Gå til innhold

Lille A, store/lille ii og meg


iingvild

Anbefalte innlegg

Nå har vi bodd her i 2 måneder og det er på tide med en liten status rapport. :)

Vi har 4 soverom i huset og har startet på oppussing av det største som skal være vårt soverom. Det blir lysere med malt trepanel i tak, smartpanel på vegger og tapet på veggen som er ved sengehodet. Lurer litt på å legge ny parkett også. Vi venter på tapeten som er bestilt fra http://mrperswall.no/

De to små sover sammen på det som etterhvert blir store jenta sitt rom. Vi sover på det som blir lille gutt sitt rom og det siste brukes som lekerom/gjesterom.

Alle ting er pakket opp, utenom det vi ikke vet hvor vi skal ha. Det er godt å komme litt i orden, selv om vi ikke har fått tak i det vi vil ha ennå. Vi er blant annet på jakt etter møbler for gangen. Nå har vi alle luer, votter osv sammen, hadde vært greit med en kurv til hver.

Barna trives godt i barnehagen, og de ansatte der er supre. Generelt er vi veldig fornøyde med barnehagen.

På tide å starte på middagen. Barna er veldig sultne når de hentes, så det er lettest å ha middagen klar før jeg henter. Luksus å kunne være hjemme på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Nok en hektisk uke. Og en ny har startet. Vi har vært opptatt med vannkopper som mange andre også har hatt i barnehagen. Godt å nå være over det værste på begge to. A startet lørdag for ei uke siden og lille ii onsdagen etter det. A skal i barnehagen i morgen, mens lille ii skal få være hjemme en dag til.

Vi har også hatt besøk av mine foreldre, en lettelse nå som vi har hatt sykdom her. For jeg har også vært litt redusert, og nå er mannen litt syk. Håper på normal uke om ei uke. Vi bruker nok denne uke på å komme oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Barna er heldigvis blitt friske av vannkoppene og tilbake i barnehagen. Men nå har mannen fått det. Vi har aldri fått noe klart svar på om han hadde da han var barn, men det hadde han jo da tydeligvis ikke. Dakars!

I dag tar de bilde i barnehagen, blir spennende å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da var 2012 ferdig.

Vi gjorde unna flytting og er fortsatt ikke ferdige med å tømme alle flytteesker. Men vi har startet oppussing og lever ikke oppå eskene, så det går nok fint.

Livet går rolig videre.

Jula og juleferien var preget av sykdom/forkjølelse/influensa. Vi hadde med pulken sørover, men den ble dessverre ikke brukt. Lille ii hadde på ski en gang, og lille gutt var ute for å ake to ganger. Vi fikk tatt bilder de gangene de var ute så vi har litt "minner" å se tilbake på.

Nå blir det godt med en "vanlig" helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

2 måneder siden sist, da er det på tide med en liten oppdatering igjen.

Siden jul har lille A vært veldig urolig om natta. Han har mye luft i magen og sover dårlig. Type vil ikke sove og våkner etter to timer igjen. Ynker seg i søvne, og sover med beina under seg. Jeg har tro på at dette kan løse seg ved å unngå laktose, så han har fått laktosefri melk den siste måneden.

Magen har blitt flat og han sover bedre. Jeg har lagt en madrass på gulvet på rommet hans, slik at jeg ikke trenger ta han inn i senga vår om han våkner. Da sover jeg heller på madrassen og "hysjer" så han roer seg. Evt tar jeg han over på madrassen sammen med meg.

Var hos legen i går. Og prøvde å ta blodprøver, men lille A var ikke enig og gjorde det vanskelig. Hyla og satt ikke stille. Vi må derfor ta prøver på sykehuset. Satser på at det blir på mandag.

Mannen er veldig uenig med meg, og det synes jeg er vanskelig. Han mener lille A bare er "avhengig av meg" og bortskjemt.

Lille ii har nettopp vært igjennom sin første runde med omgangsyken og etter det sier hun at mye er skummelt og begynner å gråte for ingen ting. Hun ble veldig tynn etter et døgn uten mat og drikke, men kom seg heldigvis fort igjen. Da oppkastingen ga seg. Trodde jeg selv slapp unna med kun vondt i magen, men nesten en uke kastet jeg også opp.

Nå håper vi på en koselig helg uten sykdom og at vi kan starte å pakke til påskeferie!

Vi har også vært veldig heldige i barnehagelotteriet (!) og fått plass til begge i den nærmeste barnehagen her. Det blir trist å flytte begge nok en gang, men dette blir siste gangen. Det skal bli veldig greit med 3 minutter til barnehagen igjen. I forhold til 20 som vi nå har. Men vi vil savne både voksne, barn og foreldre i den barnehagen de nå går i.

God påske! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, det var mye dere har hatt å stri med i det siste! Krysser fingrene for at dere er ferdige med sykdom for sesongen, og at dere finner ut av magen til A. Det er jo absolutt ikke uvanlig å reagere på melk, men mange vokser det også av seg. :) Og blodprøver på sykehus er ikke dumt, altså, de kan sine saker, ihvertfall på barnesenteret på Ullevål, der vi har vært.

Og du, jeg synes mannen din er litt teit. ;) Skjønner deg godt, jeg.

Lykke til med ny barnehage, det høres jo tross alt allright ut med noe nærmere!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Alt bra her ja.

Vi har endelig hagen tom for snø og har startet vårens "hagen fri for mose" prosjekt. Det går bra, og vi har tatt bort mye. Så da er det bare å vente for å se om gresset blir penere enn det det har vært.

I dag er det bursdag til barnehagen til barna, så de er å koser seg og leker på Leos Lekeland. Kan tenke meg de har det gøy. Alle gledet seg veldig!

I morgen drar barna og jeg til Oslo. Det blir koselig å være der noen dager og møte venner av meg og lille ii + A.

Når vi kommer tilbake er det plutselig 17. mai og så bursdag for A.

Jeg søker nå en del barnehageassistentjobber, men det virker ikke som det er lett å få napp der heller. Vi merker nå godt at vi bare har en inntekt så det hadde vært litt lettere om jeg fikk meg jobb jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Og igjen har noen uker gått siden jeg har skrevet her. Nå er det straks ferie.

De to små har bare dagen i dag + i morgen igjen i "gamle barnehagen". Det skal bli bra med ferie og oppstart i barnehagen rett borti gata. Vi har vært innom der på besøk ca 4 ganger, og til og med lille A begynner å bli varm i trøya når vi er ute der. Blir spennende å se hvordan han reagerer til høsten. Lille ii er helt klar, og har ikke villet gå i barnehagen siste ukene. (Hun har sakt det på kvelden).

Ferieplanene er litt annerledes i år enn før. Pga barnehagebytte blir barnas ferie låst til juli pga ingen barnehageplass da. Vi reiser derfor til Oslo for å være sammen med mine foreldre der, mens mannen her hjemme "alene". Han skal jobbe og ordne ting og tang i huset mens vi er borte. Så kommer han nedover han også for en ukes ferie før vi reiser tilbake.

På østlandet skal vi på hytteturer, turer i byen og båttur. Håper på bading og godt vær. Syklen min og lille ii sin er allerede på plass.

Da gjenstår bare pakking. Senere i dag er det bursdagsfest for ei jente i barnehagen som har bursdag i sommer. Det blir koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ferien er ferdig og vi har hatt en fantastisk fin måned i Oslo og rundt omkring. Været var flott og det ble mye båt, bading og lek på stranda.

Lille A øver uten bleie og lille ii øver på sykkel uten støttehjul. :)

Nå har de startet i ny barnehage og de var i barnehagen alene allerede 2. dag.

I dag er det klart for å ha med ei venninne hjem (fra den gamle barnehagen), så det blir koselig å stikke innom der også.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Det blir stadig lengre mellom hver gang jeg er innom. Skal bli flinkere! :fnise:

Det er spennende tider i heimen.

Snøen er kommet! Begge barna er super happy. Det går jo ann å ake!

Vi voksne er mer spente pga prøving. Dvs. vi tror prøvinga er ferdig. ;)

:plystre:

TR skulle vært her for ei uke siden. Men har ikke hatt tid til å teste. He he.....

Nå i helga hadde vi besøk fra Oslo av venninne og hennes datter. Kjempekoselig, men også slitsomt å ha besøk. I natt sov vi fra 21:15 til 6:45 ALLE sammen. Til og med lille gutt som pleier å være våken et par ganger. Håper det fortsetter slik.

Har hatt flere teorier ang hvorfor han våkner.

* Magevondt (han promper) - bedre uten youghurt

* Kald? Varmeovnen er på. Han sparker av dyna uansett om vinduet er oppe.

* Han har atopisk eksem og har lest at det kan klø. Han bør derfor smøres etter bad og litt flere ganger i uka.

:plystre:

:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var to svake streker på testen for to dager siden, men siden TR kom i går tipper jeg det ikke ble noe av denne måneden. Vi krysser fingrene for neste periode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, vi gjør også det. Litt snodig, det har jo gått så raskt de to andre gangene. Men vi har det jo ikke så travelt da! :)

Hadde en super koselig helg med besøk av en vennefamilie fra Oslo. Barna og vi voksne hadde en kjempe fin helg.

Dagen i dag ble startet med foreldresamtale i bh for A og deretter raket jeg hagen. Godt å få samlet opp litt løv før snøen kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Må skrive ned en liten ting lille ii har sagt.

Vi har det "gøy" hver dag med at hver dag når hun har lagt seg og vi har sagt natta, så ligger hun i senga og roper. Mest på meg, men også på mannen om jeg ikke er der. Det virker som om det kun er når vi er på do vi har "gyldig" grunn til å ikke komme. Til og med A skjønner det. (heldigvis)

Det var en dag jeg hadde vært innom hos lille ii flere ganger. Så da jeg: "Du kan ikke holde på å rope slik, jeg blir så sliten av å fly fram og tilbake". Så sa lille ii: "Men mamma, kan du ikke bare gå da?".

:) Vi tester nok om 1,5 uke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Tenkte jeg skulle skrive en liten greie lille ii spurte om for noen dager siden.

Da hun skulle legge seg, etter at vi hadde lest ut Hakkebakkeskogen. Spurte hun:

"Mamma, hvordan lager man en hånd?"

Wow tenkte jeg. Det ville ikke jeg tenkt på da jeg var 4 år.

Jeg fortalte da at det var mammaen og pappaen som lagde barn og at det "plutselig" var inne i magen. Og når barnet kom ut så var hånda helt ferdig.

Hun slo seg heldigvis til ro med min forklaring.

-------

TR er nok en gang sent ute. En uke nå. Vi ser ann til 1,5 uke eller to. Var da den kom sist. Hvis det ikke var en SA. Vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A spurte om det samme her ein dag. Me har jo snakka om at babyen er i magen til mammaen frå den er bitteliten, no lurte ho på korleis ein lagar babyen... Kor langt skal ein gå med ein 4-åring, liksom?

Spent på testing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...