Gå til innhold

Iran har nøytron-detonator

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det opplyses at dette er til sivil bruk.

Mener de da kanskje mot sivile mål?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det opplyses at dette er til sivil bruk.

Mener de da kanskje mot sivile mål?

Er det ikke fantastisk Larsern at norsk ungdom er så hjernevasket av NRK & co at de ikke lenger er i stand til å analysere selv de enkleste bilder. Om det lyder som en and, ser ut som en and, går som en and og flyr som en and er det høyst sannsynlig en and du har foran deg.. :fnise: Slik er også resten av livets begivenheter tuftet. Bortsett fra i HC Andersens eventyr.Det som sjokkerer er at i løpet av EN generasjon er all erfaring som sunket i havet, og puddingene er nullstilte.

Skrevet
Det faktum at Iran hemmeligholder ulike aspekter ved sitt atomprogram gjør at jeg håper USA eller Isreal bomber de Iranske anleggene til småbiter.

Dette er da ingen nyhet, nevn det land som ikke har atomprogram...dramaqueen.

Gjest HeiHallo
Skrevet
Dette er da ingen nyhet, nevn det land som ikke har atomprogram...dramaqueen.

Gidd å overse poenget da.

Uansett, hvor mange andre land tror du egentlig har et såpass omfattende og avansert atomprogram at de i løpet av kort tid har anriket nok uran til å lage en atombombe? Og som samtidig ikke samarbeider med verdenssamfunnet og IAEA på flere punkter(noe som har resultert i sanksjoner)?

Skrevet
Beklager. Helt enig med deg. Det eiegode,hjertevarmende presteskapet i Iran ville ALDRI finne på å utvikle slik styggedom.Vi får tro på det gode i mennesket vi. :babysmokk:

Hør nå her da? En slik kan hvemsomhelst lage hjemme på kjøkkenet, (om det ikke var for strålingen selvfølgelig) Uran finnes det nesten ikke i verden. Man starter et kraftverk som går på et stoff som kalles thorium. (som vi har verdens største forekomst av i norge) Når thoriumet blir utarmet/ brukt opp får man uran. Det er da vi snakker om at det blir ordentlig farlig! Får Iran starte slike kraftverk, varer det ikke lenge før bombene er et ugjennkallelig faktum. Detonatoren behøver man ikke "ta patent" på, man legger enkelt og greit en ladning extradynamitt bak hver sin store ladning med uran og detonerer. smekk, så klaskes ladningene sammen og vi får et kritisk underskudd på nøytroner og dermed frigjøres energien i uranatomene. Bye bye fred og stabilitet i midtøsten!

Skrevet
Bye bye fred og stabilitet i midtøsten!

Ha det til hva, sa du?

Det har aldri vætr fred i midt-østen. Like greit om Iran bomber vekk hele området.

Skrevet
Så du bryr deg ikke om at et prestestyre som praktiserer radikal islam skaffer seg atomvåpen? Jeg tror nok Iran skal være i en nokså desperat situasjon før de eventuelt ville brukt atomvåpen. Det jeg frykter mest er at Iranske atomvåpen kan havne i hendene på visse terrororganisasjoner. Det er da allerede en kjent sak at Iran forsyner slike organisasjoner med våpen og utstyr.

Det faktum at Iran hemmeligholder ulike aspekter ved sitt atomprogram gjør at jeg håper USA eller Isreal bomber de Iranske anleggene til småbiter. Et Iran med atomvåpen vil ha et meget sterkt kort på hånden(Nord Korea er et godt eksempel på dette) og dermed få en mye sterkere posisjon i regionen og i verden. Verden blir ikke et bedre sted ved at Iran skaffer seg atomvåpen.

Hei, Hallo. Her gir du uttrykk for to innbyrdes motstridende og gjensidig utelukkende synspunkter på en gang, og jeg lurer på hva du egentlig mener, når du på den ene siden sier at Iran nok vil være ganske desperate før de evt bruker atomvåpen, mens du på den annen side er redd for at de skal gi våpnene til terrorister som ikke vil ha skrupler med å bruke dem. Så, hva mener du: Atomvåpen som et absolutt siste alternativ og som avskrekking, eller atomvåpen som hijad partypoppers whenever it feels right?

Skrevet (endret)

Jeg synes ikkesprednings avtalen er en god idè, men nå er det jo slik at det har kommet til mange nye atomstater etter at avtalen var et faktum. Det beviser kun en ting. Ikkesprednings avtalen fungerer ikke.

Så da blir det naturlig å spørre: Hvorfor er det greit at Kina, USA, Pakistan, Nord Korea, Israel og Frankrike ( bare et utdrag av land som har A våpen) har A våpen, men at Iran ikke skal få ha det?

At Ahmadinejad virker splitte pine gal med våre vestlige øyne får så være. Ahmadinejads taler er lagd for å tekkes sitt eget folk.

Ellers så er det jo viktig å påpeke at Ahmadinejad ikke er Irans overhode og i praksis har veldig lite makt. Det er Ali Khamenei som sitter med den reelle makten og det er en mye mer moderat mann som nok meget godt skjønner at å fyre av A våpen mot Israel ikke bare er å signere sitt eget folks dødsdom, men mest sansynligvis vil starte en heksejakt som vi ikke har sett i midtøsten siden korsfarerenes dager.

Endret av Kim
Skrevet
Så da blir det naturlig å spørre: Hvorfor er det greit at Kina, USA, Pakistan, Nord Korea, Israel og Frankrike ( bare et utdrag av land som har A våpen) har A våpen, men at Iran ikke skal få ha det?

Fordi MidtØsten ikke kan ha bare en Shia stat med atomvåpen, den må også ha en Sunni stat med atomvåpen. Et Iran med atomvåpen vil forårsaken et våpenkappløp i MidtØsten.

Skrevet
Fordi MidtØsten ikke kan ha bare en Shia stat med atomvåpen, den må også ha en Sunni stat med atomvåpen. Et Iran med atomvåpen vil forårsaken et våpenkappløp i MidtØsten.

Vil du ikke si at det allerede ER et våpenkappløt i midøsten?

Israel, India og Pakistan har allerede A våpen. Saudi Arabia kan vel alltids få låne et par stykker av sin beste venn USA om de skulle trenge.

Dette er skremselspropaganda fra neokonservative. USA eller storbritania har ingen større rett til A våpen enn Norge, Sudan eller Irak.

Skrevet
Vil du ikke si at det allerede ER et våpenkappløt i midøsten?

Israel, India og Pakistan har allerede A våpen. Saudi Arabia kan vel alltids få låne et par stykker av sin beste venn USA om de skulle trenge.

Dette er skremselspropaganda fra neokonservative. USA eller storbritania har ingen større rett til A våpen enn Norge, Sudan eller Irak.

Sist jeg sjekket så lå ikke Pakistan og India i Midtøsten. Men igjen slikt er vell vanskelig å forstå for ting som snakker om rettigheter innenfor storpolitikken.

Skrevet
Sist jeg sjekket så lå ikke Pakistan og India i Midtøsten. Men igjen slikt er vell vanskelig å forstå for ting som snakker om rettigheter innenfor storpolitikken.

Sist jeg sjekket grenser Pakistan til Afghanistan, Pakistan grenser som vi alle vet til India. Derfor tok jeg med de to landene da de er relevante for analogien.

Skrevet
Ha det til hva, sa du?

Det har aldri vætr fred i midt-østen. Like greit om Iran bomber vekk hele området.

Okei, jeg retter den til, bye bye DRØMMEN OM fred og stabilitet i midtøsten

Skrevet

Israel har bombet et atomanlegg i midt østen for noen tiår siden, de gjør det nok igjen.

Skrevet

Jeg har aldri skjønt hva det er med dette om Iran skulle utvikle atomvåpen?

Atomvåpen er ikke til for å brukes,de er kun for å opprettholde maktbalansen.Som våpen er det totalt ubrukelig.

Skrevet
Javel? Så du mener altså at CIA rapporten som slår fast at Iran har anskaffet seg 2 Flux Capacitorer på det illegale markedet?

Atomvåpen er ikke til for å brukes,de er kun for å opprettholde maktbalansen.Som våpen er det totalt ubrukelig.

Javel? Så du mener altså at CIA rapporten som slår fast at Iran har anskaffet seg 2 Flux Capacitorer på det illegale markedet er løgn?

Gjest Dream on
Skrevet
Javel? Så du mener altså at CIA rapporten som slår fast at Iran har anskaffet seg 2 Flux Capacitorer på det illegale markedet er løgn?

Han - og de fleste med ham - har fått en psykologisk sperre som utelukker at mennesker kan være så til de grader annerledes enn oss at de setter sin gud over sine egne og andres liv for å kunne utrydde sine hatede halvbrødre gjennom Abraham/Ibrahim.

Dette er en ønsketenkning som kommer til å stå oss dyrt. Dream on!

Skrevet

Han - og de fleste med ham - har fått en psykologisk sperre som utelukker at mennesker kan være så til de grader annerledes enn oss at de setter sin gud over sine egne og andres liv for å kunne utrydde sine hatede halvbrødre gjennom Abraham/Ibrahim.

Dette er en ønsketenkning som kommer til å stå oss dyrt. Dream on!

Og her kan de av dere som ikke er så inne i teknologien, lese mer om flux capacitorens virkemåte og dens betydning for fremtiden på kort og lang sikt. Enjoy...

Skrevet

Tråden er ryddet

Trampe -mod-

Gjest Bottolf(Ikke anonym lenger)
Skrevet

Helt enig! Akkurat som det vekjente faktum at månen er en gul ost.. :lete:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...