Gå til innhold

Er det noen her som går på lavkarbo ?


blå

Anbefalte innlegg

Jeg skal ned 15 kg. Jeg tror lavkarbo kan være noe for meg.

Nå har jeg vært innom lavkarbo.no og jeg blir egentlig lettere forvirret (så jeg luska tilbake til gode gamle kg)

Jeg lurer på hva slags kur jeg skal begynne på? Hva slags kur går du på og hvorfor valgte du den?

Hva er forskjellen på karbohydrater og GI, eller er det det samme?

Brød, ris, sukker og poteter er jo billige matvarer, kommer dette til å bli veldig dyrt?

tusen tusen takk for svar :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal ned 15 kg. Jeg tror lavkarbo kan være noe for meg.

Nå har jeg vært innom lavkarbo.no og jeg blir egentlig lettere forvirret (så jeg luska tilbake til gode gamle kg)

Jeg lurer på hva slags kur jeg skal begynne på? Hva slags kur går du på og hvorfor valgte du den?

Hva er forskjellen på karbohydrater og GI, eller er det det samme?

Brød, ris, sukker og poteter er jo billige matvarer, kommer dette til å bli veldig dyrt?

tusen tusen takk for svar :o)

Det jeg uthevet er det eneste jeg vil svare på, jeg går ikke på lavkarbo diett egentlig, men jeg valgte å erstatte poteter, ris, og brød med annet fordi jeg følte det var best for meg.

Kan si det slik at i stede for poteter så kjøper jeg grønnsaker, first price feks, og lager attåt. I stede for brød spiser jeg knekkebrød, fiberrike, eller en deilig fruktsalat.

Dette blir faktisk billigere på sikt, selv om det ikke ser slik ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på lavkarbo og har gjort det ganske konstant siden midt i august og syns det fungerer fint for meg.

Jeg går vel på noe midt mellom ketolysediett og South Beach - jeg komponerer sjøl etter hva jeg liker og hva som passer meg. Det jeg gjør for å holde oversikt er å registrere det jeg spiser på mylog.no slik at jeg vet hvor mye karber jeg får i meg hver dag.

Og JA det er dyrere. Du spiser riktignok mindre fordi maten metter bedre, men det er dyrere med rene råvarer og med protein.

Glykemisk indeks og karbohydrater er ikke det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må egentlig bare lese på de ulike formene for lav-karbo og se hva som passer deg. Noen vil ha mye kjøtt og fett, andre masse grønnsaker.

Jeg er litt GI, litt south beach. Jeg spiser masse ost, men holder helle tilbake på fullkorns pasta.

Bort med pasta, ris, brød, inn med grønnsaker. (lite kalorier, lav GI, det vil si langsomme karbohydrater)

Fedon har som prinsipp meget lav GI, og lavt med fett.

Atkins: Mye fett og proteiner, nesten ingen karbohydrater i det hele tatt.

South Beach: mye grønnsaker, moderat med fett og proteiner.

edit: Veldig kort beskrivelse dette! beste er å gå inn på lavkarbo.no og lese om de ulike variantene og prøve ut hva som passer deg! Ulike kropper, ulike behov!

Endret av Kosteskaft
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...