Gå til innhold

Stjeling av gavepapir på pakkedisker.


Gjest Gjest_kassadame_*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Problemet er at noen navlebeskuende mennesker alltid skal mele sin egen kake og drite i alle andre. Til slutt forsvinner godene, fordi de som deler ut godene ser seg lei på alle som utnytter dem.

Så lenge butikkene finner det lønnsomt kommer de til å være der, og som jeg sa lenger oppe så skal det ikke mange kundene til for å få det til å være lønnsomt. Det å fjerne en slik disk er iallefall skadelig for butikken. Markedsførere sier at en dårlig handling må oppveies med over 10 gode før den dårlige er glemt fra kundens side. Med andre ord er det dårlig butikk å fjerne en pakkedisk som allerede står der.

Jeg forsvarer ikke noen av de som går og forsyner seg, på ingen måte. Jeg mener bare at de diskene hadde ikke stått der selv om folk forsyner seg. Det vet veldig godt om problemet, det er jeg 99,9% sikker på, men gevinsten er nok større enn tapet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På senteret jeg handler, står det pakke disker rundt omkring. men ikke i butikkene. når jeg er og handler da, så tar jeg med meg papir hjem for jeg koser meg med og pakke inn hjemme. tar også gjerne med bånd å. så lenge jeg handler på sentret og tilbudet er der, så tar jeg med meg papir. og helt sikkert mer enn jeg burde., men da har jeg allefall da:) men jeg ville ikke gått i en butikk som har det og tatt uten og handlet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt ok å ta med papir til det man har kjøpt, men å ta papir uten å ha kjøpt noe som helst i den butikken gjør jeg ikke, personlig synes jeg det er litt spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kassadameTS

Nei, snakker ikke om de som handler, om det så bare er en liten ting som linjal/saks så skal de vel ta bare ta med seg noen meter med papir..

Men er de som overhodet ikke handlet noenting, som tar med seg flere meter med gavepapir, er de jeg synes er frekke..

Butikken går helt sikkert ikke i tap, men er vel bare en "personlig" prinsippsak. :sjenert:

Hvis de synes papiret er fint så er det jo bare å spørre. Men å ta med seg standard sølv-gavebånd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Husmusa_*

Man trenger vel strengt talt ikke å være rakettforsker for å forstå at gavepapir er til kunder som handler? Må det virkelig stå skilt på pakkedisken for at dere skal forstå dette? Blir litt satt ut over hvor lite intilligente enkelte tør å fremstille seg selv.

Dere forsyner dere sikkert grådig av sukker, egnangsbestikk og ketsjup-poser på caféer også - uavhengig av om dere har spist der? For det står jo ingen prislapp eller skilt på det så - jippi - det er GRATIS!!!!!! Caféer får jo kjøpt inn sukker så billig uansett!

Ærlig talt, så simple dere er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg irriterer meg generelt sett over den grådighetskulturen som hersker blant folk i her i landet.

Det er ikke bare de som ruller med seg meter på meter med "gratis" gavepair og bånd fra pakkedisken i en eller annen butikk, men også de som tror at smaksprøve=gratis lunsj, de som alltid "glemmer" å be om pose i matbutikken og generelt alle som bare grabber til seg det de får tak i fordi de har muligheten. Allerhelst burde halt vært gratis...

Man trenger vel strengt talt ikke å være rakettforsker for å forstå at gavepapir er til kunder som handler? Må det virkelig stå skilt på pakkedisken for at dere skal forstå dette? Blir litt satt ut over hvor lite intilligente enkelte tør å fremstille seg selv.

Dere forsyner dere sikkert grådig av sukker, egnangsbestikk og ketsjup-poser på caféer også - uavhengig av om dere har spist der? For det står jo ingen prislapp eller skilt på det så - jippi - det er GRATIS!!!!!! Caféer får jo kjøpt inn sukker så billig uansett!

Ærlig talt, så simple dere er.

Er helt enig i disse to innleggene - det er utrolig hvor grådige og frekke enkelte er.

Jeg hadde faktisk en kollega som alltid pleide å ta med seg salt, pepper, ketchup etc. når hun var på café. Hun tok også alltid med seg avisa fra pauserommet når hun gikk for dagen og så fort en leverandør kom med gratisprøver på et eller annet produkt grabbet hun til seg mest mulig. Hun var faktisk så frekk at hun ringte leverandører og ba om gratisprøver når det var tomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er betjeningen sin jobb å spørre meg om jeg skal ha pose.

Å? Antar du kommer til kassen uten varer også, hvis ingen husker å spørre deg om du skal ha noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk litt enig i at det er betjeningens oppgave å spørre om pose. Jeg tenker ikke på pose før jeg har puttet i kortet og begynt å taste kode.

På en annen side mener jeg faktisk at posene burde vært gratis. Hadde jeg drevet butikk hadde jeg hatt gratis poser. På bensinstasjonen der jeg jobbet hadde de gratis poser, og folk ble like glade hver gang. De forventer å måtte betale for dem. Det er nå bare min mening da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Det er betjeningen sin jobb å spørre meg om jeg skal ha pose.

spørr ikke betjeningen kundene sine om pose og skal ha betalt for et etterpå, er det de som er frekke.. for jobben dems og og spørre om det. så jeg venter helt til jeg har betalt med og be om pose, for det er dems egen feil. og når du betaler for poser så betaler du for og gå rundt med dems reklame. nei. det burde være gratis!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler mat til hele husholdningen på 5 på nærbutikken her jeg bor. Legger igjen 10 000 vis av kroner i året. Ei av kjerringene i kassen er så gjerrige på poser at jeg kvier meg til å handle hos henne. Hver bidige pose skal betales for, om du handler for langt over 1000 kr og man dessverre fikk en pose for lite når man pakker eller man var så "freidig" å glemme og spørre om poser. Hadde det vært flere nærbutikker her jeg bor hadde jeg med glede gått til konkurrenten for slippe unna sånne som henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kven er eigentleg småleg her? :klø: Det er snakk om litt julegåvepapir, ein stor butikk går neppe konkurs... Tenk så mykje dei tener i juletida, litt svinn på julegåvepapir bør vel tålast. Hadde det vore ellers i året, så hadde eg forstått at det var irriterande. Men i den travle julekøtida, så hadde eg faktisk sett forbi dette.

Eg har forresten ikkje tatt papir frå slike gåvediskar. Eg får som regel når eg kjøper i kassen. Ellers har eg ein råtten rull frå ein matevarebutikk :fnise:

Forresten kva butikk er det snakk om her? Greit å vite kven som ligg så dårleg an at den kan veltast over ende av litt julegåvepapir :ler:

Endret av Årolilja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det posehelvetet, det burde liggje nederst i kassen så ein slapp styret med å spørje etter/bli spurt om/betale ekstra ETTERPÅ+++ Eg vil heller ha betalt for å vere ein vandrande marknadsførar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det posehelvetet, det burde liggje nederst i kassen så ein slapp styret med å spørje etter/bli spurt om/betale ekstra ETTERPÅ+++ Eg vil heller ha betalt for å vere ein vandrande marknadsførar.

Mange steder ligger posene under kassa akkurat som du skriver. Men hva skjer da? Folk ser dem ikke eller later som de ikke ser, og ber om pose etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det posehelvetet, det burde liggje nederst i kassen så ein slapp styret med å spørje etter/bli spurt om/betale ekstra ETTERPÅ+++ Eg vil heller ha betalt for å vere ein vandrande marknadsførar.

hahaha er dere så senile at dere ikke klarer å spørre om pose selv. hva med å kjøpe dere en sekk eller handle nett så slepp de i kassa mere suttrette kunder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha er dere så senile at dere ikke klarer å spørre om pose selv. hva med å kjøpe dere en sekk eller handle nett så slepp de i kassa mere suttrette kunder

Jo, oftast seier eg uoppfordra at eg vil ha ein pose, men får det ikkje. Ofte er det heilt umogeleg å få kontakt med kassapersonen, så eg må faktisk leggje det i veska eller bere det i armane...

Eg er ikkje ein av dei som seier at eg treng pose etter at eg har betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...