aluminium Skrevet 9. desember 2009 #1 Del Skrevet 9. desember 2009 Litt inspirert av trådene om kjøreskoler og folk som skal ta lappen så lurer jeg litt på hva som er vanlig i antall timer, og hva lappen kostet. Jeg selv mener å huske jeg hadde rundt 23 timer og fikk en regning på 19000,-. Da inkludert oppkjøring, leie av bil osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marlo Skrevet 9. desember 2009 #2 Del Skrevet 9. desember 2009 Betalte 4000kr i når jeg tok lappen som 20-åring (er vel ca 9 år siden), men det var fordi kjørelæreren min er faren til mine stesøstre. Hadde vel 5-6 timer kjøring + det obligatoriske. Tok lappen for et par år siden på CE - betalte 80 lapper for 3 uker teori, 30 timer kjøring (sleit litt med rygging med henger haha), obligatorisk kjøring og kurs (lastesikring og førstehjelp) + adr grunnkurs, teoriprøver og oppkjøringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mir Skrevet 9. desember 2009 #3 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Hadde 2 timer kjøretimer, som var minimum uansett. Slapp billig unna der heldigvis, men hadde kjørt ekstremt mye før med foreldre. - tror 1 time kosta 450 ellernoe. Og pluss alt det andre selvfølgelig! Endret 9. desember 2009 av Mir Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmallTalk Skrevet 9. desember 2009 #4 Del Skrevet 9. desember 2009 Jeg slapp unna med 4x45 min utenom det obligatoriske. Totalprisen kom vel på et sted mellom 20-22 tusen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Kvinne_* Skrevet 12. desember 2009 #5 Del Skrevet 12. desember 2009 Jeg hadde 12 kjøretimer, + bykjøring, glattkjøring, mørkekjøring og langkjøring. Betalte til sammen 19 000. Jeg hadde minimal øvelseskjøring utenom kjøreskolen, og hadde derfor minimal trening, men klarte meg med mindre kjøretimer enn mine venner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvira :) Skrevet 12. desember 2009 #6 Del Skrevet 12. desember 2009 Tror jeg hadde totalt 15-18 timer og prisen var 30.000,- Det var i 07. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 12. desember 2009 Forfatter #7 Del Skrevet 12. desember 2009 Utover det obligatoriske da? Hvis ikke så var prisen vanvittig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvira :) Skrevet 12. desember 2009 #8 Del Skrevet 12. desember 2009 Som nevnt, totalt. Med alt sammen, inkludert teoriprøver, oppkjøring,glattkjøring, mørkekjøring,langkjøring, leie av bil x 2 på oppkjøringsdager etc etc. Kjøretimer har også steget i pris etter at jeg tok førerkort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Meg_* Skrevet 12. desember 2009 #9 Del Skrevet 12. desember 2009 Jeg betalte 20000 til den førstekjøreskolen min. Der var alt det oblikatoriske inkluderert og 15x45 kjøretimer. Så har jeg brukt ca 12000 på den andre kjøreskolen, kjøretimer 7x1100 og oppvariming og leieav biltil fører prøven 3x 1900.Det ble mye rot med den førate kjøre skolen som førte til at jeg kuttet ut i ca 6 måner. Brukte 2 år på oppkjøringen min. Besto oppkjøringen min 01.12.09 Ps gebyr til glatkjørings banen 1000 og 3x720 til oppkjøringen ikke tad med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_caroline_* Skrevet 16. desember 2009 #10 Del Skrevet 16. desember 2009 Jeg betalte 13000 for 12 ordinære kjøretimer, 1 testtime (som merkelig nok er dobbelt så dyr og like lang som en vanlig kjøretime?), teorikurs og alt obligatorisk + alle avgifter til staten. Kjørte ikke noe utenom kjøreskolen da jeg ikke hadde noen i nærheten som kunne lærekjøre med meg, men synes jeg slapp billig unna alikevel, beste investeringen jeg har gjort noen gang. Dette var i 2004, så er glad jeg gjorde det da, nå hadde det vel blitt dobbelt så dyrt regner jeg med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gina_ Skrevet 18. desember 2009 #11 Del Skrevet 18. desember 2009 Det ble rundt 30 000 for min del. Hadde en del kjøretimer fordi det var vanskelig å øve hjemme (bodde i en annen by enn foreldre). Tror jeg var oppe i rundt 15-20 kjøretimer? Vet ikke om det er totalt eller med det obligatoriske i tillegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå