Gå til innhold

når skal man slutte å syns de er in å være tynn?


Gjest Gjest_original_*

Anbefalte innlegg

Det er mer dødelig å være anorektisk enn å være tykk. Tenk litt før du/dere skriver.

Men så er det flere som dør av overvekt enn av undervekt. Tror det var det "gjest" ville frem til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mer dødelig å være anorektisk enn å være tykk. Tenk litt før du/dere skriver. Jeg synes lite fett på kvinner stygt, men det er bare min personlige mening. Jeg synes rett og slett at supertrente damer med ekstremt lite fett på kroppen ofte ser både ufeminine og gamle ut (spesielt i ansiktet).

Det er stor forskjell på å være anorektisk og å være tynn, og det er stor forskjell på å være veltrent og å være toppidrettsutøver.

Dette er f.eks passe:

http://frolendigen.blogg.no/images/522145-...54062385974.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så er det flere som dør av overvekt enn av undervekt. Tror det var det "gjest" ville frem til.

Noen bevis på det, eller? Anoreksia er den vanligste dødsårsakebn blant unge jenter. Overvekt er langt vanligere blant voksne menn, men det er dessverre unge og usikre jenter som tar til seg slankehysteriet på grunn av at det er nesten inegen voksne kvinnelige rollemodeller som forteller dem at de skal være fornøyde med kroppen sin. Voksne kvinner er jo like usikre på kroppen sin som jentungene. Sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei av å lese at mange mener at å være tynn ikke er "normalt". Jeg er en naturlig tynn jente med tynn benbygning og høy forbrenning. Så da blir jeg veldig frustrert når noen mennesker trur at tynne jenter enten har anorexia eller bulumi, for jeg har ingen av delene men jeg er tynnere enn de fleste. Jeg ser heller ikke ned på mennesker som ikke er like tynn som meg, for jeg vet at alle har forskjellige type kropper og det er jo bare bra :jepp:

det var min lille utblåsning :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke beina var så ille, jeg har en haug med normalvektige venninner med slanke bein. Det må da være lov å være født med spinkle legger og ikke ha anlegg for lårmuskler. Synes undervektige overkropper er det verste.

Fotballfruen har jo tydelige problemer. Det er ikke den lave vekten hennes som er problemet, men at hun med en så lav vekt er totalt opphengt i trening og kosthold, og at hun får dårlig samvittighet. Jeg har venner som trener mer enn henne, men de spiser i tillegg hva de vil og får ikke dårlig samvittighet hvis de dropper en økt.

Når man bruker XXS, spiser lite, trener hver morgen og i tillegg er opphengt i at beina ser tykke ut og at andre har slankere ben er det absolutt noe galt.

Endret av Glynis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mange fler skal dø?

Jeg tror flere dør av overvekt enn undervekt i denne kanten av verden.

Jeg tror også at de som starter tråder som denne, og ellers klager over hvor stygge de synes modeller er, er de som er overvektige selv.

Ellers blir det selvfølgelig feil når jenter går inn for en like lav fettprosent som hos gutter, da jenter skal ha en del mer fett på kroppen enn gutta skal ha.

Selv var jeg like tynn som de som går på catwalken i Paris i dag, da jeg var yngre og før jeg fikk barn, men det feilte meg ingen ting, jeg kunne spise hva jeg ville og hvor mye jeg ville, og klarte aldri å legge på meg et gram. Kiloene kom gradvis etter at jeg fylte tretti, og nå skulle jeg gjerne ha mistet en ti kilo for å føle meg vel. Jeg trives overhodet ikke med mine 67 kilo på mine 168cm. Jeg ser ut som et eple med armer og ben, og det er ikke lekkert. Ikke sunt heller. Fettprosenten min ligger på drøyt tretti, og det er faktisk for høyt i forhold til alderen selv om folk vil påstå at jeg er slank når de ser meg.

Jaja, nok om meg og min fettprosent. Poenget var at de som misliker de tynne modellene gjerne selv er overvektige jenter.

(Ikke at de mest beinete modellene er himla vakre, men slutt å snakke stygt om dem - sliter de like mye med å være tynn som jeg gjorde så er det ikke lett å være dem heller. Det er like vondt å bli kalt beinrangel som det er å bli kalt fleskeberg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne få presisere at mitt innlegg ikke var rettet mot de som er naturlig tynne, men mot de som har en tynn kropp som mål i stedet for en sunn kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
\ Poenget var at de som misliker de tynne modellene gjerne selv er overvektige jenter.

For ikke å snakke om at vi heterofile Menn ikke finner disse beinranglene spesielt attraktive. Forbannet være homofile moteskapere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange fler skal dø?

Jeg tror flere dør av overvekt enn undervekt i denne kanten av verden.

Jeg tror også at de som starter tråder som denne, og ellers klager over hvor stygge de synes modeller er, er de som er overvektige selv.

Ellers blir det selvfølgelig feil når jenter går inn for en like lav fettprosent som hos gutter, da jenter skal ha en del mer fett på kroppen enn gutta skal ha.

Selv var jeg like tynn som de som går på catwalken i Paris i dag, da jeg var yngre og før jeg fikk barn, men det feilte meg ingen ting, jeg kunne spise hva jeg ville og hvor mye jeg ville, og klarte aldri å legge på meg et gram. Kiloene kom gradvis etter at jeg fylte tretti, og nå skulle jeg gjerne ha mistet en ti kilo for å føle meg vel. Jeg trives overhodet ikke med mine 67 kilo på mine 168cm. Jeg ser ut som et eple med armer og ben, og det er ikke lekkert. Ikke sunt heller. Fettprosenten min ligger på drøyt tretti, og det er faktisk for høyt i forhold til alderen selv om folk vil påstå at jeg er slank når de ser meg.

Jaja, nok om meg og min fettprosent. Poenget var at de som misliker de tynne modellene gjerne selv er overvektige jenter.

(Ikke at de mest beinete modellene er himla vakre, men slutt å snakke stygt om dem - sliter de like mye med å være tynn som jeg gjorde så er det ikke lett å være dem heller. Det er like vondt å bli kalt beinrangel som det er å bli kalt fleskeberg)

Synes det er frekt av deg å si at det som oftest er overvektige jenter som misliker disse modellene. Selvfølgelig blir de frustrerte når det kun er en type kvinnekropp som er godtatt av samfunnet/moteindustrien. Kvinner kommer i alle ulike typer fasonger og størrelser. Hvorfor er tynne damer uten hofter og pupper vakrere enn formfulle damer? Latterlig.

For ikke å snakke om at vi heterofile Menn ikke finner disse beinranglene spesielt attraktive. Forbannet være homofile moteskapere!

Heterofile kvinner er verre. Når ikke engang kvinner respekterer kvinnekroppen, hvordan kan de da forvente at menn skal elske den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange fler skal dø?

Jeg tror flere dør av overvekt enn undervekt i denne kanten av verden.

Jeg tror også at de som starter tråder som denne, og ellers klager over hvor stygge de synes modeller er, er de som er overvektige selv.

Ellers blir det selvfølgelig feil når jenter går inn for en like lav fettprosent som hos gutter, da jenter skal ha en del mer fett på kroppen enn gutta skal ha.

Selv var jeg like tynn som de som går på catwalken i Paris i dag, da jeg var yngre og før jeg fikk barn, men det feilte meg ingen ting, jeg kunne spise hva jeg ville og hvor mye jeg ville, og klarte aldri å legge på meg et gram. Kiloene kom gradvis etter at jeg fylte tretti, og nå skulle jeg gjerne ha mistet en ti kilo for å føle meg vel. Jeg trives overhodet ikke med mine 67 kilo på mine 168cm. Jeg ser ut som et eple med armer og ben, og det er ikke lekkert. Ikke sunt heller. Fettprosenten min ligger på drøyt tretti, og det er faktisk for høyt i forhold til alderen selv om folk vil påstå at jeg er slank når de ser meg.

Jaja, nok om meg og min fettprosent. Poenget var at de som misliker de tynne modellene gjerne selv er overvektige jenter.

(Ikke at de mest beinete modellene er himla vakre, men slutt å snakke stygt om dem - sliter de like mye med å være tynn som jeg gjorde så er det ikke lett å være dem heller. Det er like vondt å bli kalt beinrangel som det er å bli kalt fleskeberg)

Kanskje du var tynn, men du var tydeligvis ikke pen nok til å være modell. Det er litt patetisk hvor mange voksne damer det er som har catwalk-modeller som rollemodeller. Sånne damer burde ikke få lov til å få døtre. Forresten, det virker som om du har "issues" med kroppen din og selvbildet ditt siden du føler for å rakke ned på andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke helseskadelig å være normalt tynn/slank. Jeg er det selv. Å være overvektig derimot er helseskadelig, så jeg skjønner ikke hvorfor det skal være noe å trakte etter.

Dette høres ut som standardsvaret fra de såkalte Pro Ana-folka, som bare er anorektikere som kaller det for noe annet. Nå vet jeg ikke om du er anorektiker eller normal, men som sagt så hørtes dette ut som et Pro Ana-svar.

Det er ikke helseskadelig å være tynn om man spiser passelig mye mat og får i seg det man trenger av næringsstoffer, noen personer har vanskelig å legge på seg og ser radmagre ut, selv om de spiser mye. Disse som sulter seg for å bli tynne skader derimot kroppen sin veldig. Det er flere tilfeller av unge kvinnelige modeller som har dødd av hjertestans fordi hjertet og kroppen ikke klarer seg på så lite næring.

Å være litt overvektig er mye mindre skadelig enn å være litt undervektig, dersom undervekten skyldes sulting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mysan - falt ut
Kanskje du var tynn, men du var tydeligvis ikke pen nok til å være modell. Det er litt patetisk hvor mange voksne damer det er som har catwalk-modeller som rollemodeller. Sånne damer burde ikke få lov til å få døtre. Forresten, det virker som om du har "issues" med kroppen din og selvbildet ditt siden du føler for å rakke ned på andre.

Nei og ikke høy nok heller. Hva er det du snakker om?

Ikke har jeg catwalkmodeller som rollebilder, og ikke rakker jeg ned på andre, jeg sier bare at jeg tror at tråder som dette, som RAKKER NED PÅ de som er tynne, gjerne startes av jenter som er overvektige sjøl. Mener du de vil gjøre en bedre jobb med sine døtre, enn oss som har gått gjennom halve livet og fått slengt ord som beinrangel osv etter oss? Neppe. Jeg for min del har aldri startet en tråd hvor jeg prøver å få folk til å være enig med meg i at feite folk er stygge, men det omvendte ser man da stadig. Herremin :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv overvektig bare så det er nevnt først.

Jeg synes de beina så ok.

Fotballfruen så veldig tynn ut, men det som er det verste er likvel at hun får dårlig samvittighet av å spise godteri, det er nå en gang slik at gjort er gjort og spist er spist.

Brittany Murphy kommenterer jeg ikke, hun var kanskje syk før hun døde og kan ha mistet vekt pga. dette.

For øvrig må gjerne folk være naturlig tynne for min del, men jeg blir trist av å se bilder som dette av Nicole Richie, synes det er trist at hun gikk fra en frisk sunn kropp til dette. Jeg mener ikke at det skal være et ideal å være overvektig, men jeg synes det er trist når jenter slanker seg alt for mye, spesielt når de i utgangspunktet så fine ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er synd at så mange synes det er pent å være tynn. Å ha en sunn og slank kropp er noe annet, men når målet først og fremst er å være tynn, så synes jeg ikke det er et sunnhetstegn.

Datteren min på 13 år er 170 høy og +-56kg. Hun vil gjerne ned til under 50 kg! Hun synes t.o.m. den manipulerte kroppen til Lady Gaga i en av de siste videoene er pene. (den hvor LG står i et bur og ryggraden buler ut) Heldigvis så blir min datter passet xtra godt på slik at ho spiser riktig og trener normalt. Men å si at det er mye bedre med en kropp som feks en svømmer, det gidder ho ikke høre på...

De fleste vil nok si at 56 kg og 170 høy er normalt. Men med tanke på kroppsbygning med brede skuldre og brede hofter, så ser hun for tynn ut. Jeg har vært nedi 57 kg og da så jeg ut som en krigsfange! Kunne ikke idealet vært mer naturlig? Noe alla 50-tallets pin-uper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en venninne som veide ca. 45 kg; hun spiste virkelig aldri. Det var en bue mellom lårene hennes, ingen rumpe, ingen pupper, ingenting rett og slett. Hun har heldigvis begynt å spise normalt - hun er fortsatt ganske tynn, men hun er "sunn-tynn" :)

Syns det er skummelt å lese at tenåringer ønsker seg under en viss vekt - at de setter mål angående vekt. Og det verste er at det er ikke det yngste - man leser jo om barn fra 8 år som "har peil" på vekt.. :haar:

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes folk burde tenke seg GODT om før de slenger ut meninger på nett. Et menneske som er svært nær meg sliter med spiseforstyrrelser, og jeg merker jeg koker av raseri, får klump i halsen og vondt i magen av å lese noen av disse svarene. Er det RART folk sliter, når de leser meninger som dette? Er det rart folk kaster opp maten sin, når de leser at de bena linket til i første post er fine? De er for tynne, herregud for tynne for tynne!!

Det trengs vilje fra alle om vi skal kunne endre skjønnhetsidealet så mennesker ikke føler at de må sulte seg og kaste opp.

Mange i denne tråden slenger ut at de er svært tynne "men spiser normalt - ergo er JEG normal og DETTE hvordan ALLE burde se ut". Skjerp dere! Det er få av dere og det påvirker folk til å kaste opp, til å trene seg i hjel, til å hoppe over måltider. Jeg var lenge undervektig, selv om jeg spiste normalt. Jeg var IKKE pen, selv om jeg husker at jeg likte å tenke at de med former var "feite" for å få meg til å føle meg bedre. Formene mine kom med p-piller, og jeg er glad for det, og jeg LATER IKKE som om jeg var "normal" da jeg var undervektig - SELV OM JEG SPISTE NORMALT.

Dere MÅ slutte å "skryte" av deres tynne kropper, slutte å fremstille det som normalt. Akspeter heller at det er unromalt å være så tynn uten å kaste opp og sulte seg. Ikke sett dere selv som et godt eksempel for sunne jenter - mange ender opp som vrak på grunn av dere og holdningene deres.

Det største problemet vi har er at folk ikke akspeterer seg selv.

-Undervektige kvinner aksepterer ikke at de er undervektige, men står heller på barikadene for at det er slik man SKAL se ut, at de er normale.

-Kvinner med former aksepterer ikke brystene sine, magen sin, rompa si, hoftene sine. De ønsker seg tynnere, snakker om at de ønsker å være tynnere (og påvirker slik andre kvinner med former til å føle seg unormalt store).

Begge disse "typene" er et problem for folk som er svake, og driver folk til å mislike seg selv så sterkt at de driver seg selv til sykdom.

Oppfordrer alle til å tenke over hva slaks holdninger de viser til omverden, både på nett og IRL. Undervekt skjer uten spiseforstyrrelser hos noen, men er ikke av den grunn NORMEN alle skal strekke seg etter. Undervekt er ikke normalt, ikke lett og det må sykelige tiltak til for å nå dette stadiet for de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...