Gå til innhold

Cerveza skal få sprettrumpe!


Cerveza

Anbefalte innlegg

:jepp:

Da var det altså min tur... Nå skal denne kroppen strammes opp!

Jeg er ei jente på 29 år, som alltid har trent, men aldri veldig systematisk. Jeg har en typisk pærefasong, og det hadde vel ikkje skadet om jeg gikk ned 5-6 kg. Men det er ikke vekttap som er hovedmålet, det er en fast og fin kropp som jeg trives med.

Og da må det styrketrening til.. Trente ganske mye og begynte å få inn gode rutiner førte halvdel av dette året, men i juli fikk jeg senebetennelse som satte en real stopper for treninga mi. Jeg har nylig begynt å trene styrke igjen, dog veldig forsiktig og med slynger for å styrke muskulaturen i armene såpass at de tåler å utføre de øvelsene jeg skal gjennomføre.

Planen er å trene alternativt ut året, før jeg starter for fullt på nyåret. Har fått et treningsprogram av Eirik Sandvik som ser veldig spennende ut. Gleder meg til å starte! :lur:

Denne dagboka skal jeg bruke som motivasjon, og blir veldig glad for innspill fra dere andre her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan da starte med dagens trening:

- oppvarming ellipsemaskin 10 min

- knebøy (dype)

40 kg x 6

50 kg x 6

55 kg x 6

55 kg x 6

- ettbeins strakmark m/ hantel i en arm

12 kg x 10 (på hvert bein)

14 kg x 8

18 kg x 8

18 kg x 8

På disse ettbeins strakmarkene driver jeg og prøver meg litt frem mtp ant kg på hantlene, men 18 kg røsket godt på baksiden av lårene.

Disse to øvelsene er vel mine favoritter.

- sånn rumpeøvelse hvor jeg står på alle fire og løfter hælen opp mot taket, for å tyne ut siste rest av rumpemuskulaturen. :fnise:

30 x hvert bein

15 x

15 x

Kort, men god økt, er helt skjelven i lårene. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Har du fått et personlig program eller følger du det 4-fasede konseptet hans? :) Har gjort unna konseptet hans selv, og har nå et personlig program og er knallfornøyd!

Blir morro å se loggingen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hallo:

Hyggelig at du kommer innom. Har vært innom treningsdagbøkene i år, og lest endel i din. Veldig imponert over fremgangen din.

Jeg har fått et personlig program av ham, og det virker veldig spennende. Gleder meg til å komme igang! :jepp:

Dagens trening:

- armhevinger 6x3 (slynge)

- bryst 6x3 (slynge)

- triceps 10x4 (slynge)

Har trent alternativt med slynge i snart to måneder, gleder meg veldig til å kunne begynne og trene ordentlig..

MEN: ingen smerter i albuene under/etter økten! :danse:

- rygghev i apparat 10x3

- situps 30x3

Er fortsatt veldig støl etter mandagens økt, men planen er å trene markløft og utfall i morgen. Håper lårene tillater dette..

Nå skal jeg lage meg en knallgod kyllingsalat. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ingen trening idag, er fortsatt for støl til å kunne yte maks.

I tillegg er jeg i løpet av dagen også blitt grisestøl i magen etter økta igår, deilig og kjenne at magen har fått jobbet litt. :jepp:

Blir dessverre ingen trening i morgen heller, rekker ikke det. Men satser på en ordentlig økt på lørdag. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan hvertfall med sikkerhet si at mitt treningsliv etter at jeg begynte med STS er drastisk forandret! Det er verdt hvert eneste øre, og hvert eneste løft!! :)

Har du slitt mye med smerter i armene, siden du nevner det i forbindelse med slyngen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest endel om Sandvik på nettet, og han virker veldig flink og seriøs. Programmet jeg har fått ser veldig spennende ut.. :)

Jeg har aldri slitt med smerter tidligere. Jeg begynte med styrketrening i januar i år, og hadde fått bra rutiner på treningen (dog uten et skikkelig program), før jeg i juli i sommer pådro meg senebetennelse i begge albuene. Dette fikk jeg nok pga mye trening samt at jeg i løpet av en liten uke malte 5-6 timer hver eneste dag. Veldig slitsom og monoton bevegelse som tok knekken på albuene.. Kjipt..

Vært til fysioterapi og fått et alternativt treningsopplegg med slynger,for å "fordele" belastningen på musklene i armene. I tillegg til daglig tøying av armene, er jeg nå etter 4 måneder endelig smertefri! :)

Har hatt litt vondt ved noen spesielle bevegelser, men det er blitt bedre, og ved de siste overkroppsøktene har jeg ikke hatt vondt. Skal trene med slynger ut året, så SKAL jeg starte på programmet på nyåret. Må bare begynne litt pent med lette vekter. Det blir moro!!

Ble visst litt langt dette her... I morgen skulle jeg egentlig trent markløft, men lurer på om jeg skal ta knebøy og ettbeins strakmark istedet. Det er favorittene mine. Stølheten i beina begynner endelig å slippe taket. Har altså vært støl i 4 dager! :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooohh... Skjelvelår.... :fnise:

Dagens trening:

- oppvarming ellipse 10 min

- knebøy

40 kg x 6

50 kg x 6

55 kg x 6

55 kg x 6

60 kg x 4

Første gangen jeg prøver meg på 60 kg. Gikk ganske bra, men kom meg nesten ikke opp igjen etter siste bøyen. Hehe.. Skulle egentlig prøve meg på 6 reps, men uten sikkerhetsstativet tør jeg ikke utfordre skjebnen. (jeg er lita og går langt ned i knebøy, så stanga "dunker" borti stativet, derfor må jeg trene uten).

- ettbeins strakmark m/ hantler

18 kg x 8 reps pr bein

20 kg x 8

24 kg x 8

28 kg x 8

Prøver meg fortsatt frem på hvor mye vekter jeg skal bruke. 28 kg gikk helt fint, og det røsket skikkelig på baksiden av lårene!!

Skal starte på 28 kg neste gang.

- rumpeøvelse på alle fire og hever hælen mot taket for å tyne ut siste rest av rumpemuskulaturen

3 x 30 på begge bein

brant skikkelig på de rette steden.

Deilig økt og fornøyd med økning i knebøy. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra bøy på deg!! :) Har samme problemet selv, det er bare et stativ som passer meg på treningssenteret, de andre er for høye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper ikke akkurat at jeg er 1.60 høy heller.. :fnise:

På senteret der jeg trener kan jeg ikke bruke stativet. Men er et annnet senter en liten halvtime unna med justerbart stativ. på nederste innstillingen kan jeg bruke det. :-)

Har spist masse proteinrik mat ikveld, og skal ta tidlig kvelden i håp om god restitusjon så jeg ikke blir så støl på jobb i morgen. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hallo:

Så hyggelig at du stikker innom, wildlily. Takk for det, knebøy er min favorittøvelse. Er så moro når man ser fremgang.

Idag blir det ingen trening, har ikke tid. Planen er markløft i morgen, med mindre jeg er blitt altfor støl etter gårsdagen. Virker greit så langt. I tilfelle trener jeg overkropp i morgen. Hatt litt vondt i ene albuen på morgenen nå, det liker jeg ikke... Er vel pga kulda.

Ønsker alle dere jenter en flott vinterdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trening:

- oppvarming ellipse 10 min

- markløft

50 kg x 6

55 kg x 6

60 kg x 6

60 kg x 6

Har nylig begynt og trene styrke igjen og prøver meg frem med vektene her også. Ble egentlig veldig overrasket, 55 kg føltes lett og greit. På 60 kg klarer jeg akkurat og gjennomføre 6 reps uten at det går utover teknikken. Kanskje jeg skal prøve meg på 65 kg neste gang... :sjenert:

- bulgarske utfall m/ 6 kg`s hantler i hver hand

8 x 3 på hvert bein

Hadde tenkt og kjøre 4 set, men ble for sliten i låra, er lenge siden jeg har trent dette..

Ble en kort, men god økt, er veldig fornøyd. I morgen er det overkropp. Har kjent små ubehag i den ene albuen idag også, men skal gjennomføre tøyeøvelser ikveld, og satser på å være smertefri i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dagens trening:

- oppvarming ellipse 10 min

- markløft

50 kg x 6

55 kg x 6

60 kg x 6

60 kg x 6

Har nylig begynt og trene styrke igjen og prøver meg frem med vektene her også. Ble egentlig veldig overrasket, 55 kg føltes lett og greit. På 60 kg klarer jeg akkurat og gjennomføre 6 reps uten at det går utover teknikken. Kanskje jeg skal prøve meg på 65 kg neste gang... :sjenert:

- bulgarske utfall m/ 6 kg`s hantler i hver hand

8 x 3 på hvert bein

Hadde tenkt og kjøre 4 set, men ble for sliten i låra, er lenge siden jeg har trent dette..

Ble en kort, men god økt, er veldig fornøyd. I morgen er det overkropp. Har kjent små ubehag i den ene albuen idag også, men skal gjennomføre tøyeøvelser ikveld, og satser på å være smertefri i morgen. :)

Hva var det jeg sa?? :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens økt:

- oppvarming ca 5 min ellipse

trening i slynge

- armhevinger

6 x 4

- bryst

6 x 3

- triceps

4 x 8

tricepsøvelsen tar også masse på kjernemuskulaturen, så kjente ikke behov for å trene isolerte mageøvelser idag.

Smertefri!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens økt:

- knebøy

40 kg x 12

40 kg x 10

40 kg x 10

40 kg x 11

Er støl etter markløft/ utfall, og ville ikke presse kroppen med å løfte veldig tungt idag. Derfor ble det lettere vekter og flere reps, er jo bare bra med litt forandring innimellom. Var tungt og ble sliten = fornøyd! :)

- ettbeins markløft

36 kg x 6 ( på hvert bein )

36 kg x 6

36 kg x 6

Sleit veldig med teknikken, følte det var usedvanlig tungt og orket ikke 8 reps, som jeg pleier her. skjønte ingenting, da det gikk veldig bra forrige gang. når jeg er ferdig oppdager jeg at jeg har jo brukt 2 18 kg`s hantler istedenfor 14 kg`s!! Altså 8 kg mer enn planlagt... Ikke rart jeg holdte på og ramle overende og ikke orket 4 set... :fnise:

Er fornøyd med dagens økt, litt usikker på om jeg skal ta markløft på fredag, må se hvor støl jeg er. Dårlig med åpningstider på treningssenteret i jula!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...