Gå til innhold

Bedrevitere; Hvorfor påtvinge sin egen mening på andre?


Kjetil S.

Anbefalte innlegg

Jeg takler bare ikke bedrevitere og folk som så absolutt ønsker å påtvinge sine egne meninger på andre uten å ha noen som helst egenskap av å kunne lytte og å forstå, eller å kunne se en side i fra flere sider enn ene og alene sin egen!

Empatiske evner er ikke akkurat delt ut helt sånn der rundhåndet, eller..???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke helt hvem eller hva du mener her, men dette er noe jeg har stusset på. Jeg har nemlig ikke helt forstått hva det er som gjør at man kaller noen for bedreviter eller at man påtvinger/prakker sine meninger på andre. Hvis man har en debatt gående så vil noen argumentere for A, mens andre er uenig, vil komme med motargumenter og argumentere for B. Hva er det som gjør at den som argumenterer for A bare sier sin mening som han har full rett til, mens den som argumenterer for B plutselig blir stemplet som en bedreviter som prakker sine meninger på andre? Dette er et fenomen jeg aldri helt har forstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man til stadighet, om ikke alltid, bare er ute etter å fortelle hva som er rett eller galt helt uten interesse for å lytte til noe som helst slags argument i mot sine egne påstander, være seg rett eller galt, så er man en ekte bedreviter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man til stadighet, om ikke alltid, bare er ute etter å fortelle hva som er rett eller galt helt uten interesse for å lytte til noe som helst slags argument i mot sine egne påstander, være seg rett eller galt, så er man en ekte bedreviter.

Ja, det kan jeg forstå. Men hva om man lytter til motargumentene, men ikke er enig? Og argumenterer saklig mot? Er man da en bedreviter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan jeg forstå. Men hva om man lytter til motargumentene, men ikke er enig? Og argumenterer saklig mot? Er man da en bedreviter?

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...