Gå til innhold

~ Kaste søppel på gaten ~


Livets datter

Anbefalte innlegg

Føler du deg allerede skyldig?

Eller er du en av dem som flittig putter is-papir, tomme røykpakker og lignende i veska eller lomma? Noen steder i Oslo (og andre steder) ser det bare helt for jæ.... ut!!!

En yngre mann fikk tilsnakk av en eldre dame på Oslo S idag; "Hei du... du mistet visst noe". Det synes jeg er HELT greit. Det er stygt å bare slippe alt rett ned på bakken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kaster aldri søppel fra meg. Det er skikkelig stygt, og utrolig sløvt gjort.

Men kan ta en Julia Roberts med tyggisen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster aldri søppel på gaten. Har stadig lommene full av småpair av ulike slag og bruker faktsk søppelbøttene som er satt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aldri!

Men folk er nå rare også..... En gang da jenta vår var liten, 5 år for å være nøyaktig, hadde vi et vennepar m på hytta m en like gammel jente. En dag på stranda etter is-innkjøp fra is-båten, mistet vår is-papiret sitt, løp tilbake, plukket d opp og kastet i søppeldunken. Pappa'n til den andre SÅÅÅ imponert!!! Sånn gjør ALDRI Cecilie vår!!! Og hvorfor gjør hun ikke d? Fordi ingen av foreldrene gadd lære henne at d er d man gjør m søppel! Enten ga de blaffen, eller plukket opp etter henne selv!

D er dette m gode vaner gjennom oppveksten, dahhh....!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg hiver ALDRI søppel andre steder enn i søppeldunken. Blir så oppgitt når jeg ser søppel overalt, får lyst å sette igang å plukke opp.

Det JEG lurer på er hva folk tenker med når de stumper røyken OVERALT!! I lekeparken her i byen er det sneiper overalt, og det plukker jo selvfølgelig tulla mi opp. Blir så forbanna!! :kjempesinna: Lukter røyk av ungen min hver gang vi har vært i parken!

BRUK HODET, VI HAR BARE EN KLODE!!!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mattahara

Veska mi er en søpple kasse den :ler:

Jo større veske jo mere søppel.....

Ja jeg røyker på lekeplassen...men tar bestandig med meg sneipene mine..... Har en liten gutt selv som " smaker" på alt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøøøøver så godt jeg kan å ta vare på søppel til jeg kommer hjem eller til jeg finner nermeste søppelkasse. Men jeg har litt svin på skogen... :oops: .... og innrømmer derfor at jeg vel i løpet av mitt 25 år lange liv har kastet en liten sak på bakken en gang eller to, men det er absolutt ikke noen vane. Nå er jeg fliiink og kaster det!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang da jenta vår var liten, 5 år for å være nøyaktig, hadde vi et vennepar m på hytta m en like gammel jente. En dag på stranda etter is-innkjøp fra is-båten, mistet vår is-papiret sitt, løp tilbake, plukket d opp og kastet i søppeldunken.

Jessjess!! Slik det skal være! Det er akkurat den oppdragelsen jeg og alle mine søsken har fått!

Av prinsipp hiver jeg aldri søppel på gata!! Søppeldunkene er der da til å brukes!

(Bare synd noen søppeldunker er så overfylte at søppelet flyver avsted...)

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kaster aldri noenting på gaten eller ute i naturen! Er skikkelig bevisst på sånt! Og for mange år siden leste jeg at man aldri skulle kaste brukt tyggegummi på gaten, fordi småfuglene kunne få limt fast nebbet sitt og dø hvis de forsøkte å spise den brukte tyggisen!

Jeg putter heller lommene og veska mi full av papir og søppel til jeg finner nærmeste søppeldunk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Kaster ALDRI søppel fra meg. Syns det er ekstra gøy når seksåringen min bemerker at andre gjør deg. Hun sier også i fra til meg, på sin egne høylyte måte når vi ser at noen kaster fra seg noe. " Pappa er det ikke styggt å kaste boss på gaten?" - "Joda vennen min, det er kjempegrisete og dårlig gjort" svare jeg, og koser meg over at vedkommende har faktisk hørt alt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei' date=' jeg kaster aldri noenting på gaten eller ute i naturen! Er skikkelig bevisst på sånt! Og for mange år siden leste jeg at man aldri skulle kaste brukt tyggegummi på gaten, fordi småfuglene kunne få limt fast nebbet sitt og dø hvis de forsøkte å spise den brukte tyggisen! [/quote']

:(:( Da skal aldri jeg spytte tyggisen min på bakken mer!!

Hiver aldri søppel på gata, det er utrolig stygt og gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kaster ikke søppel - bortsett fra hvis jeg mister trikkebilletten på gata og er veldig opptatt, da er det ikke alltid jeg gidder å plukke den opp igjen. Dessuten spytter jeg ut tyggegummi hvis det ikke er søppelkasser rett i nærheten. Den orker jeg bare ikke å legge i veska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi småfuglene kunne få limt fast nebbet sitt og dø hvis de forsøkte å spise den brukte tyggisen!

Dette var jeg faktisk ikke klar over... stakkars!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver verken søppel eller tyggis på gata. Har den (tyggisen, ikke søppel) heller i munnen til jeg kommer til en søppelkasse. Har stort sett også noe papir i veska jeg kan pakke den inn i hvis det er krise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest marit-a

Her om dagen var jeg i fergekø, og overhørte en mann i 50-60 årene som lukket opp bildøren til kvinnen i filen ved siden av meg og skjente voldsomt fordi hun lot bilen gå på tomgang, før han slamret igjen døren. To minutt etterpå hev han selv fra seg noen papirlapper.....Litt inkonsekvent miljøomsorg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler du deg allerede skyldig?

Absolutt ikke. Jeg blir faktisk irritert når jeg ser folk som bare slipper ting rett på bakken. Mange gidder ikke gå til søppelkassen som er 5 meter unna engang! Grrr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...