HobbyKokk Skrevet 18. desember 2009 #1 Del Skrevet 18. desember 2009 Noen som har et godt tips for å skrelle kastanjer ? Etter å ha kokt de litt og avkjølt sitter fremdeles skallet som nare f. Vet ikke helt hvor lenge de skal koke og om de skal avkjøles fort eller langsomt for å få skallet til å løsne best mulig. Kalkunmiddagen med kastanjer til både fyll og glasering nermer seg. Tips mottas med takk :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2009 #2 Del Skrevet 18. desember 2009 Noen som har et godt tips for å skrelle kastanjer ? Etter å ha kokt de litt og avkjølt sitter fremdeles skallet som nare f. Vet ikke helt hvor lenge de skal koke og om de skal avkjøles fort eller langsomt for å få skallet til å løsne best mulig. Kalkunmiddagen med kastanjer til både fyll og glasering nermer seg. Tips mottas med takk :-) Jeg pleier å riste mine i stekeovnen - 220 grader i en halv times tid. Men lager et kryss i skallet med en skarp kniv først (sånn som i bakt potet), og da er skallet lett å flekke av når de skal spises. Har bare kokt dem noen ganger og det er evigheter siden. Skar et snitt i skallet og da åpner det seg etter en stund i kjelen. Kan ikke huske at det var vanskelig å få av skallet. Men kanskje jeg brukte en annen type kastanjer. Lykke til - kastanjer er kjempegodt. Men aller best nyristede og varme og dyppet i smør.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HobbyKokk Skrevet 18. desember 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 18. desember 2009 Takk. skal prøve å riste de i stekeovnen. Og å spise de varme dyppet i smør. Jeg bruker å ha noen i fyllet til kalkunen, og å glasere de for å ha ved siden av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanutten Skrevet 20. desember 2009 #4 Del Skrevet 20. desember 2009 litt OT, men jeg så akkurat på BBC lifestyle. Der brukte Nigella kastanjer og bacon i kasserollen sammen med rosenkålen hun serverte til Kalkun. Det så godt ut. Har aldri prøvd kastanjer før jeg. Hvor får man tak i sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 21. desember 2009 #5 Del Skrevet 21. desember 2009 litt OT, men jeg så akkurat på BBC lifestyle. Der brukte Nigella kastanjer og bacon i kasserollen sammen med rosenkålen hun serverte til Kalkun. Det så godt ut. Har aldri prøvd kastanjer før jeg. Hvor får man tak i sånn? Om du bor i Oslo eller i området rundt, så vet jeg at Centra har kastanjer. Kjøpte selv på lørdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanutten Skrevet 21. desember 2009 #6 Del Skrevet 21. desember 2009 Hmmm. Jeg bor i Trondheim, så Oslo ble litt langt unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå