Gjest Gjest_original_* Skrevet 25. desember 2009 #1 Del Skrevet 25. desember 2009 Jeg vet det ikke er en ny sak, at folk er for slanke nå til dags, men tittet nettopp innom shopbop.com: http://www.shopbop.com/tubular-leggings-al...snew-shopbysize For et gyselig syn! er selv en vanlig jente på 165cm og veier 58 kg. normal med andre ord. Det ser ut som om bena skal knekke, og at hun ser ut som en tenåringsgutt på 14 gjør ikke saken bedre. jeg fatter og begriper ikke at en så slank jente er noe som blir sett på som pent? i sommer veide jeg 50 kg. jeg var da kjempe tynn, til tross for at vekta 50 kg, er ganske normal. bein stakk ut her og der, og jeg følte meg nesten som en narkoman. ikke pent. videre så jeg denne bloggen. jenta der sier at hun får dårlig samvittighet hvis hun har spist godteri, og hun trener vel flere ganger om dagen. hva får en så ung jente til å holde på sånn? slike jenter er etter min smak for tynne, og denne brittany murphy så ut som et vrak før hun døde: http://www.skinnyvscurvy.com/wp-content/up...HALL_120109.jpg Hva vet vel jeg, men jeg tror at med en så tynn kropp, så varer ikke livet lenge. trodde hun visste bedre og, uten at jeg kjenner henne så klart. når skal man slutte med dette slankehysteriet? når er nok nok? må flere dø før noe skjer? hvem er det jentene går rundt og er tynne for? for å se seg selv i speilet? for at andre skal "godkjenne" en? hva er greia med det her? ingen, nei ingen kan vel si de trives slik? det ser stygt ut, og man blir fort sliten. man mister menstruasjonen, og kan etter hvert ikke få barn. hva søren er attraktivt med dette? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #2 Del Skrevet 25. desember 2009 å være tynn representerer en aktiv livsstil, desværre er det blitt veldig mange som vil ha den pene kroppen som representerer aktivitet uten å faktisk like aktivitet eller være aktiv. Folk tyr til dietter og tvangstrening i stedet for sunt kosthold og utendørsaktiviteter Ikke bra Men aktivitet og tynn kropp med lite fett = pent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #3 Del Skrevet 25. desember 2009 Det er ikke helseskadelig å være normalt tynn/slank. Jeg er det selv. Å være overvektig derimot er helseskadelig, så jeg skjønner ikke hvorfor det skal være noe å trakte etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stearinpikken Skrevet 25. desember 2009 #4 Del Skrevet 25. desember 2009 (endret) . Endret 26. desember 2009 av stearinpikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #5 Del Skrevet 25. desember 2009 Jeg synes det å være tynn kan være pent hvis man er det naturlig - altså hvis man er sunn (spiser godt), har klar og fin hud, sunt hår og har i det minste litt antydning til fine former. Damer som er naturlig formfulle, og som febrilsk går ektremt mye ned i vekt, er stygt. Man kan som oftest "se" om en person er naturlig tynn eller ikke. De som ekstrem-slanker seg blir ofte seendes litt mer slitne og pjuskete ut med dårlig hud og tynnere hår. Man kan se at noe er litt "off". Personlig foretrekker jeg lubne og til og med tykke damer - så lenge de er glad i kroppen sin og ikke er redd for å vise det. Det er noe med fett på damer som gjør dem så myke og deilige. Jeg blir gal bare ved tanken. Forresten, undersøkelser har vist at lubne mennesker lever lenger og er "sunnere" enn sylslanke og veldig tykke mennesker. Jeg har aldri vært seksuelt tiltrukket av superslanke damer, selv om mange av dem er vakre. Jeg synes de er estetisk pene, men de gjør meg ikke vill og kåt. Jeg tror at det er jenter selv (og motebransjen) som gjør at syltynne jenter er idealet i dag. Menn flest liker sunne og glade jenter - uansett kroppstype. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 25. desember 2009 #6 Del Skrevet 25. desember 2009 Jeg synes det er synd at så mange synes det er pent å være tynn. Å ha en sunn og slank kropp er noe annet, men når målet først og fremst er å være tynn, så synes jeg ikke det er et sunnhetstegn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninuska_ Skrevet 25. desember 2009 #7 Del Skrevet 25. desember 2009 (endret) Man kan ikke dømme alle tynne jenter; du vet ikke om det er naturlig eller selvpåført. Endret 15. mars 2018 av ninuska_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #8 Del Skrevet 25. desember 2009 Jeg blir gal bare ved tanken. Forresten, undersøkelser har vist at lubne mennesker lever lenger og er "sunnere" enn sylslanke og veldig tykke mennesker. Forskning viser at ett daglig kaloriunderskudd på 5-800 kalorier gir deg vesentlig bedre helse og flerfoldige år ekstra, ingen lever lengre enn de som har ett lite kaloriunderskudd! Men om du snakker om sykelig tynne eller overvektige mennesker så er de usunne, thats it thats all Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fornøyd nå? Skrevet 25. desember 2009 #9 Del Skrevet 25. desember 2009 Men kjære vene da. Jeg er 167 og 53kg, har et normalt sunt kosthold og trener. Kanskje jeg bare skal legge på meg 6-7 kg og gjøre alle andre fornøyd? Kvinnelige former, harmonerende og symmentrisk kropp, ren hud, sunt hår og et vakkert smil er vakkert på en jente. Fettvalker og usunn hud og hår pga. et dårlig kosthold og mangel på trening er ikke vakkert på en jente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #10 Del Skrevet 25. desember 2009 Forskning viser at ett daglig kaloriunderskudd på 5-800 kalorier gir deg vesentlig bedre helse og flerfoldige år ekstra, ingen lever lengre enn de som har ett lite kaloriunderskudd! Men om du snakker om sykelig tynne eller overvektige mennesker så er de usunne, thats it thats all Det er sunnere å være bitte litte grann lubben enn å være for tynn. Men kjære vene da. Jeg er 167 og 53kg, har et normalt sunt kosthold og trener. Kanskje jeg bare skal legge på meg 6-7 kg og gjøre alle andre fornøyd? Kvinnelige former, harmonerende og symmentrisk kropp, ren hud, sunt hår og et vakkert smil er vakkert på en jente. Fettvalker og usunn hud og hår pga. et dårlig kosthold og mangel på trening er ikke vakkert på en jente. Tynn jente med dårlig hår og usunn hud på grunn av dårlig kosthold/røyking er enda verre. Det er naturlig at jenter har litt fett på kroppen. Ikke alle overvektige mennesker er usunne. Forøvrig så kan du trene og slanke deg så mye du vil, men ikke tro at jenter med en annen kroppsform enn din er usunne eller stygge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katrineee Skrevet 25. desember 2009 #11 Del Skrevet 25. desember 2009 Det ser ut som om bena skal knekke, og at hun ser ut som en tenåringsgutt på 14 gjør ikke saken bedre. videre så jeg denne bloggen. jenta der sier at hun får dårlig samvittighet hvis hun har spist godteri, og hun trener vel flere ganger om dagen. hva får en så ung jente til å holde på sånn? De beina der var virkelig ikke alt for tynne, men fine slanke bein! Fotballfruen som du også linker til er en sunn jente med et sunt kosthold. Kan ikke se at det skal være noe gale med å trene og spise sunt, er vell det alle toppiderettsutdøverene holder på med? At noen for dårlig samvittighet for å spise godteri trenger ikke ha noe med vekt å gjøre, men at det faktisk er noe drit, og det ødelegger huden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 25. desember 2009 #12 Del Skrevet 25. desember 2009 Fæle bein, virkelig fæle bein! nei, normalt slanke jenter er en ting. De jentene som homofile designere påstår er idealet er bare ekle og ser syke ut. Her er jeg 100% på linje med TS. Kvinner skal se ut som kvinner! Ikke som ribbevegger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 25. desember 2009 #13 Del Skrevet 25. desember 2009 Fotballfruen er også for tynn.. Og har en ufordragelig personlighet, ref bloggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #14 Del Skrevet 25. desember 2009 De beina der var virkelig ikke alt for tynne, men fine slanke bein! Fotballfruen som du også linker til er en sunn jente med et sunt kosthold. Kan ikke se at det skal være noe gale med å trene og spise sunt, er vell det alle toppiderettsutdøverene holder på med? At noen for dårlig samvittighet for å spise godteri trenger ikke ha noe med vekt å gjøre, men at det faktisk er noe drit, og det ødelegger huden. Mange toppidrettsutøvete har faktisk mange skader og dårlig skjelett (de har ofte skjelett som noen 70-åringer) på grunn av for mye slitasje, trening og for mange operasjoner. En ting er å trene litt normalt - noe som bare er sunt, men det toppidrettsutøvere gjør er det helt motsatte. Det er direkte helsefarlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #15 Del Skrevet 25. desember 2009 Fæle bein, virkelig fæle bein! nei, normalt slanke jenter er en ting. De jentene som homofile designere påstår er idealet er bare ekle og ser syke ut. Her er jeg 100% på linje med TS. Kvinner skal se ut som kvinner! Ikke som ribbevegger! De bena var slanke og pene. Jeg har nesten ikke noe fett på kroppen og jeg trive kjempegodt med det. Hvis det har gått et par uker uten trening føler jeg at huden min blir dvask og skvaspete. Selv om den sikkert ikke er det. Synes det er fines med faste musker med et minimalt lag med fett utenpå. Har man valker har man for mye fett på kroppen. Det er ikke meningen fra naturens side at man skal være feit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katrineee Skrevet 25. desember 2009 #16 Del Skrevet 25. desember 2009 Mange toppidrettsutøvete har faktisk mange skader og dårlig skjelett (de har ofte skjelett som noen 70-åringer) på grunn av for mye slitasje, trening og for mange operasjoner. En ting er å trene litt normalt - noe som bare er sunt, men det toppidrettsutøvere gjør er det helt motsatte. Det er direkte helsefarlig. Mulig jeg driver med vill gjetting her nå, men jeg vil anta at de som driver med toppiderett og de som jobber med utdøverene har litt mer peiling på dette enn deg. De vet hva de gjør, og hadde ikke drevet på sånn om det var farlig. Ei heller hadde de lykkes hvis de ikke gjorde de rette tingene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 25. desember 2009 #17 Del Skrevet 25. desember 2009 (endret) Kvinner skal se ut som kvinner! Ikke som ribbevegger! Word! Det er ikke meningen fra naturens side at man skal være feit. Helt sant, vi er ikke laget for å være feite, men vi skal heller ikke være undervektige med minimalt av kroppsfett! Det handler om å finne den gyldne middelvei, og det er der mange feiler (uten at det er rettet mot deg, da jeg ikke aner verken din fettprosent eller ditt utseende...). Kvinner er laget for å bære frem barn, og det krever en kropp som kan tåle den belastningen. Mange kvinner i dag dras mot et ideal som ikke er særlig godt egnet til det. Joda, det går, men det er ikke idealt for kroppen sett fra naturens side. Å være slank er en ting, å trene seg halvt ihjel og spise minimalt for å passe egt ideal som menneskekroppen fra naturens side ikke er laget for, det er noe annet, og jeg tror nok det er det som TS vil frem til... edit: Selv synes jeg Venusfiguran fra Milano er ett forbilde. Slank, men med kvinnelige former... http://farm3.static.flickr.com/2514/381489..._4196a1d764.jpg Endret 25. desember 2009 av Lykkelitenen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #18 Del Skrevet 25. desember 2009 Word! Helt sant, vi er ikke laget for å være feite, men vi skal heller ikke være undervektige med minimalt av kroppsfett! Det handler om å finne den gyldne middelvei, og det er der mange feiler (uten at det er rettet mot deg, da jeg ikke aner verken din fettprosent eller ditt utseende...). Kvinner er laget for å bære frem barn, og det krever en kropp som kan tåle den belastningen. Mange kvinner i dag dras mot et ideal som ikke er særlig godt egnet til det. Joda, det går, men det er ikke idealt for kroppen sett fra naturens side. Å være slank er en ting, å trene seg halvt ihjel og spise minimalt for å passe egt ideal som menneskekroppen fra naturens side ikke er laget for, det er noe annet, og jeg tror nok det er det som TS vil frem til... Det er sant at noen trener for mye og spiser for lite, men overvekt er et større problem i dette landet enn undervekt. Det er ikke for moroskyld at det er veldig fokus på å spise sunt og trene for tiden. Maten blir bare mer og mer usunn, og folk beveger seg mindre og mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 25. desember 2009 #19 Del Skrevet 25. desember 2009 det er det ingen tvil om, men slik det er i dag blir man sett på som vellykket når man er tynn, og i mangen hoder der ute hersker det et bilde av at jo tynnere, jo mer vellykket. Mens heller man mot den motsagtte siden av skalaen, så er man lat, dorsk, umotivert, og et dårlig menneske. Og tendesene er at dette inntrykket nå også trekker nedover på vektskalaen. Man tenker ikke lenger dette bare om de som er gigantiske, men oftere også om de som egentlig bare har noen kg ekstra på kroppen... En utvikling som er skremmende, mye fordi det forsterkes av media og fordi så mange unge tar det til seg. Men igjen, overvekt er ikke det ts vil ta opp, men at idealet stadig blir tynnere og tynnere og nå er på vei mot det som menneskekroppen ikke en gang er laget for.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #20 Del Skrevet 25. desember 2009 De bena var slanke og pene. Jeg har nesten ikke noe fett på kroppen og jeg trive kjempegodt med det. Hvis det har gått et par uker uten trening føler jeg at huden min blir dvask og skvaspete. Selv om den sikkert ikke er det. Synes det er fines med faste musker med et minimalt lag med fett utenpå. Har man valker har man for mye fett på kroppen. Det er ikke meningen fra naturens side at man skal være feit. Det er sant at noen trener for mye og spiser for lite, men overvekt er et større problem i dette landet enn undervekt. Det er ikke for moroskyld at det er veldig fokus på å spise sunt og trene for tiden. Maten blir bare mer og mer usunn, og folk beveger seg mindre og mindre. Det er mer dødelig å være anorektisk enn å være tykk. Tenk litt før du/dere skriver. Jeg synes lite fett på kvinner stygt, men det er bare min personlige mening. Jeg synes rett og slett at supertrente damer med ekstremt lite fett på kroppen ofte ser både ufeminine og gamle ut (spesielt i ansiktet). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå