Gjest brutal_mann Skrevet 23. desember 2009 #1 Skrevet 23. desember 2009 Så er det jul igjen. Den overfladiske materialistiske høytiden der vi bruker mer penger enn hva vi bør. Høytiden er vi onanerer etter tempoet vi klarer å dra kortet i. Høytiden da vi feirer hvor mye penger vi har skrapt sammen gjennom året. denne tiden da vi gjør alt for å trykke ned samfunnets tapere ved å vise overtydelig hvor rike og vellykkede vi er. På selve julekvelden sitter vi der og stapper i oss fett i mengder mens vi smiler overfladisk og påtatt hyggelig til de andre rundt bordet. Så åpner vi pakker og beskuer hverandres varierende grad av vellykkethet mens det smiles falskt for hver gave som gis bort. Mottakerne smiler like falsk tilbake og leker glade for det de får. Julen, en høytid for overforbruk og uendelig egoisme. Høytiden der vi tenker på oss selv og hvor ekstremt bra vi skal overgå julen fra i fjor. Så vi spiser julemarsipan fra oktober til mars mens vi springer som idioter for å få brukt nok penger til å briske oss mot naboen. Hele tiden med tunnelsyn og en higen etter mer ting. Julen, en tid da falskhet, overfladiskhet og uvennlighet stiger opp til overflaten som ribbefett på vann. Julen, en skammens høytid. Jeg blir kvalm!
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2009 #3 Skrevet 23. desember 2009 Amen!!!! Og dette mens det finnes en 2. og 3. verden som sulter, svøper seg i plastsøppel, og tørster i hel. FUCK DEN JÆVLA KJØPFESTEN! Det er ikke jul nå mer, det var for lenge siden en gang at det var jul.
leirbål Skrevet 23. desember 2009 #5 Skrevet 23. desember 2009 Stakars deg brutal mann. Du skal få en god jule av meg. Kun fordi det virker som om du trenger en etter å ha gravet deg enda lenger ned i bitterheten din enn vanlig.
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2009 #7 Skrevet 23. desember 2009 Så utrolig lite det stemmer hos oss det du skriver. Synd at du har sånn opplevelse. Her i huset er det INGEN som smiler falskt og later som vi koser oss. Her koser vi oss helt utrolig mye sammen og det handler ikke om gavene. Men må ærlig innrømme at maten er den viktigste, den nyyyyter vi....sammen.
Salamandra Skrevet 23. desember 2009 #8 Skrevet 23. desember 2009 Er tilbøyelig til å gi deg rett, i allefall delvis Du burde se denne dokumentaren hvis du ikke allerede har sett den: http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/588754
Gjest gjestdeluxe Skrevet 23. desember 2009 #10 Skrevet 23. desember 2009 Så er det jul igjen. Den overfladiske materialistiske høytiden der vi bruker mer penger enn hva vi bør. Høytiden er vi onanerer etter tempoet vi klarer å dra kortet i. Høytiden da vi feirer hvor mye penger vi har skrapt sammen gjennom året. denne tiden da vi gjør alt for å trykke ned samfunnets tapere ved å vise overtydelig hvor rike og vellykkede vi er. På selve julekvelden sitter vi der og stapper i oss fett i mengder mens vi smiler overfladisk og påtatt hyggelig til de andre rundt bordet. Så åpner vi pakker og beskuer hverandres varierende grad av vellykkethet mens det smiles falskt for hver gave som gis bort. Mottakerne smiler like falsk tilbake og leker glade for det de får. Julen, en høytid for overforbruk og uendelig egoisme. Høytiden der vi tenker på oss selv og hvor ekstremt bra vi skal overgå julen fra i fjor. Så vi spiser julemarsipan fra oktober til mars mens vi springer som idioter for å få brukt nok penger til å briske oss mot naboen. Hele tiden med tunnelsyn og en higen etter mer ting. Julen, en tid da falskhet, overfladiskhet og uvennlighet stiger opp til overflaten som ribbefett på vann. Julen, en skammens høytid. Jeg blir kvalm! Det blir på en måte opp till hver og en av oss hvordan vi ønsker å forholde oss til julen. Jeg har et veldig avslappet forhold til julen, og fokuserer ikke på gaver og overflod av usunn julemat. Det er foreldre som setter standarden for sine barn. Og barn kan selv velge når de blir store hvordan de ønsker å forholde seg til julen. Overdramatiserer du ikke voldsomt her?
Ella_Grey Skrevet 23. desember 2009 #11 Skrevet 23. desember 2009 Akkurat nå er jeg litt tilbøyelig til å være enig, er snart ferdig med en totalt meningsløs dag på jobb, hvor jeg hastet rundt i butikkene i lunchen. Og når jeg er kommet hjem så er det å kjøre å levere julegaver, og koordinere med de som skal hit og levere gaver. Og i morgen er sikkert halvparten av gavene mine ting jeg ikke trenger eller ønsker meg. Og så blir det i overkant mye tid sammen med familien. Ja, jeg vet jeg er utakknemlig. Og julestemningen kommer sikkert i løpet av morgendagen. Men lillejulaften er en dritt-dag.
Gjest brutal_mann Skrevet 23. desember 2009 #12 Skrevet 23. desember 2009 Det blir på en måte opp till hver og en av oss hvordan vi ønsker å forholde oss til julen. Jeg har et veldig avslappet forhold til julen, og fokuserer ikke på gaver og overflod av usunn julemat. Det er foreldre som setter standarden for sine barn. Og barn kan selv velge når de blir store hvordan de ønsker å forholde seg til julen. Overdramatiserer du ikke voldsomt her? Nei, dette er jo gjennomsnittsjulen i Norge. Hvor mange feirer jul med ekte glede? Veldig få. folk stresser som idioter for å tilfredsstille mennesker som ei kan tilfredsstilles. mellommenneskelige verdier er total radert bort fra slutten av desember. Her i landet er det kun materialistiske verdier som gjelder.
Bernardette Skrevet 23. desember 2009 #13 Skrevet 23. desember 2009 (endret) Jeg hadde tenkt til å sitere hovedinnlegget og understreke de punktene jeg er helt uenig med, men kom frem til at da hadde 90% av innlegget blitt "bold" så jeg lar være. Det er trist at du opplever julen slik, bitter_mann men det finnes mange mennesker der ute som ikke feirer en slik jul. Mange av oss bruker veldig lite penger på gaver, lager masse fine ting for hånd som vi bruker lang tid på, og vi gleder oss oppriktig over de gavene vi får selv om de kanskje har en kapitalistisk verdi på ti kroner. Edit: Mente såklart brutal_mann. Endret 23. desember 2009 av Bernardette
Zealuu Skrevet 23. desember 2009 #14 Skrevet 23. desember 2009 Trådstarter høres altfor bitter ut til å være en underholdende kyniker, beklager. 2/10, 1 for effort.
Gjest Gjest_Julenissen_* Skrevet 23. desember 2009 #15 Skrevet 23. desember 2009 Nei, dette er jo gjennomsnittsjulen i Norge. Hvor mange feirer jul med ekte glede? Veldig få. folk stresser som idioter for å tilfredsstille mennesker som ei kan tilfredsstilles. mellommenneskelige verdier er total radert bort fra slutten av desember. Her i landet er det kun materialistiske verdier som gjelder. Og dette sier du på hvilket grunnlag, annet enn egne opplevelser og inntrykk? Vi feirer julen på gledelig vis med familie vi ser ved kanskje to anledninger i året. Det materielle kommer selvsagt igjennom, men det gjør meg heller lite når jeg er omringet av hyggelige mennesker jeg er glad i, og vi koser oss. Bare fordi du hater julen betyr ikke det at alle andre gjør det. God jul.
Gjest Ulva35 Skrevet 23. desember 2009 #16 Skrevet 23. desember 2009 God jul og god bedring brutal mann
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2009 #17 Skrevet 23. desember 2009 Beklager, brutal_mann. Men du underholder ikke litt en gang. Du er ikke brutal, du er bare sur og bitter, innsvøpet i surhet som bare det. Dette innlegget er hverken underholdende, kynisk eller godt fremlagt. Kanskje på tide å finne et annet image, for brutal er du ikke, fremstår bare som enormt bitter.
Gjest brutal_mann Skrevet 23. desember 2009 #18 Skrevet 23. desember 2009 Og dette sier du på hvilket grunnlag, annet enn egne opplevelser og inntrykk? Still deg opp på bygdas lokale handlesenter og se om du ser noen som smiler. Når du har gått lei av å speide etter smil kan du legge deg ned på gulvet og spille bevistløs. Når du så er lei av det kan du reise deg opp og gå hjem. Så god jul jah...
Bernardette Skrevet 23. desember 2009 #19 Skrevet 23. desember 2009 Still deg opp på bygdas lokale handlesenter og se om du ser noen som smiler. Når du har gått lei av å speide etter smil kan du legge deg ned på gulvet og spille bevistløs. Når du så er lei av det kan du reise deg opp og gå hjem. Så god jul jah... Dra på det lokale handlesenteret når som helst året rundt og se om du finner noen som smiler.
Gjest Gjest_Julenissen_* Skrevet 23. desember 2009 #20 Skrevet 23. desember 2009 Still deg opp på bygdas lokale handlesenter og se om du ser noen som smiler. Når du har gått lei av å speide etter smil kan du legge deg ned på gulvet og spille bevistløs. Når du så er lei av det kan du reise deg opp og gå hjem. Så god jul jah... De smilte. Får jeg julegave av deg nå?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå