg skulle ønske jeg kunne trives mer her. Er jo enda ganske ung å når baby osv kommer(hehe,blir ei lita stund til må ut å reise å oppleve verden:) men da kommer vi ivertfall til å vøre mye mer i norge enn det vi er nå... bestemor,mormor osv skal jo ha masse kontakt med oss, men ja tilbake til poenget:

Nei,kommer ikke gråtende tilbake, nyt kulda og skattepengene " dine" her i norge det gode land:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...