Gå til innhold

Spare 10% av lønna- vi klarer det!


lillesol20

Anbefalte innlegg

Å spare 10% av lønna eller mer hver måned er smart. Jeg leste i en bok om økonomisk trygghet at hvis man klarte å spare opp så man hadde 8 månedslønner på sparekonto, sto man friere når man ville begynne på utdannelse eller bytte jobb en gang- eller ved store livsomveltninger som krever ekstra midler.

Da slapp man å bli redd for å ikke klare å betale regningene sine hvis det skulle skje noe.

Tenk så betryggende! Hvis man mister jobben er det ingen krise, for man har nok til å klare seg i over et halvt år mens man leter etter ny jobb. Tipper det gir sjelefred, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også med. Vi er i ferd med å bygge hus (har kjøpt tomt) og trenger MASSE penger til det. Har bestemt oss for å spare 100 000 kr på ett år. Da må vi spare ca 8 300 kr i måneden. Blir spennende å se om vi klarer det.. Tror ikke jeg hadde klart å spare bare for å spare. Må liksom ha et mål. Men det har vi jo i aller høyeste grad nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med jeg :D

Dessverre har d blitt sånn at jo mere penger jeg får, jo mere forbruk får jeg også...

fatter å begriper ikke hva jeg bruker pengen på.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med jeg :D

Dessverre har d blitt sånn at jo mere penger jeg får, jo mere forbruk får jeg også...

fatter å begriper ikke hva jeg bruker pengen på.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med jeg :D

Dessverre har d blitt sånn at jo mere penger jeg får, jo mere forbruk får jeg også...

fatter å begriper ikke hva jeg bruker pengen på.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...