Gå til innhold

Hvordan fikk Michael Jackson hvit hud?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_E_*
Skrevet

Årelang bruk av Legemidler + Hudtransplantasjoner

Skrevet

Det er ikke sant. Michael Jackson hadde vitiligo, en hudsykdom som ødelegger pigmentet i huden og gir hvite flekker på de stedene som er rammet. MJ var hard rammet og bruke i begynnelsen mørk sminke for å dekke over og senere hvit sminke for å dekke over.

Skrevet

Hæ? hvilke legemidler er det som gir hvit hud?

Bly?

TS

Skrevet
Noen som vet?

Han led av hudsykdommen vitiligo. Ettersom sykdommen spredte seg til større deler av kroppen ble de delene som var synlige for allmennheten sminket slik at man ikke skulle se pigmentflekkene. I tillegg hadde han lupus og behandlingen for dette sørget for at huden ble enda blekere.

Skrevet

Lupus? hva slags lupusbehandling er det som bleker huden? Trodde lupusfolka sto på steroider?

Og vitiligo - det er vel kanskje det mest sannsynlige, men må ha sminket ganske mye av kroppen da, rart at det ikke rant av når han ble svett på konserter og slikt.

Skrevet
men må ha sminket ganske mye av kroppen da, rart at det ikke rant av når han ble svett på konserter og slikt.

Klær dekker vel kroppen bedre enn sminke, og så vidt jeg vet hadde han alltid klær på under konserter og slikt...

Og det finnes sminke som sitter selv under regn og svette...

Skrevet

MJ hadde ikke vitiligo, han var svart og ville være hvit. Så enkelt er det.

Skrevet

Michael Jackson hadde en hudsykdom som heter Vitilago. Den er arvelig og en slektning av MJ har også denne sykdommen.

Da han begynte å få lyse flekker på huden sminket han selvfølgelig over de, det ville meg og deg ha gjort også. I begynnelsen sminket han over de lyse flekkene med mørk sminke, men da de lyse partiene ble større enn de mørke, sminket han over de mørke med lys sminke. Om han bleket de mørke partiene vet jeg ikke, men jeg forstår ham da vitterlig om han valgte å gjøre det. Og vis litt empati da, tenk hvilken psykisk påkjenning det må være å miste litt av identiteten sin og i tillegg når man er enn temmelig offentlig person.

• Liker 2
Skrevet

hvis dere også sjekker ut litt mer, så vil dere finne ut st sønnen hans,Prince Michael Jackson Jr, også lider av samme sykdom. noe som også kanskje burde slette tvilen om han er bioligiske faren eller ei.

Jeg vet at se og hør ikke er pållitelig, men det var for å vise dere bildet. søk på google og se selv.

http://www.seher.no/828790/prince-michael-har-vitiligo

Skrevet
MJ hadde ikke vitiligo, han var svart og ville være hvit. Så enkelt er det.

Vær så snill å slutt å spre slike løgner. Tenk om du hadde en sykdom og ingen gadd å tro deg? Hadde du synes det var morsomt?

Det finnes nok av beviser på internett at MJ hadde vitiligo, det finnes derimot ingen bevis på at han bleker huden. Og hadde han bleket huden, tror du ikke da han ville vært helt hvit og ikke trengt sminke?

MJ omtalte seg selv fortsatt som afrikansk amerikaner, selv etter at han ble hvit. Han var stolt av å være svart.

MJ brukte klær som dekket alt, han brukte paraply og maske da han være ute. Nå er det sikkert mange grunner til det og MJ har selv sagt at han gikk med maske for å ha et mere privatliv da han var ute, den virket bedre enn solbrillene sa han. Nå vet jeg at de med vitiligo må være forsiktig med sola, mener å huske at MJ selv sa det. Så det er også en mulig at paraplyen og maska er for det (men det er bare min tolkning, han har aldri sagt det).

Og hvorfor skulle han mulig nermest gå i gjennom tortur (alltid sterk sminke, både på armer og i ansiktet, maske og paraply og heldekkende klær for å beskytte seg mot sola) bare for å bli hvit? Han kunne jo egentlig bare brukt hvit sminke, da han gjorde det uansett.

Nei, MJ hadde vitiligo og brukte sminke til å dekke over det som ikke var rammet, derfor er han hvit.

Her kan det en god del bilder der man kan se at han hadde lyse flekker da han var svart og senere mørke flekker da han var hvit.

Skrevet
Og vis litt empati da, tenk hvilken psykisk påkjenning det må være å miste litt av identiteten sin og i tillegg når man er enn temmelig offentlig person.

Ja, også skal folk til og med si at det ikke er sant.

Jeg vet i hvertfall at jeg hadde blitt veldig lei meg om det var meg.

Skrevet
Vær så snill å slutt å spre slike løgner. Tenk om du hadde en sykdom og ingen gadd å tro deg? Hadde du synes det var morsomt?

Det er ikke løgner selv om du ikke ønsker å tro at det er sant.

Skrevet

Og mennesker som deg er grunnen til at han er død. Gratulerer.

Skrevet
Og mennesker som deg er grunnen til at han er død. Gratulerer.

Det var da litt av en beskyldning. :skratte:

Skrevet

Så bevis det, din "tankeleser". Og kom med begrunnelser.

En gang så kan faktisk du bli syk. Tenk om ingen tror på deg, vil det være morsomt?

Skrevet

Kilder? Referanser?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...