pøbelsara Skrevet 23. desember 2009 #21 Skrevet 23. desember 2009 God jul og god bedring brutal mann I god KG-ånd signerer jeg Ulva her. ....og legger til et ønske om et godt nytt år.
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2009 #22 Skrevet 23. desember 2009 Applaus til Brutal Mann for årets mest tankevekkende innlegg på KG. Jeg er faktisk helt enig med ham.
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2009 #23 Skrevet 23. desember 2009 Jævla sutrekopp. Tror du er så jæ* tøff med den hengeleppa di. Gå og legg deg. Kalle seg brutal mann er virkelig tøft og attpåtil sutre.
K.A. Skrevet 23. desember 2009 #24 Skrevet 23. desember 2009 Jeg akter ikke å ha dårlig samvittighet bare fordi jeg har mer enn nok. Når det er sagt, skulle jeg ønske jula var en høytid uten gaver, for juleshopping er noe herk. Det sier jeg nå, så klart, i voksen alder. Jeg savner den tiden som barn da julaften var noe å glede seg til, for da fikk man gaver fra øst og vest. Nå er julen noe man må forberede seg til, og hvert år nå lurer jeg på om de få dagene med hygge er verdt alt strevet. Det beste med jula er barna, at de morer seg. Først fjor jul gikk det virkelig opp for meg, da jeg hadde min første julefeiring helt uten barn i hus. DA var piffen borte, da. Var da hyggelig, men ikke stort mer enn en vanlig, større familiemiddag man hadde forberedt ekstra godt. Gavene ventet vi i det lengste med å åpne, for det er jo ikke det som er det viktige i jula når du ikke er barn lenger.
miss daisy Skrevet 23. desember 2009 #25 Skrevet 23. desember 2009 Tildels enig, men helt klart at julen er en kommersiell fest, kjøp, kjøp, kjøp, og vil ha, vil ha, vil ha. Vi trenger ikke alle tingene.
Snop Skrevet 23. desember 2009 #26 Skrevet 23. desember 2009 Jeg elsker å kjøpe julegaver uansett hvor svett og vond jeg blir. Jeg elsker julemusikk. Jeg elsker julebakst. Jeg elsker disney-jul. Jeg elsker den lune stemningen i leiligheten etter at jeg har pyntet. Jeg elsker hvordan jeg og kjæresten blir ekstra glade i kverandre. Jeg elsker den gode maten mamma lager. Jeg elsker å sitte ved middagsbordet med noe så sjeldent som en samlet familie hvor det ikke er et eneste falskt smil. Jeg elsker å se hvor oppriktig glad søsteren min blir av gaven sin. Jeg elsker å vise hvor oppriktig glad jeg er til mine foreldre som er kjempeflinke til å gi meg gaver jeg trenger og ønsker meg. Jeg elsker å krølle meg sammen i senga når dagen er ferdig, i ny pysjamas som jeg har fått under juletreet. Jeg elsker at alle vennene mine er hjemme sånn at vi kan samles på julekakerestefest i romjulen Så det så.
Bernardette Skrevet 23. desember 2009 #27 Skrevet 23. desember 2009 Applaus til Brutal Mann for årets mest tankevekkende innlegg på KG. Jeg er faktisk helt enig med ham. Hilsen "utlogget for øyeblikket" ?
Tabris Skrevet 23. desember 2009 #28 Skrevet 23. desember 2009 (endret) Jeg synes TS har noen viktige poeng som jeg har tenkt på selv, det er bare synd at de forsvinner litt i den overveldende bitterheten. F.eks er det vanskelig for meg som en fattig student å kjøpe gave til mine nevøer når de får PS3-spill til 5-600 kroner i julekalendergave. Og når de ene året ønsket seg dyr mp3-spiller som hele familien spleiser på. Et år og to senere er den glemt, de vet ikke engang hvor den er, for nå er det iPod de ønsker seg som dyr, samlet gave. Året etter er den glemt, for da er det iPhone... Endret 23. desember 2009 av Tabris
Bernardette Skrevet 23. desember 2009 #29 Skrevet 23. desember 2009 Jeg elsker å kjøpe julegaver uansett hvor svett og vond jeg blir. Jeg elsker julemusikk. Jeg elsker julebakst. Jeg elsker disney-jul. Jeg elsker den lune stemningen i leiligheten etter at jeg har pyntet. Jeg elsker hvordan jeg og kjæresten blir ekstra glade i kverandre. Jeg elsker den gode maten mamma lager. Jeg elsker å sitte ved middagsbordet med noe så sjeldent som en samlet familie hvor det ikke er et eneste falskt smil. Jeg elsker å se hvor oppriktig glad søsteren min blir av gaven sin. Jeg elsker å vise hvor oppriktig glad jeg er til mine foreldre som er kjempeflinke til å gi meg gaver jeg trenger og ønsker meg. Jeg elsker å krølle meg sammen i senga når dagen er ferdig, i ny pysjamas som jeg har fått under juletreet. Jeg elsker at alle vennene mine er hjemme sånn at vi kan samles på julekakerestefest i romjulen Så det så. og jeg elsker bildet ditt, faktisk, det får meg i godt humør hver gang
Bellatrix Skrevet 23. desember 2009 #30 Skrevet 23. desember 2009 Jeg elsker å kjøpe julegaver uansett hvor svett og vond jeg blir. Jeg elsker julemusikk. Jeg elsker julebakst. Jeg elsker disney-jul. Jeg elsker den lune stemningen i leiligheten etter at jeg har pyntet. Jeg elsker hvordan jeg og kjæresten blir ekstra glade i kverandre. Jeg elsker den gode maten mamma lager. Jeg elsker å sitte ved middagsbordet med noe så sjeldent som en samlet familie hvor det ikke er et eneste falskt smil. Jeg elsker å vise hvor oppriktig glad jeg er til mine foreldre som er kjempeflinke til å gi meg gaver jeg trenger og ønsker meg. Jeg elsker å krølle meg sammen i senga når dagen er ferdig, i ny pysjamas som jeg har fått under juletreet. Jeg elsker at alle vennene mine er hjemme sånn at vi kan samles på julekakerestefest i romjulen Så det så. Amen. Jeg har kost meg med julehandel og prøvd å finne ting mottakeren trenger og vil sette pris på. Jeg koser meg med pynting og pakking. God jul, Brutal Mann(kanskje du skulle prøve å smile litt mer selv?) og alle andre.
Gjest SmallTalk Skrevet 23. desember 2009 #31 Skrevet 23. desember 2009 Nei, dette er jo gjennomsnittsjulen i Norge. Hvor mange feirer jul med ekte glede? Veldig få. folk stresser som idioter for å tilfredsstille mennesker som ei kan tilfredsstilles. mellommenneskelige verdier er total radert bort fra slutten av desember. Her i landet er det kun materialistiske verdier som gjelder. Jeg feirer jul med ekte glede! I i år så blir det en enda med gledesfylt jul enn vanlig. Etter et år som siden juli har vært fylt av nedtur på nedtur, et stress uten like og som toppet seg i begynnelsen av november med samboeren mistet jobben pga nedskjæringer og bestemoren hans døde samme dag som han mistet jobben, så begynner endelig ting å se lyst ut igjen. Og jeg kan med hånda på hjertet si at jeg gleder meg til å feire jul med familien min. Jeg ser frem til å kose meg og å ha en bekymringsfri, rolig dag.
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2009 #32 Skrevet 23. desember 2009 Heldigvis så er jeg av de som korter ned julen til ca 1 døgn i året, fra kvelden lille julaften og frem til midnatt på julaften. Da klarer jeg å sette litt pris på den og holde ut
Gjest kenneth Skrevet 23. desember 2009 #33 Skrevet 23. desember 2009 Jeg håper TS har ønsket seg skylapper til jul. Livet blir nok enklere å leve hvis man lukker øynene for livets realiteter. Noen føler seg åpenbart truffet av TS' brutale retorikk. Riktignok tegner han en helsvart bilde, mens realiteten nok er mer grånyansert. Jula er mer enn julekvelden, og jeg misunner dem som opplever jula som en flott tid for familiært samvær. Når det gjelder julekvelden og gavedrysset, er jeg mer kynisk. Muligens er jeg ikke representativ for Hvermannsen, men jeg føler meg ikke så veldig sær når jeg sier at jeg som unge var særdeles opptatt av gavene. "Bli ferdig med middagen og oppvasken, slik at vi kan komme til saken - det jula handler om!" Er familien godt sammensveiset og velfungerende, burde det ikke være nødvendig å skeie ut såpass i jula? Eller forsøker man å veie opp for det man ikke har hatt tid til forut for uke 52? "I år har jeg tilbragt lite tid med familien, men svir jeg av 10000 kroner på gaver og koser meg med familien i jula, så har jeg vel gjort opp for det". Et tankeeksperiment: Hva om du fortalte ungene dine at det i år ikke blir kjøpt inn noen gaver? Ville de blitt skuffet? Ville jula mistet noe av verdien for dem? Ville du blitt usikker på deg selv og hvordan julen da ble?
Gjest Gjest_Hønemor_* Skrevet 23. desember 2009 #34 Skrevet 23. desember 2009 Å Brutal Mann, jeg får så vondt av deg når jeg leser innleggene dine her på KG..Får lyst til å amme deg eller noe... Du bare virker så sårbar,liten og trøstesløs..
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2009 #35 Skrevet 23. desember 2009 Å Brutal Mann, jeg får så vondt av deg når jeg leser innleggene dine her på KG..Får lyst til å amme deg eller noe... Du bare virker så sårbar,liten og trøstesløs..
Gjest Gjest_Hallo_* Skrevet 23. desember 2009 #36 Skrevet 23. desember 2009 Min jul ligner ikke den som ts beskriver på et eneste punkt. Det blir som man gjør den til. Og jeg får lyst til å ta ts under vingen for ly. Han virker til å ha opplevd mye vondt og det synes jeg er trist. Håper du får en bedre jul enn du har hatt tidligere, brutal mann
Gjest Coarvi Skrevet 23. desember 2009 #37 Skrevet 23. desember 2009 Nei, dette er jo gjennomsnittsjulen i Norge. Hvor mange feirer jul med ekte glede? Jeg gjør! Storkoser meg i jula jeg, og stresser absolutt ikke. Det er ikke mulig å stresse nå, etter en hektisk eksamensperiode som gikk veldig bra. Jeg sitter nå i barndomshjemmet mitt som jeg besøker en gang i året, og bare storkoser meg! Stress? Jeg tror jula, for meg, er den minst stressende tida på året. At DU stresser er utrolig synd for deg og alle de andre som gjør det samme, men det er jammen ikke min feil, og du kan ikke komme her og fortelle meg hvordan MIN jul er bare fordi du er lettpåvirkelig og lar deg rive med av stresset. Du MÅ faktisk ikke være så forbanna mainstream og stresse og surmule du også, selv om du tror at alle andre gjør det... Jeg og mine to foreldre koser oss noe helt enormt i jula, og tatt i betraktning hvor lite som skal til for å stresse dem, betyr det at det er fullt mulig å få en fredelig jul for de fleste. Hvordan jula er for andre bør du virkelig ikke la ødelegge DIN jul, brutal_mann. Og hvis DU stresser så er det jo din egen feil...
Epica Skrevet 23. desember 2009 #38 Skrevet 23. desember 2009 Egoisme når man vil gi gaver til de man er glad i? Ja, er enig at julen er blitt VELDIG materialistisk, men jeg liker julen pga jeg kan være sammen med de jeg er glad i. Du sier vi fråtser i oss med fett? Gjør ikke du det selv når du går på MCDonalds og spiser andre matvarer med masse fett? Da bør du kanskje bli vegetarianer, å spise quorn og soyaprodukter. God jul!
Snasen Skrevet 23. desember 2009 #39 Skrevet 23. desember 2009 (endret) Skaff deg hjelp. Hvorfor skal han det? Han har helt rett. Jula er no dritt! Gaver til gud og enhver mann, til personer vi ikke kjenner en gang. Mas i flere måneder før jula starter. Sutring om at julematen er for tidlig i butikken, sutring om at den kommer for sent. Sutring om feil gaver, og sutring om hvem du spiser julematen med. Også har man x-antall familier som på død og liv, må spolere jula for de søte små barna sine. Ved å drikke seg stupdritings selvklart. Og de må også spe på med litt god gammeldags vold i hjemmet. Ingenting gleder vel de små mer enn det? Jeg er ikke bitter, selvom jeg ikke liker julen, men jeg syns det er patetisk med folk som kommer løpende etter julaften, for å få deg til å ramse opp alle gavene man har fått til jul (noen gjør det, selv etter fylte 30+). Også får jeg så vondt av tante anna, som sliter med hjerteproblemer, men som kaver seg gjennom jula for å tilfredsstille alle rundt seg. At hun faller om med et hjerteinfarkt ved kjøpedisken, bryr folk seg lite om. Det er tross alt Jul. Såpass SKAL tante anna tåle. Uuuuussjj... hva hadde Jesus sagt til alt dette egentlig? Jeg blir også kvalm over foreldre som gir sine små barn iphones og lignede til jul. makan til mer idiotiske foreldre, og bortskjemte barn skal man lete jævlig lenge etter. Til neste år reiser jeg bort. Lurer på om jeg skal velge et mulimskt land, så jeg får fred. Endret 23. desember 2009 av Snasen
vidvandre Skrevet 23. desember 2009 #40 Skrevet 23. desember 2009 OK, ha en forpult drittjævlig, men ellers hyggelig og familievennlig jul
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå