Gå til innhold

kan noen komme med råd, sliter lit her


Gjest gjest,

Anbefalte innlegg

Hei

jeg er en voksen dame på 40 år, jeg har lese å skrive vansker så kan bli en del feil i dette innleget.

Jeg har begynnt i en ny jobb som jeg trivest kjempe godt i, ene uka jobber jeg fra kl syv om morgen til kl 15. neste uke er det fra kl tre om ettermiddagen. til kl 23.Problemet er at jeg ikke får sove, har fått imovane av legen, men har ikke så mye lyst å bruke så mye av dem, redd for å bli avhengi,også kan jeg få valagan, men har hørt at det er så tunkt å våkne om morgen av dem, jeg blir super trøtt sån i 18 tiden om kvelden, fram til kl 20, da kan jeg jo ikke sove , går å legger meg mellom 23-24.

Da tar jeg med meg en god bok i sengen, men da er jeg lys våken, leser kansje en time, legger meg til å pøve å sove, men nei jeg kan kansje sovne i fire tiden å opp igjen kl halv seks,Da er jeg jo kjempe trøtt, sån har det vært i mange mnd nå, føler meg ikke t vilt når jeg våkner, skulle jo tro jeg ble trøtt etter en arbeids dag,

Er det noen her utsom kan kome med råd på hvordan jeg skal kome inn i et normalt rytme, jeg står tilig opp den uka jeg har sein vakt også men er det samme da,

Har ikke noen problemer heller som jeg finner ut av som kan være årsaken,

håper på svar av dere,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sliter med det samme selv, er meget trøtt om morgenen og etter middag, for å deretter bli lys våken når jeg skal legge meg i 23-24 tiden.

Er heldigvis student så trenger ikke å stå opp 7 hver dag og det går dermed greit med litt underskudd av søvn noen dager i uken. Men jeg er bekymret for at dette kan bli et stort problem den gangen jeg skal ut i arbeidslivet.

Og før folk foreslår det, nei, fast døgnrytme hjelper ikke,slet med akkurat det samme i militæret og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Nå vet jeg ikke hva som kan hjelpe deg, men jeg sliter mye med å ikke få sove selv. Ifjor sovnet jeg etter 2 minutter, men etter sommeren nytter det ikke uansett. Her er uansett mine tips som jeg har funnet ut av de siste 2 ukene, som ser ut til å hjelpe:

-jogge en tur/ut å gå, kjenne at en har brukt kroppen litt

-drikke te 1 times tid før jeg prøver å legge meg

-lese en utrolig kjedelig bok

Hvis jeg ikke får sove så står jeg opp igjen, setter meg på kontoret og leser litt til. Da blir jeg som oftest trett og kan sovne.

Vil også nevne at har du prøvd å legge deg i ulike posisjoner ? Jeg har funnet ut at jeg sovner lettest når jeg ligger på magen, men det er jo meg og dette er jo høyst individuelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar du har prøvd vanlige råd for å sove? Noen jeg husker: Drikk te før du legger deg, og ikke se på tv eller data en time før du skal sove. Få problemer og slikt ut av hodet. Ikke bruk sengen til noe annet enn å sove.. Det fins jo mange avslapningsmetoder rundt på nettet osv.. Men dette er jo vanlige råd som kanskje ikke hjelper.

Har du prøvd alt mulig så er det kanskje noe annet du tenker på. Har du det ikke bra psykisk så får du heller kanskje ikke sove.. Og det skal jo strengt tatt ikke være nødvendig med medikamenter for å få en normal søvnrytme, så skjønner godt du ikke vil ta det du fikk av legen, selv om det kanskje er lurt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...