Gå til innhold

Svigermor stjeler fra oss

Fremhevede innlegg

Gjest emigranten (ikke logget)
Skrevet
Svigermor får betalt for å passe barnet vårt, 20 kr timen, som er samme takst som vanlig dagmamma her vi bor.

20 kroner timen? Er det vanlig takst der du bor? Hjelpe meg, håper det ikke er vanlig?

F.eks. 5 timer med ansvar for barn (og det regner jeg som et stort ansvar) gir den fantastiske sum av 100 kroner?

Litt avsporing dette, men ble en smule sjokkert.....

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest WildRider
Skrevet
Det blir vel litt mindre enn 4000 i måneden? Kommer litt ann på hvor lange dagene er. Og det er ikke en unormal pris på dagmammaer :) Ihvertfall hvis man betaler svart som det på en måte blir i dette tilfelle.

Hver enkelt dagmamma har som oftest flere barn så derfor blir det en normal måndes lønn ut av det alikevel :)

Ja, det blir jo en del mer å tjene når man har flere barn, sant nok. Det er jo nesten nødvendig for å kunne leve av det :)

20 kr timen høres utrolig dårlig ut, med 8 timers arbeidsdag blir det 3200 kr mnd, ikke noe å skryte av....

Men selvsagt ingen unnskyldning for å stjele. Likevel synes jeg dere skal gi henne en ny sjanse, for egen del og for barnets del.

Enig med gjest her, hun fortjener en ny sjanse for hennes og barnets del. Håper det ordner seg!

Skrevet

Min mor jobbet som dagmamma, og hadde alltid 3-4 barn, enten fulltid eller deltid, samt at et av dem sov over hos oss jevnlig (alenemor med skiftarbeid).

20 kr timen for et barn er ikke mye, det er sant. Men for min mors tilfelle ville regnestykket sett slik ut;

3 barn * 8 timer dagen * 20 kr = 480 kr dagen, litt over 2000 i uka, som et minimum (og ofte mer).

I tillegg til dette, hadde hun ingen utgifter til barnehage/dagmamma i det hele tatt med sine egne 2 små barn. Og siden hun jobbet svart, så var det fullstendig skattefritt...

• Liker 2
Gjest WildRider
Skrevet
Min mor jobbet som dagmamma, og hadde alltid 3-4 barn, enten fulltid eller deltid, samt at et av dem sov over hos oss jevnlig (alenemor med skiftarbeid).

20 kr timen for et barn er ikke mye, det er sant. Men for min mors tilfelle ville regnestykket sett slik ut;

3 barn * 8 timer dagen * 20 kr = 480 kr dagen, litt over 2000 i uka, som et minimum (og ofte mer).

I tillegg til dette, hadde hun ingen utgifter til barnehage/dagmamma i det hele tatt med sine egne 2 små barn. Og siden hun jobbet svart, så var det fullstendig skattefritt...

Ja, dette regnestykket ble jo noe annet. Ser ikke så ille ut sett fra den vinkelen :)

• Liker 1
Skrevet

Så, fordi jeg tjener lusent som rengjøringsdame, så kan jeg bare forsyne meg av sjappa jeg vasker i..?

Vi har ikke noe kontakt med svigermor overhode. Hun meldte seg ut da barnet var 12 uker fordi vi ikke maktet å ha henne rennende som "ekstramamma" her. Hun la seg ned som martyr og har ikke engang snakket med sønnen sin på to år.

Så det kunne vært verre med dere! :sukk:

• Liker 2
Skrevet

Har ikke nok kontakt med svigermoren min til å ha de verste historiene, men jeg vet at om vi hadde bodd nærmere hverandre så hadde det blitt krig iblandt..

Da hun var på besøk sist var sønnen min 6 uker, og noe av det første hun gjør er å begynne å påpeke at jeg fortsatt har litt mage. Resten av oppholdet driver hun å hinter om at jeg burde spise mindre. Til slutt fikk jeg nok, og sa at jeg ammer, og strever med å få opp produksjonen, så jeg MÅ spise. Barnebarnet ditt må ha mat. Da ga hun seg litt.. men ikke helt såklart.

• Liker 3
Skrevet
Hvis svigermor ønsker betaling for barnepass, må hun si det. Det gir henne IKKE anledning til å forsyne seg fritt av pengene deres.

Enig!

Skrevet
Ja, det er gøy og hyggelig med familie.

Hahahaha, kongekommentar!

Huff, fælt med den opplevelsen deres.

Jeg er veldig glad i min svigermor, men har likevel flere håpløse erfaringer. Ikke i nærheten av så ille som den stjelingen, men nok til å kunne si at du er ikke alene.

Skrevet

Svigermor som ikke stoler på at barnet vårt faktisk er allergisk mot melk, og serverer lille gutten på 14 måndeder en stor kopp melk bak mammas rygg så gutten blir kjempesjuk om natta. (Sikkert en dum idè jeg hadde fått).

Svigermor som mener jeg er vanskelig fordi vi sier nei til å besøke dem med nyfødt baby når hun har influensa og over 39 i feber (selv om det var mannen som pratet med dem og sa nei).

Svigermor som forteller alle at sønnen dessverre måtte gifte seg med meg, til tross for at hun vet at vi pga dem måtte flytte dato for bryllupet to måneder unna og faktisk ble gravid på den "originale" bryllupsnatten - m.a.o. bryllupet var bestemt før vi ble prøvere...

Svigermor som forteller alle at jeg ikke har noen utdannelse, til tross for at hun vet jeg har en god utdannelse ("Ja, men ikke noe jeg vet noe om eller har noe interesse av så da gidder jeg ikke fortelle om det heller...")

Og sånn går no dagan...

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_christine_*
Skrevet
Det er vel litt din feil som var dum nok til å få barn når far fremdeles studerer. Det er kanskje en grunn til at folk venter til at det har trygget økonomien før de får barn.

For en utrolig tåpelig kommentar. Jeg er selv student og var student da jeg fikk sønnen min, som nå er 4 år. Jeg har 1,5 år igjen av utdanningen. Mannen min jobber fullt og vi klarer oss egentlig ganske greit med det vi har. Vi har faktisk hatt mange privilegier med at jeg har vært fulltidsstudent - mens jeg las hjemme kunne mannen min ta min permisjon og jeg har lettere mulighet for å at fri hvis det er noe. Skulle ønske jeg hadde fått alle tre barna som vi ønsker oss, mens jeg enda var i utdanning. Men for sent å gjøre noe med det nå :P Uansett, poenget mitt var bare at den kommentaren bare var tåpelig... ting blir ikke alltid som planlagt men å få et barn blir uansett det beste som har hendt deg! :) Og ting ordner seg alltid!

Skrevet

Om 20 kr timen er nok eller ikke, er vel egentlig ikke saken her. Svigermor skal da ikke forsyne seg av penger som ikke er hennes Det at hun alltid låner penger av andre og aldri betaler tilbake, vitner vel bare enda mer om hennes dårlige måte til å forvalte penger. Hvis det er noen trøst, så har jeg selv svigerforeldre som har TØMT begge sparegrisene til ungene når de har vannet blomster for oss mens vi var på ferie.. og det er kun toppen av isberget, for å si det slik.

Og før noen eventuelt skal være morsomme og si at det muligens er betaling for at de skal vanne blomster, så har vi en avtale som går på at vi vanner blomster hos hverandre når noen er på ferie..

.. men ikke nå lengre.

• Liker 2
Gjest Gjest_puma_*
Skrevet

Vet om ei som hele tiden klager på svigerforeldrene ofte er der og maset ang ungene, fikk masse sympati fra sine venninner når hun satt og fortalte historier om hva hun gjør og hva hun sier, fremstilte seg selv som stakkarslig. Brukte det standard "svigerforeldrene er så fæle"-kortet. Stakkars kvinne. Huff og huff.

Mens sannheten er at i alle årene ungene siden hun fikk barn,og før barna kom til også, så har hun brukt denne "fæle" svigermora som støtte i vanskelige perioder der hun har ringt når enn det passet henne for å ha noen å tømme ut alle sine problemer til og så ikke høre fra henne igjen før hun trenger en tjeneste, fått dyre gaver (smykker,møbler,ting) men aldri gitt noe tilbake - aldri, fått gratis hjelp med å pusse opp alt som er i huset og rydding og vasking, komme uanmeldt hit og forsyne seg av mat og drikke som om det var hennes eget hus mens hun ikke tåler at noen ser i kjøleskapet hennes hjemme, i tillegg til at maten denne fæle svigermora lager spiser hun seg mett på, svigermora tar med mat hjem til dem fordi denne "stakkars kvinnen" ikke er i stand til å lage mat til ungene som ikke kommer fra en pose fordi hun ikke gidder. Og etter å ha forsynt seg med gratis mat og fått gratis barnepass og gratis ryddehjelp og fått svigerforeldrene ut av huset sitt er det tid for sladring om disse fælesvigerforeldrene om "nå har de vært her igjen".

• 2 år senere...
Skrevet

Tråden ryddet for identitetsavslørende innlegg

Kosemose, mod

Gjest Grønnblomst
Skrevet

Kan dere ikke bare ha en sparekonto i stedet for et spareglass?

Slutt i hvert fall å ha penger i huset :balltre:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, alle sammen. Svigermor får betalt for å passe barnet vårt, 20 kr timen, som er samme takst som vanlig dagmamma her vi bor.

Og hun kan ikke passe barnet vårt hjemme hos seg, da hun røyker inne og aldri har luftet ut på den tiden jeg har kjent henne.

Jeg skjønner at vi må fjerne verdisaker osv, selv om jeg synes det er forj***** at vi må det.

Årsaken til at hun er dagmamma er følgende:

Svigermor er veldig dårlig til å ta kontakt med oss, og er redd for å trenge seg på. Når hun er på besøk, sitter hun stort sett bare og kikker på barnet vårt, og tør ikke å engasjere seg. Da vi trengte dagmamma til barnet vårt i sommer, fant vi ut at hun kunne være det, for å sikre at hun og barnet vårt faktisk får et forhold. Når de to er alene må hun jo ta seg av henne, og tør da å kose med henne osv. Og hun er en god dagmamma for barnet vårt, selv om hun selvsagt ikke gjør alt sånn som jeg ville gjort dette. (Men det gjør jo ingen svigermødre i svigerdatterens øyne!)

Jeg liker henne altså ikke, fordi hun utnytter oss, og nå stjeler fra oss, men hun og barnebarnet må jo ha et visst bånd.

Men er det virkelig bare jeg her inne som har problemer med svigermor? Føler behov for å le/gråte av andre historier enn min egen akkurat nå....

Her på KG er det ikke mange morsomme svigermor fortellinger å få desverre. Når man starter en slik tråd som dette så får man bare hets.

Jeg har prøvd selv. Det hjelper nemlig innmari å lese om andre erfaringer med svigermødre når man har det litt kjipt, og merkelig nok så er det godt å lese om de litt forferdelige også. :fnise: JEg forstår deg veldig godt, men her på forumet så vil ikke de andre forstå.

Jeg anbefaler deg heller å google "svigermor" fortellinger på andre forumer og lignende. Man finner veldig mye om man bare leter. :)

Håper dere får tilbake pengene. Ellers så bør dere kansje spare i banken videre..

Tenke seg til at hun stjeler fra dere da! :/

Klem. Og lykke til! :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tråden er 2,5 år gammel. :)

det tror jeg folk klarer å se selv. og det er ikke forbudt å svare på tråder selv om de er eldre. svigermor problemer kommer det nok alltid til å være .

• Liker 1
Gjest Hosta
Skrevet

Min mann og jeg hadde etter årevis med en gammel utrangert maskin investert i ny Miele vaskemaskin. Flotteste modell. Tre barn hvorav en var atopiker så ble det jo behov for en maskin som funket og ikke minst kunne vare en stund ja. Å da gikk svigermor rundt høylydt i huset vårt å ynket seg og klagde: "Å slik hadde ikke jeg da dere var små altså,"hadde jeg bare hatt noe så flott altså" Mao , hun unnet oss den ikke og ga høylydt uttrykk for det. Jeg har bare et ord. MERR!

AnonymBruker
Skrevet

Tråden er 2,5 år gammel. :)

ÅÅÅÅH hvorfor graver folk opp gamle tråder! :kjefte:

Gjest Grønnblomst
Skrevet

Nå følte jeg meg teit :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...