Gå til innhold

Spm om hiv

Fremhevede innlegg

Skrevet
I utg.p. kan det være støtende nok at jeg sier jeg hadde tatt selvmord om jeg hadde fått den sykdommen. Så å utdype og begrunne det så veldig øker nok faren bare enda mer for å fornærme noen, som kanskje har den. Noe som ikke er meningen, syns ufattelig synd på de!

Jeg tror ikke folk finner det støtende at du ville tatt selvmord, du skrev selv at årsaken til at du ville tatt selvmord ville vært støtende. Derfor jeg lurte litt ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Jeg tror ikke folk finner det støtende at du ville tatt selvmord, du skrev selv at årsaken til at du ville tatt selvmord ville vært støtende. Derfor jeg lurte litt ;)

Nå begynte jeg å skrive begrunnelsen, men etter 60 linjer så ga jeg meg. Ikke noe poeng å diskutere det, vi tenker tydeligvis totalt ulikt når det gjelder den sykdommen der. For min del er det verdens verste sykdom og hadde som sagt hoppet i elva om jeg hadde fått den. Tror vi får la det ligge med det.

Jeg skrev ikke at årsaken til at jeg ville tatt selvmord ville vært støtende. Men kan være støtende å drive og begrunne hvorfor jeg syns det er en så grusom sykdom.

Endret av kristian82
Skrevet
Nå begynte jeg å skrive begrunnelsen, men etter 60 linjer så ga jeg meg. Ikke noe poeng å diskutere det, vi tenker tydeligvis totalt ulikt når det gjelder den sykdommen der. For min del er det verdens verste sykdom og hadde som sagt hoppet i elva om jeg hadde fått den. Tror vi får la det ligge med det.

Jeg skrev ikke at årsaken til at jeg ville tatt selvmord ville vært støtende. Men kan være støtende å drive og begrunne hvorfor jeg syns det er en så grusom sykdom.

Jeg prøver bare å forstå hvorfor du ikke ville tatt livet ditt hvis du fikk uhelbredelig kreft, kun ved hiv.

Skrevet

Jeg lurer også veldig på hvorfor du ville tatt selvmord hvis du fikk hiv, K82?

Personlig tror jeg det bunner i fordommer du har selv, og at du er redd for å bli stigmatisert. Noe jeg synes er veldig synd!

Skrevet (endret)

....

Endret av kristian82
Skrevet
....

Sender det på Pm pjusket og kitten. Gidder ikke å gjøre eventuelle folk her lei seg.

Skrevet

Jeg har svart deg også. :opplyser:

Skrevet

Jeg kan godt skjønne frykten din for sykdommen..Men for min del er frykten for døden større, så jeg ville nok aldri ha prøvd å begå selvmord, jeg ville heller prøvd å få et så godt liv som mulig til tross for at jeg var hiv positiv.

Skrevet
Jeg kan godt skjønne frykten din for sykdommen..Men for min del er frykten for døden større, så jeg ville nok aldri ha prøvd å begå selvmord, jeg ville heller prøvd å få et så godt liv som mulig til tross for at jeg var hiv positiv.

Det tror jeg de fleste med litt livsglede ville gjort. :jepp:

Skrevet

Jeg tror vel de aller aller fleste alltid velger livet, uansett.

Skrevet

Det får man jammen håpe på, ja! Folk som står overfor slike ting i livet finner en styrke andre kanskje aldri opplever å ha..

Skrevet
Det får man jammen håpe på, ja! Folk som står overfor slike ting i livet finner en styrke andre kanskje aldri opplever å ha..

Nettopp :)

Skrevet

Jeg vet om en som døde av Aids ganske nylig, og familien hans var i sjokk - de visste ikke at han hadde hiv. De vet ikke om han visste det selv, men trolig ikke. Mannen har et barn på 3 år. Jeg aner ikke om mor og barn er smittet...

Skrevet
Jeg vet om en som døde av Aids ganske nylig, og familien hans var i sjokk - de visste ikke at han hadde hiv. De vet ikke om han visste det selv, men trolig ikke. Mannen har et barn på 3 år. Jeg aner ikke om mor og barn er smittet...

De burde teste seg for sikkerhets skyld. Jeg håper virkelig ikke de er smittet.

Skrevet

Selvfølgelig burde de det. Håper de gjør der:o

Skrevet (endret)

Så trist. :(

Men når kvinner er gravide tas det jo standard - av alle, som ikke nekter - HIV prøve. Så om den var negativ, så kanskje hun ikke er smittet. Selv om det nok skal mye til - dessverre - for at verken hun eller barnet har fått det. :sukk: Trist, trist og trist.

Det må de jo. Viktig å begynne på medisiner tidligst mulig. Finner man det ut for sent, så dør man gjerne raskt. Virker jo som det er det som skjedde med mannen her.

Endret av kristian82
Skrevet

De bor i Ghana i Afrika, så jeg er ikke sikker på om sånn HIV-test er standard der.. :o

Skrevet
De bor i Ghana i Afrika, så jeg er ikke sikker på om sånn HIV-test er standard der.. :o

Nei, det er det nok ikke. Vet bare at det i alle fall er standard i Norge. :)

• 1 år senere...
Gjest kalle
Skrevet

Å ha Hiv i norge er omtrent like problematisk som å ha diabetes.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...