Mohini Skrevet 8. desember 2009 #21 Skrevet 8. desember 2009 Nå vet jeg ikke hva "www.awin1.com" er, men i så fall er det vel snakk om at hun får reklame inntekter? At hun får reklameinntekter (som baserer seg på antall klikk ja) tar jeg som en selvfølge (det er jo derfor hun har reklame på nettsiden ) men det blir noe helt annet enn at f.eks Decléor, Matis eller MAC skulle betalt henne for å si bra ting om produktene sine. (Ser nå at hun har forklart seg i tråden du nevner, det blir noe slikt jeg mener. Hun tjener penger på å skrive blogg, hun tjener ikke penger på å si noe positivt om produktene til noen spesiell produsent. Det er jo også ganske tydelig, hun skriver jo gjerne negative ting om produkter fra produsenter hun vanligvis liker også.) Veldig sant, Gåsemor, jeg tar det også som en selvfølge at man får reklameinntekter! Forøvrig veldig enig i ditt første innlegg, jeg kunne vel bare sitert deg der.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2009 #22 Skrevet 8. desember 2009 Nå vet jeg ikke hva "www.awin1.com" er, men i så fall er det vel snakk om at hun får reklame inntekter? At hun får reklameinntekter (som baserer seg på antall klikk ja) tar jeg som en selvfølge (det er jo derfor hun har reklame på nettsiden ) men det blir noe helt annet enn at f.eks Decléor, Matis eller MAC skulle betalt henne for å si bra ting om produktene sine. (Ser nå at hun har forklart seg i tråden du nevner, det blir noe slikt jeg mener. Hun tjener penger på å skrive blogg, hun tjener ikke penger på å si noe positivt om produktene til noen spesiell produsent. Det er jo også ganske tydelig, hun skriver jo gjerne negative ting om produkter fra produsenter hun vanligvis liker også.) Jeg er ikke sikker på hva det innebærer, men alle linkene til produkter på hennes hjemmeside går innom den awin-saken. Altså anbefaler hun for eksempel flere produkter fra Decleor som julegave, for eksempel fra Feelunique, men istedet for å linke direkte til Feelunique, går linken innom awin og registreres. Når hun da nekter for at hun får betalt for dette på direkte spørsmål fra meg, synes jeg det er litt rart.
Norbertine Skrevet 8. desember 2009 #23 Skrevet 8. desember 2009 Jeg er ikke sikker på hva det innebærer, men alle linkene til produkter på hennes hjemmeside går innom den awin-saken. Altså anbefaler hun for eksempel flere produkter fra Decleor som julegave, for eksempel fra Feelunique, men istedet for å linke direkte til Feelunique, går linken innom awin og registreres. Når hun da nekter for at hun får betalt for dette på direkte spørsmål fra meg, synes jeg det er litt rart. Denne awin-saken som du kaller det brukes altså til å registrere antall klikk fra hennes hjemmeside til andre linker. Dette gjelder tydeligvis ikke bare feelunique, men linker til nettbutikker generelt elns. Hva er det du mener hun får betalt for, som tydeligvis er så galt? Hvorfor kverner du i vei om dette, når du sier selv at du ikke vet hva dette innebærer? Hun har jo aldri nektet på at hun får betalt for linker eller reklame på bloggen, og så lenge dette ikke har noe med hva hun skriver om produktene skjønner jeg ikke hva problemet er.
cypress Skrevet 8. desember 2009 #24 Skrevet 8. desember 2009 (endret) Jo, hun har nektet for at hun får betalt for at folk følger linkene hennes. Det er vel det folk syns er uærlig - ikke at hun faktisk gjør det, men at hun nekter for det på direkte spørsmål. Jeg leser bloggen hennes selv jeg, og syns til tider hun kan være vel krass. Og jeg har opplevd at hun en gang slettet en kommentar jeg skrev som stilte sprøsmålstegn ved et produkt hun selger. Det var kun innleggene som roste produktet opp i skyene som fikk stå. Sånt syns jeg blir litt for dumt. Men men, jeg bryr meg ikke så mye om det, jeg leser den fortsatt, og bare ignorerer de sure oppstøtene hennes. For det virker som hun har veldig god peiling!! Og hudpleieprogram (som denne tråden jo egentlig handler om )har jeg ikke bestilt, men jeg vurderer det stadig! Jeg tror det er veldig bra! Endret 8. desember 2009 av cypress
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2009 #25 Skrevet 8. desember 2009 Hun har jo aldri nektet på at hun får betalt for linker eller reklame på bloggen, og så lenge dette ikke har noe med hva hun skriver om produktene skjønner jeg ikke hva problemet er. Slapp av litt nå. JO, hun har nektet for at hun får betalt for sine linker. Jeg spurte hvorfor "awin(...)" kom opp på alle linkene, og om hun fikk betalt for det. Egentlig bare fordi jeg var nysgjerrig. Hun ville ikke svare på hva det var, men garanterte at hun ikke fikk betalt for det. DET er problemet.
Norbertine Skrevet 8. desember 2009 #26 Skrevet 8. desember 2009 Slapp av litt nå. JO, hun har nektet for at hun får betalt for sine linker. Jeg spurte hvorfor "awin(...)" kom opp på alle linkene, og om hun fikk betalt for det. Egentlig bare fordi jeg var nysgjerrig. Hun ville ikke svare på hva det var, men garanterte at hun ikke fikk betalt for det. DET er problemet. Jeg er rolig jeg altså. Så vidt jeg forsto nektet hun for at hun fikk betalt for å lenke til feelunique, ikke for å lenke til nettbutikker. (?) Hun kunne vel helt klart svart litt bedre på nettsiden sin om hva hun får betalt for og ikke, det er jo tydeligvis nødvendig for at folk skal stole på hva hun anbefaler. Og hvis folk har fått slettet kommentarer uten grunn skjønner jeg jo at det virker veldig useriøst. Men jeg har fremdeles inntrykk av at hun virker flink og har peiling jeg da, selv om hun kanskje burde fått litt opplæring i hvordan man opptrer profesjonellt ovenfor lesere/potensielle kunder.
Gjest TLB Skrevet 8. desember 2009 #27 Skrevet 8. desember 2009 Men hun nekter for at hun får betalt for noen av anbefalingene. Hvis du ser i tråden om sminkeblogger, kommer det frem der at alle linkene på siden til HC går gjennom "www.awin1.com" eller noe sånt, hvor hun får betalt per klikk (eller noe i den dur). Det er altså en avtale om betaling, selv om hun nekter for det. Noen som har hørt om f.eks. Tradedoubler, da? Regner med det er det samme som f.eks. Awin? Jeg bruker det REKLAMEprogrammet på min egen hjemmeside, og linker boklinker via den til f.eks. Bokkilden sine sider. Betyr det at jeg blir sponset av Bokkilden? Nope. Betyr det at jeg skryter bøker jeg ikke liker opp i skyene bare fordi jeg linker videre til dem på Bokkildens sider? Nope. Betyr det at jeg får betalt pr. klikk? Nope, fordi den avtalen finnes ikke via Bokkildens program på Tradedoubler. Ingen betaling for å følge lenker. Hvordan det er med Awin og de andre nettbutikkene aner jeg ikke, og så lenge ingen andre vet det med sikkerhet hvordan dette programmet faktisk fungerer så blir det bare synsing.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2009 #28 Skrevet 8. desember 2009 Jeg er rolig jeg altså. Så vidt jeg forsto nektet hun for at hun fikk betalt for å lenke til feelunique, ikke for å lenke til nettbutikker. (?) Hun kunne vel helt klart svart litt bedre på nettsiden sin om hva hun får betalt for og ikke, det er jo tydeligvis nødvendig for at folk skal stole på hva hun anbefaler. Og hvis folk har fått slettet kommentarer uten grunn skjønner jeg jo at det virker veldig useriøst. Men jeg har fremdeles inntrykk av at hun virker flink og har peiling jeg da, selv om hun kanskje burde fått litt opplæring i hvordan man opptrer profesjonellt ovenfor lesere/potensielle kunder. OK, vi er nok ikke så uenige egentlig. Jeg har også fått inntrykket av at hun kan mye og er flink, så det sier jeg ingenting på. Men jeg tror det ville lønnet seg for henne å være litt mer imøtekommende overfor leserne, herunder å svare ærlig og høflig på spørsmål om hva hun tjener penger på av det hun linker til og anbefaler. Hudpleiere driver tross alt med et serviceyrke.
Linenor Skrevet 8. desember 2009 #29 Skrevet 8. desember 2009 For det første: Jeg har bestilt hudpleieprogram fra HC for noen måneder tilbake, og jeg er storfornøyd! Huden min eeeeelsker produktene ho anbefalte, og jeg har gravd og spurt HC masse i ettertid innenfor alt jeg lurer på når det gjelder produktene, huden min osv. For det andre, så syns jeg virkelig dere mennesker som har noe negativt å si om HC, skal ha litt mer grunnlag for å si det som dere sier. HC har alltid vært ærlig når det gjelder alle produkter som ho har testet og anbefalt, og ho er en av de FÅ der ute i landet som faktisk anbefaler produkter etter sine egne meninger og erfaringer. Så til alle dere haters: Pakk snippsekken deres!!
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2009 #30 Skrevet 8. desember 2009 Det er vel ingen som bestrider at dette er en som åpenbart er flink og har peiling. Det er jo derfor folk her leser bloggen hennes og gidder å engasjere seg. Men når hun nekter for at hun har en avtale hvor hun får betalt for at folk klikker på linkene hennes så er det et problem. Er det et problem at hun får betalt for dette eller har avtalen i utgangspunktet? Nei. Er det et problem at hun benekter at avtalen eksisterer på direkte spørsmål i kommentarfeltet hennes? Ja. Men nå har HC svart på KG og sagt at denne avtalen eksisterer, så da er alt ok, såvidt jeg ser det. Man må være åpen om de avtalene man har, det er snakk om tillit.
nynne Skrevet 8. desember 2009 Forfatter #31 Skrevet 8. desember 2009 (endret) For det første; Jeg ønsket ikke å starte en diskusjon ang om HC er sponset eller ei.. de trådene har det vært nok av. Så til dere som ikke har noe spesifikt å si ang hudpleieprogrammet, kan ikke dere heller ta alt det andre i en annen tråd? Så - Takk for svar! Jeg kommer nok til å bestille et program. Synes ikke hjelpen en får i salong alltid er av den beste, da føler jeg også at jeg må kjøpe produkter der og da. Vil gjerne bestille på nett, og det er kjekt å kunne lese seg litt frem først. Dessuten fint å få hjelp fra noen som kjenenr til forskjellige merker, og ikke bare dermalogica eller bare decleor osv. Endret 8. desember 2009 av nynne
Hilde Christina Skrevet 8. desember 2009 #32 Skrevet 8. desember 2009 Det er vel ingen som bestrider at dette er en som åpenbart er flink og har peiling. Det er jo derfor folk her leser bloggen hennes og gidder å engasjere seg. Men når hun nekter for at hun har en avtale hvor hun får betalt for at folk klikker på linkene hennes så er det et problem. Er det et problem at hun får betalt for dette eller har avtalen i utgangspunktet? Nei. Er det et problem at hun benekter at avtalen eksisterer på direkte spørsmål i kommentarfeltet hennes? Ja. Men nå har HC svart på KG og sagt at denne avtalen eksisterer, så da er alt ok, såvidt jeg ser det. Man må være åpen om de avtalene man har, det er snakk om tillit. Igjen en OT tråd bare om meg, jeg føler meg beæret. Kan du gi meg en link til hvor jeg nekter for dette? Jeg har nemlig skrevet dette til lesere som har spurt i kommentarfeltet mitt, samt laget et innlegg om dette i den andre tråden om meg (anbefalte sminkeblogger), som du nevner. Personen over som sier jeg får betalt per klikk, du vet åpenbart ikke hva du snakker om for det er ikke riktig. Omtalene mine vil alltid være ærlige og med tanke på hvor mye tid jeg bruker på siden min, er det logisk at jeg ikke kan gjøre alt gratis. Å si at jeg nekter for det, det er bulls*it. OG JEG BLIR FORTSATT IKKE SPONSET. Så er den saken ute av verden.
nynne Skrevet 8. desember 2009 Forfatter #33 Skrevet 8. desember 2009 Hilde Chr; om jeg bestiller program 1, hvor lang tid ca pleier du å bruke på å lage et sånt program?
Gjest Gjest_lala_* Skrevet 8. desember 2009 #34 Skrevet 8. desember 2009 Håper KG kan hjelpe meg med å hente ut IP adressen din, jeg er ufattelig lei løgn og dritt fra dere gjester her. Skal du komme med noe, får det ihvertfall være hold i det du skriver. Jeg blir ikke sponset av noen, ei heller er det noen som betaler meg for å si noe som helst. Hahaha, hvorfor i all verden skal de det? Sånn at du kan henge ut ENDA flere som du ikke liker med fullt navn...? Fra awin.com: "we're offering Affiliates up to 7.5% commission with a 60 day cookie." At du tjener penger på bloggen synes jeg bare er fint, men du har flere ganger rett frem nektet for dette på bloggen din. Det synes jeg er på tryne! Dette burde informeres om, sånn at de leserene (som du sier du er så glad i), vet at det muligvis finnes billigere alternativer. Troverdigheten din synker MYE i mine øyne når du lyver og bortforklarer. Dumt, jeg likte bloggen din en gang.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2009 #35 Skrevet 8. desember 2009 Hvor dum tror du folk egentlig er, HC? Det er helt tydelig at det er deg eller venninner av deg som har skrevet alle de rosende meldingene i tråden her. Herregud. *rister på hodet*
Mohini Skrevet 8. desember 2009 #36 Skrevet 8. desember 2009 Hvor dum tror du folk egentlig er, HC? Det er helt tydelig at det er deg eller venninner av deg som har skrevet alle de rosende meldingene i tråden her. Herregud. *rister på hodet* Hvorfor er det så tydelig, kan ikke folk mene noe annet enn deg uten å være venn med henne? Jeg kjenner ikke jenta og jeg bryr meg ikke om hun blir sponset eller ikke, ei heller om hun lyver eller ikke. Lurer forøvrig også på hvor lang tid HC bruker på de forskjellige pakkene.
Lykkelitenen Skrevet 8. desember 2009 #37 Skrevet 8. desember 2009 Hvor dum tror du folk egentlig er, HC? Det er helt tydelig at det er deg eller venninner av deg som har skrevet alle de rosende meldingene i tråden her. Herregud. *rister på hodet* Hvor dum er ikke du, som tror at alle som skriver noe posetivt er venner av henne, eller henne under "gjest"? Har det falt deg inn at vi som er brukere her også er lesere av hennes blogg og faktisk liker denne? Eller at folk blir provosert når de leser dritt om bloggere som de liker, og faktisk vil forsvare en blogger som de mener får ufortjent dritt slengt etter seg? Nei, det er ikke slik at hver gang noen skirver noe bra om henne, så er det henne selv som gjør det. Jenten har lesere som også leser her inne, og det med en grunn...
Gjest hulderjenta Skrevet 8. desember 2009 #38 Skrevet 8. desember 2009 (endret) Hahahhahaha. Dette blir for dumt. Venn med HC? Ja, det er i så fall godt gjort, jeg har aldri møtt henne engang og det er ikke så mange månedene siden jeg begynte å følge bloggen hennes. Men såklart, om du definerer vennskap som å "lese bloggen til", så har du såklart rett i at jeg er venn og gjerne bestevenn med HC! Snart avanserer jeg vel til nær slekt eller søster til og med, oh boy! :D (Jeg er altså Tone fra tidligere gjesteposter, tenkte jeg skulle registrere meg etter å ha postet tidligere i dag). Nei, takk og lov for at det faktisk eksisterer en mulighet til å være enig selv med de man ikke er venn med - og uenig med de man er venner med også, for den saks skyld. Henger du med på den, Gjest? Endret 8. desember 2009 av hulderjenta
Gjest Maren Kristiane Skrevet 8. desember 2009 #39 Skrevet 8. desember 2009 Uten å være hverken Hilde Christina selv eller en av hennes venner, kan jeg trygt anbefale å kjøpe hudpleiprogram fra henne. Det har virkelig gitt resultater hos meg, selv om jeg ikke hadde problemhud fra før av.
Mohini Skrevet 8. desember 2009 #40 Skrevet 8. desember 2009 Veeeldig OT, men er det Ingrid fra "Galgeblomsten" du har som avatarbilde, Hulderjenta?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå