Gå til innhold

Tobarnsmor i august


liv

Anbefalte innlegg

Gratulerer så masse med nr. 2 på vei :hoppe:

Håper fysio vil hjelpe på bekkenet ditt! Og lykke til på ultralyd, tror nesten du er litt lenger på vei enn antatt jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, spennende :) Uka blir full med alt mulig som skjer når det skal være legekontroll, ul og fysio samme uke. Ikke sagt noe på jobb enda. Godt jeg jobber selvstendig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det går fint :) Hatt litt lite å gjøre denne uka men neste uke er allerede fullpakka og jeg må få tak i et par ungdommer som ikke vil bli fått tak i... Om du forstår hva jeg mener. Rus og masse problematikk og ikke svarer på telefon.

Og to av ungdommene mine har godtatt å ha samtale med rustjenesten og levere urinprøver :) En stor seier! De sier jo prøvene ikke kommer til å være rene men det er det første skrittet! Jobba hardt og intenst med de

Endret av liv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er bakgrunnen for at de skal levere urinprøver når det ikke er noen hensikt i at de skal være rene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joa, skjønner veldig godt det med å jobbe med prosesser som tar lang tid. Men lurte litt på hvorfor man gjør det. De gangene vi har tatt urinprøver så har det vært for å oppnå noe, noe som skaper motivasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo men motivasjon blir jo at de etterhvert ser at det blir mindre 0g mindre stgoffer i urinen. De har jo lovet å trappe ned... Vel egentlig sier begge at de slutta på nyttårsaften men det tror jeg ikke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi sett og det er en liten baby i magen, bare en. Holder egentlig det :). Så begynnende armer og bein og den leet på seg og hjertet slo fort og fint.

Hun målte på skjermen og mente at babyen er 8+4 men mente jeg skulle følge menstermin og regne videre med torsdag som byttedag. Da skal jeg gå for 8+6 i dag og termin 21/8. Jeg vet jeg hadde EL på man/tirsdag (ikke torsdagen) men det kan jo ha tatt litt tid før utviklingen starter. Og babyen kommer når den kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja stas :)

I dag har vi vært på juletrefest og M er helt skutt samtidig som han har fått i seg litt mye sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En liten fugl hvisket meg denne gode nyheten i sta :)

Gratulerer så mye med en liten spire i magen liv! Koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :)

Formen er fin i dag men fredag var den elendig. Hjalp ikke akkurat på bekkenet å sitte først 7 timer på seminar og så nesten 5 timer under fest-middagen. Kvalm var jeg og så desserten kom i retur når jeg kom meg ut på parkeringsplassen. Dukka bak en bil så ingen så meg. Ingen som vet noe enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

I dag er jeg 11 uker på vei. :) Har fått sagt fra på jobben til sjefen og hun var overrasket over hvor lite jeg har vært påvirket av det så langt. Fortalte at jeg har vært litt til dysio at fysioterapauten ønsker å ha meg med på treningsgruppe en gang i uken, etterhvert to og det var bare bra om det kan holde bekkenet stabilt. Så :)

Men da vi hadde kommet bort på aktivitetshuset så har det vært innbrudd i kjelleren og en del av spraymalingen gutta skulle jobbe med i dag var stjålet. Det er jo så typisk. Alle dysene og meste av sprayen. Og vi som dro helt til Oslo for å kjøpe rett type....

Så ringte de fra barnehagen, marken har feber stakkars. Han har hostet hatt litt roser i skinna men ikke vært varm så derfor sendte jeg han i barnehagen. Så da var det å hente han og stoppe på elkjøp og kjøpe et par filmer til han så vi har noe å kose oss med de neste to dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, da tror jeg at jeg vet jeg litt mer om hva du jobber med! Så nemlig en jeg kjenner i avisa her om dagen ;) Kan det stemme?? Vet du noe mer om varigheten av prosjektet nå, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg kjente liv i går :)11 uker akkurat i går.

Unnfangelsen finner sted omkring:

26. november 2009

Hjertet begynner å slå:

21. desember 2009

Embryoet beveger seg:

14. januar 2010

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster:

21. januar 2010

Alle indre organer er ferdig formet:

21. januar 2010

Risikoen for spontanabort avtar:

4. februar 2010

Kvalmen avtar for de fleste:

11. februar 2010

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd):

18. februar 2010

Fosteret svelger og tisser:

4. mars 2010

Tid for ultralyd:

11. mars 2010

Du kan kjenne fosterets bevegelser:

18. mars 2010

Fosteret begynner å få et søvnmønster:

1. april 2010

Fosteret begynner å høre:

22. april 2010

Ni av ti barn overlever om de blir født nå:

20. mai 2010

Mange fostre legger seg med hodet ned:

24. juni 2010

Svangerskapspermisjonen begynner:

31. juli 2010

Antatt termindato:

21. august 2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...