Gå til innhold

Kjøpe julegave til mannen til bestevenninna mi?


Gjest Gjest_miamaria_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_miamaria_*

Bestevenninna mi og mannen hennes har vært gift i ett år, men jeg har ikke fått noen særlig kontakt med ham enda. Snakker selvfølgelig med ham når vi finner på noe alle tre, men det er bare småprat, vi har aldri blitt venner liksom. Nå lurer jeg på om jeg skal inkludere ham i julegaven til min venninne. Nekter å tro at han vil kjøpe gave til meg, men antar at siden de er gift, vil gaven til meg være fra ham og. Jeg har kjøpt et maleri til min venninne, og det vil jo absolutt ikke være noe problem å sette hans navn på til-og-fra lappen også, men saken er at jeg vil kjøpe en til gave. Dette er et håndkle med navnet hennes brodert på. Jeg føler på en måte at det vil bli underlig å gi en gave til dem begge som egentlig er en gave bare til henne, så derfor vurderer jeg å kjøpe et håndkle med hans navn brodert på i tillegg. Men dette føler jeg kanskje blir for...personlig? Vet ikke helt, føler det blir litt rart å gi et brodert håndkle til en mann jeg aldri har hatt en samtale med i mer enn et par minutter(han er ganske innesluttet, og jeg er ofte litt sjenert blant folk jeg ikke kjenner). Burde jeg droppe hele håndkleideen? Burde jeg ikke inkludere ham i gaven? Noen tanker, folkens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bestevenninnen min er også gift. I år får hun jentete til seg selv, mens han får en liten oppmerksomhet i form av godter og julekos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir bare gaver til venninnene mine. Mennene får kun gaver hvis de f.eks har invitert meg til bursdag. Det går helt fint å bare gi til den ene av et ektepar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir bare gave til venninna mi, ikke typen hennes. Hvis du gir gave til ham må han også gi gave til deg og det er sannsynligvis venninna di som må kjøpe den uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg gir gave til vennindene mine kjøåer jeg noe jeg tror hun vil sette pris på. Og så setter jeg begges navn på til fra lappen.

Det er jo hun som er venninden min, ektemennene kjenner jeg jo ikke så godt.

Jeg vlle ikke kjøpt noe eget til ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Petronella_*

Vi har helt kuttet ut venninnegaver i det hele tatt .. det var liksom bare med på å øke stresset rundt julen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøper en egen gave til samboeren til min beste venninne. Jeg kjenner han godt og anser han som en venn i tillegg til at han er samboern til beste venninna.

Til andre venninner kjøper jeg kun gave til henne, ikke fellesgave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å sette begges navn på til/fra-kortet, selvom gaven primært er innkjøpt med tanke på hva venninnene liker. Jeg skriver at gaven er fra både meg og min mann selvom jeg handler gaven.

Jeg ser heller ikke problemet med å gi bort et navnehåndkle til mannen hennes. Du vet jo hva han heter, og håndkleet skal være hans...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 av 3 vennepar som jeg kjøper julegave til, får en samlet gave av meg. Funnet ut at det er like greit. Så får de en egen gave på bursdagen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...