Gå til innhold

Hvordan fikk Michael Jackson hvit hud?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes egentlig ikke noe om å legge ut dette, men føler jeg ikke har noe valg.

Fant dette på et annet forum i 2008 og tok vare på det.

http://tinypic.com/view.php?pic=10xh89i&s=6

Det ene bilde er ca 1988-1989, det andre ca 2007-08.

Så, døm selv, men et bilde sier mer enn tusen ord.

Skrevet
Nei. :)

Da velger jeg å si det samme, nei. Så er vi like langt :)

Skrevet

Uff...for en verden vi lever i. Hva får man ut av å gå rundt og overbevise seg selv om at alt det en person som du aldri verken har møtt eller snakket personlig med sier er rene løgner? Får du en god følelse av å nekte å tro det han selv sier om at han er en stolt afro amerikaner? Får det deg til å føle deg bedre enn han og andre svarte? Er det en ren ønsketenkning og egoisme som får deg til å tro at han helst ville være like hvit som deg, og det han gang på gang har sagt om sin sykdom bare er løgn? DU VIL jo at din teori om at han bleket huden sin i hjel for å bli hvit som deg skal stemme. Du vil at han ikke skulle være stolt av rasen sin, men heller ønske å bli som deg.

Det må ha vært utrolig vondt å både ha hatt en slik sykdom, og attpåtil bli sett på som løgner, og sviker av sin egen rase. Er det så vanskelig å kun forholde seg til det personen som selv er involvert i sier? At jeg er syk, er det jeg som veit best. At han hadde vitiligo visste han best selv, mye mer enn verdens media.

Grøsser over at jeg lever med slike medmennesker som deg, som ikke har et snev av empati, forståelse og respekt for medmennesker.

Uansett hadde han ikke vært et dårligere menneske om han faktisk ville bli lysere, er du det bare fordi u soler deg i hjel for å bli brun? Betyr det at du ikke er stolt av å være nordmann? Det er ingen kriminell handling å ha preferanser, også når det gjelder hudfarge.Men michael Jackson HADDE IKKE DENNE PREFERANSEN. Den som er et dårlig menneske her er du som nekter å tro at det en person sier om sin sykdom er løgn.

Hilsen en med mange nære som har vitiligo.

Skrevet

Det går ikke an å diskutere MJs hudfarge og operasjoner med fans uten å bli beskyldt for de mest idiotiske ting selv. Hjernevaskede og hysteriske folk.

Skrevet
Det går ikke an å diskutere MJs hudfarge og operasjoner med fans uten å bli beskyldt for de mest idiotiske ting selv. Hjernevaskede og hysteriske folk.

Kanskje fordi at folk slenger ut påstander tatt fra "SE og Hør"?

Fansen vet nok litt mer, en den vanlige mannen i gata som leser sladder om MJ noen ganger i året og ellers ikke følger med.

MJ sa selv at han vitiligo, at han kun har tatt to plastiske opperasjoner. Han sier også at han har satt inn en kløft i haka i boka Moonwalker. Det er det jeg går etter og det er det jeg velger å tro på, hva han selv sa.

Og jeg ser heller ikke store forskjellen fra MJ i 1980-tallet og nå heller. Hudfarge, sminke, alder og hårfrisyrer kan forandre en person.

MJ har gått med slett hår i de siste årene, i april ca så fikk han krøllene tilbake. Det var en del på et mj-forum som ikke trodde at de bildene var nye da han så for 90-talls ut. De trodde bilde rett og slett var fra 90-tallet, men det var fra 2009.

Men uansett, hvorfor er det så vanskelig å tro på det en person selv sier om sykdommen sin, og hva så om en person har tatt 253254357687 opperasjoner om det skulle være tilfelle? Hvorfor bry seg? Hvorfor skal man dømme? Er det ikke det indre som teller?

Skrevet

Den som er hysterisk her, er nok deg. Som selv dikter opp historier og går rundt og kaller folk for løgnere. Jeg vil gi deg en råd with love ( slik som Jackson selv pleier å si) :). Jeg sier det bare for ditt eget beste og for de nærmeste rundt deg. Du burde kanskje begynne å revurdere dine egne holdninger, dømmekraft og personlige egenskaper? Det er så surt at verden og menneskeenheten begynner å bli så kalde.

FORSTÅELSE; RESPEKT; EMPATI, det er 3 stikkord. Klarer u å gjenkjenne deg?

Ta en dyp pust, tenk på det du har, og det andre ikke har. Tenk på smilende barn, men som du veit er syk. Tenk deg selv i settingen hvor du trøster og hjelper dem. Er det ikke en god følelse? Mye bedre enn å fortelle dem at de enten fortjener å være syke, eller å nekte å innse at de er syke. Er det ikke deilig å vise litt empati?

Skrevet

han hadde viteligo. er det så vannskellig å se?

ps: kan dere ikke kalle dere noe annet en gjest hele gjenngen. for akuratt nå ser det ut som en person som diskuterer med seg selv(alle heter likt)

• 4 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

henger ganske langt bak i forumet her ser jeg, men idag var jeg til en hudlege som skulle se på pigmentflekkene mine, vi begynte å snakke om vitiligo - jeg spurte om det var det MJ hadde, da sa hudlegen at han kjente michael jacksons lege og tilfellet var at michael jackson valgte å bleke hele huden med en krem som kunne smøres på kroppen som bleken hele kroppen gradvis. Jeg velger å tro at dette er tilfellet og at legen jeg var til snakket sant. Kremen kunne altså smøres feks bare på bena men likevel bleke hele kroppen

Anonymous poster hash: 58029...27a
  • Liker 1
Skrevet

jeg skrev innleget over

-michael jckson hadde altså vitiligo så han valgte å bleke hele kroppen for å sleppe å være flekkete

AnonymBruker
Skrevet

Det kan godt hende MJ hadde vitligo, men han opererte iallfall nese og hake bl.a.

Hvordan er svart mann kan blir hvit, forstår jeg ikke. Man kan jo ikke operere huden hvit? Så det må jo være vitligo.

Anonymous poster hash: c9458...49b
Skrevet

altså hele asia og afrika produserer jo stadig kremer og behandlinger som skal kunne bleke huden, det er ingenting som tyder på at dette noengang fungerer.... MJ hadde viltilgo! Og hadde det vært snakk om hudtransplantasjon (som jo ville vært helt sykt) så ville han hatt store synlige arr....

• Liker 1
Skrevet

Han hadde vitiligo. I følge wikien hans ble dette bekreftet av rettsmedisineren etter obduksjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...