Gjest Gjest_Mina_* Skrevet 21. desember 2009 #1 Del Skrevet 21. desember 2009 Tenkte å kjøre litt tidligere enn mannen til min familie i lillehammer denne jula pga han jobber, og jeg er av dem ekstremt pinglete vesenene.. så jeg lurer på.. Har noen her kjørt til lillehammer i d siste? hvordan er veiene? har nye dekk.. er det snø eller har de salta borti der? Jeg vil ikke skli av veien og da må jeg nesten ha det helt bart! hehe.. anyone help? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2009 #2 Del Skrevet 21. desember 2009 http://www.vegvesen.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 21. desember 2009 #3 Del Skrevet 21. desember 2009 Hvis du skulle hatt helt bar veg fram til Lillehammer burde du nok reist for flere uker siden E6 er saltet fram til like sør for Lillehammer, så vidt jeg vet. Det pleier å stå skilt om at det er slutt på saltet veg ved Vingrom eller deromkring. Jeg kjørte der senest igår, men husker ikke om skiltet sto der nå. På grunn av snøfall og lav temperatur de siste dagene er det imidlertid snøføre likevel, selvom vegen er saltet. Jeg synes ikke det er spesielt glatt, men en må avpasse farten etter forholdene, holde god avstand til bilene foran og huske at vinterføre medfører andre bremselengder enn sommerføre. Da går det som regel helt fint. Det er glattere og skumlere når temperaturen ligger rundt null. Hvis vinterføret gjør deg utrygg, og du er redd du får 2 1/2 marerittimer i bilen, er det fremdeles muligheter for å ta tog! Mellom Oslo og Lillehammer går det ca ett tog per time. Unngår du Trondheimstogene og togavgangene tidlig på formiddagen/morgenen og etter arbeidstid på ettermiddagen, skulle du ha gode muligheter for en fin tur. God jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå