Gå til innhold

Kastanjer


HobbyKokk

Anbefalte innlegg

Noen som har et godt tips for å skrelle kastanjer ?

Etter å ha kokt de litt og avkjølt sitter fremdeles skallet som nare f.

Vet ikke helt hvor lenge de skal koke og om de skal avkjøles fort eller langsomt for å få skallet til å løsne best mulig.

Kalkunmiddagen med kastanjer til både fyll og glasering nermer seg.

Tips mottas med takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som har et godt tips for å skrelle kastanjer ?

Etter å ha kokt de litt og avkjølt sitter fremdeles skallet som nare f.

Vet ikke helt hvor lenge de skal koke og om de skal avkjøles fort eller langsomt for å få skallet til å løsne best mulig.

Kalkunmiddagen med kastanjer til både fyll og glasering nermer seg.

Tips mottas med takk :-)

Jeg pleier å riste mine i stekeovnen - 220 grader i en halv times tid. Men lager et kryss i skallet med en skarp kniv først (sånn som i bakt potet), og da er skallet lett å flekke av når de skal spises.

Har bare kokt dem noen ganger og det er evigheter siden. Skar et snitt i skallet og da åpner det seg etter en stund i kjelen. Kan ikke huske at det var vanskelig å få av skallet. Men kanskje jeg brukte en annen type kastanjer.

Lykke til - kastanjer er kjempegodt. Men aller best nyristede og varme og dyppet i smør....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. skal prøve å riste de i stekeovnen.

Og å spise de varme dyppet i smør.

Jeg bruker å ha noen i fyllet til kalkunen,

og å glasere de for å ha ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt OT, men jeg så akkurat på BBC lifestyle. Der brukte Nigella kastanjer og bacon i kasserollen sammen med rosenkålen hun serverte til Kalkun. Det så godt ut. Har aldri prøvd kastanjer før jeg. Hvor får man tak i sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt OT, men jeg så akkurat på BBC lifestyle. Der brukte Nigella kastanjer og bacon i kasserollen sammen med rosenkålen hun serverte til Kalkun. Det så godt ut. Har aldri prøvd kastanjer før jeg. Hvor får man tak i sånn?

Om du bor i Oslo eller i området rundt, så vet jeg at Centra har kastanjer. Kjøpte selv på lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...