Gå til innhold

Lille A, store/lille ii og meg

iingvild

Anbefalte innlegg

Da er mai kommet og lillegutt sin ankomst er ennå nærmere!

Mannen har vært syk de siste dagene, så da har jeg hatt selskap hjemme. Men utrolig hvor lite jeg har fått gjort de to dagene. I dag skal jeg rydde litt. På tide å få bort vintertøy og sko. Lille ii slo seg helt vrang i dag tidlig da hun ikke fikk ha på vinterskoene sine. Hehe.... Nå er de vasket, så da skal de tørkes og settes bort.

Skal også vaske masse annet tøy og pakke fødebagen. Greit å ha det klart. Har ikke pakket noe for lille ii, går ut fra at mamma og pappa klarer ta med litt tøy til henne når den dagen kommer. Vi får se hva det blir til.

I går var min kjære snille kusine innom for å tilpasse bunad til lille ii. Det viste seg at det var greiest å legge ut bunaden hun brukte i fjor i lengden. Hun fikser det (heldigvis) slik at det er klart til hennes nevø sin konfirmasjon. Håper lille gutt holder seg i magen til etter 17. mai. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlighet, så fort tiden går! Synes ikke det er lenge siden du ble gravid, jeg. :) Det nærmer seg veldig! Blir spennende, det også. Å se hvordan ii reagerer, og hvordan det er å være tobarnsmor!

Litt godt å lese at sinneanfall over nei til vintersko har forekommet hos andre også. :ler:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste så langt:

Termin - 1. juni

MellonCollie - 3. juni

*Joyce* - 4. juni

Milla - 4. juni

*Frida* - 8. juni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uki! :)

Tippeliste så langt:

Termin - 1. juni

Lille Katt - 1. juni

MellonCollie - 3. juni

*Joyce* - 4. juni

Milla - 4. juni

*Frida* - 8. juni

Var hos jordmor i dag. Alt bra. Litt sukker i urinen. Sånn går det når en er på jentekveld med kjeks, sjokolade og frukt. ;)

Fikk ny time om ei uke, og så beskjed om å ringe på termindatoen hvis ikke noe hadde skjedd. Da kunne hun evt kjenne etter hvor modent det var og evt strippe/løsne litt. Wææ.. håper han kommer før den tid. Spennende.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får jeg lov å tippe også...?

Jeg tipper i hvertfall 27.mai :D

Lykke til med innspurten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste så langt:

~lillefot~ - 27. mai

Termin - 1. juni

Lille Katt - 1. juni

MellonCollie - 3. juni

*Joyce* - 4. juni

Milla - 4. juni

*Frida* - 8. juni

-------

Liker at folk tipper før termin ja! ;)

Uke 38 i dag!

Kjenner godt at magen har sunket godt ned, ligger på fanget mitt når jeg sitter vanlig. :) Ser veldig fram til :kgbaby: nå!

Hadde lille ii hjemme fra barnehagen i går, siden vi skulle gå på besøk i den nye barnehagen hennes. Det var utrolig koselig, og det så ut som lille ii også trivdes godt veldig raskt. Så sant lillebror holder seg i magen, skal vi på nye besøk før hun starter 6. juni. Vi skal også se de gå i 17. mai-tog på mandag.

På kvelden i går var det dugnad i borettslaget og det var et stort oppmøte. Lille ii koste seg med leking med påfølgende pølse og kake. ;)

Litt trøtt i dag, så godt jeg ikke har noen planer. Skal sove etter at jeg har spist lunsj. Har satt på en klesvask og vasket opp/ryddet på kjøkkenet. Skal støvsuge også, så er det klart for en fin langhelg! :flagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste så langt:

Trekkoppfuglen - 23. mai

~lillefot~ - 27. mai

Termin - 1. juni

Lille Katt - 1. juni

MellonCollie - 3. juni

*Joyce* - 4. juni

Milla - 4. juni

*Frida* - 8. juni

-------

23. mai er en fin dato. Da hadde min mormor bursdag. :) Hadde blitt veldig glad om lillebror vil komme da!

-------

Lille ii er veldig sylta forkjøla i dag. Har målt litt over 39 i feber. Håper hun er bedre i morgen, for da skal vi i konfirmasjon.

-----

Noen av lille ii sine ord for dagen:

- Ætta (dokka) åve (sove) litt.

- Trille ætta litt.

- amma (mamma) epe (hjelpe)

- Baby åve her (vugga eller bagvogndelen til lillebror)

- Høyt oppe (hvis hun ikke rekker opp/håndtaket til dukkevognen står opp i stedet for ned).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny oppdatering.

Lille jenta og S ble ikke med i konfirmasjonen, mens jeg satt på med foreldrene mine. Hun var litt bedre 16. mai, så vi fikk med oss barnehagetoget og gikk sammen med barnehagen til veninna til lille ii. Barnehagen som lille ii skal starte i om to uker gikk også, men det var mer naturlig å gå sammen med venninna til lille ii, siden pappan hennes også var der.

Storesøsteren (4 år) til venninne T gikk på egenhånd lengre fram i toget, så pappan måtte stikke å hente henne der hun gikk med nærskolen i stedet for sin barnehage. Lille ii sa resten av dagen at "A løp avgårde", "appa T hente A". :)

I går på 17. mai var vi først til lunsj hos venninne T, hennes samboer og deres lille sjarmørinne S. Lille ii og S leker fint sammen selv om det er et år forskjell på de. Litt krangling om leker blir det jo! :) "Om om" (Ole Brum) i duplo er absolutt en favoritt fortiden, og S hadde fått Ole Brum settet med "ia" (sklie).

Etter at lille ii og S hadde sovet i vognene sine og vi spist litt kake gikk ferden til foreldrene mine. Der gikk vi først på idrettsplassen hvor skolen har 17. mai opplegg. Vi hørte litt på korpset, og lille ii syntes det var artig å snurre rundt og deretter løpe avgårde på kunstgressbanen.

Vi gikk så hjem og der ble det grilling. Nam... Alt for mye god mat for meg med stor mage. Til slutt ble det jordbær, mango, sjokoladekake og gulrotkake.

I dag var jeg på kontroll på sykehuset, og mannen var med for første gang. Veldig koselig. Han fikk da også sett fødestua og litt innblikk i hva som kan/vil skje.

Lille ii var hjemme fra barnehagen i dag siden hun hoster veldig og fortsatt var surklete i natt. Fra 4:45 til 6:30 nektet lille ii å sove, så S var hjemme med henne. Vi sov da helt til 9:30.

Håper på en god natt i natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teppet jeg har strikket er ferdig, skal feste tråder i morgen.

Merker mer til kynnerene, spennende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ennå flere kynnere som er mer merkbare nedover. Spent på når de ikke gir seg! ;)

Har lagt bilde av det ferdige teppet i begge blogger samt magebilde i den private bloggen.

Kommer til å legge ut bilde av lillegutt i den private bloggen fra sykehuset. Gleder meg masse til det!

Etter en uke med lille jenta og mannen hjemme er det nå litt godt å være alene hjemme. Nå skal jeg straks spise litt og deretter ta min lunsjdupp! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Håper du slipper å gå over tiden.

Jeg ønsker deg lykke til med en gang, for snart skal jeg ut i ilden, og da er det ikke godt å vite når jeg får tid på KG igjen.

Gleder meg å lese om hvordan det har gått!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du føder i dag, for da får jeg for en gangs skyld rett i tipping. :nigo: (Jeg håper selvfølgelig mest for din del.) :klem:

Jeg har veldig lyst til å se bilde av lillegutten når den tid kommer. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste så langt:

Trekkoppfuglen - 23. mai

~lillefot~ - 27. mai

Termin - 1. juni

Lille Katt - 1. juni

MellonCollie - 3. juni

*Joyce* - 4. juni

Milla - 4. juni

*Frida* - 8. juni

------------

I dag er det akkurat 2 år siden lille jenta ble døpt. Koselig! Men det blir nok ikke baby i dag heller. Nå tror jeg kanskje lillegutt kan få bo i magen til kalenderen viser juni!

Lille ii var våken lenge i natt, slitsomt. Jeg var våken fra kl 4 til 5:30. Var mannen som fulgte henne tilbake til senga de siste 1000 gangene, men jeg tok de 10 første. Hun tisset på potta og snakket om å "åve", men begynte å gråte straks jeg gikk ut fra rommet hennes. Håper neste natt blir bedre!

I dag skal jeg hente lille ii sammen med mamma. Vi skal tusle innom den nye barnehagen på vei hjem for et lite besøk. Torsdag er det fotografering i "gamle barnehagen", blir greit å få med et minne på veien derfra, i tillegg til bildene vi har fra bursdagen hennes. Fredag skulle de vist på tur, så det er koselig at de faktisk finner på noe!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene snirkler seg avgåde. Nettene er ikke så kule, bruker lang tid på å sovne etter drikke/tissetur. Derfor bruker jeg 1/2 dagen på å sove på dagtid også.

I dag orket jeg å støvsuge leiligheten, noe som virkelig trengtes.

Jeg har startet å strikke litt mer igjen, skal lage dukketeppe til lille ii av restegarnet etter teppet til lille gutt. Det blir veldig fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste så langt:

Trekkoppfuglen - 23. mai

~lillefot~ - 27. mai

Termin - 1. juni

Lille Katt - 1. juni

MellonCollie - 3. juni

*Joyce* - 4. juni

Milla - 4. juni

*Frida* - 8. juni

------

Tviler på at lille gutt kommer i dag heller. Var "noe" i magen i dag tidlig, men det ga seg så snart jeg sto opp. Vi hadde en koselig morgen. Lille ii kom inn til oss i 8 tiden, men sovnet ved siden av meg. S og jeg lå da ved siden av hverandre og nøt synet av lille søte ii som sov.

I dag har lille ii vært med i skogen sammen med sin venninnes familie og S var også ute litt sammen med dem. Jeg har vasket og strøket gardinene til lille ii (nye) og våre (de har lille ii lånt etter at vi flyttet). Nå er det på plass også!

Etter at jeg var ferdig med gardinene la jeg meg for å sove. Etter en lang stund våknet jeg av "appa se" som ble sakt flere ganger, og at det ringte på døra. Jeg sto opp og spurte lille ii hvor pappa var. Hun kunne ikke svare på det. Utenfor døra, som var låst sto pappa. Lille ii hadde låst han ute da han hadde gått ut for å kaste søppel. Thi..... Godt jeg var hjemme. Jeg har lagt merke til at lille ii rekker opp til låsen og låser døra.

:) Ennå en dag nærmere møtet med lillebror! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...