Gå til innhold

Lille A, store/lille ii og meg

iingvild

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for det Tusle! :)

Vi koser oss veldig. I går fikk vi ryddet og vasket leiligheten og plassert vugga (som S lagde før lille ii ble født) på soverommet vårt. I natt sov lillebror oppi der i bagen til søskenvogna vi har. Han sover veldig godt og var bare våken en gang i natt (rundt kl 4).

Nå sover han igjen, og har sovet veldig lenge. Burde nesten vekke han. Kanskje jeg må bråke litt? Hehe.... Fikk sove litt etter at S hadde levert lille ii i barnehagen i dag.

S er ute for å shoppe, siden jeg har bursdag i dag. Men det er vanskelig å ønske seg noe når man føler man har det meste. Jeg trenger absolutt noen nye klær, men stakars mannen skal slippe å finne det til meg!

Vi tok noen kjempe fine bilder av lille ii og lille bror i går. Ikke sammen, for det ville ikke lille ii. Hun er kresen på fotograferingen for tiden.

Til uka skal vi til fotografen, siden jeg vant fotografering på en blogg for snart et år siden. Vi fant da ut at vi ville vente til lillebror var født for å få et skikkelig familiebilde. Det blir spennende å se hvor samarbeidsvillig lille ii er da!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen, kjære deg! :strix: Håper S finner noe fint til deg!

Høres herlig ut med lilelbror! :rodmer: Jeg var helt fascinert av hvor lik han er søsteren sin! Ingen tvil om at dere er foreldrene til begge! ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Vi har det bare bra. Lillebror er 3 uker i dag. :) Han gråter nesten ikke, er med ut når vi går ut på lekeplassen med lille ii etter middag og sover bare da også. Lille ii er litt sjalu når jeg er opptatt og vil helst at jeg skal legge henne osv, prøver å få det til når jeg ikke er opptatt og det går stort sett greit.

Hun har startet i ny barnehage etter at lillebror ble født og det har også gått helt supert. De som jobber der forteller at hun er modig, nyskjerrig og veldig snill og grei. Hun snakker som en foss og også når hun er alene. Artig å høre på henne momle for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

:) I morgen blir det ferietur på oss, men titter kanskje innom mens vi er ute og kjører.

Det er ikke blitt noen fødselshistorie her ennå, men det kommer vel. Jeg har skrevet det ned i boka mi. Men jeg har ikke orket sitte her og skrive det.

Vi hygget oss i går med besøk av S sin bror, med samboer og lille ii og lille A sin fetter. Utrolig koselig.

Vi har også bestemt dato for dåp, som blir i slutten av august. Litt kjedelig at vi ikke har fått laget invitasjoner før ferien. Men men....

Den siste uka er gått med til å være syke alle mann. Sist onsdag var lille A 4 uker og vi var på 4 ukers kontroll. På vei hjem ringte de fra barnehagen og sa at lille ii hadde feber. Etter det hadde jeg feber torsdag og har vært dårlig siden. Er rimelig lei og sliten av feber, rennende nese og hosting nå! Stakars lille A har også vært tett i nesa.

Nå håper vi på tre uker med bare fire friske personer og godt humør!

God sommer! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi hoster heldigvis mindre nå, men det har jo snart tatt to uker også! Lille ii hoster fremdeles, men i natt tror jeg det har vært stille! Så i går i munnen hennes og der var det to nye tenner som var på vei ut nede! tror hun syntes det var litt spennende med nye venner og pusse! Hun hadde nesten 39 i feber i kveld, men håper det er tennene og ikke forkjølelsen som gjør det!

Godt med ferie så langt! Vi har fått sovet ut etter turen og lille ii stortrives!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. Amming i "natt", trøtt! Vi må lære å legge oss tidlig!

Supert vær her nå, bare litt kaldt, men det skal vist bli bedre!!

I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Lille gutt er nå blitt 2 måneder og tiden flyr. Ferien er ferdig og hverdagen begynner å komme til det vanlige igjen.

A har vokst seg stor og lille ii er absolutt ikke liten lengre. Hun har blitt stor og vi øver på å ha på truse. Det går ikke bestandig, og hun er litt motvillig til å sitte på do. Men det går bedre og bedre. A er verdens skjønneste og snilleste baby. Han sover mye og hvis han er våken sitter han mye å titter og observerer.

Lille ii begynte i ny barnehage før sommeren og har nå startet på andre uke etter ferien. Hun trives veldig godt. De mangler fortsatt en del barn på å bli full avdeling der, men alle de nye barna kan jo ikke starte på en gang.

I går hadde A og jeg besøk av babyer og mammaer fra en barselgruppe vi har satt sammen selv på nett. Det var veldig koselig. Ser fram til mange sånne samlinger i tiden som kommer.

Vi har også tenkt på dåp som blir søndag 28. august. Vi blir mellom 15. og 20. stykker. Håper det blir koselig og at dåpsbarnet er litt våkent den dagen, men heller ikke skriker veldig. Hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høyre frå deg! Me øver også på dotrening, det blir jo ein del uhell :fnise:

Skal de ha dåpen heime (altså etterpå)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir litt uhell her også ja, *Frida*!

Vi skal ha dåpen i en kirke som ligger i Trøndelag, der foreldrene til S har en gård. Vi skal ha selskapet "hjemme" der etterpå.

Vi skal spise spekemat med potetsalat, eggerøre ++.

Det er litt som står igjen, men det skal vel gå. Håper bare vi ikke blir syke før vi skal reise. For da vil nok det meste sprekke!

Lille A bare sover og sover. Han har som vane å sove lenge etter barnehagelevering. I dag slapp jeg å levere og da rakk jeg en dusj selv før A våknet. Da fikk han et bad og litt mer mat, så sovnet han i vogna si igjen. Herlig å være en liten!

Helt utrolig hvordan han vokser. Han veide nesten akkurat 6kg den 2. september da han var 2 måneder. I går la jeg bort en del av 50/56 tøyet på loftet. Litt vedmodig. *Snufs*. Lurer på om vi får bruk for det igjen. Håper på det!

:) God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt er det ikke blitt mye søvn! Kjedelig! Lille ii satt på do tre ganger før jeg måtte si at "nå er det natta, vi kan ikke sitte på do for å være ute av senga!" Hun tisset første gangen, men ikke noe etter det! I dag skal vi på 2,5 års kontroll! Spennense!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Mobilvinduet er litt lite!

Lillebror ligger i vogna inne i gangen her og promper, han er flink til å få luft ut både den ene og den andre veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillebror ligger i vogna inne i gangen her og promper, han er flink til å få luft ut både den ene og den andre veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

kontrollen var hos helsesøster, legekontroll er det ikke her på den alderen!

I dag har lille A blitt døpt! Alt gikk etter planen og han har vært snill som han pleier! Vi har sist spekemat med tilbehør, eggerøre, potetsalat mm! Også masse gode kaker!

I morgen reiser vi hjem igjen, det skal bli godt å komme hjem!

Lille ii har forresten vært veldig flink på do disse dagene og har siden sist søndag brukt ca 5 bleier totalt! Noen uhell, men hun går ofte på do når vi spør henne, hun er ikke så flink til å siifra selv.

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...