Gå til innhold

Tobarnsmor i august


liv

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gratulerer med graviditeten!

Moro med å kjenne liv så tidlig. Jeg tror også at jeg kjente liv allerede i uke 10 denne gangen.

Hvordan går det med bekkenet? Jobber du fortsatt 100 %?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos jordmor på tirsdag, hørte lille sparke og hjertet slo :) Jordmor anbefalte meg å gå ned i stillingsprosent og siden det er bekkenet som er problemet så skal en ikke sykemeldes og tape bl. feriepenger og sykepengerettigheter men over på svangerskapspenger. Jeg var hos lege på onsdagen og han skrev ut en søknad på 30% svangerskapspenger. Så da jobber jeg 70% nå. Jeg håper det hjelper på at bekkenet ikke blir værre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Kom over denne dagboka og kan jo si hei når jeg er innon å leser ;)

Ser du skriver det om svangerskapspenger for ikke å tape feriepenger, hvordan fungerer dette? Får man feriepenger av svangerskapspengene?

Jeg er 100% sm pga. problemer med bekkenet og om det ikke bedrer seg, så blir det nok ikke jobb på meg før permisjon desverre... Jeg hadde bare belaget meg på å ikke få feriepenger neste år, men... Om man kan få feriepenger av svangerskapspengene, så kanskje det er en bedre løsning.

Ha en fin kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er fysiske plager jobben ikke kan tilrettelegge for så skal det benyttes svangerskapspenger. Og etter hva jeg har forstått så har en fortsatt rett på feriepenger av svangerskapspenger. (Mulig det er opp til arbeidsgiver) Samt at om en blir syk i permisjonen så har en ikke rett på sykepenger om en har nådd maxdato. Og da er det ned i inntekt.

Endret av liv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samt at om en blir syk i permisjonen så har en ikke rett på sykepenger om en har nådd maxdato. Og da er det ned i inntekt.

Hva mente du med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mente du med dette?

Det lurte jeg også på.

For jeg sliter litt med bekkenet, men jeg vet ikke om det er nok til at jeg skal sykemeldes. Altså jeg har kontorjobb og sitter hele dagen. Selve sittingen er ikke problem, men det å bevege seg. Jeg skal til jordmor på mandag så da får jeg vel høre med henne.

Hvordan er formen din ellers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maxdato er datoen i vedtaket en får når en er sykemeldt. Dvs datoen en max kan være sykemeldt til (et år, samme om det er en % eller full sykemelding) og om en blir syk f.eks i permisjon (f.eks at bekkenløsningen ikke går over, en får en svangerskapsdepresjon, havner i en ulykke osv som gjør at far må ha noe av permisjonen,og det noe som bare kan skje om mor har sykepengedager igjen).

Når maxpengedatoen er nådd må en søke om arbeidsavklaringspenger, og det er det ikke gitt at en får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤
Jordmor anbefalte meg å gå ned i stillingsprosent og siden det er bekkenet som er problemet så skal en ikke sykemeldes og tape bl. feriepenger og sykepengerettigheter men over på svangerskapspenger. Jeg var hos lege på onsdagen og han skrev ut en søknad på 30% svangerskapspenger.

ER ikke svangerskapspenger kun aktuelt om mor er frisk og det er fare for fosteret?

Fikk hvertfakk beskjed om at siden jeg var syk, så var det kun sykemelding som var aktuelt, ikke svangerskapspenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trodde jeg også, men jordmor sa det var også når jobben ikke kan tilrettelegge eller er av grad at mor ikke kan gjennomføre den fysiske delen av arbeidet grunnet fysiske vedvarende plager. Eller noe sånt, jordmor var veldig klar på at jeg skulle ha svangerskapspenger.

Endret av liv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei Liv! Gratulerer med nr 2 på vei! Håper du får et fint svangerskap. Det er mye glede med to barn, men også mye mere jobb, men er verdt det :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk.

Her var det en stund siden jeg har skrevet ja. Jeg jobber forstatt 70% men tror jeg må ned til 60% etterhvert. Dessverre. For har en jobb jeg trives masse i.

Torsdag var vi på sykehuset med guttungen på 3,5 år. Skulle utføre hørselstest i narkose. Selve testen gikk fint, han hører ikke lyder under 40 desibel, men det er jo lavt så det er forhåpentligvis ikke noe problem. Bare være tydelige og ikke snakke for lavt, i og med at hans lydspekter da starter noen desibel høyere enn oss så blir jo lyden tilsvarende lavere.

Men det var så lite at det skal ikke ha noe å si på det manglende språket. Nå ser han på Sabeltann og jeg må vel prøve å få han i seng uten alt for mye hyl, er en halv time igjen av filmen og innen da har han sovnet!

Vi hadde time på sykehuset kl 9, skulle møte fastende. Det gikk greit å hoppe over frokost for han sov til kvart på åtte og vi kjørte litt over halv ni. Når vi kom inn på øre nese hals så fikk vi beskjed om at han var nr 4, nr 1 var rullet ned og vi fikk et rom. Nr to satt på rommet der sammen med foreldrene. Det varte og gikk før nr to ble trillet ned. Det gikk veldig lang tid før nr tre ble trillet ned og M ble grinete og klaget over vondt i magen. Det var heldigvis dvd og leker der. Kl 13:45 ble det Marken sin tur. Det ble rene barnemishandlingen på slutten. Litt før kl 16 fikk han mat og var helt i himmelen!

Ellers så spreller det masse i magen. Har en babywacher og hjerterytmen ligger somregel på rundt 142-146. Den er litt lavere og høyere innimellom. Vi skal på ultralyd 18/3.

Endret av liv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, så lang ventetid det ble for dere på sykehuset!! Stakkars M som måtte hå så lenge uten mat, da hadde jeg også blitt en smule grinete! Godt å høre at hørselen ikke er så veldig redusert! Skal det gjøres noe i forhold til språket, eller skal dere vente og se om det kommer av seg selv?

Spent på ul-rapport fra deg neste uke!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal til Oslo den 25 mars, for å være med i en utviklingstudie for de uten språk og eventuelle andre "feil" utviklingstrekk, for b.la vurdering om det kan være autisme eller noe annet.

Endret av liv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til Oslo den 25 mars, for å være med i en utviklingstudie for de uten språk og eventuelle andre "feil" utviklingstrekk, for b.la vurdering om det kan være autisme eller noe annet.

Så bra at dere blir skikkelig fulgt opp! Håper dere får noen gode svar derfra!

Det minte meg forresten på at jeg har glemt å fortelle deg at jeg har fått jobb, og skal ha ansvar for et barn med autisme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

JA :) Blir litt endringer fra høsten av, da det skal assistenter inn på den eleven i tillegg til spesiallærer, men jeg fortsetter i full stilling på samme skole, men da med flere elever/andre oppgaver i tillegg. Veldig fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, i utgangspunktet ikke fast. Men det er en nyopprettet stilling som jeg i allefall skal gå i de årene barnet har igjen på barneskolen (5 år), og da har jeg sikkert fått nye barn å følge i mellomtiden, sånn at det blir lenger. Jeg kan ikke ansettes fast som lærer fordi jeg har for lite ped., men det er foreløpig det jeg lønnes som (noe jeg er fornøyd med, siden de har bedre lønn + at jeg får alle skoleferiene). Satser på at det blir en løsning på det, sånn at jeg får fast! Har egen kontrakt for månedene fram til sommerferien, så fra høsten blir det kanskje en annen stillingskode (og forhåpentligvis fast). Barnevernpedagog er jo en løsning, men da er jeg usikker på hva jeg skal gjøre når de andre har ferie... Sikkert litt sfo, men tviler på at det er nok ped-timer til noen der...

LYKKE TIL PÅ UL I MORGEN!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her gikk ikke akkurat som håpet. Jenta vår, Emma Rosemarie, er veldig syk og vil få hjerneskade i moderat til alvorlig grad. Vi har valgt å avslutte svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...