Gå til innhold

Hvordan fikk Michael Jackson hvit hud?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Er det vanskelig å google?

Diskusjoner funker vanligvis slik at det er vedkommende som kommer med en påstand som må komme med dokumentasjon

Edit: det gikk litt over stokk og stein der gitt...

Endret av Shade
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er det vanskelig å google?

Det er som Shade sier. Hvis du ikke kan begrunne og dokumentere dine påstander, så blir de bare grunnløse påstander som man ikke trenger å legge særlig vekt på.

Skrevet
Det er som Shade sier. Hvis du ikke kan begrunne og dokumentere dine påstander, så blir de bare grunnløse påstander som man ikke trenger å legge særlig vekt på.

et finnes plenty av informasjon om dette på nett, det er bare å søke så finner du det. Jeg har ikke tid til å lete det frem for deg.

Skrevet
et finnes plenty av informasjon om dette på nett, det er bare å søke så finner du det. Jeg har ikke tid til å lete det frem for deg.

Ergo har du ingen dokumentasjon, og jeg trenger dermed ikke å legge særlig vekt på dine påstander.

Skrevet
Ergo har du ingen dokumentasjon, og jeg trenger dermed ikke å legge særlig vekt på dine påstander.

Dokumentasjonen ligger åpent tilgjengelig på nett. Er du ikke så interessert at du gidder å lete selv, så er det jo synd for deg.

Skrevet

For å svare på spørsmålet til TS: Ja, MJ hadde sykdommen vitiligo, og bleket dermed de brune områdene for å få en jevn farge.

Skrevet
Michael Jackson hadde en hudsykdom som heter Vitilago. Den er arvelig og en slektning av MJ har også denne sykdommen.

Da han begynte å få lyse flekker på huden sminket han selvfølgelig over de, det ville meg og deg ha gjort også. I begynnelsen sminket han over de lyse flekkene med mørk sminke, men da de lyse partiene ble større enn de mørke, sminket han over de mørke med lys sminke. Om han bleket de mørke partiene vet jeg ikke, men jeg forstår ham da vitterlig om han valgte å gjøre det. Og vis litt empati da, tenk hvilken psykisk påkjenning det må være å miste litt av identiteten sin og i tillegg når man er enn temmelig offentlig person.

det ville jeg du ha gjort å. Ikke meg å deg! Eller bare skriv det ville vi også ha gjort.

Skrevet
Dokumentasjonen ligger åpent tilgjengelig på nett. Er du ikke så interessert at du gidder å lete selv, så er det jo synd for deg.

Det man finner når man leter etter dokumentasjoner om denne saken på nett er beviser på at han hadde vitiligo.

Skrevet
det ville jeg du ha gjort å. Ikke meg å deg! Eller bare skriv det ville vi også ha gjort.

Meg og deg, ikke meg å deg

• Liker 1
Skrevet
Det man finner når man leter etter dokumentasjoner om denne saken på nett er beviser på at han hadde vitiligo.

Da har du ikke lett godt nok.

Skrevet

Eh, jo. Google drukner i dokumentasjon i form av bilder og legeattester, selv når jeg googler etter motbeviser. Her og der ser jeg jo at det er en og annen uttalelse fra folk som deg som mener han ikke hadde det, men det er jo ikke dokumentasjon. Har du funnet bilder eller legeattester som sier at han ikke har det? For det finner ikke jeg.

Skrevet

Her er det jammen gode eksempler på glimrende diskusjonsteknikk.

• Liker 1
Skrevet

Tabloid (blant annet) er ingen kilde. Heller en kilde til løgn, spesielt når det gjelder MJ.

Hvorfor er det så vanskelig å tro at Michael Jackson hadde vitiligo? Det finnes til og med bilder der man tydelig ser pigmentflekkene.

Skrevet

De aller fleste har vel fått med seg at den offisielle historien er at Jackson bleket huden fordi han hadde vitiligo. Han hadde nok av penger han kunne kjøpe falske legeerklæringer for. Det var ikke noe problem for ham, men det blir ikke mindre tragisk av den grunn.

Skrevet
De aller fleste har vel fått med seg at den offisielle historien er at Jackson bleket huden fordi han hadde vitiligo. Han hadde nok av penger han kunne kjøpe falske legeerklæringer for. Det var ikke noe problem for ham, men det blir ikke mindre tragisk av den grunn.

Igjen: Kilde? Referanser? Dokumentasjon? Hvem som helst kan påstå hva som helst på nett. Det har ingen betydning om man ikke kan dokumentere det man påstår.

• Liker 1
Skrevet

Hva skal du ha kilde til? Det jeg skrev er alment kjent.

Skrevet (endret)

Kilder til at legeatteste er falske, at han egentlig ønsket å være hvit og at han brukte blekemidler. Hvis dette er allment kjent, så burde det være enkelt å finne frem for deg. (Finnes det blekemidler som vil bleke hele huden, forresten?)

Endret av Tabris
Skrevet (endret)

:skratte:

Ja, alle legeerklæringene har han nok selv plantet på internett, det samme med alle bildene som florerer av de hvite flekkene, han har garantert betalt noen for å manipulere dem og spre dem rundt. Så dekker han seg med paraply når han er utendørs for at det skal virke mer troverdig. :roll:

Endret av Tutta Løvensvans
Skrevet
Kilder til at legeatteste er falske, at han egentlig ønsket å være hvit og at han brukte blekemidler. Hvis dette er allment kjent, så burde det være enkelt å finne frem for deg. (Finnes det blekemidler som vil bleke hele huden, forresten?)

http://www.contactmusic.com/news.nsf/story...e-black_1108588

http://www.anomalies-unlimited.com/Jackson.html

Hva tror du er grunnen til at MJ endte opp kritthvit, med x antall plastiske operasjoner for å fjerne de negroide trekkene?

Skrevet
:skratte:

Ja, alle legeerklæringene har han nok selv plantet på internett, det samme med alle bildene som florerer av de hvite flekkene, han har garantert betalt noen for å manipulere dem og spre dem rundt. Så dekker han seg med paraply når han er utendørs for at det skal virke mer troverdig. :roll:

OMG. Dette var nesten for dumt til å la være å svare på.

Det er ikke noe problem å få tak i falske legeerklæringer i USA, spesielt ikke for en rik, berømt person som han var. Flekkene er reaksjoner på blekekremen. Han brukte paraply fordi kjemikaliene i kremene var så sterke og gjorde hun hans ekstremt lysømfintlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...