Gå til innhold

Vurderer å være alene nyttåraften,


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Vurderer i år å feire nyttårsaften alene.

For da får jeg hvertfall den utsikten jeg vil ha når rakettene sendes opp.

Det som virkelig betyr noe og som er det største høydepunktet med nyttårsaften er selvfølgelig rakettene. Jo flere raketter, jo bedre.

Da jeg var liten feire vi noen ganger hos noen i familien som hadde god utsikt. I ungdomsårene og i voksen alder har jeg aldri hatt den utsikten jeg virkelig vil ha. Så i år vil jeg kjøre avsted et godt stykke til en plass hvor det er mye utsikt, og bare nyte utsikten over alle fargerike raketter. Om jeg feirer med noen, skal jeg høre om jeg kan komme til noen som jeg vet har noe utsikt.

Jeg har liksom lyst til begge deler. Og edru skal jeg være uansett om jeg feirer helt alene, sammen med en familie eller på fest.

Liker meg best når jeg feirer alene eller med familier, da vet jeg at de som skyter opp rakettene, oppfører seg, så er det unger å leke med.

Har vært på fester også nyttårsaften. Det har jo gått bra, men hvorfor i h****te sender drita fulle folk opp raketter? At de tør!

En gang jeg feiret hos noen venner, var vi lle ute rundt kl 12, selv om de som skjøt opp hadde drukket noe, var de forsiktige. Men noen som skjøt opp et stykke unna oss, skjøt rakettene både loddrett, vannrett og i alle retninger, jeg holdt meg på LAAAAAAANG avstand når noen av de jeg var med ville bort å finne ut hvem det var, jeg lot meg ikke friste å gå bort dit.

Hilsen en 30 år gammel jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 29 og skal til et vennepar av foreldrene mine på nyttårsaften. Har fått masse tyn for dette av venner, men må ærlig innrømme at jeg ikke bryr meg. Så lenge JEG har en fin kveld er det det som betyr noe for meg.

Jeg må innrømme at det er begrenset hvor stas jeg synes vennefester er på nyttårsaften, ender jo stort sett i at de fleste er drita lenge før midnatt og jeg er så "sær" at jeg ikke synes det er så veldig stas å spise pølser i lompe eller gryterett fra Toro denne kvelden heller. Da er det bedre med et "voksenselskap" med god mat, god vin og sivilisert oppførsel for min del.

Endret av Christiane_W
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte å være alene på nyttårsaften i fjor. Det var ikke så ille. Bare lagde god mat, drakk litt vin og så på filmer. Gjorde akkurat det jeg ville. Det eneste jeg savnet, var vel å være sammen med noen rundt midnatt.

Mange som spurte hvorfor jeg valgte å være alene den dagen. Men jeg synes det er så mye styr rundt den dagen uansett. Man MÅ ikke drikke seg full den dagen. Bare gjøre den dagen til akkurat sånn man vil ha den når man er alene.

I år skal jeg feire sammen med venninner. Også håper jeg at kjæresten kommer innom så jeg har noen å kysse rundt midnatt. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke var for at jeg hadde egen familie, så hadde jeg gjerne feiret alene - eller tilbrakt kvelden alene bør jeg vel si. Jeg bryr meg egentlig ikke om nyttårsaften i det hele tatt. Venter egentlig bare pliktskyldig på at klokka skal bli 12, slik at man kan gå og legge seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_guri_*

Jeg "feirer" også alene. Og det er deilig å vite at jeg kan legge meg akkurat når jeg vil. Denne kvelden er jo den mest oppskrudde og desperate kveld som finnes. Glad jeg er istand til å trives alene og jeg føler overhode ikke at jeg går glipp av noe som helst.

Dvs en nydelig middag med god vin og likesinna, nære venner hadde selsagt ikke vært å forakte, men det har jeg ellers i året. Så ingen fare.

Er sjeleglad at jeg rundt midtnatt slipper å vasse rundt i tynne klær og si godt nyttår til halvfulle folk jeg ikke kjenner. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og hunden sitter på hytta ved sjøn. Hær er det fåreløpig stilt og det håprer jeg at vedvare. er ikke gla i raketer og hunden er enda mindre gla i smell. Deilig å være allen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_pasta_*

Jeg er også alene i år. Holder på å varme mat og skal krype under dyna med en bok. Håper ikke folk smeller raketter halve natta siden jeg er trøtt allerede. Jeg vet ikke hvordan det er her for jeg bodde ikke her ifjor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg syns ikke det høres trist ut å feire nyttårsaften alene.Tror ikke jeg hadde hatt problemer med dette i det hele, vertfall ikke dersom det var selvvalgt! Gjerne litt anderledes og sårt dersom man føler at man ikke har noen andre valg!

Julaften tror jeg derimot hadde vert et større problem for meg å feire uten familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives såpass godt i eget selskap at dersom jeg ikke hadde hatt kjæreste jeg "må" feire med, hadde jeg elsket å kost meg hjemme foran TVen på nyttårsaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må alltid hjem rundt tolvslaget uansett pga hestene, og alkoholfri er jeg uansett.

Men bortsett fra det, jeg har alltid folk rundt meg, nesten hele døgnet, unger, gubbe etc, jeg er nesten aldri alene.

Det hadde vært så UTROLIUG nydelig å feire nyttårsaften alene, på en hytte på fjellet eller noe slikt!

men vi hadde det koselig i år også da, med nær familie og et par svigerinner med mann og barn, og masse god mat.

Men som noen sier, nyttårsaften er en av de mer desperate festkveldene, slitsomt spør dere meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

ville tro de er missunnelige, for de må sitte i timeshvis med folk som er kjedlige og ikke noe skjer... Kos deg du, slik bare du kan gjøre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min kjære har feiret nyttår bare oss 2 de siste 2 åra.

Vi er i midten av 20årene og ikke så glad i full,fest og faenskap så en rolig, romantisk og "chill" nyttår er midt i blinken for oss. Han har også feiret den alene et år(før vi ble sammen da så klart) og synes det var helt ok. Mye av nyttår osv er oppskrytt mener vi men det jo koselig gjerne med noen få venner osv, men feir gjerne nyttår alene, det kan bli kos d også, gjerne litt ensomt men du får gjøre det på det på din egen måte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig og få gjort det man virkelig har lyst til.

Og hvorfor folk sier slikt er vel at de er misunnelige på deg og ikke trives godt i sitt eget selskap.

Prøver å overbeviste min bedre halvdel om at vi kanskje kan ha en rolig og fredelig nyttårsaften, men han er ikke helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker som regel å være på nyttårsfest med venner, men 09/10 så endte jeg opp med å velge å ikke ta meg råd. (Måtte ha reist 50mil i forhold til hvor jeg feiret jul, og måtte dratt tilbake to dager etter).

Så da satt jeg meg godt til rette i sofaen nede i kjellerstua til foreldrene mine, hentet en flaske rødvin og så på film. Foreldrene mine hadde masse naboer på besøk men orket ikke være en del av deres fest så jeg gikk kun opp for å skåle og se raketter med dem. Og satt oppe hos de et par timer etterpå. Husker at jeg syntes det var litt rart i begynnelsen, litt sårt liksom -men så gikk kom jeg på at jeg faktisk hadde valgt dette selv og at jeg faktisk egentlig var invitert til flere andre venner. Fikk telefoner fra mine beste venner, og en hel haug med meldinger om at det var trist at jeg ikke hadde tatt turen dit og dit, men sånn var det nå bare.

Tror ikke jeg skal gjenta bragden altså -likte det ikke nevneverdig, det var helt ok liksom -men det blir litt som å feire julaften alene. Liker meg bedre med mine folk rundt meg i sus og dus og gledesrus! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttårsafen 2008 feiret jeg kun med kjæresten. I fjor var jeg kjempesyk (lå rett ut) så jeg var HELT alene. Det var ikke planen, men da jeg kjente at jeg begynte å bli syk i julen håpet jeg faktisk i mitt stille sinn at jeg ikke skulle bli frisk så jeg hadde en unnskyldning til å være hjemme alene.

Jeg synes nyttårsaften er en mektig oppskrytt kveld. Når jeg har vært sammen med venner drikker de seg bare dobbelt så fulle som de pleier (hvem skulle trodd det var mulig?), så raver de rundt og husker omtrent ingenting dagen etter. Jeg synes også det virker som det alltid er hvertfall én som gråter og gjerne noen som slåss og. Nei takk. Jeg foretrekker å ta en rolig kveld hjemme med en koselig film, god mat og rødvin :popcorn: Dessuten kan jeg da holde et øye med katten som er livredd fyrverkeriene...

Om du synes fyrverkeriene er det viktiste, burde du dyrke den gleden denne ene gangen i året og heller være alene på nyttårsaften :)

Endret av Gjesten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var alene sist nyttårsaften, og der frister absolutt til gjentakelse. Spiste en tidlig middag hos foreldrene mine, og dro så hjem til meg selv da de dro i et annet besøk. På med kosedressen, tok dynen med inn i sofaen, spiste snop og så på film til langt på natt. Så på rakettene fra vinduet mens jeg tok med en cognac, og var strålende fornøyd med kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...