Gå til innhold

Hvor mange har vektnedgang som nyttårsforsett?


Bernardette

Anbefalte innlegg

Hva er deres slagplan?

Jeg lurer på hvor mange her som skal "gå ned i vekt" fra og med januar, og hvor aktiv denne tråden er i februar, mars og april?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Iza'bella_utlogget

Jeg :hallo:

Min slagplan er å kutte ut snop og brus, og spise normalt og godt ellers, dvs spise skikkelig mat, men gjerne kutte ut de feteste sausene osv, så får vi se hvordan det her går :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser normalt, sunt og trener godt i løpet av året. Bare i julen at jeg har tatt ferie og skeiet ut SKIKKELIG med godis mat og alt mulig. Mitt forsett er å fortsette på den gode stilen jeg har hatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*rette opp hånda*

Jeg vet med rette at jeg har skeiet altfor mye ut dette året; begynte i ny jobb i januar, og vektoppgangen begynte allerede da.

Jeg har inngått en avtale med meg selv (burde vel helst skrivet kontrakt med heftige reaksjoner på kontraktsbrudd, men lar tvilen komme meg selv til gode foreløpig, hehe) på å SLUTTE å løpe på Eurospar/Narvesen et kvarter før jeg skal åpne butikken for å kjøpe "frokost" (vanligvis ostehorn, rislunch, osv.). Ender vanligvis med at jeg slenger med en sjokolade i tillegg (i tilfelle jeg blir småsulten i ett-tiden? :-p).

Jeg har dessverre *alltid* vært håpløs på å stå opp om morgenen (kan vel kanskje ha en sammenheng med at jeg er passe håpløs på å legge meg til vettug tid om kvelden? :-p); ergo er jeg fy-søren-så-grusomt-tidlig-det-er-TRØTT om morgenen. Dette ender som regel opp med at jeg "skal bare ligge et kvarter til, for jeg får jo SÅÅ mye mer energi av det!" :ironi: (selvinnsikt er en fin ting ;-)

Såh! over til min slagplan/mitt håp/mitt nyttårsforsett; Jeg skal ta meg selv i nakken og rævva og STÅ opp om morgenen, koste hva det koste vil. Jeg har hørt rykter om at det er fullt mulig, jeg har hørt at det faktisk funker for folk, så det skal vel være teoretisk mulig for meg også?

Rugkjeks i skapet og gräddost i kjølen blir frokost/niste; tyve minutters tur med hunden har jeg uansett, kanskje denne kan utvides til 30?

Ettermiddagens eskapader får jeg se over ved en annen anledning; jeg har visst plapret nok -- føler kanskje det har en viss effekt om jeg faktisk deler planene mine med mine KG-"kollegaer"?

Lykke til med deres planer og håp for det nye året!

Edit: skriveleifer

Endret av Pinnsvin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trude.lutt

Ønsker ikke å knytte det opp til nyttår, men mere som en livstilsendring. 0,4 kg ned i uka er det jeg håper på, begynte i dag med å gå til jobben, 25 min rask gange. Det sammen hjem igjen. Spiste yogurt 0,1% og cc til frokost, smørt mat pakke med Inger fiberbrød. Er i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trene og spise mer variert er min plan. Har tidligere trent og spist veldig ensidig, så nå skal det endres. Regner med, og håper på, at det vil sette fart på vektnedgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg regner med at du har rett, Pinnsvin. Man "må" liksom når man har delt det med så mange her!

Det er utrolig hvor lett det er å falle i kiosk-fella.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som har planer om å øke aktivitetsnivået, trene mer effektivt (styrke kanskje?), istedet for bare å kutte på næringssiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Syrin_Ulven

Meeeg. :goodbye:

Skal gå ned mellom 8 og 10 kilo siden vekta bare har gått ein vei siden eg var 15 (ikkje at eg er enorm eller noe, men likevel :gjeiper: ).

Slagplanen min, tja..

-Kutte ned på snop og brus, bare spise litt på lørdager (og da chips med mindre fett, og kokesjokolade).

-Spise meir fisk og grønnsaker, mindre måltider, fleire ganger for dagen.

-Spise meir frukt og drikke meir vann.

-Gå to litt lengre og kjappe turer hver dag, ein på morning og ein på kveld, om været er bra, og da gjerne oppover i lia.

-Begynne spise frokost og lunch, la det gå max 4-5 timer mellom hvert måltid.

Ja, det var vel slagplanen min det.. Ikkje særlig avansert, men for meg er det enkle ofte det beste og dess mindre komplisert, dess bedre og lettere å gjøre.

Endret av Syrin_Ulven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...