Gå til innhold

Ok å bli gravid på ferie og komme hjem alene?


Gjest Gjest_Nadja_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Nadja_*

En kollega var på ferie i en måned (oppspart mye til gode), og alle vet at hun er single. Nå, noen uker senere, forteller hun oss at hun er gravid.

Folk i lunchen visste ikke hva de skulle si...hun har jo ingen kjæreste!

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Nadja_*

Vi prates jo mange i miljøet over lunchen hver dag og plutselig er hun gravid? Alle vet at hun bor alene og ikke har partner.

Hvordan reagerer dere, sier gratulerer og spør ikke hvem faren er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gratulerer! Så hyggelig! Hvor langt er du på vei? Går det bra så langt?" Så enkelt hadde det vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva så om hun ikke har kjæreste? Gravid kan man bli uansett. Og andres graviditet har ikke dere noe med!

Jeg hadde gratulert henne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge det er greit for henne bør det da være greit for kollegene hennes. Jeg ville gratulert og ikke begynt å spørre og grave i det. Samtidig tenker jeg at det sikkert er lurt av en i hennes situasjon å si litt om det. Selv om kollegene ikke har noe med og hun ikke har noen info-plikt er det ganske menneskelig å undre i en slik situasjon, enten fordi man bryr seg eller fordi folk flest faktisk er litt nysgjerrig. Kan tenke meg at det ville blitt mye spekulasjoner og slarving rundt en slik situasjon så da er det kanskje like greit å legge ballen død med en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo faktisk være slik at hun ønsker å bli alenemor og har vært i Danmark i ferien og blitt kunstig inseminert. Så nei, ville ikke spurt om faren med mindre det var en nær venninne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kollega var på ferie i en måned (oppspart mye til gode), og alle vet at hun er single. Nå, noen uker senere, forteller hun oss at hun er gravid.

Folk i lunchen visste ikke hva de skulle si...hun har jo ingen kjæreste!

Hva tror dere?

Kanskje hun hadde planlagt å bli gravid. Jeg tenker at visst jeg ikke får barn innen en viss alder så vil jeg ha barn likevel. Men jeg tror jeg kommer til å dra på en klinikk og ikke lure en stakkars mann til å få ett barn uten om at han vet det. Fordi det er dårlig gjort hehe :fnise:

Men jeg syns ikke det er riktig å si at det er galt for en å komme hjem fra ferie gravid. Det er hennes greie og alle andre må passe på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg har ei veninne som ble gravid på en ferietur. Hun ville bli singel mor. Noen eldre var kritisk til det. Nå har hun det fint med ei søt lita jente og ei jente som samboer. Harmonisk famile det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Nadja_*
Kanskje hun hadde planlagt å bli gravid.Men jeg syns ikke det er riktig å si at det er galt for en å komme hjem fra ferie gravid. Det er hennes greie og alle andre må passe på seg selv.

Hun har jo jobbet i avdelingen de siste 3 årene, så vi kjenner litt til hennes singlehistorie :) Hun hadde en ett års affære med en gift helgependler, hun var sammen med en nyskilt mann i nesten et år og har datet et par menn etter det. Bortsett fra det er hun single. Noen år før hun startet hos oss var hun samboer med en mann i 3 år.

Forstår at hun vil ha barn som 38-åring, men folk vil vel snakke uansett, bak hennes rygg? Husker da advokat og stortingsrepresentant Marit Arnstad fikk barn som alenemor, da ble det mye mediespekulasjoner i hvem som kunne være faren: http://debatt.sol.no/node/5093961

http://www.itk.ntnu.no/ansatte/Andresen_Tr...10699/0370.html

http://arkiv.na24.no/Nyhet/311000/Journali...fonsamtale.html

Når faren ikke er kjent vil jo folk gjerne "oute!..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gratulerer! Så hyggelig! Hvor langt er du på vei? Går det bra så langt?" Så enkelt hadde det vært.

Jeg er helt enig! Dette hadde holdt for min del, om hun ikke var en nær venninde av meg eller viste ønske om å fortelle mer selv.

At mange bryr seg og liker å blande seg i andres liv, når noe skjer som de ikke helt vet alt om eller helt forsåtr, det er nå så. For mange er det fryktelig spennende å da sladre bak ryggen om slikt, og trives man med det, vel da gjør man jo det!

at det blir snakket om, helt klart! det vet hun nok også, men hun har jo ihvertfall åpent og ærlig sagt ifra til dere, så hadde hun syntes det var viktig at dere visste mer alle sammen, hennes tanker bak det, om det var noe hun bevisst gjorde eller om hun hadde seg i fylla med en ukjent.. så hadde hun nok fortalt det. ;)

Siden hun ikke velger å fortelle, synes jeg dere skal holde dere for gode til å spekulere, og rett og slett ønske henne alt vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En kollega var på ferie i en måned (oppspart mye til gode), og alle vet at hun er single. Nå, noen uker senere, forteller hun oss at hun er gravid.

Folk i lunchen visste ikke hva de skulle si...hun har jo ingen kjæreste!

Hva tror dere?

Folk i lunsjen. Er dere et lite bondesamfunn?

Vet om flere jenter som har pult, og blitt gravide med vilje. Og da er de fullstendig klar over at de er single, og vil forbli det en stund. Det er nye tider nå.

Ikke noe jeg ille valgt, men jeg setter ikke maten i halsen for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare å gratulere? Og så ikke tenke altfor mye mer på det? Jeg synes i hvert fall ikke jeg trenger å vite så veldig mye om privatlivet til kollegaene mine. Hadde det vært søstern min som kom hjem uventet gravid ville jeg sikkert vært mer nysgjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kollega var på ferie i en måned (oppspart mye til gode), og alle vet at hun er single. Nå, noen uker senere, forteller hun oss at hun er gravid.

Folk i lunchen visste ikke hva de skulle si...hun har jo ingen kjæreste!

Hva tror dere?

Hvor lenge siden fortalte hun det, og hvor langt på vei er hun nå?

De fleste forteller ikke om en graviditet før det er gått 12.uker.. Hvis det feks er 3.uker siden hun var på ferie og hun var på ferie i en mnd, så kan det jo hende at hun ble gravid før hun dro på ferie.. Vet ikke om det gjør saken noe bedre for deg/dere med tanke på at spørsmålet var om det var ok å komme hjem fra ferie gravid...?

Men jeg hadde uansett ikke tenkt noe over hvem som var faren.. Hun vet det sikkert selv (eller vil ikke vite det...) og det holder nok det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun må steines!
Enig! Her må kollegene være sitt ansvar bevisst, oppsøke nærmeste pukkverk for å hente stein, og samles i atriumet eller kantina og la dama få som fortjent. At folk har seg på uærlig vis - og så kanskje med en utlending da gett! - er å gå langt over streken.

Jfr. trådens overskrift - ville TS syntes det var mye bedre hvis dama hadde tatt med seg fyren hjem?

(Forsåvidt ikke så relevant, men hun kan vel ha blitt gravid med en staut norsk kæill med mariusgenser før hun dro på ferie?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...