Gå til innhold

Eckhart Tolle


Caracal

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det noen som leser Eckhart tolle der ute og hva får dere ut av det i såfall? Har lest noen av bøkene hans nå og det har åpnet mange dører for meg utviklingsmessig. Og det er veldig interessant hvordan han knytter alle religioner og trosretninger sammen, mens religionene selv er mer opptatt av forskjeller og hvem som har den "riktige" religionen..

Caracal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Siden du liker Tolle har jeg et par tips til andre ting du kan like og som kan åpne enda flere dører. Daniel Ingrams gratis nettbok er et mesterverk og den boken jeg vet om som har størst positiv effekt på folks meditasjonspraksis.

Alt av Shinzen young er også veldig bra. Han har flere gode artikler på hjemmesiden sin. Han skriver krystallklart.

A path with heart og a wise heart, begge av Jack Kornfiled er to utrolig kloke bøker som til sammen gjør at folk unngår de fallgruber som finnes når man går en hvilkensomhelst spirituell vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jepp. Har lest "Det er nå du lever" og "En ny jord". Han forklarer kompliserte ting på en veldig enkel måte. Liker spesielt den delen der han forklarer hva vi er, i det innerste av vårt innerste, og hvilken påvirkning egoet har på livene våre, og verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har lest "a new earth" og syntes den var veldig inspirerende. Har også lest en del innen mindfullness-tradisjonen i tillegg til mer tradisjonelle buddhistiske tekster. Synes det er veldig inspirerende, og er et ideal jeg ønsker å leve opp til. Men så lett det er å glemme å leve her og nå! Forsøker å strø små påminnere rundt meg i hverdagen for å huske på det, som for eksempel ved hjelp av brukernavnet mitt her inne på kg.

Klarer dere å leve slik som Eckhart og andre beskriver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man faktisk mediterer litt hver dag er det utrolig mye lettere, til dels enkelt, å leve i tråd med det Tolle snakker om. Uten er det fryktelig vanskelig, men alikevel mulig. 10 min om dagen holder om det er over lang nok tid, men mere er bedre så klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...